Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bemun myymisen sietämätön vaikeus III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • konsumies
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1044
    • Turkkussesss

    Originally posted by Hakkapeliitta View Post
    Onko tässä mitään tolkkua:

    http://www.nettiauto.com/bmw/525/6470569
    Harvoin näitä kommentoin mutta nyt on pakko;

    Hyvä ja kattava ilmoitus, hyvät kuvat ja kaikki oleellinen kerrottu.
    Hinnasta ei hajuakaan mutta tuollainen ilmoituksen kuuluu olla.
    Seat Leon Cupra ST
    F20 116d
    e87 116i

    Comment

    • Juppe
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4541
      • TURKU

      Toi vajaa 20ke on kyllä paha hintaluokka. Mä etsin sillä rahalla n. 80-120tkm ajettuja autoja Ruotsista ja Saksasta. Ei tulisi mieleenkään ostaa 250tkm ajettua. Tuossa hintaluokassa on niin paljon kaikenlaista tarjolla. En mä sano, etteikö auto vois olla hyvä. Varmaan onkin, kun on kattavasti huollettu ja korjattu. En vaan käsitä, kuka sen multa ostaisi tuolla summalla, jos olisin itse myymässä.Toisiahan ne kilsat ei haittaa ja varmaan joku semmonen kaveri tuohon tarttuukin.

      Comment

      • MajorDrake
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 7497
        • Jyväshyvä

        Originally posted by konsumies View Post
        Harvoin näitä kommentoin mutta nyt on pakko;

        Hyvä ja kattava ilmoitus, hyvät kuvat ja kaikki oleellinen kerrottu.
        Hinnasta ei hajuakaan mutta tuollainen ilmoituksen kuuluu olla.
        No joo, minua häiritsee tuo LCI Navin maininta, kyllähän siitä tonnin joutuu vaikka mitä maksamaan mutta käypänen hinta on kuitenkin 600-700€ ja kuvien perusteella siinä ei LCI mallin CCC:tä ole...
        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

        Comment

        • jaki
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2978
          • Uusimaa

          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
          Onko tässä mitään tolkkua:

          http://www.nettiauto.com/bmw/525/6470569
          Kuten tuolla jo tuota CCC- vaihtoa kommentoitiinkin. Minunkaan mielestä kuvan perusteella ei ole LCI CCC. Ja tuohon varmaan laitettiin käytetty, eikä uutta tilalle.
          Hehkutat otsikossa varusteita: mitäs tuossa on nyt ihmeellistä?
          Jos olisi täysnahat, HUD, hifit jne noiden lisäksi, silloin voisi jo hehkuttaakin.
          No, se, että on manuaali, tiedätkin, että tosiostajaa saanet odottaa aika pitkään, mutta ei kannata masentua, jollekinhan tuollaisen pitää ehdottomasti olla manuaali.
          Hinta kuulostaa kyllä pitkältä. Vrt itse myin alkuvuonna 530 automaatin paremmilla varusteilla, selvästi pienemmillä kilometreillä, mutta ei M-Sport reilullla 16000:lla.

          Edit: tuo olikin jo piezo- suuttimilla. Se nosta kyllä hieman hintaa. Ja ilmeisesti siinä on hifit myös.
          Last edited by jaki; 18-06-2014, 15:02.
          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

          Comment

          • MFY
            Bimmer Rookie
            • Jun 2008
            • 27

            Originally posted by jaki View Post
            Kuten tuolla jo tuota CCC- vaihtoa kommentoitiinkin. Minunkaan mielestä kuvan perusteella ei ole LCI CCC. Ja tuohon varmaan laitettiin käytetty, eikä uutta tilalle.
            Hehkutat otsikossa varusteita: mitäs tuossa on nyt ihmeellistä?
            Jos olisi täysnahat, HUD, hifit jne noiden lisäksi, silloin voisi jo hehkuttaakin.
            No, se, että on manuaali, tiedätkin, että tosiostajaa saanet odottaa aika pitkään, mutta ei kannata masentua, jollekinhan tuollaisen pitää ehdottomasti olla manuaali.
            Hinta kuulostaa kyllä pitkältä. Vrt itse myin alkuvuonna 530 automaatin paremmilla varusteilla, selvästi pienemmillä kilometreillä, mutta ei M-Sport reilullla 16000:lla.


            Vielä olis Helsingissäkin myynnissä vähän kalliimmalla.

            Comment

            • Patd
              Bimmer Rookie
              • May 2014
              • 57
              • Pohjanmaa

              Originally posted by Hakkapeliitta View Post
              Onko tässä mitään tolkkua:

              http://www.nettiauto.com/bmw/525/6470569
              Kaupunki 8 litraa... jos nuo kulutukset ilmoittais oikein ja sit vielä mainostat että on alkuperäisellä M-Paketilla. Hinta on mun mielestä hyvä, sillä auto on keskinkertaisilla varusteilla ja siistissä kunnossa (kuvissa ainakin), älä ainakaan alle 17 000€ myy!
              Last edited by Patd; 18-06-2014, 18:53.

              Comment

              • BFI18
                BTCF Member
                • Aug 2012
                • 1456
                • Turku

                Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                Onko tässä mitään tolkkua:

                http://www.nettiauto.com/bmw/525/6470569
                Kaikki yli 15 ke tuosta on liikaa, kuitenkin 250 tkm mittarissa.
                Kommentti sillä perusteella kun myin oman ex E61 530d m-sportin keväällä. Ilmoitus on hyvä.
                Last edited by BFI18; 18-06-2014, 20:33.
                G26 i4 M50 Black Sapphire

                Comment

                • Hakkapeliitta
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2014
                  • 552
                  • P-Sawo

                  Originally posted by Patd View Post
                  Kaupunki 8 litraa... jos nuo kulutukset ilmoittais oikein ja sit vielä mainostat että on alkuperäisellä M-Paketilla. Hinta on mun mielestä hyvä, sillä auto on keskinkertaisilla varusteilla ja siistissä kunnossa (kuvissa ainakin), älä ainakaan alle 17 000€ myy!
                  Ilmoitan oman pumpulta mitatun kulutuksen. Eikö tuo ole M-paketilla? Mulla on sellainen käsitys ollut...mitä siitä puuttuu tai miten se eroaa, olis kai munkin hyvä omistajana tietää. Auto on kai ihan siisti ikäisekseen...



                  Originally posted by jaki View Post
                  Kuten tuolla jo tuota CCC- vaihtoa kommentoitiinkin. Minunkaan mielestä kuvan perusteella ei ole LCI CCC. Ja tuohon varmaan laitettiin käytetty, eikä uutta tilalle.
                  Hehkutat otsikossa varusteita: mitäs tuossa on nyt ihmeellistä?
                  Jos olisi täysnahat, HUD, hifit jne noiden lisäksi, silloin voisi jo hehkuttaakin.
                  No, se, että on manuaali, tiedätkin, että tosiostajaa saanet odottaa aika pitkään, mutta ei kannata masentua, jollekinhan tuollaisen pitää ehdottomasti olla manuaali.
                  Hinta kuulostaa kyllä pitkältä. Vrt itse myin alkuvuonna 530 automaatin paremmilla varusteilla, selvästi pienemmillä kilometreillä, mutta ei M-Sport reilullla 16000:lla.

                  Edit: tuo olikin jo piezo- suuttimilla. Se nosta kyllä hieman hintaa. Ja ilmeisesti siinä on hifit myös.
                  Hehkutan ehkä sitten suotta, mun mielestä on kaikki tarpeellinen ja vähän päälle. Tampereella liikeessä oleva karvalakki 530d 2006 näytti aika vaatimattomalta tämän rinnalla, omaan silmään.
                  Kyllä tässä on LCI CCC, uutena se mulle myytiin. Kuvien jälkeen asennettu, käytän ilmoituksessa entisen omistajan hyviä kuvia. Tiedän että se ei ole suositeltavaa.
                  Mistä tuon hifin sait tietää, en hoksannut sitä ainakaan varustelistalta.

                  Originally posted by MFY View Post
                  http://www.autotalli.com/vaihtoauto/...5/BMW/525/2007

                  Vielä olis Helsingissäkin myynnissä vähän kalliimmalla.
                  Vois varmaan vinkata vanhalle omistajalle että ottais vanhan ilmoituksensa pois...kova on ollut hinta viime kesänä ja vikapesäkkeenä...

                  Kiitos kommenteista. Korjaan ilmoitusta ja otan tuoreet kuvat. Tämän ostaa vain ns tosiostaja joka tietää mitä haluaa ja näkee sen tässä. En usko että menee kaupaksi mutta täytyy yrittää. Joutuu sitten ostamaan kakkoseksi vähän halvemman jollei mene.

                  annetaan BMW-osaa

                  Comment

                  • MMF
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2007
                    • 461
                    • Sipoo

                    Onko porukoilla kokemusta US mallien myymisestä suomessa?

                    Tuttavalla on seuraavanlainen ongelma:

                    Osti v. 2010 jenkeissä asuessaan uuden e90 328ix:n, toi sen suomeen aikanaan ja rekisteröi tänne. Sitten muuttivat saksaan ja ottivat auton mukaan. Nyt siitä pitäisi päästä eroon.

                    Ongelma on siinä ettei suomessa tullut kahta vuotta täyteen joten verovapaus ei täyty. Itse se ei sitä osaa laittaa saksassa myyntiin ja autoliikkeet ei oikein mitään siitä siellä maksa. Mä voisin mobileen ilmoituksen tehdä, mutta mun on aika helkkarin hankala täältä käsin sitä kaupata.

                    Onko noille kysyntää täällä vai pelottaako US malli? Mun mielestä ei ole järkeä tuoda sitä tänne ja verottaa, saksassa kuitenkin markkinat moninkertaiset. Auton myynti siellä aiheuttaa kuitenkin ongelmia tässä keississä.

                    Auto itsessään todella siisti, muistaakseni 35tkm ajettu. Ruskeat nahat, ei m-sport.

                    Verot mahdin mukaan n.11500€ jos sitä verrataan 330ix:n, veroprosentti 31,2 (178co2). Jos verrataan 325ix:n, niin n.9000€. Tiedä sitten mihin tulli sitä vertaa, ainakaan itse en löytänyt yhtään vastaavaa veropäätöstä.
                    E70 X5 3.0D -07
                    W124 200d
                    Hiace 4wd

                    EX: E36 328 M Touring -95, E30 320i touring, 530da M-Sport -03, 523i Touring -98, E60 530d M-Sport -06, E83 X3 3.0d


                    Comment

                    • bmw323it
                      BTCF Member
                      • Mar 2008
                      • 1802
                      • N/A

                      Originally posted by MMF View Post
                      Onko porukoilla kokemusta US mallien myymisestä suomessa?

                      Tuttavalla on seuraavanlainen ongelma:

                      Osti v. 2010 jenkeissä asuessaan uuden e90 328ix:n, toi sen suomeen aikanaan ja rekisteröi tänne. Sitten muuttivat saksaan ja ottivat auton mukaan. Nyt siitä pitäisi päästä eroon.

                      Ongelma on siinä ettei suomessa tullut kahta vuotta täyteen joten verovapaus ei täyty. Itse se ei sitä osaa laittaa saksassa myyntiin ja autoliikkeet ei oikein mitään siitä siellä maksa. Mä voisin mobileen ilmoituksen tehdä, mutta mun on aika helkkarin hankala täältä käsin sitä kaupata.

                      Onko noille kysyntää täällä vai pelottaako US malli? Mun mielestä ei ole järkeä tuoda sitä tänne ja verottaa, saksassa kuitenkin markkinat moninkertaiset. Auton myynti siellä aiheuttaa kuitenkin ongelmia tässä keississä.

                      Auto itsessään todella siisti, muistaakseni 35tkm ajettu. Ruskeat nahat, ei m-sport.

                      Verot mahdin mukaan n.11500€ jos sitä verrataan 330ix:n, veroprosentti 31,2 (178co2). Jos verrataan 325ix:n, niin n.9000€. Tiedä sitten mihin tulli sitä vertaa, ainakaan itse en löytänyt yhtään vastaavaa veropäätöstä.
                      Viiden USA muuttoajoneuvon kokemuksella uskallan väittää, ettei ihmisiä USA-malli pelota, eikä ole BMW:n kohdalla syytäkään; kaikki varaosa-, huolto-, yms asiat pelaavat aivan kuten Euro-autoille.

                      Jos auto on Saksaan vietäessä poistettu Suomen rekisteristä, niin Suomeen rekisteröitäväksi tuomisen yhteydessä se täytyy käsitykseni mukaan ikävä kyllä verottaa uudelleen. Eli muuttajan aikanaan saama vero-etu on menetetty, mutta sen taisit jo tietääkin. Tosin eihän se vero nyt enää niin suuri ole kuin aikanaan Suomeen tuotaessa.

                      Parempihan se Saksassa olisi myydä, jos vain omistaja sen tohtisi tehdä. Muussa tapauksessa ei kai ole muita vaihtoehtoja kuin tuoda Suomeen ja myydä täällä, joko rekisteröitynä tai tax-freenä.

                      Suomeen uudelleen tuonnissa saattaa olla se käytännön pulma, että auto ei välttämättä täytä EU-pykäliä. Esim. jos siinä on halogeenivalot, niin todennäköisesti siinä ei ole valojen korkeussäätöä. Muuttoajoneuvona tuotaessa tämä ei ole ongelma, koska ne saavat koko joukon helpotuksia, mutta uudelleen tuotaessa EU-sääntöjenmukaisuus saatetaan vaatia; en tosin ole asiasta varma. E90 ei kyllä ole hankalimmasta päästä, muistaakseni siinä on E-hyväksyntämerkit umpioissa ja ikkunoissa yms. Kannattanee kuitenkin varmistaa katsastuskonttorilta vaaditaanko EU-vaatimustenmukaisuus. Jos tästä koituu kommervenkkejä, niin ainahan auton voi myydä esim venäläisille tax-freenä. Näin toimi eras kaverini vastaavassa tilanteessa.

                      Ps. Mainitsit, ettei kahden vuoden omistus Suomessa tullut täyteen. Pykälät sanovat että Suomessa auto tarvitsee omistaa vain vuoden, jonka jälkeen luovutuskiellon voi anoa poistettavaksi, sillä edellytyksellä että auto ehti olla käytössä yhteensä kolme vuotta. Toki, jos autoa käytettiin USAssa vain vuosi, niin silloin kahden vuoden käyttö Suomessa olisi ollut tarpeen.
                      BMW 530e (g30)
                      BMW 335i (e90)
                      BMW 323iC (e36)
                      BMW 850i (e31)
                      Golf GTE
                      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                      Comment

                      • MajorDrake
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 7497
                        • Jyväshyvä

                        Originally posted by bmw323it View Post

                        Ps. Mainitsit, ettei kahden vuoden omistus Suomessa tullut täyteen. Pykälät sanovat että Suomessa auto tarvitsee omistaa vain vuoden, jonka jälkeen luovutuskiellon voi anoa poistettavaksi, sillä edellytyksellä että auto ehti olla käytössä yhteensä kolme vuotta. Toki, jos autoa käytettiin USAssa vain vuosi, niin silloin kahden vuoden käyttö Suomessa olisi ollut tarpeen.
                        Eikai sillä ole väliä että missä vaiheessa auto on ollut vuoden Suomessa,
                        eli jos esim. vuosi jenkikilässä (min. 6 kk), vuosi suomessa, vuosi muualla, yhteensä 3 vuotta omistuksessa joista vähintään 1 vuosi Suomessa ja 6 kk ulkomailla niin pitäisi saada myynnin estot pois. Ellei siten ole menty poistamaan auto Suomen rekisteristä kun on viety se ulkomaille...
                        M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                        Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                        Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                        Comment

                        • jaki
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2978
                          • Uusimaa

                          Originally posted by Hakkapeliitta View Post
                          Mistä tuon hifin sait tietää, en hoksannut sitä ainakaan varustelistalta.
                          Siinä edellisessä ilmoituksessa oli maininta hifeistä. Eli saattaa siis olla potaskaa.
                          Poislukien merkkiliikkeet, saa kyllä Saksassakin aina varmistaa, että mitäs tuo hifi ilmoituksessa oikeasti tarkoittaa? Jos ilmoituksessa koko varustelista koodeineen tai esim maininta selvästi L7 jne, silloin toki uskon suoraan.

                          tämän ostaa vain ns tosiostaja joka tietää mitä haluaa ja näkee sen tässä. En usko että menee kaupaksi mutta täytyy yrittää. Joutuu sitten ostamaan kakkoseksi vähän halvemman jollei mene.
                          Kuten kirjoitin manuaalia haluavia on tällaisiisa autoissa on todella vähän. ja suuntahan menee koko ajan vielä enemmän automaattien suuntaan. Hankalaa. Pieni kiusaus laittaa E46 myyntiin ja hakea E91 tilalle, manuaalina. Ok itselle, mutta kohta jo tuollainenkin pitää olla automaatti, että kelpaisi, kun aikoinaan myy.
                          BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

                          Comment

                          • MajorDrake
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 7497
                            • Jyväshyvä

                            Originally posted by jaki View Post
                            Kuten kirjoitin manuaalia haluavia on tällaisiisa autoissa on todella vähän.
                            Jep. Mulla oli jossai vaiheessa 2 kpl 530dT LCI automaatteja myynnissä,
                            ne oli ainoat, välillä oli 3. auto manuaalina.

                            Myyntiaika oli 3-4 kertainen automaattiin nähden ja hinta monta tonnia vähemmän kun olisi ollut automaattina. Ja samaan aikaan oli niitä
                            automaattejakin myynnissä ja ne teki paremin kauppaansa...
                            M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
                            Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
                            Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by MajorDrake View Post
                              Jep. Mulla oli jossai vaiheessa 2 kpl 530dT LCI automaatteja myynnissä,
                              ne oli ainoat, välillä oli 3. auto manuaalina.

                              Myyntiaika oli 3-4 kertainen automaattiin nähden ja hinta monta tonnia vähemmän kun olisi ollut automaattina. Ja samaan aikaan oli niitä
                              automaattejakin myynnissä ja ne teki paremin kauppaansa...
                              Totta varmasti.
                              Oma ex E61 530d M-sport oli manuaali ja jos sitä liikeisiin tarjosi vaihdossa, oli automaatin puute aina suurin laskeva tekijä hyvityshintaan. Sanoivat yksinkertaisesti, että nämä isot bemarit ei 'liiku' manuaalina.
                              Sitten sattui eräänä päivänä nettiauton kautta yksi yksityinen ostaja, joka nimenomaan halusi auton VAIN manuaalina - Tuli katsomaan ja kokeilemaan ja auto lähti pihasta ok hintaan.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • mixoo
                                BTCF Member
                                • Mar 2012
                                • 579
                                • Tuusula


                                mitähän tuosta vielä puuttuu? Mielestäni hinta on aika kohtuullinen ja teksti ihan ok. Kuvat voisi ehkä olla parempia :think
                                Ps. Ostakaa pois

                                Nyt:
                                - E91 330D M-Sport
                                - E32 735 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=339158

                                Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎