memebuy23buy

auto Ruotsista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _chris_
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 442
    • Nokia

    Lisätään panoksia ja pistetään uutta kysymystä:

    Auto on tuotu Saksasta Ruotsiin, mutta auton Ruotsin rekisteriotteessa ei näy alkuperäistä Saksan käyttöönottopäivää. Näkyy siis vain Ruotsissa tehty ensirekisteröintipäivä. Saksan aikaista rekisteriotetta ei ole enää jäljellä. Onko tämä ongelma Suomeen reisteröitäessä?

    Mitä Suomen rekisteriotteeseen merkitään alkuperäiseksi käyttönottopäiväksi vai saako sen itse valita? Tuleeko tuosta alkuperäisen päivän/rekisteriotteen puuttumisestä jotain muita ongelmia?
    BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
    Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

    Comment

    • rocroc
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2003
      • 573
      • keminmaa

      Voi tulla ongelmia, jollakin lailla joudut todistamaan saksan käyttöönottopäivän, muuten verottavat ruotsin päivän mukaan, kokemusta on.

      Joskus saksan käyttöönottopäivä on löytynyt "övriga uppgifter" sarakkeesta.

      Tai syötä rek no tuonne ja katso antaako ekaa päivää tuon kautta





      Originally posted by _chris_ View Post
      Lisätään panoksia ja pistetään uutta kysymystä:

      Auto on tuotu Saksasta Ruotsiin, mutta auton Ruotsin rekisteriotteessa ei näy alkuperäistä Saksan käyttöönottopäivää. Näkyy siis vain Ruotsissa tehty ensirekisteröintipäivä. Saksan aikaista rekisteriotetta ei ole enää jäljellä. Onko tämä ongelma Suomeen reisteröitäessä?

      Mitä Suomen rekisteriotteeseen merkitään alkuperäiseksi käyttönottopäiväksi vai saako sen itse valita? Tuleeko tuosta alkuperäisen päivän/rekisteriotteen puuttumisestä jotain muita ongelmia?

      Comment

      • _chris_
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 442
        • Nokia

        Originally posted by rocroc View Post
        Voi tulla ongelmia, jollakin lailla joudut todistamaan saksan käyttöönottopäivän, muuten verottavat ruotsin päivän mukaan, kokemusta on.

        Joskus saksan käyttöönottopäivä on löytynyt "övriga uppgifter" sarakkeesta.

        Tai syötä rek no tuonne ja katso antaako ekaa päivää tuon kautta


        https://www21.vv.se/fordonsfraga/
        Kiitti varmistuksesta, samaa ongelmaa epäilin itsekin tulevan. En myöskään tuolta linkistä löytänyt enempää historiatietoa. Auto "nuorenisi" periaatteessa vain 3 vuotta (1993->1996), mikä ei näin vanhassa autossa kuulosta paljolta, mutta mikäli verottavat auton harvinaisuuden mukaan saattaa ero veroissa olla tuntuva. 1996 olisi jo ko. mallin viimeinen valmistusvuosi.

        Autosta tulee sitten ilmeisesti Suomen papereissa vuosimallin 1996 auto? Onko tuosta ennakoitavissa muita ongelmia kuin verotusarvo?
        Last edited by _chris_; 24-06-2012, 10:30.
        BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
        Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          Originally posted by _chris_ View Post
          Kiitti varmistuksesta, samaa ongelmaa epäilin itsekin tulevan. En myöskään tuolta linkistä löytänyt enempää historiatietoa (rek.nro. AHS652). Auto "nuorenisi" periaatteessa vain 3 vuotta (1993->1996), mikä ei näin vanhassa autossa kuulosta paljolta, mutta mikäli verottavat auton harvinaisuuden mukaan saattaa ero veroissa olla tuntuva. 1996 olisi jo ko. mallin viimeinen valmistusvuosi.

          Autosta tulee sitten ilmeisesti Suomen papereissa vuosimallin 1996 auto? Onko tuosta ennakoitavissa muita ongelmia kuin verotusarvo?
          Luulis, että Saksasta löytyy virasto, josta voit EZ päivän autoosi tilata, leimoin ja sinetein varustettuna.

          Juhis?

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • _chris_
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2003
            • 442
            • Nokia

            Originally posted by teropa View Post
            Luulis, että Saksasta löytyy virasto, josta voit EZ päivän autoosi tilata, leimoin ja sinetein varustettuna.

            Juhis?

            Tero
            Pistinkin Juhikselle jo eilen YV:tä. Olemme myyjän kanssa kerenneet prosessoimaan tuota myyntiä jo aika pitkälle, niin olisi sääli jos se nyt kaatuisi tähän yhden kentän puuttumiseen rekisteriotteesta. Kun ei tuota valinnanvaraakaan nyt niin hirveästi tästä mallista markkkinoilla ole.
            BMW E31 850 CSi -93, BMW E38 735i -96
            Ex: Land Rover D4 SDV6 HSE -12, VW Touareg Hybrid -10, Land Rover D4 3.0 TDV6 HSE -10, BMW E53 X5 3.0dA -04, BMW E39 530dAT -00, Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited -98, BMW E34 525i -91

            Comment

            • nullzwei
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 11056
              • ?

              Om ditt fordon är importerat från ett EU-land
              ska du till din ansökan om ursprungskontroll bifoga:
              - kopia på köpeavtal
              - registreringsbeviset i original – om flera delar är utfärdade, ska samtliga delar skickas in.



              Originalhandlingar
              som vi kräver att du skickar in i samband med din ansökan arkiveras hos oss. Du kan därför inte få tillbaka dina handlingar.

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11738
                • Kouvola

                Jos tuo Ruotsista auton, niin mitä pitää tehdä, jos ei halua aloittaa tullaamista kun vasta joskus keväällä?

                Comment

                • bemmeri
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2006
                  • 4180

                  Originally posted by Esko View Post
                  Jos tuo Ruotsista auton, niin mitä pitää tehdä, jos ei halua aloittaa tullaamista kun vasta joskus keväällä?
                  Ei mitään, ajat siirtokilvillä talliin ja pistät laput menemään sitten kun tuntuu sille... Tosin auton saat ajoon vasta sitten kun "tullaus" aloitettu.

                  Käyt konttorilta siirtokilvet ja -luvan,sekä vakuutuksen. Ei sillä oo väliä vaikka autoa seisottaa kaks vuotta pihassa, veroitus alkaa silloin kun teet veroilmoituksen ja verot menee sen hetkisen lainsäädännön ja markkina-arvon mukaan.

                  Siirtolupakuponkiin täyttelet lähtö suomesta (osoite)---> ruotsi(osoite)---> paluu suomeen(osoite). Tuo suomesta lähtö on tärkeä, muuten et saa siirtolupaa. Matkan tarkoitus vaikka korjaus, tms. yhdentekevää. Kunhan vin-numeron saat myyjältä, yms.. Myyjäkin on tyytyväinen kun saa ruotsinkilvet itselleen, jolloin saa normaalisti auton pois ruotsin rekisteristä.
                  EVERYTHING | WORKS

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11738
                    • Kouvola

                    Originally posted by bemmeri View Post
                    Ei mitään, ajat siirtokilvillä talliin ja pistät laput menemään sitten kun tuntuu sille... Tosin auton saat ajoon vasta sitten kun "tullaus" aloitettu.

                    Käyt konttorilta siirtokilvet ja -luvan,sekä vakuutuksen. Ei sillä oo väliä vaikka autoa seisottaa kaks vuotta pihassa, veroitus alkaa silloin kun teet veroilmoituksen ja verot menee sen hetkisen lainsäädännön ja markkina-arvon mukaan.

                    Siirtolupakuponkiin täyttelet lähtö suomesta (osoite)---> ruotsi(osoite)---> paluu suomeen(osoite). Tuo suomesta lähtö on tärkeä, muuten et saa siirtolupaa. Matkan tarkoitus vaikka korjaus, tms. yhdentekevää. Kunhan vin-numeron saat myyjältä, yms.. Myyjäkin on tyytyväinen kun saa ruotsinkilvet itselleen, jolloin saa normaalisti auton pois ruotsin rekisteristä.
                    Juu muutama auto on tullut jo Ruotsista haettua, mutta niiden verotus on aloitettu aina samantien. Lähinnä mietityttää tuo, että saako myyjä varmasti auton pois rekisteristä Ruotsissa vai pitääkö jotain dokumentteja lähettää, että uskovat vägverketillä. Kilvet meinasin perinteisesti jättää tosiaan suoraan myyjälle.

                    Comment

                    • h3ba
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2007
                      • 334
                      • Oulu

                      Originally posted by Esko View Post
                      Juu muutama auto on tullut jo Ruotsista haettua, mutta niiden verotus on aloitettu aina samantien. Lähinnä mietityttää tuo, että saako myyjä varmasti auton pois rekisteristä Ruotsissa vai pitääkö jotain dokumentteja lähettää, että uskovat vägverketillä. Kilvet meinasin perinteisesti jättää tosiaan suoraan myyjälle.

                      Riittää, kun myyjä saa kilvet itselle ja hänen pitää lähettää ne vägverketille. Ite ainaki olen aina myydessä ruuvannu kilvet itselle ja laittanu menemään vägverketiin.. edit: Niin ja tais tarvia vielä kaupanteosta dokumentin, ei muista enää kaikkea
                      MB S210 320CDI Avantgarde -00
                      xXx:
                      MB S124 300TDT -92

                      MB C124 300CE 24V Sportline -91
                      MB W124 300D -93
                      BMW E34 525tdsA Touring 147hk++ -92
                      MB W201 190D -84
                      BMW E32 735iA -89

                      Comment

                      • Juhis
                        BTCF Honorary Member
                        • Jul 2002
                        • 19180
                        • -

                        Originally posted by Esko View Post
                        Juu muutama auto on tullut jo Ruotsista haettua, mutta niiden verotus on aloitettu aina samantien. Lähinnä mietityttää tuo, että saako myyjä varmasti auton pois rekisteristä Ruotsissa vai pitääkö jotain dokumentteja lähettää, että uskovat vägverketillä. Kilvet meinasin perinteisesti jättää tosiaan suoraan myyjälle.
                        Kai sinne Ruotsiin olisi jostain leimalla varustetusta Tullin ilmoitus käyttöönotosta tms lapuista hyvä lähettää kopioita. Ja mukaan ehkä joku vapaamuotoinen selvitys, että auto on tuotu Suomeen ja tarkoitus verottaa vasta keväällä.
                        All good things come to those who wait.

                        Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                        Sound Factory Bar & Nightclub

                        Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                        Comment

                        • tonit
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 281
                          • Helsinki

                          Originally posted by Esko View Post
                          Juu muutama auto on tullut jo Ruotsista haettua, mutta niiden verotus on aloitettu aina samantien. Lähinnä mietityttää tuo, että saako myyjä varmasti auton pois rekisteristä Ruotsissa vai pitääkö jotain dokumentteja lähettää, että uskovat vägverketillä. Kilvet meinasin perinteisesti jättää tosiaan suoraan myyjälle.
                          Yksi tapa on irroittaa siitä keltaisesta rek.otteesta sinun tiedoillasi varustettu rekisteröintikappale jonka myyjä voi kilpien kanssa palauttaa vägverketille. Toinen vaihtoehto on täyttää sinun tietosi ko. paperiin ja ottaa siitä kopio myyjälle vägverketiä varten.

                          Se jäljelle jäävä osa käy tulliin rek.otteen kakkososasta ja katsastuskonttori tekee Ruotsiin retu-kyselyn autoa rekisteröidessäsi. Ruotsin kakkososaa et tarvitse kuin tullissa mutta onhan se hyvä saada kaikki paperit mukaan.

                          Itse olen toiminut näin yksityisiltä ostaessani. Molemmat tavat on tarkistettu myyjän kanssa suoraan vägverketistä, joskin monta vuotta sitten.

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11738
                            • Kouvola

                            Originally posted by tonit View Post
                            Yksi tapa on irroittaa siitä keltaisesta rek.otteesta sinun tiedoillasi varustettu rekisteröintikappale jonka myyjä voi kilpien kanssa palauttaa vägverketille. Toinen vaihtoehto on täyttää sinun tietosi ko. paperiin ja ottaa siitä kopio myyjälle vägverketiä varten.

                            Se jäljelle jäävä osa käy tulliin rek.otteen kakkososasta ja katsastuskonttori tekee Ruotsiin retu-kyselyn autoa rekisteröidessäsi. Ruotsin kakkososaa et tarvitse kuin tullissa mutta onhan se hyvä saada kaikki paperit mukaan.

                            Itse olen toiminut näin yksityisiltä ostaessani. Molemmat tavat on tarkistettu myyjän kanssa suoraan vägverketistä, joskin monta vuotta sitten.
                            Ok, tämä selvensi asiaa paljon.

                            Comment

                            Working...
                            X