ei mtn
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kansalaisaloite turbotuksen puolesta?
Collapse
X
-
Nousee taas kettutytöt vastarintaan, kaikki autoilu on saatanasta ja jokainen polttomoottori on kiellettävä.
Ajatuksena tosin hyvä. Jos on verbaliikka hallussa ja jaksaa tarinoita hyvät perusteet, voisi jopa saada asiaa eteenpäin. Tähän päälle jokaisella foorumilla ja muuallakin internetissä ahkera markkinointi. Vain odottelemalla ei tuota mitään.
Niin kuin tuo autovero juttu. Ei sitä osattu mainostaa oikein missään ja kuoli pystyyn.
Kannatetaan.Nyt:
E82 135i -11
Ex: F07 535xD GT -11, E53 X5 3,0D -03, E46 320d -01, E82 135iS -13, E39 520iA -02, E46 320i -02, E60 530D -03, F31 330dA -13, F31 318dA -12, E46 325CiA -02 cabrio, E39 523i -97 Touring, E46 320i -03 Touring, E36 328i -95 Cabrio, E30 316i -89, E34 535i -90, E30 316i 2d -89, E46 320d -99, E30 316i 4d -90, E34 535i -90 "Ac Schnitzer Silhouette S5", E38 740iA -94, E34 M5 -90, E28 520i -87, E28 520i -86
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostJos aloitteentekoasenne hyytyy yhteen pessimistiseen kommenttiin niin ei hyvältä näytä.
Mutta kuten tekstin alussa sanoin, niin tämä ei ole valmis luonnos aloitteesta vaan sisältää puhekielisyyttä ja enemmänkin vielä ajatuksenvirtaa. Herättääkseni keskustelua ja saadakseni erillaisia näkökantoja sekä perusteluja puolesta ja vastaan.
Kyllähän tämä on aika toivoton yritys ja työläs jos aloitteeksi tekee, mutta toisaalta aikaa siinä vain menettäs.
Comment
-
-
Nopeesti tän läpi lukasin, niin tuli mieleen että olisko siinä paremmin ideaa että pussitestin hinnat pitäs saada inhimillisemmälle tasolle? Sehän jo olis harrastajalle paljon? Ehkäpä helpotusta rajoihin? Kysymys on kuitenkin niin marginaalisesta automäärästä että todelliseen maapallon saastumiseen asialla ei mitään merkitystä.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Urpo_rotta View PostNopeesti tän läpi lukasin, niin tuli mieleen että olisko siinä paremmin ideaa että pussitestin hinnat pitäs saada inhimillisemmälle tasolle? Sehän jo olis harrastajalle paljon? Ehkäpä helpotusta rajoihin? Kysymys on kuitenkin niin marginaalisesta automäärästä että todelliseen maapallon saastumiseen asialla ei mitään merkitystä.
- Tuohon halvempaan hintaan olin henkisesti jo varautunut, tuplahinta on vähän hulluttelua
Comment
-
-
Oletteko lukeneet sen direktiivin ? Ja varsinkin ajatuksella, että mitä se vaatii mittausolosuhteilta (tila), välineistöltä ja henkilökunnalta.
Jutellaan sitten hinnoista lisää.
Ennen sitä voidaan vaikka kinastella kuinka kuurakettien hinnat ovat karanneet tavallisen kuluttajan ulottumattomiin.
Comment
-
-
Originally posted by CtD View PostJoskus tälläiseen ilmoitukseen nettiautossa törmäsin
Hieman epäilyttää onko Rotrex aina pois tieliikkennekäytössä :think
Joskus muistaakseni oli gtissä joku m5 tuolleen ahdistettu. Enpä muista oliko laillinen.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostOletteko lukeneet sen direktiivin ? Ja varsinkin ajatuksella, että mitä se vaatii mittausolosuhteilta (tila), välineistöltä ja henkilökunnalta.
Jutellaan sitten hinnoista lisää.
Ennen sitä voidaan vaikka kinastella kuinka kuurakettien hinnat ovat karanneet tavallisen kuluttajan ulottumattomiin.
Originally posted by Sädde View PostKyllä kyllä, mitä nyt muistelee, niin sehän ei ole ihan tuosta noin vaan, niin kuin normaali päästö mittaus. Eikä se seiso noin pari päivää, sitten tulille päästöt taitavat ajaa sitä rullilla. Noo joo, voihan se olla muuttunut aika paljon.
Mutta mitä sitten mitä ne siellä tekee. Eikö se olisi parempi että kaikilla olisi mahdollisuus kuin sitten näitä laittomia virityksiä:think:think
Mittausolosuhteilla ei kyllä hintaa selitetä. Mittalaitteet maksaa varmasti ja mittaajan koulutus sekä palkka, mutta eihän normaali tilanteessa kustannuksia suoraan voi pistää kuluttajahintoihin. Esimerkkinä katsastus. Joutuu katsastusasematkin uusiin ja hommaan kalliita laitteita, mutta ei ne voi kertoa kuluttajahintaa kahdella. Katsastus on joo hintavaa, mutta onko kyse enemmänkin kartellista :think
Comment
-
-
Originally posted by CtD View PostEn ole direktiiviä lukenut. Auto pitää vuorokausi seistä VTT hallissa ennen mittausta ja mittaus ajetan rullilla. Kun kiihdytellään ja jne.
Mittausolosuhteilla ei kyllä hintaa selitetä. Mittalaitteet maksaa varmasti ja mittaajan koulutus sekä palkka, mutta eihän normaali tilanteessa kustannuksia suoraan voi pistää kuluttajahintoihin. Esimerkkinä katsastus. Joutuu katsastusasematkin uusiin ja hommaan kalliita laitteita, mutta ei ne voi kertoa kuluttajahintaa kahdella. Katsastus on joo hintavaa, mutta onko kyse enemmänkin kartellista :think"I do everything my Rice Crispies tell me to"
Comment
-
-
Tästä pääsee Euro 1 (1991) hyväksynnän määritelmään. Reilu 100 sivua tiukkaa teknistä asiaa.
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...91L0441:FI:PDF
Itse arvailen, että direktiivin määritelmien mukaisen autoteknisen laboratorion hinta on pitkälle miljoonan tuolla puolen, koska pelkkä yksi moderni alustadynamometri painuu sadan tonnin yli. Käyttökustannukset ? Henkilökuntakulut ?
Käy hyvin selväksi, että moisten toiminta on vain autotehtaiden käyttöön tai tutkimuskäyttöön. Mistään kartelleista on ihan turha houria.
Vähän niinkuin, että sun Buster on lommolla ja lähdet Rauman telakalle kyselemään, että voisko joku hitsata sen halvalla kuntoon.
Comment
-
-
Originally posted by turbobliz View PostTästä pääsee Euro 1 (1991) hyväksynnän määritelmään. Reilu 100 sivua tiukkaa teknistä asiaa.
Itse arvailen, että direktiivin määritelmien mukaisen autoteknisen laboratorion hinta on pitkälle miljoonan tuolla puolen, koska pelkkä yksi moderni alustadynamometri painuu sadan tonnin yli. Käyttökustannukset ? Henkilökuntakulut ?
Käy hyvin selväksi, että moisten toiminta on vain autotehtaiden käyttöön tai tutkimuskäyttöön. Mistään kartelleista on ihan turha houria.
Vähän niinkuin, että sun Buster on lommolla ja lähdet Rauman telakalle kyselemään, että voisko joku hitsata sen halvalla kuntoon.
Akkreditoinnin perusvaatimukset
FINAS akkreditoi eli toteaa päteväksi kalibrointi- ja testaus- laboratorioita, sertifiointielimiä, tarkastuslaitoksia, vertailumittausten järjestäjiä, päästökauppa- sekä EMAS-todentajia. FINASin akkreditointipalvelut perustuvat kansainvälisiin EN 45000, ISO 15000 ja ISO 17000 -sarjan standardeihin sekä niitä vastaaviin oppaisiin.
Akkreditointimenettely
- Hakemus
- Alustava arviointi asiakirjojen perusteella ja tarvittaessa käynti toimielimessä
- Arviointikäynti: johtamisjärjestelmän arviointi ja teknisen toiminnan arviointi
- Pätevyyden arvioinnissa käytetään FINAS-pääarvioijien lisäksi ulkopuolisia asiantuntijoita
- Raportointi ja arviointiryhmän suositus
- Akkreditointipäätös ja akkreditointitodistus määräajaksi
- Seuranta - säännölliset määräaikaisarvioinnit ja uudelleenarviointi.
Tuskimpa yhtäkään yritystä kiinnostaa sijoittaa miljoonia jotta voisi tarjota promilleosuudelle autokannasta "halpaan" (~1ke) hintaan mittauksia.
Tokihan tuo Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta on aikansa elänyt ja vaatisi modernisointia tähän päivään, mutta päästöasiat yms. tulee pääosin EU:n puolelta, eikä Suomi tähän päivään mennessä ole kovinkaan paljon EU:lle vastaan laittanut, päinvastoin (paitsi autoverotuksessa)N62 Money Spender Club
Comment
-
Originally posted by NokiLeka View PostMeinaatko että katsastus ei ole liiketoimintaa vaan että sitä tehdään persnetolla? Kyllä liiketoiminnassa ne kustannukset laitetaan sinne kuluttajahintoihin, muuten alkaa näyttää pian melko kehnolta viivan alla...
Pyydän lukemaan edelliset vastaukset uudelleen ennen omaa vastausta.
Esim. "Käy hyvin selväksi, että moisten toiminta on vain autotehtaiden käyttöön tai tutkimuskäyttöön. Mistään kartelleista on ihan turha houria"
- Mä puhuin jestas sentään normaalikatsastusasemien hinnoista! Katsastustoiminta aikanaan vapautettiin ja tarkoituksena oli, että tämä toisi alalle yrittäjien myötä hintakilpailua ja katsastuksen hinta laskisi. Mitenkäs kävikään? Kyllä tälläisessä tapauksessa voidaan miettiä, että onko takana näillä yksityisillä yrittäjillä "kultaisia kädenpuristuksia" hintatasosta keskenään.
- VTT tutkimuslaitteet voi olla tutkimuskäyttöön pääasiassa kyllä. Ja villi arvaus, että valtion rahoittamia tutkimusprojekteja. VTT on voittoa tavoittelematon tutkimusorganisaatio. Niin eipä niitä kyllä kiinnosta laskea hintojakaan. Vois työn määrä lisääntyä ja voisi mennä plussan puolelle.
-Tuskin VTT autotehtaita kovin palvelee. Ei kai moneen kertaan tyyppihyväksyntää A-mersulle tehdä. Mutta eiköhän senkin tyyppihyväksyntä ole jossain muussa EU-maassa tehty.
Itseä huvittaa mihin sivupoluille tääkin juttu on lähtenyt, mutta onneksi toiset saa gigsit Tämä asia saa olla.
Alan miettimään rakkauskirjettä liikenneminiseri Anu Vehviläiselle
Comment
-
Comment