123d Pätkii täyskaasukiihdytyksessä *Problem solved!*

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4llu-
    BTCF Member
    • Jul 2010
    • 1065
    • Esbo

    #31
    Originally posted by Supra^ View Post
    Millä tavalla? Enemmän olisin huolissani siitä että vaikka niinkin tunnettu paja kuin ac schnitzer tekee noita huijausbokseja, niin niillä saa aikaiseksi vaan tilanteen jolloin moottori saa vääriä anturitietoja eikä toimi niinkuin itse luulee toimivansa, syöttää eri määrän polttoainetta kuin mitä luulee syöttävänsä, jnejne. En väitä niitä paskoiksi, enkä varsinkaan ac schnitzerin tekelettä, mutta ei niitä turhaan huijausbokseiksi sanota. Siihen päälle vielä se fakta että tuo viriboksi on nyt jo valmiiksi aiheuttanut sulle harmaita hiuksia kun auto ei olekaan toiminut halutulla tavalla.
    Enkös juuri sanonut että harkinnassa on ollut myös perinteinen softaus? :think Ja itse boksin raudassahan ei ole ollut mitään vikaa, vaan yksi johto mitä oli joku seppä aiemmin kolvaillut oli katkennut kolvauksestaan, ja toinen johto irronnut kiinnityksestään paikasta X, joten en heti haukkuisi boksia, vaan ennemminkin sen asentajaa.

    Turvallisuudesta kun puhuin tarkoitin lähinnä tuon boksin suojaominaisuuksia: "For even more safety, all standard engine protection functions are monitored: the AC Schnitzer performance upgrade only switches on under optimum engine conditions. In the event of irregularities, the efficient performance unit switches off to prevent overloading the engine and powertrain."


    Mutta turha tästä on väitellä, autoon tulee varmasti myöhemmin vielä perinteinen softa kun tehonnälkä kasvaa ja ehkä pari muutakin palikkaa, mutta ACS:ältä tulee nyt kytkentäkaavio tuolle boksille niin saadaan selville mihin tuo irronnut piuha kuuluu kun se nyt ei mitään maksa.
    Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
    Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
    Harley Davidson Dyna Streetbob -08

    Ex. M140i -17
    Ex. 430D -14
    Ex. F20 M135i -15

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #32
      Originally posted by 4llu- View Post
      Enkös juuri sanonut että harkinnassa on ollut myös perinteinen softaus? :think Ja itse boksin raudassahan ei ole ollut mitään vikaa, vaan yksi johto mitä oli joku seppä aiemmin kolvaillut oli katkennut kolvauksestaan, ja toinen johto irronnut kiinnityksestään paikasta X, joten en heti haukkuisi boksia, vaan ennemminkin sen asentajaa.

      Turvallisuudesta kun puhuin tarkoitin lähinnä tuon boksin suojaominaisuuksia: "For even more safety, all standard engine protection functions are monitored: the AC Schnitzer performance upgrade only switches on under optimum engine conditions. In the event of irregularities, the efficient performance unit switches off to prevent overloading the engine and powertrain."


      Mutta turha tästä on väitellä, autoon tulee varmasti myöhemmin vielä perinteinen softa kun tehonnälkä kasvaa ja ehkä pari muutakin palikkaa, mutta ACS:ältä tulee nyt kytkentäkaavio tuolle boksille niin saadaan selville mihin tuo irronnut piuha kuuluu kun se nyt ei mitään maksa.
      Ei tästä todellakaan ole tarkoitus väitellä, vaan lähinnä avata keskustelua. Halusin vaan tietää millä tavalla huijausboksi voi olla turvallisempi, ja senhän tuossa boldattuna kerroitkin. Hieno mainoslause acs:ltä, se mitä se käytännössä tarkoittaa selviää varmaan tarkemmin esim. siitä kytkentäkaaviosta.

      Karkea esimerkki: Jos boksi ei ole missään väylässä kiinni, tai suoraan kaikissa tärkeissä antureissa, eikä siten tiedä esim. kaasupolkimen asentoa, öljynlämpötilaa, moottorin lämpötilaa, pakolämpötilaa, pakopaineita jnejne. ei se tietenkään voi niiden perusteella päättää onko päällä vai ei. Tämän takiahan ne perus markettiviriboksit on paskoja ja saattavat aiheuttaa ongelmia.


      Tämän kuvan perusteella acs:n boksin päälläolo perustuisi pelkästään pakolämpötilaan ja kaasupolkimeen, eli se varmaan osaa sammuttaa itsensä jos pakolämmöt ovat liian korkeat (DPF:n regenerointi on päällä) ja menee vaan tietyn kaasupoljinasennon jälkeen päälle. Kuvasta löytyy myös teksti joka saattaa siihen ylimääräiseen harmaaseen piuhaan liittyä?




      Steinbauerin boksissa tuohon harmaaseen saa kytkettyä ON-OFF-napin boksille. AC Schnitzer on tämän jostain syystä jättänyt pois, vaikka sisällä oleva elektroniikka taitaa samaa olla.


      Last edited by Supra^; 06-10-2016, 07:23.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • 4llu-
        BTCF Member
        • Jul 2010
        • 1065
        • Esbo

        #33
        Originally posted by Supra^ View Post
        Ei tästä todellakaan ole tarkoitus väitellä, vaan lähinnä avata keskustelua. Halusin vaan tietää millä tavalla huijausboksi voi olla turvallisempi, ja senhän tuossa boldattuna kerroitkin. Hieno mainoslause acs:ltä, se mitä se käytännössä tarkoittaa selviää varmaan tarkemmin esim. siitä kytkentäkaaviosta.

        Karkea esimerkki: Jos boksi ei ole missään väylässä kiinni, tai suoraan kaikissa tärkeissä antureissa, eikä siten tiedä esim. kaasupolkimen asentoa, öljynlämpötilaa, moottorin lämpötilaa, pakolämpötilaa, pakopaineita jnejne. ei se tietenkään voi niiden perusteella päättää onko päällä vai ei. Tämän takiahan ne perus markettiviriboksit on paskoja ja saattavat aiheuttaa ongelmia.


        Tämän kuvan perusteella acs:n boksin päälläolo perustuisi pelkästään pakolämpötilaan ja kaasupolkimeen, eli se varmaan osaa sammuttaa itsensä jos pakolämmöt ovat liian korkeat (DPF:n regenerointi on päällä) ja menee vaan tietyn kaasupoljinasennon jälkeen päälle. Kuvasta löytyy myös teksti joka saattaa siihen ylimääräiseen harmaaseen piuhaan liittyä?




        Steinbauerin boksissa tuohon harmaaseen saa kytkettyä ON-OFF-napin boksille. AC Schnitzer on tämän jostain syystä jättänyt pois, vaikka sisällä oleva elektroniikka taitaa samaa olla.


        http://www.steinbauer.cc/media/kb/in..._22_220531.pdf
        Hyvä kun selvensit boksin toimintaa, itse kun en noihin moottorin sähköasioihin ole paljoa perehtynyt. Tuon suojaominaisuuden on tosiaan huomannut ajossa juurikin sillä että välillä teho ei ole ollut käytössä kun sitä on tarvinnut, en sitten tiedä onko säästänyt suurelta konerikolta, luultavasti ei

        Tuon saman kaavion sain sähköpostiini aamulla ja ilmeisesti tuo harmaa piuha ei vaikuta boksin toimintaan, eli taitaa tuo boksi sittenkin joutaa verkonpainoksi. No nyt se on hyvä sieltä irroitella ja tarkistaa johdot läpi yksi kerrallaan. Harmi jos on mennyt hajalle, oli nimittäin tuo "performance upgrade" maksanut uutena 6500e, onneksi ei ole mennyt omasta pussista
        Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
        Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
        Harley Davidson Dyna Streetbob -08

        Ex. M140i -17
        Ex. 430D -14
        Ex. F20 M135i -15

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #34
          Originally posted by 4llu- View Post
          Hyvä kun selvensit boksin toimintaa, itse kun en noihin moottorin sähköasioihin ole paljoa perehtynyt. Tuon suojaominaisuuden on tosiaan huomannut ajossa juurikin sillä että välillä teho ei ole ollut käytössä kun sitä on tarvinnut, en sitten tiedä onko säästänyt suurelta konerikolta, luultavasti ei

          Tuon saman kaavion sain sähköpostiini aamulla ja ilmeisesti tuo harmaa piuha ei vaikuta boksin toimintaan, eli taitaa tuo boksi sittenkin joutaa verkonpainoksi. No nyt se on hyvä sieltä irroitella ja tarkistaa johdot läpi yksi kerrallaan. Harmi jos on mennyt hajalle, oli nimittäin tuo "performance upgrade" maksanut uutena 6500e, onneksi ei ole mennyt omasta pussista
          Kyllähän tuo acs:n tuote on paljon parempi verrattuna perus-huijausbokseihin siinä mielessä ettei pääse DPF vahingossa sulamaan. :think


          Ihanan kalliilta kuulostaa ovh.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • jaki
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2979
            • Uusimaa

            #35
            Tuo kuva ei kylläkään ole oikea.
            Nimimerkin autossa oli myös turbon säätö käytetty tuon boxin kautta. Muistaakseni myös railipaine ja jotain muutakin.
            Mutta: ei se väylässä muistini mukaan ollut. Se jo olisikin melkoinen saavutus, jos sellaisen saisi aikaan.
            Eli: tuo Schnizerin boxi on kuitenkin ihan eri luokkaa kuin halpishuijausboxit.
            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #36
              Originally posted by jaki View Post
              Tuo kuva ei kylläkään ole oikea.
              Nimimerkin autossa oli myös turbon säätö käytetty tuon boxin kautta. Muistaakseni myös railipaine ja jotain muutakin.
              No tuota nyt en enää ilman todistusaineistoa usko, mutta en mä juuri milloinkaan oikeassa olekaan :think Hommahan kyllä selviää kun boksin päältä löytyvän numeron tsekkaa, tai OP kertoo mistä kaikkialta joutui liittimiä irroittelemaan.

              Siitä olen toki vieläkin samaa mieltä, että boksi on asteen verran enemmän "pro" kuin nuo halpishuijausboksit, ja ehkäpä juurikin pakolämmönvalvonnan takia ainakin "dpf-turvallinen", kun lisävoima kuitenkin otetaan suuttimien aukioloaikaa pidentämällä.
              Last edited by Supra^; 06-10-2016, 13:12.
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • 4llu-
                BTCF Member
                • Jul 2010
                • 1065
                • Esbo

                #37
                En nyt pääse tsekkaamaan mikä numerosarja boksissa on kun viskasin sen jo tallin perälle, en siis itse irroittanut boksia vaan korjaaja jolla auto oli ihmeteltävänä. Sen vain muistan, että kun tuosta yhdestä johdosta oli tinaus pettänyt niin antoi vikakoodia toisesta turbon sähkösolenoidista ja tehot olivat alakierroksilta kadoksissa kokonaan, jotenkin se siis oli yhteydessä myös noihin sähkösolenoideihin jotka ohjasivat turboja.
                Last edited by 4llu-; 07-10-2016, 11:11.
                Harraste: E92 M3 DCT 2011 - Mineralweiss Metallic
                Käyttis: MB E220d AMG Package 4-Matic 2017
                Harley Davidson Dyna Streetbob -08

                Ex. M140i -17
                Ex. 430D -14
                Ex. F20 M135i -15

                Comment

                Working...
                X