Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 yleistietoa ja kokemuksia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pmv
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2032
    • tornio

    #16
    No ei silleen ole tuttu vehje, mutta kai noita kaksivärisiä e28:eja olisi tullut vastaan jos niitä olisi saanut tehtaalta. Vai onko tämä sitten joku tuikiharvinainen "invidual" malli?

    Mitä noihin muutamanvuoden takaisiin myyntiargumentteihin tulee, niin niillä on varmaan hirveästi totuutarvoa. Jonkun autokauppiaan opetus on kuulemma ollut, että auton heikointa ominaisuutta pitää kehua eniten.

    Comment

    • zener
      Moderator
      • Oct 2004
      • 14311
      • Oulu

      #17
      Hinta kuulemma lähellä tuota 3000-4000e, hinnasta jonkin verran pois tuon kannen takia. Kori kuulemma ruosteeton.

      Nyt kun muistelen, niin tuo taisi olla jo kesällä myytävänä, ja jo silloin kansipahvi oli mennyt. Ehjää tekniikanvaihto peliä tuntuu löytyvän tuohon 2000e pintaan.
      Last edited by zener; 03-01-2005, 16:01.
      E65 730dA '04 klick
      F10 520dA '11 klick
      E34 520iA '91 klick

      Instagram


      "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

      Comment

      • nuu-nuu
        Newbiemmer
        • Jan 2005
        • 10

        #18
        Originally posted by pmv
        Tekniikanvaihto lisää arveluttavuutta, kun tällaista malliahan ei oikeastaan koskaan ole ollutkaan. Alkup. 525i:ssä oli M30B25 kone. Mistä sen tietää mikä se kone oikeasti on? Ja miten se tekniikanvaihto on tehty? Jos 2,5 kone on Motronicilla ja tää on alunperin ollut kumminkin L-Jetronicilla, niin miten sähköt, mittaristot jne. on tehty..
        en ole täysin varma että se koneen malli on m20b25 katsoin tuolta bmwclub.fi että mikähän sen koneen tyyppi voisi olla ja tämä käy kuvaukseen tämä M20B25 kone ulkoapäin ihan samanlainen ja hevosvoimamäärä pitää kutinsa ynms..
        en ole mikään pro näitten bemarien kanssa mutta mielestäni tällainen siellä pellin alla on. http://www.bmwclub.fi/fi/engines/m20/images.html

        Satun vain tykkäämään tästä E28 korimallista kun sitä nyt ei jokaisella ole täällä päin paitsi yksi 528i ja komeesti se näyttäis kulkevan ja erään kaverini mukaan täällä pitäisi jossain tallissa olla seisonnassa E28 alpina.. E30 on vähän turhan yleinen täällä.

        minkälaiset viritys mahdollisuudet näissä koneissa on? saako näihin jo lastua pistettyä?

        Comment

        • pmv
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 2032
          • tornio

          #19
          Siis e28:ssa ei korimallina ole todellakaan mitään vikaa! Aivan huippukampe noin niinkuin ominaisuuksiltaan, varsinkin jos kriteerinä on Ajaminen.

          Vahvasti vaikuttaisi siltä, että tässä "525i:ssä" on juuri M20 kone. M30 eroaa monumentaallisuudellaan merkittävästi M20:sta, joten niitä ei voi sekoittaa. Lisäksi e28:iin pitäisi tehdä aika paljon muutoksia, jos sinne laittaa M20:n asemasta M30:n. Ylipäätänsä tuohon pitäisi jarrut päivittää ja miettiä myös välityksiä. Jos perä on 520i:stä, niin turhan tiehähän se sitten on.

          E28:iin saa kyllä laitettua vaikka minkätehoisen koneen, mutta lastu ei tehonpuutteeseen taida auttaa.

          Ja tosiaan kannattaa katsoa tarkasti ne autot. Ruosteeton kori ja Suomi E28 ovat sellaiset sanaparit, joita ei heti osaisi liittää toisiinsa.

          Comment

          • zener
            Moderator
            • Oct 2004
            • 14311
            • Oulu

            #20
            Originally posted by pmv
            Siis e28:ssa ei korimallina ole todellakaan mitään vikaa! Aivan huippukampe noin niinkuin ominaisuuksiltaan, varsinkin jos kriteerinä on Ajaminen.
            No, ajaminenhan se on ykkös kriteeri. Ja ulkonäkökin on maukas sopivilla vanteilla. Ja tuo Turbo Dieselin potenttiaali kiinnostaisi myös. E28 524TD tuntui todella mukavalta, kun kävin yhtä katsomassa/kokeilemassa, tuntuu vain nuo Turbo Dieselit olevan kiven alla.

            Originally posted by pmv
            Ja tosiaan kannattaa katsoa tarkasti ne autot. Ruosteeton kori ja Suomi E28 ovat sellaiset sanaparit, joita ei heti osaisi liittää toisiinsa.
            Tämä tuli myös huomattua tuossa em. yksilössä. Ruostetta oli helmoissa, pyörän koteloissa ja pientä täplää ympäri autoa.
            E65 730dA '04 klick
            F10 520dA '11 klick
            E34 520iA '91 klick

            Instagram


            "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

            Comment

            • derjay
              Bimmer Rookie
              • May 2004
              • 87
              • Turku

              #21
              Originally posted by pmv
              No nyt sentään aivan 3000-4000 euroa rikkinäisestä e28:sta tarvi maksaa, vaikka kuinka on tehtaan onnistunein konstruktio. Taitaa Kyytsisellä olla oma lehmä ojassa...

              Minusta tuossa kamppeessa ei ole muuta hyvää kuin sisusta. Kun rupeaa summaamaan yhteen koneremontin ja maalauksen kuluja sekä ynnää päälle "pikkufiksailut", niin ei kai tuosta kenenkään pidä mennä maksamaan yli 1500 euroa. Tietty pitäs kattoa että mitä muuta sieltä on rikki ja mitä on vaihdettu.
              On se vaan kumma juttu että joidenkin mielestä ei pienivikaisella tekniikallakaan ole mitään arvoa kun se on e28 korissa.? Jos tuo tekniikka olis e30:ssä vois aika monella olla eri mielipide.. Kunhan saan tuon oman valmiiksi en varmasti luovu siitä puoli-ilmaiseksi vain sen takia että se on e28. Ei olekaan tuo e28 mikään unelma rakentelukohde kun sillä on jostain syystä niinkin arvoton maine, koskaan ei tule saamaan edes pientä osaa laittamistaan rahoista/vaivasta takaisin.

              No peas, plese!
              Ei sinne takapyörien alle mitään hiekkaa tarvita, nehän pyörii jo!

              Comment

              • BmwPunisher
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 7629
                • Lemu

                #22
                E28

                Originally posted by derjay
                Kunhan saan tuon oman valmiiksi en varmasti luovu siitä puoli-ilmaiseksi vain sen takia että se on e28. Ei olekaan tuo e28 mikään unelma rakentelukohde kun sillä on jostain syystä niinkin arvoton maine, koskaan ei tule saamaan edes pientä osaa laittamistaan rahoista/vaivasta takaisin.
                Minkäslainen E28 Turussa sitten on rakenteilla???
                valaise vanhaa E28 fania...
                E70 X5 30d

                Comment

                • bmwm5e28
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 474
                  • suomusjärvi

                  #23
                  Noniin, tuosta nbg-252:sesta ei kannata maksaa kuin kolminumeroinen luku.
                  Kansi halki, saanu sikaa todella huolella, klommoja, räpellystä AIJAIJAI !!
                  Tohon sais ehkä kaiken vaihtaa jos haluis edes ihan tavallisen toimivan auton siitä.

                  Ainut suht ok ko.autossa on sisusta, tarkemmin sanoen vain penkit.

                  Tietty kunnon projektiksi mutta...
                  Gentlemen prefer Blondes

                  Dodge Challenger R/T 1970


                  ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                  315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                  Comment

                  • zener
                    Moderator
                    • Oct 2004
                    • 14311
                    • Oulu

                    #24
                    Heh, olipa hyvä, etten sen kummemmin ruvennut kaupoille tuosta. Tonnia tarjosin, mut ei edenny sen kummemin sit.
                    E65 730dA '04 klick
                    F10 520dA '11 klick
                    E34 520iA '91 klick

                    Instagram


                    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                    Comment

                    • bmwm5e28
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 474
                      • suomusjärvi

                      #25
                      Originally posted by derjay
                      On se vaan kumma juttu että joidenkin mielestä ei pienivikaisella tekniikallakaan ole mitään arvoa kun se on e28 korissa.? Jos tuo tekniikka olis e30:ssä vois aika monella olla eri mielipide.. Kunhan saan tuon oman valmiiksi en varmasti luovu siitä puoli-ilmaiseksi vain sen takia että se on e28. Ei olekaan tuo e28 mikään unelma rakentelukohde kun sillä on jostain syystä niinkin arvoton maine, koskaan ei tule saamaan edes pientä osaa laittamistaan rahoista/vaivasta takaisin.
                      Jos juuri TUO tekniikka joka on tossa autossa, olis sitte vaikka mun pajan lattialla, niin arvoa ei juuri ole.On eri asia jos puhutaan yleisesti tosta 3,5l tekniikasta.

                      että se on e28? Äläs nyt masennu e28:sta saa kyllä kohtuu vihaisen lookin, ja voimaa pellin alle ni mikäs sen mukavampaa?

                      E28---The original M-Power sedan
                      Gentlemen prefer Blondes

                      Dodge Challenger R/T 1970


                      ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                      315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                      Comment

                      • bmwm5e28
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 474
                        • suomusjärvi

                        #26
                        Originally posted by zener
                        Heh, olipa hyvä, etten sen kummemmin ruvennut kaupoille tuosta. Tonnia tarjosin, mut ei edenny sen kummemin sit.
                        No vältyit turhalta ajomatkalta.Harmi jos tää nyt sitte haittaa jonkun kaupantekoa mut jos tota autoa ajattelee ostaa ni kannattaa tutkia oikein tarkkaan, että tietää mitä sitte rahoillaan saa.
                        Gentlemen prefer Blondes

                        Dodge Challenger R/T 1970


                        ex:323i -79,528i -86,535i -84,520ia -85,520i -85,
                        315 -83,315 -83,518 -82,1502 -77,318is -89,M-5 -86,540i -94,e21 turbo -83, 750ial -88.

                        Comment

                        • muuris
                          BTCF Member
                          • Aug 2002
                          • 3501
                          • Jyväskylä

                          #27
                          E28:n ominaisuuksia ajettavuuden suhteen ei liene tarpeen kommentoida... nimim. kolmas E28 menossa

                          Ruostetta noissa tuppaa olemaan, tosin mitenkään ihmeellistä se ei ole tuon ikäisistä autoista puhuttaessa. Tekniikanvaihdoista suuri osa tuntuu olevan melkoisia pommeja, ja sinuna karttaisin tuota yksilöä kaukaa. 520i paperit ja (oli se sitten M20 tai M30) 2.5 kone pellin alla = ei hyvä juttu. Kyllä se katsastusmieskin voi sen älytä, paitsi koneen numerosta, myös polttoainelaitteistosta (520i vanhoissa K-Jet, 2.5 L-Jet/Motr.).

                          Ja 520i jarruillahan ei saa leimattua tuon tehoista pannua... Vaihtoon menisi pirusti osia, joten jo ihan sen takia ei kannata. Markkinoilla on alkuperäisiä paljon asiallisempia tapauksia, hintakaan on tuskin hirveästi enempää kuin kiikarissasi olevassa yksilössä.

                          Pakko taas kerran kirjoittaa tämä: osta suosiolla isompikoneinen. Ei mikään vapari piristy lastuvirittämisellä edes tuntuvasti, ja valmiiksi isokoneiset ovat suht edullisia, niissä on valmiiksi voimaa, kestävät todennäköisesti räpellettyjä paremmin JA vievät suhteellisen vähän menovettä. Mulla on ollut 520i ja 528i, nyt M535i(tekniikanvaihtorävellys ). Viimeksi mainittu vie vähiten gasoa, kun taas 520i eniten.
                          E30 325iX '86
                          Instagram

                          Comment

                          • mukko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2003
                            • 5965
                            • Uleåborg

                            #28
                            Originally posted by pmv
                            Ja tosiaan kannattaa katsoa tarkasti ne autot. Ruosteeton kori ja Suomi E28 ovat sellaiset sanaparit, joita ei heti osaisi liittää toisiinsa.
                            Todellakin... Edellistä E28:ia etsittäessä kuumeen takia viime keväänä tuli vastaan surullisen monta näitä orkkis M535i:tä (tai tv-pelejäkin) joissa suomikori ja kyllä se oli sen näköinenkin.. ovet mätiä, iskarin yläpäät mätiä jne jne.

                            Eipä tuo 535iTboIC:kään mikään ruosteeton ollut, mutta hyvin vähäruosteinen niihin moneen muuhun verrattuna!

                            edit:
                            niinjoo.. saatto sillä keretäkkin johonki... vaikka laittamista oli kyllä, siinäkin muutama mielenkiintoinen patentti tuli vastaan...
                            Last edited by mukko; 04-01-2005, 17:41.
                            -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                            Save the World, Fuck The Fuel Economy
                            Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                            Comment

                            • nuu-nuu
                              Newbiemmer
                              • Jan 2005
                              • 10

                              #29
                              mitähän sellaisesta 528 bemmusta voisi sitten maksaa noin suunnilleen? ajattelin että jos autoon pistäisin sen 1500€ auton ostoon, ostaisin jonkun pikkuvikaisen yksilön. olen katsellut että 520i löytyy paljon ja halvimmat on jotain 600€ eli varmaankin aika pommeja. tarttis löytää joku 525i tai 528. miten on nämä vuosimalli erot näissä E28? bmwclub.fi ei oikein kunnolla kertonut niistä mitään kun sieltä katselin.. Kiitos muuten! tästä on ollut paljon apua!

                              Comment

                              • muuris
                                BTCF Member
                                • Aug 2002
                                • 3501
                                • Jyväskylä

                                #30
                                Originally posted by nuu-nuu
                                mitähän sellaisesta 528 bemmusta voisi sitten maksaa noin suunnilleen? ajattelin että jos autoon pistäisin sen 1500? auton ostoon, ostaisin jonkun pikkuvikaisen yksilön. olen katsellut että 520i löytyy paljon ja halvimmat on jotain 600? eli varmaankin aika pommeja. tarttis löytää joku 525i tai 528. miten on nämä vuosimalli erot näissä E28? bmwclub.fi ei oikein kunnolla kertonut niistä mitään kun sieltä katselin.. Kiitos muuten! tästä on ollut paljon apua!
                                525i ja 528i -malleissa ei muistaakseni tapahtunut pahemmin kehitystä, eli samanlaisia ovat periaatteessa vuosimallista riippumatta. E28 koppaanhan tehtiin pieniä uudistuksia, mutta ei mitään merkittävää.

                                En välttämättä leimaisi 600e 520i -malleja pommeiksi, sillä esim ensimmäisestä E28:stani maksoin tuon 600e, se oli 520i ja varusteita ilmastointi, 4x sähkölasit ja k-lukko, vasta sisäänajettu(170tkm). Moitetta lähinnä ruosteista(bensatankki ja kaaret) sekä koneen suuresta bensankulutuksesta, muuten hyvä peli

                                Tuolla 1500e voi saada ihan jees isolohko-E28:n, mutta tod. näk. ei alkuperäistä. Tosin autothan ovat yksilöitä... Noin vuosi sitten maksoin tv. 528i:stä alle tuon, se oli suht ruostevapaa mutta kampiakselin etutiiviste vuosi sekä venttilivarren kumit olivat vaihtoa vailla... toimi hyvin eikä syönyt paljoa, mutta tiputti ja savutti . Tuo 2,8 kone on jo mukava E28:ssa, itse ainakin pidin moottorin luonteesta, käy tasaisesti, suht kierrosherkkä ja yläkierroksilla mukavasti voimaa käyttöautoon. 3,5 on läpi kierrosalueen selvästi raaemmin vääntävä, ei niin herkkä eikä pehmeä.
                                Last edited by muuris; 05-01-2005, 00:38.
                                E30 325iX '86
                                Instagram

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎