Announcement

Collapse
No announcement yet.

Myyjä antaa tahaallaan väärää tietoa autostaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • heukka
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 90
    • forssa

    Myyjä antaa tahaallaan väärää tietoa autostaan





    ostin tuon bemun pari viikkoa sitten.

    siis ostin Kurikasta. Mun mielestä aika hassua, että kun menin katsastaan autoa, niin jäi kiinni tuosta airbag-valosta ja alapallosta. En huomannu valoa, kun se oli poistettua ja tungettu täyteen vessapaperia. Toi uuden veronen rättikatto on kans niinku morjens... vaijerit poikki, kaikki repsottaa sisältä ja siirtokilpitarra kaikenlisäks vielä ihan "sattumalta" liimattu reiän päälle takaikkunassa.
    Lähestyin viestillä myyjää katsastuksen jälkeen ja ajattelin kysyä, että tietäisikö mistä etsiä vikaa airbag valoon. Ei ollut kuulemma huomannut asiaa, mutta mun mielestä melko outoa, koska muutamaa päivää aiemmin itse tuota ostaessaan oli saanut lukea myynti-ilmosta, että airbagvalo palaa??? Kun tuo eka myyjä kerran kertoo myydessä valo palaa, niin tuskin on vaivautunut poistaan lamppua ja tunkeen paskapaperia reikään...

    Otin tyhmyyttäni vastaa törkeetä kusetusta kusipäältä, mutta kun mun vanha punainen e30 m10 ahdettu tulee myyntiin Kurikan suunnalla, niin olkaahan tarkkana.

    En löytänyt sopivampaa topiccia, mut jos vastaaville on oma, niin siirtäkää.

    Ja jos jollain on tietoa tuosta mun ske-788 valkosesta e36 avosta, niin laita mailia tahtola ääätttt gmail, com, koska tuo Kurikan mies myös kertoi sähköpostilla, että on kone remontoitu, kuten männänrenkaat, hoonaus, jne. eli jos edellinen omista Tuusulasta näkee tämän, niin laita viestiä, et tiedän, oliko toi remppa samaa skeidan jauhantaa...
    http://www.lviputkitarvike.fi/
  • JHo
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 297
    • Vihanti

    #2
    Näkemättäkö ostit? Kyllähän sen katon voi testata paikan päällä ym.

    "Kuten hinnasta voikin jo päätellä kyseessä ei ole uusi auto, vaan melkein 20-v vanha käytetty asiallinen avo, josta toki jo käytön jälkiäkin löytyy."
    F87&E28

    Comment

    • Heguli 31
      BTCF Member
      • Oct 2004
      • 9945
      • KVLA

      #3
      Omistussuhteet saa helposti selville.Miksi et ottaisi omistajasta selvää ja soittaisi autosta itse sille edelliselle omistajalle.
      Auto olisi kannattanut tutkia ostotilanteessa paremmin,eikä itkeä täällä "takuukuntoisen" auton yllättäviä vikoja.

      Comment

      • wta
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2008
        • 641
        • ------

        #4
        -------
        Last edited by wta; 12-10-2013, 10:24.

        Comment

        • scheisse
          BTCF Honorary Member
          • Apr 2007
          • 2798
          • Kauhajoki

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Auto olisi kannattanut tutkia ostotilanteessa paremmin,eikä itkeä täällä "takuukuntoisen" auton yllättäviä vikoja.
          Totta, mutta on tuo minusta aika törkeää myyjän puolelta pimentää se airbaginvalo tuolla tavoin.

          Mutta nämä on taas näitä yksityisten välisiä kauppoja jossa takuu tunnetusti on mitä on. Kannattaa silti selvittää tuota vähän pidemmälle.
          - f30 330e M-Sport , -16
          - e36 3.2 M3 cabrio individual

          Comment

          • Ramzez
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2009
            • 6104
            • Jyväskylä

            #6
            Tuosta kattoasiasta on suhteellisen turha valittaa, koska sen olisi kyllä pystynyt halutessaan käymään läpi ostohetkellä. Sen sijaan tuon airbag-valon tietoinen piilottaminen alkaa jo kuullostamaan lievältä petokselta. Tuollaisen yksittäisen vian vuoksi on turha vielä lähteä oikeuksia perimään, mutta itse ainakin syynäisin auton erittäin huolellisesti läpi. Kun kerran on yhdessä asiassa oiottu mutkassa, niin sieltä saattaa ilmestyä muitakin yllätyksiä. Mutta silloinkin joutuu yleensä itse kärsimään tappiot, sillä käräjillä pärjää vasta siinä vaiheessa, kun koko auto on pommi ja se on täynnä pikafiksauksia, jotka edellisen omistajan on täytynyt tietää ja/tai on ne itse tehnyt.

            Comment

            • jaki
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2978
              • Uusimaa

              #7
              Aika selvä tpaus: katto voi hyvin ollakin vähän repso, siitä aika paha urputtaa, mutta:
              jos edelilnen omistaja vannoo, että airbag-valoa ei ole tukittu, on auton myyjällä aika paha tilanne. Ja, koska kyseessä on vielä turvavaruste, olisin kyllä aika tiukkana.
              BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

              Comment

              • zener
                Moderator
                • Oct 2004
                • 14311
                • Oulu

                #8
                Nuo bägivalo ongelmat on yleensä aina pikkujuttuja, joten koodit lukuun niin selvee.

                Toki erikoista toimintaa myyjältä pimitellä bägin valoa, mutta meitähän on moneen junaan.
                E65 730dA '04 klick
                F10 520dA '11 klick
                E34 520iA '91 klick

                Instagram


                "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                Comment

                • heukka
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2010
                  • 90
                  • forssa

                  #9
                  En itke täällä asioita. Ainoa asia joka harmittaa, on se, että tahallaan puhutaan paskaa ja pimennellään valoja. Siinä menee tietty usko kaikkeen muuhunkin myyjän kertomaan.

                  Täysin omaa syytäni on, että en jaksa noita romuja alkaa aina syynään ja tarkistamaan jokaista asiaa, jonka myyjä on kertonut. Kauppaa tehtiin parikymmentä sähköpostiviestiä ja päätös vaihdosta siis kun oli jo muodustunut, niin paikan päällä siis vaan pikku ajolenkki ja silmämääränen vilkaisu ja kiire oli kotiin, niin ei tullut syynättyä läpikotaisin, kun kuvittelin että asiat on kuten myyjä sanoo.

                  Olen ostanut ja myynyt yli tuhat autoa. Erittäin harvoin on ollut näitä tapauksia, että myyjä antaa tahallisesti väärää tietoa. Se on jo suht normaalia, että "unohtaa" mainita oleellisia asioita. Niitäkin oli tässä autossa vielä edellä mainittujen lisäksi, mutta ne olen ottanut aina täysin omaan piikkiin, mutta se, että tahallaan kerrotaan väärää tietoa ja peukaloidaan auton turvajärjestelmiä, että saadaan pommi eteenpäin, ei mun mielestä ole oikein..
                  Last edited by heukka; 28-08-2013, 18:36.
                  http://www.lviputkitarvike.fi/

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by heukka View Post
                    Siinä menee tietty usko kaikkeen muuhunkin myyjän kertomaan...
                    Itse en lähtökohtaisesti usko mitään mitä myyjä kertoo. Ainoastaan asioita jotka voin itse todeta tutkimalla vehkeen. Talk is cheap.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • JHo
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 297
                      • Vihanti

                      #11
                      Originally posted by wta View Post
                      Siis meinaatko, että tietoinen airbagvian piilottaminen irroittamalla polttimo kertomatta siitä myyjälle on ihan OK? Jos näin on niin varokaa palstalaiset tekemästä kauppaa JHo:n kanssa.
                      Lukiko tuossa mun viestissä niin että se olisi ok? Tarkoitin että auton voisi tarkemmin tutkia paikan päällä. Esim. turha kitistä resuisesta katosta ja reiästä takaikkunassa, jotka nyt huomaa paikanpäällä muutenki. Itse ainakin kahton että syttyykö abs ja bägivalot kun virrat laittaa päälle.

                      Ja tiedoksi vaan wta:lle että en liity kyseiseen autoon mitenkään.
                      Last edited by JHo; 28-08-2013, 18:48.
                      F87&E28

                      Comment

                      • Benzi87
                        BTCF Member
                        • Feb 2011
                        • 1106
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by heukka View Post
                        Olen ostanut ja myynyt yli tuhat autoa.
                        Nyt kyl on pakko nostaa hattua kun olet nuin paljon kerennyt autokauppaa tekeen.
                        Sori mut oli pakko kommentoida!

                        Comment

                        • Heguli 31
                          BTCF Member
                          • Oct 2004
                          • 9945
                          • KVLA

                          #13
                          Originally posted by scheisse View Post
                          Totta, mutta on tuo minusta aika törkeää myyjän puolelta pimentää se airbaginvalo tuolla tavoin.

                          Mutta nämä on taas näitä yksityisten välisiä kauppoja jossa takuu tunnetusti on mitä on. Kannattaa silti selvittää tuota vähän pidemmälle.
                          Jos bägin valo ei syty ollenkaan,on syytä kyllä aina epäillä tuollaista miinaa ostaessaan aina sitä pahinta.Niin kuin nyt sitten kävi.Törkeää toki,siitä en käy väittelemään.Se on vaan niin,että mitä vanhempaa ja "ajetumpaa" kotteroa olet ostamassa,sitä enemmin siihen olisi uhrattava aikaa tutkailuun.Tosin tämä jälkiviisastelu on helppoa.Olen toki pahoillani ostajan puolesta.

                          Comment

                          • Ramzez
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2009
                            • 6104
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by zener View Post
                            Nuo bägivalo ongelmat on yleensä aina pikkujuttuja, joten koodit lukuun niin selvee.

                            Toki erikoista toimintaa myyjältä pimitellä bägin valoa, mutta meitähän on moneen junaan.
                            Korjataanhan imuvuotojakin vulkanoituvalla teipillä, joka todennäköisesti maksaa enemmän kuin uusi haitariputki. Tai avataan uusi sikaflex pullo, jotta saadaan liimattua A-pilarin verhoilut kiinni, eikä osteta kahdeksan euron kiinnikkeitä sitä varten (seiskan kohdalla huomasin tällaisen patentin tässä muutama viikko takaperin).

                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Itse en lähtökohtaisesti usko mitään mitä myyjä kertoo. Ainoastaan asioita jotka voin itse todeta tutkimalla vehkeen. Talk is cheap.
                            Jos autoja itse huoltaa, niin kunnollinen dokumentointi on aina plussaa autoa myydessä. Siksi itse pidän äärimmäisen tarkkaa huoltohistoriaa autoistani ja jokaisen nippelin varaosanumero ja merkki otetaan ylös. Kriittisemmistä remonteista otan valokuvia, joissa mahdollisuuksien mukaan näkyy vielä auton rekisterikilpikin, jotta voi kohtuullisella varmuudella olettaa autolle tehdyn jotakin.

                            Comment

                            • Laku
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 17476
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by heukka View Post
                              Olen ostanut ja myynyt yli tuhat autoa.
                              Originally posted by Benzi87 View Post
                              Nyt kyl on pakko nostaa hattua kun olet nuin paljon kerennyt autokauppaa tekeen.
                              Sori mut oli pakko kommentoida!
                              Ihan varmaan. Kyllä on saanut kauppa käydä tai ikää 500 vuotta...
                              Näillä mennään:
                              - BMW E81 118i since 2017
                              - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                              - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                              - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                              - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                              Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎