Hei,
Kirjoitan tänne jospa sattuisi joku paremmin olemaan perillä asiasta.
Eli potilaana N43 118i vm 2008 joka eräs aamu kävi vajailla ja bensankatku haisi. Vikavalo syttyi myös. Autosta luettiin koodit ja ilmoitti seuraavaa.
Motor Control:
Engine / Motor
Fault: Exhaust check valve adjustment
Code: 2A0F
Fault: DeNOx catalyst sulfuric
Code: 30EA
Fault: Cyl. same setting over rough running Cyl. 4
Code: 3073
Fault: Misfire detection cylinder 4 in third Firing order
Code: 29D0
Fault: Throttle potentiometer 1
Code: 2CF9
Fault: Throttle potentiometer 2
Code: 2CFA
Fault: Throttle
Code: 2D09
Autosta nollattiin vikakoodit ja vaihdettiin nelospytyn puola. Autolla ajettiin 2pv ongelmitta. Sen jälkeen aamulla samat oireet, kävi vajailla, hyrskytti kuin vanha diesel ja bensankatkua pukkaa. vastaa kaasuun huonosti. Koodit luettiin ja seuraava lista saatiin:
Engine / Motor
Fault: EGR valve position control deviation
Code: 2A0E
Fault: Exhaust check valve adjustment
Code: 2A0F
Fault: Misfire detection cylinder 4 in third Firing order
Code: 29D0
Tuosta pääteltiin että tulppa voisi olla rikki, joten kaikki tulpat vaihdettiin. Auto toimi taas hienosti koko päivän.
Seuraavana aamuna sama tarina, samat oireet. Koodeja en päässyt lukemaan vaan auto lähti hinurilla korjaamolle seisomaan.
Nyt en keksi mitään tähän hätään jos tulpat ja puola vaihdettu, bensaa tulee eli sytytys pätkii. Vanos solenoidit? Miksi kylmänä ilmenee oireet aina?
Voisin veikata että auto toimisi taas hyvin jos kävisin koodit nollaamassa ja lähtisi ajamaan.
Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa, ihme tapaus. Omistaja on nainen joka on nyt kolmena aamuna jäänyt auton kanssa kotiin.
Kirjoitan tänne jospa sattuisi joku paremmin olemaan perillä asiasta.
Eli potilaana N43 118i vm 2008 joka eräs aamu kävi vajailla ja bensankatku haisi. Vikavalo syttyi myös. Autosta luettiin koodit ja ilmoitti seuraavaa.
Motor Control:
Engine / Motor
Fault: Exhaust check valve adjustment
Code: 2A0F
Fault: DeNOx catalyst sulfuric
Code: 30EA
Fault: Cyl. same setting over rough running Cyl. 4
Code: 3073
Fault: Misfire detection cylinder 4 in third Firing order
Code: 29D0
Fault: Throttle potentiometer 1
Code: 2CF9
Fault: Throttle potentiometer 2
Code: 2CFA
Fault: Throttle
Code: 2D09
Autosta nollattiin vikakoodit ja vaihdettiin nelospytyn puola. Autolla ajettiin 2pv ongelmitta. Sen jälkeen aamulla samat oireet, kävi vajailla, hyrskytti kuin vanha diesel ja bensankatkua pukkaa. vastaa kaasuun huonosti. Koodit luettiin ja seuraava lista saatiin:
Engine / Motor
Fault: EGR valve position control deviation
Code: 2A0E
Fault: Exhaust check valve adjustment
Code: 2A0F
Fault: Misfire detection cylinder 4 in third Firing order
Code: 29D0
Tuosta pääteltiin että tulppa voisi olla rikki, joten kaikki tulpat vaihdettiin. Auto toimi taas hienosti koko päivän.
Seuraavana aamuna sama tarina, samat oireet. Koodeja en päässyt lukemaan vaan auto lähti hinurilla korjaamolle seisomaan.
Nyt en keksi mitään tähän hätään jos tulpat ja puola vaihdettu, bensaa tulee eli sytytys pätkii. Vanos solenoidit? Miksi kylmänä ilmenee oireet aina?
Voisin veikata että auto toimisi taas hyvin jos kävisin koodit nollaamassa ja lähtisi ajamaan.
Kiitos jo etukäteen jos joku osaisi neuvoa, ihme tapaus. Omistaja on nainen joka on nyt kolmena aamuna jäänyt auton kanssa kotiin.
Comment