Kolarikorjattu?
Onko ko.auto kakkoskilpinen, eli "kolariauto", vai jossain historiansa vaiheessa hieman kolhaistu?
Jos auto taas on oikeasti "kolariauto", eli käynyt vairionsa takia kilpipoiston, niin tästä toki pitäisi ostajalle erikseen mainita?
No käytin tuota "kolarikorjattu" sanaa kun Tenoxkin sitä käytti Samaa mieltä että jos auto on ihan ykskilpinen niin ei siitä sitten kertoa tartte että joskus saanu maalia, kaksikilpisyydestä kyllä mun mielestä tulisi myyjän kertoa.
No käytin tuota "kolarikorjattu" sanaa kun Tenoxkin sitä käytti Samaa mieltä että jos auto on ihan ykskilpinen niin ei siitä sitten kertoa tartte että joskus saanu maalia, kaksikilpisyydestä kyllä mun mielestä tulisi myyjän kertoa.
Jos ei muuten, niin ihan vain avoimuuden takia. Ostaja sen kuitenkin huomaa, niin herättää kysymyksen miksi siitä ei kerrottu alunperin, ja mitä muuta on unohtunut kertoa.
Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Jos ei muuten, niin ihan vain avoimuuden takia. Ostaja sen kuitenkin huomaa, niin herättää kysymyksen miksi siitä ei kerrottu alunperin, ja mitä muuta on unohtunut kertoa.
Ja vaikka kolarikorjaus olisi tehty asiallisesti mutta auto on kaksikilpinen niin kyllä se monia ihmisiä - mukaan lukien itseäni, haittaa. Olisi se kiva tietää ennen kuin lähtee ajamaan toiselle puolen Suomea autoa kattomaan ja lukemaan sen papereista.
Ei liittynyt Tenoxin autoon siis mitenkään vaan yleisesti.
On kaksikilpinen käsittääkseni. Ei kai otteessa muuten olisi mainintaa vaihdetuista osista ja prosentteja? Mua tuo ei haitannut, kun se näkyi myös hinnassa ja käyttöautoksi tuo tuli. Nyt näyttää että menee tuossa kunnossa vaihtoon.
Itellä ainakin käsitys että prosentteja voi olla ilman kaksikilpisyyttäkin, ainakin omassa vanhassakin niitä oli pari % siitä että alusta oli vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Suomeen :think
Kaksikilpisyyshän on sitten kun otteessa lukee esim "edellinen rekisteritunnus xxx-555", eli pelkät prosentit kertoo vain että korjausta on näytetty konttorilla
Ajaisin jollain muulla merkillä jos löytyisi kokonaisuutena paremmin itselle sopiva jotain muulta merkiltä.. 😎
Kaksikilpisyyshän on sitten kun otteessa lukee esim "edellinen rekisteritunnus xxx-555", eli pelkät prosentit kertoo vain että korjausta on näytetty konttorilla
Niin, kaksikilpisyys ja vauriopoistettu kannattaa kuitenkin pitää erillään.
Eli se että siellä otteessa lukee ed.rek-tunnus se ja se, ei välttämättä tarkoita kolarihistoriaa, vaan esim. jotkut harrastajat tälläkin foorumille niin innokkaasti noita non-fin kilpiä hakee, ettei malta odottaa - ja ottavat uudella tunnuksella olevat.
Parhaiten selviää edelleen siis joko soittamalla trafille tai katsomalla itse korvausta vastaan trafin palvelusta. Arvailuksi jää muuten.
Itellä ainakin käsitys että prosentteja voi olla ilman kaksikilpisyyttäkin, ainakin omassa vanhassakin niitä oli pari % siitä että alusta oli vaihdettu ennen ensirekisteröintiä Suomeen :think
Mites tämä on mahdollista? Niitä prosenttejä laskeskellaan muutoskatsastuksen yhteydessä....
Prosentteja tulee kun vaihdetaan osia, esim. pakettiautoksi rekisteröidyssä farmarissa tulee 1% takapenkkien poistosta. Varsinkin kun TraFi on ainakin yrittänyt selkeyttää näitä käytäntöjä.
Käsi sydämmellä, olettaako joku ~300tkm 16-vuotta vanhaa e46:sta kolhuttomaksi / kolaroimattomaksi / säilytetyksi pumpulissa, jotta Jonne Konnevedeltä saa hakea sen ilmaiseksi ja vielä vittuilee Karjala-lippiksen alta ?
Niin, kaksikilpisyys ja vauriopoistettu kannattaa kuitenkin pitää erillään.
Eli se että siellä otteessa lukee ed.rek-tunnus se ja se, ei välttämättä tarkoita kolarihistoriaa, vaan esim. jotkut harrastajat tälläkin foorumille niin innokkaasti noita non-fin kilpiä hakee, ettei malta odottaa - ja ottavat uudella tunnuksella olevat.
Parhaiten selviää edelleen siis joko soittamalla trafille tai katsomalla itse korvausta vastaan trafin palvelusta. Arvailuksi jää muuten.
Yleisempää lienee juurikin vastakohtainen tilanne eli paperit on puhtaat, mutta eri tasoisia korjauksia on tehty vuosien varrella.
Käytännössä prosentit taidetaan laskea vain lunastettujen ajoneuvojen kohdalla, koska AVK-systeemi poistaa autot rekisteristä ja jonkinlainen selvitys korjauksista on tehtävä.
Ei kai kukaan mitään omaan piikkiin meneviä peltitöitä mene katsastusasemalle tarkastuttamaan ja prosentteja lasketuttamaan ja sama tilanne taitaa olla vakuutusyhtiönkin laskuun tehtävissä korjauksissa.
Mites tämä on mahdollista? Niitä prosenttejä laskeskellaan muutoskatsastuksen yhteydessä....
Prosentteja tulee kun vaihdetaan osia, esim. pakettiautoksi rekisteröidyssä farmarissa tulee 1% takapenkkien poistosta. Varsinkin kun TraFi on ainakin yrittänyt selkeyttää näitä käytäntöjä.
Aina on muutamaa prosenttia lyöty otteeseen kun on japanintuonteja ensirekisteröity suomeen, pääasiassa muutama vaihdetuista ajovalon umpioista. (taikka sitten jos on coilit alla yms.) Tuo selkeyttää senkin verran ettei joudu myöhemmin enää muutoskatsastuksen kouriin kun ei ole original teileä alla.
Aina on muutamaa prosenttia lyöty otteeseen kun on japanintuonteja ensirekisteröity suomeen, pääasiassa muutama vaihdetuista ajovalon umpioista. (taikka sitten jos on coilit alla yms.) Tuo selkeyttää senkin verran ettei joudu myöhemmin enää muutoskatsastuksen kouriin kun ei ole original teileä alla.
Jep, Kasissani tuli muutokset alustasta ja ajovalojen lasejen vaihdosta . Olisko ollut 3%...?
Näillä mennään: - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016 - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011 - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009 - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
mikä vikana kun ei tollakaan hinnalla mene? Okei vois ottaa kuvat nykyisillä vanteilla mutta onko siinä jotain muuta?! Vi**u ku yli 4700 katsojaa ja kysymyksiä tulee korvista ulos mutta vaan 1 käyny paikanpäällä kattomassa. Silloinkin hintaa oli 500e enemmän kuin nytten... oikeesti on jo halvin toimiva ja katsastettu eikä viatkaan ole pahoja! Okei takajousi katki mut uus tulee kyllä kuhan saa vähä rahaa. Mut ei voi ymmärtää...
Ajoneuvojen kiilloitukset ja pinnoitukset usean vuoden ammattitaidolla! Myös perus vahaukset sekä sisäpuhdistukset onnistuvat! Kysy yksityisviestillä lisää!
Okei vois ottaa kuvat nykyisillä vanteilla mutta....
vastasit itse itsellesi, auto kannattaa myydä aina JUURI niillä kuvilla kuin auto näyttää sillä hetkellä!!!
Ja pikaisella vilkaisulla E46 tarjonta ylittää kysynnän, ja samaan rahaan +-muutama sata euroa saa kunnossa olevan E46:sen, ilman mitään pörinäpönttövirityksiä tms olevan E46:sen.
Comment