Oikein mukavaa keskusteluahan täällä on.. Itsellä menossa nyt toinen 540, edellinen oli e34 mallinen... Auto kohta ollu parivuotta ja sille on kertyny 54tkm tänä aikana mittariin.. yhteensä vajaa 260tkm nyt. Tänä aikana laittelin tähän jumalaiseen ajonautintoon bilstein b8 tolpat, eibach jouset, tukivarret, venttiilikoppien tiivarit, paisarin, vesiletkut ja damperin. tietty jarrut ja jarru letkut on menny samalla uusiks. katalysaattorit korvattu magnafloweilla ja loppu osa supersprintillä. Pakokaasu arvojahan saa kenkiä ihen perinteisesti katsastukseen mutta kyllä ne sieltä tulee.. x-putki tehtynä valmiiks muttei asennettu. Jakopaa on ilmeisesti erilainen kun näissä vanos malleissa, kaikki näytti olevan hyvissa sielun voimissaan vielä näissäkin kilometreissä kun koneen kopat oli poistettu. vaihdelaatikon kanssa ei ole ollut ongelmia, öljyt ja suodatin sinne on vaihdettu heti auton ostettuani.
Enkä todellakaan tiedä mitä seuraavaksi, ehkä tällä mennää seuraavat 50tkm vielä.. Semmosella fiiliksellä edelleenkin että uudemmassa facelift mallissa on sähkö häsäkkää enempi kun tässä vanhassa 97 mallisessa.
Ei ole mitään extra sähköjuttuja uudemmissa, oisko tuo ABS boksi ollu jossain vaiheessa murheena, mutta ei senkään korjautus enää nykyään hunajaa maksa.
Kyllä nää autoasiat osaa olla vaikeita vaikka niiden piti olla niin selkeitä. Nykyinen M5 on ollu todellinen unelmien täyttymys, josta saattoi vaan haaveilla vielä 15 vuotta sitten. Nyt neljä kesää tuolla ajaneena tuntuu, että kipinä on jotenkin himmenemään päin. Viimeiseen 3 kesään on tullu ajettua tuolla joku 5tkm lähinnä pyhäajoa, arkiauto erikseen. Kiitos vaan eräiden foorumilaisten on tullu suu pyöreänä kateltua noita viritettyjä diesel-ihmeitä (335d ja 535d) ja kuinka ne liikkuu vähintään samalla tavalla kuin tuommoinen terve E39 M5 esim. vartilla. Samalla ne kuluttaa noin puolet vähemmän mitä tuollainen M5 eli voisi kuvitella nauttivansa ympärivuotisesti kunnon kyydeistä. Joku tuollainen E91 335d Voll-varustelulla voisi toimia mainiosti. Mutta käviskö siinä samalla lailla ku taannoin E46 330 coupen kanssa, että olihan se nätti ku karkki mut fiilistä siinä ei ollu mitään..
Mutta käviskö siinä samalla lailla ku taannoin E46 330 coupen kanssa, että olihan se nätti ku karkki mut fiilistä siinä ei ollu mitään..
Itellä kävi juuri näin kun vaihdoin aikoinaan M3:sta -> 335:seen, mutta välillä sitä miettii (varsinkin talvisin) että ois kiva olla joku ympärivuotinen häävimpi käyttis...
Itellä kävi juuri näin kun vaihdoin aikoinaan M3:sta -> 335:seen, mutta välillä sitä miettii (varsinkin talvisin) että ois kiva olla joku ympärivuotinen häävimpi käyttis...
Niinpä niin! Kävin joskus 2007 tms. koeajamassa XDrive tourilla E91 335i:n muttei kyllä muista siitä koeajosta paljon mitään enää. Paha toi ku M-sarjalaisiin on tottunu, niin ei oikein tunnu noi perusversiot enää miltään.
Niinpä niin! Kävin joskus 2007 tms. koeajamassa XDrive tourilla E91 335i:n muttei kyllä muista siitä koeajosta paljon mitään enää. Paha toi ku M-sarjalaisiin on tottunu, niin ei oikein tunnu noi perusversiot enää miltään.
Kumpikin on pihassa,näistä tuo naku vie voiton kaikessa muussa paitsi M-fiiliksessä
Miettinyt että vaatis vissiin remmin tuo femma että edes tuntus joltaan tuon nakun jälkeen:think
Kävin ajamassa ihan vasta työkaverin C32 AMG:tä, ja se oli ihan positiivinen yllätys. Aiemmat mersut on ollut ohjaukseltaan täysin tunnottomia laivoja, mutta tuossa autossa ohjaus oli merkittävästi erilainen. Tunnokkaampi ja loogisempi. Moottorissa oli mukavasti löylyä ja auto ohjautui hyvin. Pitäs päästä kokeileen uusiksi kun tulee paremmat ja pitävämmät kelit, mutta kyllä tommosellakin voisi ajella.
Muistan kans ajaneeni tuollasta c32:sta joskus vuosia vuosia sitten ja olihan se huikea peli! Ei tuntunu pätkääkään perusmersulta ja nimenomaan ohjaus yllätti minutkin positiivisesti. Harkinnan arvoinen, jos vastaavaa miettii.
Kumpikin on pihassa,näistä tuo naku vie voiton kaikessa muussa paitsi M-fiiliksessä
Miettinyt että vaatis vissiin remmin tuo femma että edes tuntus joltaan tuon nakun jälkeen:think
Perhana, kyl kai se pitäisi päästä kokeilemaan tommosta 335d tai 535d:tä mistä otettu vielä reservistä "löysät pois". Olisi ainakin sen jälkeen vähän viisaampi, jatkaako arpomista vai unohtaa koko homman. Eihän toi femman suorituskyky ole enää nykymittapuulla mikään kovin ihmeellinen, mutta tykkään tuon S62:n luonteesta, siitä miten se tuo tehon pihalle kautta rekisterin. Voishan sitä voimaa olla enempikin mut osaa olla perhanan kalliita ne lisähevoset tuohon femmaan
Perhana, kyl kai se pitäisi päästä kokeilemaan tommosta 335d tai 535d:tä mistä otettu vielä reservistä "löysät pois". Olisi ainakin sen jälkeen vähän viisaampi, jatkaako arpomista vai unohtaa koko homman. Eihän toi femman suorituskyky ole enää nykymittapuulla mikään kovin ihmeellinen, mutta tykkään tuon S62:n luonteesta, siitä miten se tuo tehon pihalle kautta rekisterin. Voishan sitä voimaa olla enempikin mut osaa olla perhanan kalliita ne lisähevoset tuohon femmaan
Juu voit olla varma että tuollainen + 400\800 35d ei jätä kylmäksi,Jusulla on varmasti tämän hetken Suomen tehokkain 335d joten siltä voit kysellä lisää
Muistelen että 445 \ + 800 olisi lukemat joten liikkuu ihan ok nakuksi
Perhana, kyl kai se pitäisi päästä kokeilemaan tommosta 335d tai 535d:tä mistä otettu vielä reservistä "löysät pois". Olisi ainakin sen jälkeen vähän viisaampi, jatkaako arpomista vai unohtaa koko homman. Eihän toi femman suorituskyky ole enää nykymittapuulla mikään kovin ihmeellinen, mutta tykkään tuon S62:n luonteesta, siitä miten se tuo tehon pihalle kautta rekisterin. Voishan sitä voimaa olla enempikin mut osaa olla perhanan kalliita ne lisähevoset tuohon femmaan
Ei tuo mikään kiveen hakattu etteikö voisi olla 35i yhtälailla, jos nyt ylipäätään innostun autoa vaihtamaan. Tuskin ainakaan tässä talven aikana mitään päätöksiä teen suuntaan tai toiseen, kun toi femmakin on talviunilla. Vasta tuossa reilu viikko sitten ajoin porukoiden F07 GT:n 35i koneella etelästä tänne Rukalle ja keskikulutus taisi olla 7,8 tapaninpäiväruuhkassa. Tuollainen E91 335i painaa kuitenkin rutosti GT:tä vähemmän eli suorituskykyyn nähden menee kyllä pienellä kulutuksella bensakoneinen vastaavakin.
Comment