Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MMF
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 461
    • Sipoo

    Originally posted by TJJ View Post
    Minua hämmentää nuo hinnat, siis ensin on joku älytön hinta, sitten hinta tippuu 2-5 tonnilla, sitten junnataan siinä. Sitten on autoja, joiden hinta välillä nousee 2-4 tonnilla ja putoaa taas alas, mikä logiikka siinä sitten on takana? Mikä on vikana siinä, että ensin olisi kohtuu järkevä pyynti ja sitä sitten lasketaan kohtuudella 1-2 viikon välein jos kauppa ei käy? Vai onko nuo jotain täkyjä sitä varten jos joku on unohtanut aamulääkityksen ja päättää ostaa auton hinnalla millä hyvänsä?

    Samaa mieltä. Se on varmaan vähän siitä kiinni että millä mielellä niitä autoja kauppaa. Kotijobbareitahan tämä maa on varmaan pullollaan, ainakin jos noita facebookin ostetaan/myydään palstoja seurailee.

    Mä myyn omia ja joskus kavereiden autoja silloin kun haluan niistä eroon. Hintaa lasken tasaisesti kunnes auto on myyty, yhtään autoa ei ole jäänyt pihaan.
    E70 X5 3.0D -07
    W124 200d
    Hiace 4wd

    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


    Comment

    • Tenojono
      Bimmer Enthusiast
      • May 2012
      • 1753
      • Pohjanmaa

      Originally posted by TJJ View Post
      Minua hämmentää nuo hinnat, siis ensin on joku älytön hinta, sitten hinta tippuu 2-5 tonnilla, sitten junnataan siinä. Sitten on autoja, joiden hinta välillä nousee 2-4 tonnilla ja putoaa taas alas, mikä logiikka siinä sitten on takana? Mikä on vikana siinä, että ensin olisi kohtuu järkevä pyynti ja sitä sitten lasketaan kohtuudella 1-2 viikon välein jos kauppa ei käy? Vai onko nuo jotain täkyjä sitä varten jos joku on unohtanut aamulääkityksen ja päättää ostaa auton hinnalla millä hyvänsä?
      Minä yritin myydä edullisinta nettiautossa sillä menestyksellä että tuli täysin käsittämättömiä tarjouksia.
      pyynti 19k
      autoliike hyvitys 17,5k
      yksityiset tarjos 15k
      Noh m-sporttasin ja nostin hintaa -> 21k
      Ei ole enään halvin jos vertaa täysin karvalakkeihin. Ei yhtään tarjousta kuukaudessa.

      E39 en halua myydä ja E61:llä noin 50km viikossa ajettua.
      Työmatkat: E46 preface 323 4d
      Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
      Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

      Comment

      • BMW_Harrastaja
        BTCF Member
        • Dec 2012
        • 819
        • Oulu area

        Eiköhän suurin syy ehjien autojen huonoon myytävyyteen tällä hetkellä ole ihmisten totaalinen persaukisuus ja muutenkin heikommat ajat. Vaihtotarjouksia varmasti tulee muihin romuihin. Taas ne joilla on oikeasti rahaa, eivät vanhoja muutaman tonnin "romuja" osta.
        BMW driver and owner since 2000.

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
          Eiköhän suurin syy ehjien autojen huonoon myytävyyteen tällä hetkellä ole ihmisten totaalinen persaukisuus ja muutenkin heikommat ajat. Vaihtotarjouksia varmasti tulee muihin romuihin. Taas ne joilla on oikeasti rahaa, eivät vanhoja muutaman tonnin "romuja" osta.
          Kyllä varmasti kalliimpien autojen kohdalla näin on, ei järkevä ihminen ota autolainaa epävarmana aikana eikä osta edes suoralla vaikka rahaa olisi sukanvarressa :think

          Siitä olen itse yllättynyt että edes ehjät ~5000€ käyttöpelit eivät tee kauppaansa, mitä noita aiemmin olen myynyt niin sijainnista huolimatta juurikin tuon hintaluokan auto on ollut se kaikkein helpoin myytävä
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Tenojono
            Bimmer Enthusiast
            • May 2012
            • 1753
            • Pohjanmaa

            Originally posted by Jube View Post
            Kyllä varmasti kalliimpien autojen kohdalla näin on, ei järkevä ihminen ota autolainaa epävarmana aikana eikä osta edes suoralla vaikka rahaa olisi sukanvarressa :think

            Siitä olen itse yllättynyt että edes ehjät ~5000€ käyttöpelit eivät tee kauppaansa, mitä noita aiemmin olen myynyt niin sijainnista huolimatta juurikin tuon hintaluokan auto on ollut se kaikkein helpoin myytävä
            Mikä hemmetin epävarma aika? :think
            Onko nyt lama? :think
            Miksi ihmiset on persaukisia? :think
            Tieto ei ole kantautunut pohjanmaalle asti
            Työmatkat: E46 preface 323 4d
            Työn alla: ae86 4age https://www.instagram.com/tenojono/
            Entiset: E87 E39 E60 E61 F10

            Comment

            • BMW_Harrastaja
              BTCF Member
              • Dec 2012
              • 819
              • Oulu area

              Originally posted by Tenojono View Post
              Mikä hemmetin epävarma aika? :think
              Onko nyt lama? :think
              Miksi ihmiset on persaukisia? :think
              Tieto ei ole kantautunut pohjanmaalle asti
              Viimeset 6 vuotta ollu jo vähän heikompaa, ja huononpaan menossa.
              On lama, sanoi sitten virallinen totuus mitä tahansa.
              Ihmiset taidaa olla kyllä yleensä aina melko persaukisia, mutta "hyvinä aikoina" eivät vain tiedosta sitä yhtä hyvin!
              BMW driver and owner since 2000.

              Comment

              • Ceeray
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 1399
                • Kuopio

                Joops.. sigun auto piti laittaa taas myyntiin, josko kevät auttaisi... skoadakauppias veti pohjat hyvitystarjouksellaan kyllä.. meinas naurattaa jopa. Mutta skodillakit käy kaupaksi näköjään muutenkin.

                Onkos mielipiteitä autosta/ilmoituksesta/kuvista?
                Bemariton..Jagge I-Pace HSE alla..

                Comment

                • Veeksi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 2175
                  • Kuopio

                  Originally posted by Ceeray View Post
                  Joops.. sigun auto piti laittaa taas myyntiin, josko kevät auttaisi... skoadakauppias veti pohjat hyvitystarjouksellaan kyllä.. meinas naurattaa jopa. Mutta skodillakit käy kaupaksi näköjään muutenkin.

                  Onkos mielipiteitä autosta/ilmoituksesta/kuvista?
                  Jos ei menis kaikki miljardit omaan harrasteautoon, niin vois pistää vaimon e91 325d:n rahoiksi ja ostaa sulta ton pois. Siisti auto eikä nyt äkkiseltään ihan mahdoton hinta. Näyttäis hyvin huolletultakin.

                  Edit: Taidan yrittää ainakin kaverille kaupata, kun sitä kiinnostaisi e61 (tosin bensana).
                  BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                  BMW E63 630iA '05

                  Comment

                  • teropa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 3855
                    • Oulu

                    V8 lähti uuteen kotiin. Myynti on aina helppoa kun löytyy asiasta ymmärtävä ostaja.

                    Viimeisen viikon, puolentoista aikana tullut paljon kyselyjä. Kaippa se tämä toukokuu sittenkin on vasta sitä oikeaa myyntiaikaa.

                    Tero
                    E60 520dA M-sport
                    ---Ex
                    E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                    E90 330iA, 325iA, 320dA
                    E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                    E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                    PPL(A)

                    Comment

                    • Laku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2007
                      • 17458
                      • Turku

                      Tästä nousee taas paskamyrsky ja kalikan saaneet koirat älähtävät, mutta en jaksa olla ihmettelemättä (ja ihailematta), miten teropa saa nämä yläpään hinnoitellut E39:t aina kohtuuajalla myytyä . Kai niille on sitten kysyntää paremmin kuin niille vehkeille, joita minä olen aikanaan myynyt ja polkenut hintaa...
                      Näillä mennään:
                      - BMW E81 118i since 2017
                      - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                      - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                      - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                      - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                      Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                      Comment

                      • pacce
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2007
                        • 99
                        • Pirkanmaa from Nokia

                        Puolitoista viikkoa oli baijerilainen myynnissä, kaikenkaikkiaan kolme kyselyä puhelimitse + jokunen tekstiviestillä ja sähköpostilla, tänään auto vaihtoi omistajaa, ja autohan oli 530 Da touring M-sport II -02 ajettu 227tkm ja hp.9900e.
                        Hyvästä autosta kohtuullinen hinta ja vieläpä löytyi hyvä koti . Onnea uudelle omistajalle ja nokka kohti savoa.

                        Comment

                        • teropa
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2005
                          • 3855
                          • Oulu

                          Originally posted by Laku View Post
                          Tästä nousee taas paskamyrsky ja kalikan saaneet koirat älähtävät, mutta en jaksa olla ihmettelemättä (ja ihailematta), miten teropa saa nämä yläpään hinnoitellut E39:t aina kohtuuajalla myytyä . Kai niille on sitten kysyntää paremmin kuin niille vehkeille, joita minä olen aikanaan myynyt ja polkenut hintaa...
                          Luulen, että asiaan vaikuttaa:

                          - pidän auton siistinä, yritän panostaa hyvään ilmoitukseen ja auto on puhdas kun sitä tullaan katsomaan
                          - kerron niin paljon taustoja kuin tiedän ja tarinoiden tueksi on paperit ja lippulaput olemassa
                          - mun myymät autot on olleet tosi hienoja, hyvinvarusteltuja ja hyväkuntoisia autoja (voi vaikuttaa siihen, mitä niistä saa -> kaikki autot eivät ole samanarvoisia kuitenkaan)

                          Tämä auto lähti pyynnillä Rovaniemelle, ja meni hyvään harrastajaperheeseen . Tästäkin huolimatta tämäkin auto tuli mulle todella kalliiksi. Harkitsen vakavasti siirtymistä autonvaihtoharrastajasta autonomistajaksi, ja seuraava auto vois olla vaikka C-mese…

                          Tero
                          E60 520dA M-sport
                          ---Ex
                          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                          E90 330iA, 325iA, 320dA
                          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                          PPL(A)

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17458
                            • Turku

                            Originally posted by teropa View Post
                            Luulen, että asiaan vaikuttaa:

                            - pidän auton siistinä, yritän panostaa hyvään ilmoitukseen ja auto on puhdas kun sitä tullaan katsomaan
                            - kerron niin paljon taustoja kuin tiedän ja tarinoiden tueksi on paperit ja lippulaput olemassa
                            - mun myymät autot on olleet tosi hienoja, hyvinvarusteltuja ja hyväkuntoisia autoja (voi vaikuttaa siihen, mitä niistä saa -> kaikki autot eivät ole samanarvoisia kuitenkaan)

                            Tämä auto lähti pyynnillä Rovaniemelle, ja meni hyvään harrastajaperheeseen . Tästäkin huolimatta tämäkin auto tuli mulle todella kalliiksi. Harkitsen vakavasti siirtymistä autonvaihtoharrastajasta autonomistajaksi, ja seuraava auto vois olla vaikka C-mese…

                            Tero
                            Ymmärrän tämän, mutta miten ylipäätään tulee soittoja, yhteydenottoja ja katsojia tuollaiseen autoon? Sitä ihmettelen omien kokemusten mukaan. En minäkään likaista autoa esittele.

                            Arvatenkin noissa täytyy olla harrastaja ostajana, muutoin ei +15k€ E39 mene kaupaksi. Tosissasiko meinaat, että vaihdat jatkuvasti autoja ja niistä tulee takkiin ? Em. syystä minä olen autonOMISTAJA eli en hallitse autokauppaa.
                            Näillä mennään:
                            - BMW E81 118i since 2017
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • TJJ
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2003
                              • 7591
                              • Jyväskylä

                              Originally posted by teropa View Post
                              ja seuraava auto vois olla vaikka C-mese…
                              Höh, täällä on innolla odotettu millainen F10 sinulle tulee ja nyt höpisetkin mersuista. Vastahan ne oli "takseja" joita ei voinut samana päivänä verrata BMW:hen ja penkitkin on kuin karusellissa :think
                              E39 528iA

                              Comment

                              • teropa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 3855
                                • Oulu

                                Originally posted by TJJ View Post
                                Höh, täällä on innolla odotettu millainen F10 sinulle tulee ja nyt höpisetkin mersuista. Vastahan ne oli "takseja" joita ei voinut samana päivänä verrata BMW:hen ja penkitkin on kuin karusellissa :think
                                Joo mieli saa ihmisellä kait muuttua? Vai pitääkö ajaa E39:llä vielä seuraavat 10 vuotta...

                                Tero
                                E60 520dA M-sport
                                ---Ex
                                E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
                                E90 330iA, 325iA, 320dA
                                E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
                                E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

                                PPL(A)

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎