Moro
Availempas taas nämä kipeät ajatukset kansalaisten keskuuteen... anteeksi tästä
Itsellä siis nyt pohdinnan alla taas tämä kysymys joka joidenkin kanssa bemaristien mielessä pyörii. Eli tarve kun näköjään ehkä suurella todennäköisyydellä on hommata ns huoltoauto. Ja pakettiauto olisi luonnollinen vaihtoehto (miksi h****ssä täällä asiasta kyselen?). Mutta kun en halua mennä luonnollisia reittejä ja olen laskeskellut että pärjään farmarimallisella (sen harvoin kun tilaa enemmän tarttee, on olemassa peräkärry ja tätä tarvetta voi ennakoida).
Asiaa kun olen miettinyt jonkin aikaa niin vaihtoehdoiksi ovat jääneet e39, e61 ja audin a6 (05->).
Ja miksi tänne e39:n jälkeen niin ensinnäkin vaihtoon olisi menossa emännän e39 525ia joka on ajettavuudeltaan parasta e39:ä mitä olen ajanut! Jotenka rahapoliittisesti olisi helpoin vaihtaa tuo katiska vain farkku diesel e39.
Toisekseen kokemusta on 530d sekä alpina d10 joten ajettavuudesta on käryä. Jos sijoittaisi enemmän rahaa niin sitten vaihtoehdoiksi nousevatkin tuo em. audi sekä e61 MUTTA onko näissä kuitenkaan sitten enemmän autoa sijoitettuun rahamäärään nähden..?
Ainoa miinus e39 kohdalla on luokattoman huonot äänentoistolaitteet :( Ja edes hifi paketti ei ole oikeasti niin hyvä että sitä kuuntelisi oikeasti mielellään (vrt. nyky bemareiden Logic7). Audissa on perus popit jo ihan ok tasolla. Muuten e39 olisi loistava valinta ajettavuuden sekä tilojensa puolesta. Kuitenkin kun katsoo tuota tarjontaa niin yli 10ke en e39 mielellään maksaisi ja vähänkään mielenkiintoinen e61 (comfort penkit, navi) menee hinnaltaan 15ke luokkaan. Ja tällöin alkaa jo mielessä käymään ex 535d jossa olisi kaikki tarvittava valmiina ja hintaluokka lähempänä 20ke. Audilla menee samaan hintaluokkaan e61 kanssa. Eli jäljelle jää edelleen ajatus että kannattaako alkaa laittamaan lähemmäs kymmenen tuhatta euroa vain siitä ilosta että saa hieman paremmat penkit ja aivan toistaluokkaa olevat sterkat (jotka siis itselle paljon ajavana ovat aika ykkös kriteerit)?
Muista vaihtoehdoista oon nyt 200km ajellut -11 mallisella 220cdi e mersulla, ei vakuuta Hieno ajaa mutta ei vain istu käteen kun yön yli hyppää autoon ja lähtee ajamaan. Hintahan nyt toki pomppaa mutta kun tuollainen on ollut mahdollista koeajaa niin tottakai! Passat olisi ehkä myös vaihtoehto mutta etuvetoisuus vieroksuttaa (tottuuhan siihen kuten jääpuikkoonkin...) ja nelikot taas nostaa hintaa sekä ei vain ole niin persoonallinen että houkuttaisi. Juuri ennen tuota em. mersua myytiin -08 passat pois joten kokemusta siitäkin on.
Itsellä helppo vaihtoehto olisi ottaa tuo e70 huoltoajoon mutta mieluummin sen jättäisin perhevankkuriksi (kun tuo huoltoautoksi tuleva pitäisi kääntää pakuksi jotta tila olisi käytettävissä). Ja taasen ajettavuudeltaan ei haluaisi jäädä kovinkaan paljon tuosta e70:stä joka taas ajaa ajatukset e39....
Anteeksi sekava ajatusten suoltaminen mutta olipas nyt vähä pakko avautua jos jollain olisi vinkkiä tai ajatuksia tästä e39 jälkeen ajatuksesta Eli onko hyvän e39:n jälkeen ilman isompia lisäsijoituksia silti aina hyvä 39 ainoa ratkaisu jos hyvä ajettavuus, varusteet, takavetoisuus, tilat ovat kriteerit (sekä omalta osaltaan helppo huollettavuus kun osaa jo etukäteen katsoa huoltokohteet läpi ja vikadiagnostiikkakin on useammalla jo omasta takaa)?
Availempas taas nämä kipeät ajatukset kansalaisten keskuuteen... anteeksi tästä
Itsellä siis nyt pohdinnan alla taas tämä kysymys joka joidenkin kanssa bemaristien mielessä pyörii. Eli tarve kun näköjään ehkä suurella todennäköisyydellä on hommata ns huoltoauto. Ja pakettiauto olisi luonnollinen vaihtoehto (miksi h****ssä täällä asiasta kyselen?). Mutta kun en halua mennä luonnollisia reittejä ja olen laskeskellut että pärjään farmarimallisella (sen harvoin kun tilaa enemmän tarttee, on olemassa peräkärry ja tätä tarvetta voi ennakoida).
Asiaa kun olen miettinyt jonkin aikaa niin vaihtoehdoiksi ovat jääneet e39, e61 ja audin a6 (05->).
Ja miksi tänne e39:n jälkeen niin ensinnäkin vaihtoon olisi menossa emännän e39 525ia joka on ajettavuudeltaan parasta e39:ä mitä olen ajanut! Jotenka rahapoliittisesti olisi helpoin vaihtaa tuo katiska vain farkku diesel e39.
Toisekseen kokemusta on 530d sekä alpina d10 joten ajettavuudesta on käryä. Jos sijoittaisi enemmän rahaa niin sitten vaihtoehdoiksi nousevatkin tuo em. audi sekä e61 MUTTA onko näissä kuitenkaan sitten enemmän autoa sijoitettuun rahamäärään nähden..?
Ainoa miinus e39 kohdalla on luokattoman huonot äänentoistolaitteet :( Ja edes hifi paketti ei ole oikeasti niin hyvä että sitä kuuntelisi oikeasti mielellään (vrt. nyky bemareiden Logic7). Audissa on perus popit jo ihan ok tasolla. Muuten e39 olisi loistava valinta ajettavuuden sekä tilojensa puolesta. Kuitenkin kun katsoo tuota tarjontaa niin yli 10ke en e39 mielellään maksaisi ja vähänkään mielenkiintoinen e61 (comfort penkit, navi) menee hinnaltaan 15ke luokkaan. Ja tällöin alkaa jo mielessä käymään ex 535d jossa olisi kaikki tarvittava valmiina ja hintaluokka lähempänä 20ke. Audilla menee samaan hintaluokkaan e61 kanssa. Eli jäljelle jää edelleen ajatus että kannattaako alkaa laittamaan lähemmäs kymmenen tuhatta euroa vain siitä ilosta että saa hieman paremmat penkit ja aivan toistaluokkaa olevat sterkat (jotka siis itselle paljon ajavana ovat aika ykkös kriteerit)?
Muista vaihtoehdoista oon nyt 200km ajellut -11 mallisella 220cdi e mersulla, ei vakuuta Hieno ajaa mutta ei vain istu käteen kun yön yli hyppää autoon ja lähtee ajamaan. Hintahan nyt toki pomppaa mutta kun tuollainen on ollut mahdollista koeajaa niin tottakai! Passat olisi ehkä myös vaihtoehto mutta etuvetoisuus vieroksuttaa (tottuuhan siihen kuten jääpuikkoonkin...) ja nelikot taas nostaa hintaa sekä ei vain ole niin persoonallinen että houkuttaisi. Juuri ennen tuota em. mersua myytiin -08 passat pois joten kokemusta siitäkin on.
Itsellä helppo vaihtoehto olisi ottaa tuo e70 huoltoajoon mutta mieluummin sen jättäisin perhevankkuriksi (kun tuo huoltoautoksi tuleva pitäisi kääntää pakuksi jotta tila olisi käytettävissä). Ja taasen ajettavuudeltaan ei haluaisi jäädä kovinkaan paljon tuosta e70:stä joka taas ajaa ajatukset e39....
Anteeksi sekava ajatusten suoltaminen mutta olipas nyt vähä pakko avautua jos jollain olisi vinkkiä tai ajatuksia tästä e39 jälkeen ajatuksesta Eli onko hyvän e39:n jälkeen ilman isompia lisäsijoituksia silti aina hyvä 39 ainoa ratkaisu jos hyvä ajettavuus, varusteet, takavetoisuus, tilat ovat kriteerit (sekä omalta osaltaan helppo huollettavuus kun osaa jo etukäteen katsoa huoltokohteet läpi ja vikadiagnostiikkakin on useammalla jo omasta takaa)?
Comment