Originally posted by muuris
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E28 yleistietoa ja kokemuksia
Collapse
X
-
Niin, kyllä siihen isompaan ja uudempaan e28:iin kannattaa tähdätä. Siinä saa mukana aina parempia varusteita, mielyttävämmän sisustan, todennäköisesti ehjemmän korin, toimivamman paketin jne. Alkupään suomi-e28 on todennäköisesti aika karusti sisustettu peli, muovisine ovipahveineen, joitten ainoa etu on siinä, että ne on helppo siivota oksennuksesta. Varusteina ei juuri sähköpeiliä kummempaa ole ja auto on aina elämää nähnyt.
Oikeasti hyvä ja ehkä 528i on todella mahtava auto ja kuten sanottu, koneen luonne sopii e28:iin täydellisesti. 535i on toki vahvasti vääntävä, mutta 528i:n kierrosherkkyys ja käynnin tasaisuus sopivat jotenkin tähän koriin todella hyvin. Oikein lämmöllä muistelen aikaa, kun alla oli diamantschwarz 528i matalalla alustalla. Se oli peli, josta on jäänyt paljon lämpimiä muistoja.
EDIT: Hei! Tämähän oli juhlapostaus. Nyt näkyy olevan tasan 535 lausuntoa btcf:llä!Last edited by pmv; 05-01-2005, 15:11.
Comment
-
-
Hienoja muistoja tosiaan vanhasta M535i:stäni. Aivan pitelemätön vehje => "ei minkään näköinen", kulkupuoli kunnossa.
Toisaalta itse kääntyisin tuohon 535:een 528:n sijaan ihan kulutuksen kannalta (motronic vs. l-jetronic).Hubraum statt spoiler!
Nyt: 530dA xDrive F11 -15
Ex.penaalit: 2000 NK -66/-67, 520iA E28 -86, 520 E12 -80, 520i E28 -84, M535i E28 -86, 2000 TI-Lux NK -67, 525iA/M5 E34 -89/-93, 520d Touring E39 -00, 325i Cabrio E30 -89 'Sultans Edition', 316i E46 -02, 320dA E90 -06, 320dA Touring E91 -06, M5 3.8 E34 -92, 530dA Touring E61 -05, 320d Touring E91 -08, 330dA Touring M-sport E46 -04, 320dA xDrive touring E91 -10/11, X3 xDrive20d F25 -11, 530dA xDrive Touring F11 -11, X3 xDrive20d F25 M-sport -12
Comment
-
-
Kalvot ja takalasin tarra pois, niin toihan olisi helmi.
Tänään hain keltasen pörssin oikeen kaupasta, mut ei siinä ollut kuin pari 535:stä. 528:ja oli tuo minkä nuu-nuu jo mainittiki, et haku jatkuu... Vähä aikaa sitten oli 520->520TD '82/00 tekniikanvaihdos, se olis saattanu olla ihan mielenkiintonen kampe, mut tainnu mennä jo.
Comment
-
-
[QUOTE=zener]Kalvot ja takalasin tarra pois, niin toihan olisi helmi.
Aivan samaa mieltä itsekkin kun katsoo tänä päivänä kuvia Oli olevinaan hienoo vetää tupa aivan prkl pimeeksi noh olishan toi saanut olla ihan maissa ja reunavanteetkin alla mutta aikansa kutakin.
Tarrahan oli helmiBenareilua vuodesta 1998..
Comment
-
-
nyt ois tiedossa 528 82vm omalta kylältä ihan.. kireemmällä nokalla ja peltisatsilla penkitettynä 194hepoa. kori hyvä ja kone. alunperin 518 mutta tekniikanvaihto vuonna 89 2.8:iin eli nolla prosentit. kuinka useessa muuten noissa on toi 25% lukkoperä? tuossa on ainakin se. siinä on muistaakseni ihan kaikki 528:n varusteetkin jos muistan oikein.
Comment
-
-
Lukkoperä on kyllä suht harvinainen varuste.
Sinänsä kyllä varautuneesti suhtauden siihen, että autossa olisi kaikki "528i:n varusteet". Sisustahan näissä on erilainen, takapenkki on 528i:ssä ns. jaettua mallia, eli selkeästi kahdelle muotoiltu. Sitten pitäisi löytyä Chek-Control siitä taustapeilin yläpuolelta. Ja siinä kohtaa, missä 518:ssä on ammottava säilytyslokero(eli vaihdekepin etupuolella menee se aukko kojelaudan "sisään"), on 528i:ssä kasettien säilytylokerikko. Ovipahvit pitäisi olla hieman parempaa materiaalia, 518 muoviset on korvattu 528i:ssä kankaisilla. Muistaakseni 528i:ssä on myös sävylasit vakiona.
Todennäköisesti autoon on siis vaihdettu koko tekniikka ja sisusta. Semmoisen käsityksen olen saanut, että tuo Check-Controllin virittely ei ole mikään helppo homma, joten jos se on saatu paikoilleen ja toimimaan, niin tekniikanvaihtoa voidaan pitää hyvin tehtynä. Kannattaa myös katsoa miten jarrujärjestelmä on tehty. Onko 518:n alipainetehostin vaihdettu 528i:n nestepainetehosteiseksi?
Comment
-
-
nuunuu:
Osta multa tuo 535i, alkuperänen kori 528i. Ja on kaikki nuo herkut: sähkölasit ja sähköluukku, check panel katossa, kankaiset ovipahvit ja kaikki muutkin mitä edellä lueteltu...
Tuo lukkopeppukin löytyy, eikä se mielestäni niin valtavan harvinainen enää nykyään ole... Toki alkuperäisenä e28:ssa ollut aika herkku
Ja sorry et meni vähän offtopikiksi-Turku Connection-
HDJ80 4.2TD
ex E46 330i Cabriolet, E34 540i Touring, E34 M5, E34 535i, E28 535i, E28 518i
Comment
-
-
Originally posted by Ravermeisternuunuu:
Osta multa tuo 535i, alkuperänen kori 528i. Ja on kaikki nuo herkut: sähkölasit ja sähköluukku, check panel katossa, kankaiset ovipahvit ja kaikki muutkin mitä edellä lueteltu...
Tuo lukkopeppukin löytyy, eikä se mielestäni niin valtavan harvinainen enää nykyään ole... Toki alkuperäisenä e28:ssa ollut aika herkku
Ja sorry et meni vähän offtopikiksi
Comment
-
-
Hauska löytää heti pienellä etsiskelyllä threadi omasta autosta, päädyin tuossa ennen vuodenvaihdetta -84 520i:n omistajaksi, hintaa 590e. "Pientä laittoa vailla" eli käy ja kukkuu mutta tosikäyttöä varten pitänee tehdä kaikkea jännää, kuten nyt se käy ihan höpörikkaalla seoksella ja mittaristokin pitäisi uusia (ei toimi kuin jäähyvesi ja ehkä kulutus (0 <-> 30, ei mitään välimaastoa) ja kierroslukumittari olis pop kellon sijasta).
Vaijettä 528i olisi ollut optimi kulutuksen ja kiertävyyden välillä. Noh, rääsäisi nyt ensin yhden kesän tuolla Tinakenkätytöllä, palataan velkavankeuden jälkeen asiaan. Signaturen linkistä muuten löytyy blogimuotoinen päiväkirja auton vaiheista.Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA
Comment
-
Comment