Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39:n jälkeen II

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • teropa
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 3855
    • Oulu

    #31
    Originally posted by Arrakis View Post
    Oikein mukavaa keskusteluahan täällä on.. Itsellä menossa nyt toinen 540, edellinen oli e34 mallinen... Auto kohta ollu parivuotta ja sille on kertyny 54tkm tänä aikana mittariin.. yhteensä vajaa 260tkm nyt. Tänä aikana laittelin tähän jumalaiseen ajonautintoon bilstein b8 tolpat, eibach jouset, tukivarret, venttiilikoppien tiivarit, paisarin, vesiletkut ja damperin. tietty jarrut ja jarru letkut on menny samalla uusiks. katalysaattorit korvattu magnafloweilla ja loppu osa supersprintillä. Pakokaasu arvojahan saa kenkiä ihen perinteisesti katsastukseen mutta kyllä ne sieltä tulee.. x-putki tehtynä valmiiks muttei asennettu. Jakopaa on ilmeisesti erilainen kun näissä vanos malleissa, kaikki näytti olevan hyvissa sielun voimissaan vielä näissäkin kilometreissä kun koneen kopat oli poistettu. vaihdelaatikon kanssa ei ole ollut ongelmia, öljyt ja suodatin sinne on vaihdettu heti auton ostettuani.

    Enkä todellakaan tiedä mitä seuraavaksi, ehkä tällä mennää seuraavat 50tkm vielä.. Semmosella fiiliksellä edelleenkin että uudemmassa facelift mallissa on sähkö häsäkkää enempi kun tässä vanhassa 97 mallisessa.
    Ei ole mitään extra sähköjuttuja uudemmissa, oisko tuo ABS boksi ollu jossain vaiheessa murheena, mutta ei senkään korjautus enää nykyään hunajaa maksa.

    Tero
    E60 520dA M-sport
    ---Ex
    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
    E90 330iA, 325iA, 320dA
    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

    PPL(A)

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11680
      • Kouvola

      #32
      Kyllä nää autoasiat osaa olla vaikeita vaikka niiden piti olla niin selkeitä. Nykyinen M5 on ollu todellinen unelmien täyttymys, josta saattoi vaan haaveilla vielä 15 vuotta sitten. Nyt neljä kesää tuolla ajaneena tuntuu, että kipinä on jotenkin himmenemään päin. Viimeiseen 3 kesään on tullu ajettua tuolla joku 5tkm lähinnä pyhäajoa, arkiauto erikseen. Kiitos vaan eräiden foorumilaisten on tullu suu pyöreänä kateltua noita viritettyjä diesel-ihmeitä (335d ja 535d) ja kuinka ne liikkuu vähintään samalla tavalla kuin tuommoinen terve E39 M5 esim. vartilla. Samalla ne kuluttaa noin puolet vähemmän mitä tuollainen M5 eli voisi kuvitella nauttivansa ympärivuotisesti kunnon kyydeistä. Joku tuollainen E91 335d Voll-varustelulla voisi toimia mainiosti. Mutta käviskö siinä samalla lailla ku taannoin E46 330 coupen kanssa, että olihan se nätti ku karkki mut fiilistä siinä ei ollu mitään..
      Last edited by Esko; 31-12-2013, 22:10.

      Comment

      • Ju11i
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2007
        • 1254
        • Oulu

        #33
        Originally posted by Esko View Post
        Mutta käviskö siinä samalla lailla ku taannoin E46 330 coupen kanssa, että olihan se nätti ku karkki mut fiilistä siinä ei ollu mitään..
        Itellä kävi juuri näin kun vaihdoin aikoinaan M3:sta -> 335:seen, mutta välillä sitä miettii (varsinkin talvisin) että ois kiva olla joku ympärivuotinen häävimpi käyttis...
        G21 330e xDrive M-sport -23
        E46 M3 -02

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11680
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by Ju11i View Post
          Itellä kävi juuri näin kun vaihdoin aikoinaan M3:sta -> 335:seen, mutta välillä sitä miettii (varsinkin talvisin) että ois kiva olla joku ympärivuotinen häävimpi käyttis...
          Niinpä niin! Kävin joskus 2007 tms. koeajamassa XDrive tourilla E91 335i:n muttei kyllä muista siitä koeajosta paljon mitään enää. Paha toi ku M-sarjalaisiin on tottunu, niin ei oikein tunnu noi perusversiot enää miltään.

          Comment

          • veku
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6324
            • P-Pohjanmaa

            #35
            Originally posted by Esko View Post
            Niinpä niin! Kävin joskus 2007 tms. koeajamassa XDrive tourilla E91 335i:n muttei kyllä muista siitä koeajosta paljon mitään enää. Paha toi ku M-sarjalaisiin on tottunu, niin ei oikein tunnu noi perusversiot enää miltään.
            Kumpikin on pihassa,näistä tuo naku vie voiton kaikessa muussa paitsi M-fiiliksessä
            Miettinyt että vaatis vissiin remmin tuo femma että edes tuntus joltaan tuon nakun jälkeen:think
            F11 M550D
            E39 M5
            F26 3.0 Da M-Sport
            E61 535D M-Sport

            Comment

            • teropa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2005
              • 3855
              • Oulu

              #36
              Kävin ajamassa ihan vasta työkaverin C32 AMG:tä, ja se oli ihan positiivinen yllätys. Aiemmat mersut on ollut ohjaukseltaan täysin tunnottomia laivoja, mutta tuossa autossa ohjaus oli merkittävästi erilainen. Tunnokkaampi ja loogisempi. Moottorissa oli mukavasti löylyä ja auto ohjautui hyvin. Pitäs päästä kokeileen uusiksi kun tulee paremmat ja pitävämmät kelit, mutta kyllä tommosellakin voisi ajella.

              Tero
              E60 520dA M-sport
              ---Ex
              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
              E90 330iA, 325iA, 320dA
              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

              PPL(A)

              Comment

              • SkyMan
                Bimmer Fanatic
                • Feb 2008
                • 518
                • Sirius

                #37
                Muistan kans ajaneeni tuollasta c32:sta joskus vuosia vuosia sitten ja olihan se huikea peli! Ei tuntunu pätkääkään perusmersulta ja nimenomaan ohjaus yllätti minutkin positiivisesti. Harkinnan arvoinen, jos vastaavaa miettii.
                Coffee isn´t my cup of tea

                Comment

                • Esko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 11680
                  • Kouvola

                  #38
                  Originally posted by veku View Post
                  Kumpikin on pihassa,näistä tuo naku vie voiton kaikessa muussa paitsi M-fiiliksessä
                  Miettinyt että vaatis vissiin remmin tuo femma että edes tuntus joltaan tuon nakun jälkeen:think
                  Perhana, kyl kai se pitäisi päästä kokeilemaan tommosta 335d tai 535d:tä mistä otettu vielä reservistä "löysät pois". Olisi ainakin sen jälkeen vähän viisaampi, jatkaako arpomista vai unohtaa koko homman. Eihän toi femman suorituskyky ole enää nykymittapuulla mikään kovin ihmeellinen, mutta tykkään tuon S62:n luonteesta, siitä miten se tuo tehon pihalle kautta rekisterin. Voishan sitä voimaa olla enempikin mut osaa olla perhanan kalliita ne lisähevoset tuohon femmaan

                  Joku tuommonen voisi olla kiva
                  Last edited by Esko; 01-01-2014, 21:12.

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by Esko View Post
                    Perhana, kyl kai se pitäisi päästä kokeilemaan tommosta 335d tai 535d:tä mistä otettu vielä reservistä "löysät pois". Olisi ainakin sen jälkeen vähän viisaampi, jatkaako arpomista vai unohtaa koko homman. Eihän toi femman suorituskyky ole enää nykymittapuulla mikään kovin ihmeellinen, mutta tykkään tuon S62:n luonteesta, siitä miten se tuo tehon pihalle kautta rekisterin. Voishan sitä voimaa olla enempikin mut osaa olla perhanan kalliita ne lisähevoset tuohon femmaan

                    Joku tuommonen voisi olla kiva
                    Juu voit olla varma että tuollainen + 400\800 35d ei jätä kylmäksi,Jusulla on varmasti tämän hetken Suomen tehokkain 335d joten siltä voit kysellä lisää
                    Muistelen että 445 \ + 800 olisi lukemat joten liikkuu ihan ok nakuksi
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10501
                      • Saaressa

                      #40
                      Originally posted by Esko View Post
                      Perhana, kyl kai se pitäisi päästä kokeilemaan tommosta 335d tai 535d:tä mistä otettu vielä reservistä "löysät pois". Olisi ainakin sen jälkeen vähän viisaampi, jatkaako arpomista vai unohtaa koko homman. Eihän toi femman suorituskyky ole enää nykymittapuulla mikään kovin ihmeellinen, mutta tykkään tuon S62:n luonteesta, siitä miten se tuo tehon pihalle kautta rekisterin. Voishan sitä voimaa olla enempikin mut osaa olla perhanan kalliita ne lisähevoset tuohon femmaan

                      Joku tuommonen voisi olla kiva
                      Ainahan voit kesäautoksi ostaa hieman vanhempaa korimallia edustavan motorsportin

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • teropa
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2005
                        • 3855
                        • Oulu

                        #41
                        Miksi se pitää olla diesel?

                        Tero
                        E60 520dA M-sport
                        ---Ex
                        E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                        E90 330iA, 325iA, 320dA
                        E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                        E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                        PPL(A)

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #42
                          Originally posted by teropa View Post
                          Miksi se pitää olla diesel?

                          Tero
                          Tuskin on pakko olla diesel,kunhan sama voima tulee bensalla samaan rahaan
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • Esko
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2002
                            • 11680
                            • Kouvola

                            #43
                            Originally posted by duuk View Post
                            Ainahan voit kesäautoksi ostaa hieman vanhempaa korimallia edustavan motorsportin
                            Heh, luulen kyllä et se tie on jo käyty loppuun. Mutta mistä sitä ikinä tietää. Hyvät E34 M5:t on ollu kiven alla jo vuosia.

                            Originally posted by teropa View Post
                            Miksi se pitää olla diesel?

                            Tero
                            Ei tuo mikään kiveen hakattu etteikö voisi olla 35i yhtälailla, jos nyt ylipäätään innostun autoa vaihtamaan. Tuskin ainakaan tässä talven aikana mitään päätöksiä teen suuntaan tai toiseen, kun toi femmakin on talviunilla. Vasta tuossa reilu viikko sitten ajoin porukoiden F07 GT:n 35i koneella etelästä tänne Rukalle ja keskikulutus taisi olla 7,8 tapaninpäiväruuhkassa. Tuollainen E91 335i painaa kuitenkin rutosti GT:tä vähemmän eli suorituskykyyn nähden menee kyllä pienellä kulutuksella bensakoneinen vastaavakin.

                            Comment

                            • teropa
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2005
                              • 3855
                              • Oulu

                              #44
                              Jos itellä olis rahaa, niin haluaisin ehdottomasti kokeilla E90 faceliftinä 35i:tä, taikka sitten Coupena.

                              Varmasti riittää kulkupuoli.

                              Tero
                              E60 520dA M-sport
                              ---Ex
                              E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                              E90 330iA, 325iA, 320dA
                              E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                              E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                              PPL(A)

                              Comment

                              • duuk
                                Moderator
                                • Dec 2006
                                • 10501
                                • Saaressa

                                #45
                                Originally posted by teropa View Post
                                Jos itellä olis rahaa, niin haluaisin ehdottomasti kokeilla E90 faceliftinä 35i:tä, taikka sitten Coupena.

                                Varmasti riittää kulkupuoli.

                                Tero
                                Juu sama täällä mutta touringina mielellään.
                                No pitää katsella emännän koulutus/työkuviot maaliin ennenkuin ostelee yhtään mitään.

                                duke's garage:
                                Suzuki R50
                                E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                                M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                                S38 S54 S62

                                instagram: _duuk

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎