Announcement

Collapse
No announcement yet.

Myyjä antaa tahaallaan väärää tietoa autostaan

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanerv4
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2009
    • 976
    • Tampere

Originally posted by |parsakaali| View Post
    Aikaisemmin mainittu auton hintataso antaa jo olettaa kyseisiä vikoja autoon. Jälleen kerran halpa ja hyvä ei ollutkaan samassa paketissa... Mikäli olet noin paljon autoja ostanut / myynyt, niin kyllä pitäisi siinä vaiheessa tietää jo minkälaista autoa olit menossa katsomaan...

Näkeehän sen jo noista kuvistakin, kun ei ole yhtään kunnollista sisusta kuvaa ja se yksikin mistä näkyy vähän kuskin penkkiä... Jep jep...
    Kyllä! Jos kerta tuhat autoa kun väität kaupanneesi niin luulisi jonkinasteista kokemusta olevan autoista sekä niiden mahdollisista vioista puhumattakaan noista halvoista joista e36 korisin on yleisimpien kauppatavaroiden joukossa alle 4000e takavedoissa.

Tässä haiskahtaa kyllä niin ostokrapulana tunnettu ilmiö! Jumalauta kun egyptissä jo tuhat luvulla tiedettiin jo tsekata e36 mittarinvalot, puhumattakaan mustalaisista pimeällä keskiajalla kuinka leirinuotiolla kehuivat miten helppo e36 mittaristo on vaihtaa!

Ja sitten on kaveri 2000luvulla joka ostaa auton ja esiintyy sokeana? Ja väittää ettei nähnyt rättikaton kuntoa vaikka sen näkee muulikin laitumelta ja varoittaisi jos vain suinkin ammunnaltaan ehtisi.

Nyt täytyy sanoa että kuitenkin tuhat autoa myyneenä niin olisin samantien ottanut sinut töihin, mutta jos et kerta ole enää samoissa hommissa niin en ihmettele yhtään! Ilmeisesti tulevaisuus häikäisee niin paljon että kaupat pitää hieroa hitsauslasit päässä?

Pahoitteluni ostajalle, todella törkeää käytöstä myyjältä mutta koita selvitä, joskus ne oppirahat on maksettava kuten itsekin. Muistat seuraavalla kerralla katsella kauemmin kuin "nortin" verran.

Comment

• heukka
      Bimmer Rookie
      • Feb 2010
      • 90
      • forssa

En narise auton kunnosta, enkä koe tätä ostokrapulaksi. Kritisoin ainoastaan tuota petosta, jonka tuo myyjä on tehnyt. Se on aivan sama, jos olisin tutkinut auton kunnolla ja jättänyt kaupan tekemättä, mutta se ei olisi tuota myyjän tekemää petosta poistanut, vaan ennen pitkää olisi löytänyt jonkun toisen uhrin, joka olisi tuon päätynyt ostamaan/vaihtamaan.

Avauksen otsikko on yleisluontoinen "Myyjä antaa tahallaan väärää tietoa autostaan" Eli keskustelun oli tarkoitus kohdistua yleiseen keskusteluun huijareista ja huijauksista ja toivon mukaan auttaa ihmisiä välttymään näiltä.

Avauksen otsikossa EI LUE "Minua on kusetettu, minä vaadin oikeutta, minä itken ja vaadin kaupan purkua"
      http://www.lviputkitarvike.fi/

Comment

• BeamR
        BTCF Member
        • Jul 2007
        • 13363
        • Espoon takametsät

Originally posted by kanerv4 View Post
        kyllä! Jos kerta tuhat autoa kun väität kaupanneesi niin luulisi jonkinasteista kokemusta olevan autoista sekä niiden mahdollisista vioista puhumattakaan noista halvoista joista e36 korisin on yleisimpien kauppatavaroiden joukossa alle 4000e takavedoissa.

Tässä haiskahtaa kyllä niin ostokrapulana tunnettu ilmiö! Jumalauta kun egyptissä jo tuhat luvulla tiedettiin jo tsekata e36 mittarinvalot, puhumattakaan mustalaisista pimeällä keskiajalla kuinka leirinuotiolla kehuivat miten helppo e36 mittaristo on vaihtaa!

Ja sitten on kaveri 2000luvulla joka ostaa auton ja esiintyy sokeana? Ja väittää ettei nähnyt rättikaton kuntoa vaikka sen näkee muulikin laitumelta ja varoittaisi jos vain suinkin ammunnaltaan ehtisi.

Nyt täytyy sanoa että kuitenkin tuhat autoa myyneenä niin olisin samantien ottanut sinut töihin, mutta jos et kerta ole enää samoissa hommissa niin en ihmettele yhtään! Ilmeisesti tulevaisuus häikäisee niin paljon että kaupat pitää hieroa hitsauslasit päässä?

Pahoitteluni ostajalle, todella törkeää käytöstä myyjältä mutta koita selvitä, joskus ne oppirahat on maksettava kuten itsekin. Muistat seuraavalla kerralla katsella kauemmin kuin "nortin" verran.
        hear hear, +1
        F46 Gran Tourer -20
        Boxster 2.5 -97

Comment

• Kanerv4
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2009
          • 976
          • Tampere

Originally posted by heukka View Post
          Avauksen otsikossa EI LUE "Minua on kusetettu, minä vaadin oikeutta, minä itken ja vaadin kaupan purkua"
          Anteeksi väärinymmärrykseni, mutta tuolla yleisellä puolella on osio "Huonot tai epäluotettavat kauppakumppanit" jonne voi tuntemuksiaan ja varoituksiaan kirjoitella. Itse ainakin tulkitsen otsikon juurikin näin kuten moni muukin, että ostokrapula iskenyt ja tietotaito ei riitä tarkastamaan kyseistä autoa niin uskotaan sokeana toiseen, jolloin kävi näin. Mutta älä huoli et ole ensimmäinen ja etkä varmasti viimeinen
          Last edited by Kanerv4; 29-08-2013, 15:02.

Comment

• duuk
            Moderator
            • Dec 2006
            • 10510
            • Saaressa

Ei helvetti oikeasti nyt valoja päälle!

Täällä nostetaan syytteitä ja ollaan menossa vetämään pataan jos jonkun vanhan kusisen E36:n bägivalo ei pala

Tämä kaikki vain btcf foorumilla..

Ihan oikeasti kuten sanottua vian olisi voinut n. 1 sekunnissa huomata kääntäessään avainta virtalukossa.

Mun mielestä näissä vanhoissa pommeissa enemmänkin sääntö kuin poikkeus että joku on esim juuri airbag tai abs valoja käynyt sorkkimassa, ja useinmiten ei monenkaan egen viasta ole kysymys.

Pistäkäähän nyt oikeasti jäitä lippikseen kun teette autokauppaa ja sen jälkeen itkette ja haette/annatte vertaistukea täällä foorumilla

duke's garage:
            Suzuki R50
            E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
            M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
            S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• joni_wt
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2004
              • 3627
              • Yka

Originally posted by duuk View Post

Täällä nostetaan syytteitä ja ollaan menossa vetämään pataan jos jonkun vanhan kusisen E36:n bägivalo ei pala

Tämä kaikki vain btcf foorumilla..

Ihan oikeasti kuten sanottua vian olisi voinut n. 1 sekunnissa huomata kääntäessään avainta virtalukossa.

Mun mielestä näissä vanhoissa pommeissa enemmänkin sääntö kuin poikkeus että joku on esim juuri airbag tai abs valoja käynyt sorkkimassa, ja useinmiten ei monenkaan egen viasta ole kysymys.

Pistäkäähän nyt oikeasti jäitä lippikseen kun teette autokauppaa ja sen jälkeen itkette ja haette/annatte vertaistukea täällä foorumilla
              Tämä +1 !
              e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

Comment

• smo83
                Banned
                • Dec 2009
                • 1988
                • oulucity

Originally posted by JHo View Post
                Itse ainakin kahton että syttyykö abs ja bägivalot kun virrat laittaa päälle.
                nomuttaku oli kiire omaa hölmöyttä sanon minä

Comment

• Ramzez
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2009
                  • 6104
                  • Jyväskylä

Jotenkin jäi tästä jutusta sellainen mielikuva, että tuo tuhannen auton väitetty myyntisaldo on suutuspäissään äkkiä keksitty argumentti, jolla on yritetty korostaa omaa asiantuntijuutta ja vastapuolen kusetustapaa. Kaikki autonmyyjät jotka itse tunnen, kärsisivät tappion omissa nahoissaan, jos erehtyisivät ostamaan pommin. Internetissä aiheesta valittaminen on käytännössä turhaa, jos kuvittelee sillä ajavansa asiaansa eteenpäin.

Varmaksi en mene sanomaan onko tässä keississä kyse klassisesta ostokrapulasta, vai omasta tyhmyydestä sen suhteen, ettei olla tajuttu tsekata auton kuntoa ostohetkellä tarpeeksi huolella kun ostointo on painanut niin kovaa päälle. Toivottavasti tämä kuitenkin osoittaa sekä topikin aloittajalle, että myös mahdollisesti muille tätä threadia selaaville ihmisille, että autoa ostettaessa on syytä olla malttia mukana ja mielellään asennoiduttava vielä niin, ettei käytetty auto ole uusi. Jälkikäteen ei voi syyttää kuin itseänsä, jos jätti ilmeiset vikakohteet läpikäymättä ennen ostopäätöstä.

Comment

• heukka
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2010
                    • 90
                    • forssa

Originally posted by duuk View Post

En ole vetänyt syytteitä, enkä ole ollut vetämässä ketään pataan. Airbag valon sain katsastuskuntoon suht nopeasti käyttämättä rahaa euroakaan.

En häpeä myöntää virhettäni, olin huolimaton ja laiska ja siitä syystä tulin kusetetuksi. Kaupasta on aikaa jo kaksi ja puoli viikkoa ja auton olin jo katsastanut, kun huomasin tuon aiemman mynti-ilmon, joka todistaa, että tämä kurikan mies on lampun näpelöinyt.
                    Mun mielestä on olemassa oikein ja väärin ja joskus ottaa päähän, kun tehdään väärin. Mutta pahoittelen nyt kovasti, kun kerroin tuosta tapauksesta julkisesti. Lupaan, että en koskaan enää itke täällä ostokrapuloissani, kun ostan taas silmät ummessa joltain auton, johon on tahallisesti tehty oikaisuja rahallisesti hyötyäkseen.

Kaikista ärsyttävimpiä autonostajia on yliviisaat viisastelijat, jotka elvistelee autotietämyksellään jotain tonnin paskaa ostaessaan. Olen niitä viisastelijoita sen verran kuunnellut, että ennemmin otan häpeän vastaan omasta mokastani, kun olen itse se saatanan viisas, joka ei missään tapauksessa pysty ikinä myöntämään virhettään, kun on ostanut jonkun rotiskon, joka ei sitten ollutkaan sellainen kun piti.

Sovitaanko niin, että jätetään tämä asia nyt tähän, kun on edes jollain tasolla pysynyt asiallisena ja tutkitaan noita autoja suurennuslasin kanssa sitten jossain jumalan selän takana esson pihalla ja se ketä saa jonkun filunkinsa myytyä eteenpäin on kurko ja se helvetin typerä autoista mitään tietämätön, joka ostaa koijatun auton kivitetään ja nauretaan porukalla päälle.
                    http://www.lviputkitarvike.fi/

Comment

• grab_
                      BTCF Member
                      • Aug 2009
                      • 2839
                      • Uusimaa

Oiskohan tämä jo vatvottu moneen kertaan..
                      Ei mitään kerrottavaa

Comment

• Kivari
                        BTCF Member
                        • Feb 2010
                        • 134
                        • Kurikka

Heukka, minkä niminen heppu oli kurikasta,jolta auton ostit?

Itse täältä kotoisin ja tunnen kyllä lähes kaikki nuo sankarit, jotka on "kovia" autokauppiaita
                        EX:-e36 x 15 e34x2 -e38 730d -e39 540 6-gang m-sport individual -e38 740d -01 -e39x7 -e53 aerodynamic -e87 120i 3x-f11 535d msport -f31 330xd msport -e71 x6 -e71 x5 msport -e61 msport x3 -e91 x3 -e60 msport 535d -f20 -e63 630i -535d f11
                        [I]Nykyiset; f13 640d sportedition, e39 530d msport

Sisäpesut,myllytykset,vahaukset yms. Fiksaukset
                        Cartec-Käsittelypiste!
                        Autohuollot & Rengastyöt
                        Bmw Purkuosat
                        Kurikassa, Tampereentie 344 61220 Myllysalo
                        Veistämön Autohuolto 0509115673 / Antti

Comment

• HellFire
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 280
                          • Turku

Originally posted by heukka View Post
                          En ole vetänyt syytteitä, enkä ole ollut vetämässä ketään pataan. Airbag valon sain katsastuskuntoon suht nopeasti käyttämättä rahaa euroakaan.

En häpeä myöntää virhettäni, olin huolimaton ja laiska ja siitä syystä tulin kusetetuksi. Kaupasta on aikaa jo kaksi ja puoli viikkoa ja auton olin jo katsastanut, kun huomasin tuon aiemman mynti-ilmon, joka todistaa, että tämä kurikan mies on lampun näpelöinyt.
                          Mun mielestä on olemassa oikein ja väärin ja joskus ottaa päähän, kun tehdään väärin. Mutta pahoittelen nyt kovasti, kun kerroin tuosta tapauksesta julkisesti. Lupaan, että en koskaan enää itke täällä ostokrapuloissani, kun ostan taas silmät ummessa joltain auton, johon on tahallisesti tehty oikaisuja rahallisesti hyötyäkseen.

Kaikista ärsyttävimpiä autonostajia on yliviisaat viisastelijat, jotka elvistelee autotietämyksellään jotain tonnin paskaa ostaessaan. Olen niitä viisastelijoita sen verran kuunnellut, että ennemmin otan häpeän vastaan omasta mokastani, kun olen itse se saatanan viisas, joka ei missään tapauksessa pysty ikinä myöntämään virhettään, kun on ostanut jonkun rotiskon, joka ei sitten ollutkaan sellainen kun piti.

Sovitaanko niin, että jätetään tämä asia nyt tähän, kun on edes jollain tasolla pysynyt asiallisena ja tutkitaan noita autoja suurennuslasin kanssa sitten jossain jumalan selän takana esson pihalla ja se ketä saa jonkun filunkinsa myytyä eteenpäin on kurko ja se helvetin typerä autoista mitään tietämätön, joka ostaa koijatun auton kivitetään ja nauretaan porukalla päälle.
                          Jokainen toki nuolee omat haavansa ja nielee tappionsa, mutta itse en voi hyväksyä suoranaista huijaamista edes yksityisten välisessä autokaupassa. Yleinen asenne täällä tuntuu olevan lähinnä ostajaa syyllistävä. Itse en moraalisesti haluaisi hyväksyä yksityisten välisessä kaupassa yhtään enempää asioiden kaunistelua kuin liikkeestä ostettaessakaan, vaikka lainsäädäntö käytännössä tällaisen toiminnan mahdollistaakin.
                          I wanted a faster horse.

Comment

• van cleef
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2006
                            • 1894
                            • 01830

Mä olen lukenut tuon aloituspostauksen kahdesti, enkä löydä siitä mitään ostokrapulaan viittavaa, vaan pikemminkin yleisluontoista tietojen kysyntää. Heukka vaikuttaa varsin suoraselkäiseltä kaverilta, jonka autokauppa meni jossain määrin puihin. Sen sijaan päällimmäinen fiilis mikä itselle tulee on, että herroilta Kanerva, duuk jne. (sori, että just teidät nostin tikun nokkaan) ei kannata ostaa mitään. Koska onhan ihan ok kertoilla puolitotuuksia tai valehdella vanhojen pommien kanssa.

Trokasin joku aika sitten yhden halvan pommin pihasta, niin kyllä mä ihan rehellisesti ilmoitin paikanneeni etulokasuojan tiilitasoitteella ja kitillä, kun ei jaksanut alkaa hitsaamaan. Tässä maailman vähiten korruptoituneessa maassa arvostetaan kai vielä rehellisyyttä. Joo, sarkasmia sitten toi korruptiojuttu.
                            ...

Comment

• van cleef
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1894
                              • 01830

Tarkemmin kun tuli luettua, niin ehkä ylireagointi sen "on ok kusettaa" kanssa, että vilpitöntä anteeksipyyntöä vaan. Pointtini piti olla, että kaikessa kaupan käynnissä voi ja pitää olettaa molempien osapuolten olevan lähtökohtaisesti rehellisiä.
                              Last edited by van cleef; 30-08-2013, 18:18.
                              ...

Comment

• Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5425
                                • S:t Karins

Originally posted by van cleef View Post
                                Koska onhan ihan ok kertoilla puolitotuuksia tai valehdella vanhojen pommien kanssa.
                                Itseä tämä asenne eräillä henkilöillä täällä hämmästyttää. Siis tässä casessa on vain yksi syyllinen, se joka tuon jutun pimitti TAHALLAAN eli myyjä.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎