Announcement

Collapse
No announcement yet.

118 2.0 bensa 2006 ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #31
    Ota koko inpan tarjoama selite myös, sieltä tulee dataa paljon enemmän kun lukee ko. moduulista suoraan.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • ihka
      Bimmer Rookie
      • Feb 2015
      • 56
      • finland

      #32
      Ok.
      Vaihdan kuitenkin ensin startin ja kampianturin uusiin.

      Comment

      • ihka
        Bimmer Rookie
        • Feb 2015
        • 56
        • finland

        #33
        Pitkästä aikaa tätäkin.
        Startti ja kampianturi uusittu ja johan starttaa ihan toisella äänensävyllä.
        Ei kuitenkaan lupaakaan käynnistyä :(.

        Comment

        • Rale
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 1482
          • Porvoo

          #34
          Jollain oli ollut samaa ongelmaa E90 oliko 325 vai 330, niin MAF piuhan irroituksella oli lähtenyt käyntiin. Ainakin nopea testata

          Comment

          • Wesku79
            Bimmer Rookie
            • Feb 2019
            • 99
            • Raahe

            #35
            Tuossa ei ole maffia, vaan pelkkä imuilman lämpöanturi. Voihan sen töpselin silti koittaa irrottaa. Näyttääkö inpa moottorin lämpötilalle järkeviä lukemia?
            E87 116i N45B16 2007

            Comment

            • ihka
              Bimmer Rookie
              • Feb 2015
              • 56
              • finland

              #36



              Tälläisiä koodeja pukkaa.
              Ei tää tilanne muutu miksikään vaikka uusis puoli autoa :(

              Comment

              • Rale
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 1482
                • Porvoo

                #37
                2ACC vika oli korjaantunut web syövereistä uudella DME purkilla.

                Comment

                • Wesku79
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2019
                  • 99
                  • Raahe

                  #38
                  Koodit viittaa DME:n virransyöttöön.



                  Tarkista rele K6300, ja kaikki asiaan liittyvät sulakkeet sekä DME:n liittimet. Jos ei auta, niin voi tosiaan olla DME:n sisäinen vika.
                  E87 116i N45B16 2007

                  Comment

                  • ihka
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2015
                    • 56
                    • finland

                    #39
                    K6300 rele vetää kokoajan.
                    Avaimet autosta pois ja rele on päällä.
                    Onko DME purkki sama kuin ECU vai missä se majailee?



                    Moottorityyppi on
                    N43-B20A
                    Last edited by ihka; 13-11-2019, 12:26.

                    Comment

                    • Wesku79
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2019
                      • 99
                      • Raahe

                      #40
                      Oletin koneen N46:ksi. Eli mun postaama kaavio ja aiempi kommentti Maffista ei välttämättä pidä paikkaansa.

                      DME on koneen ECU.
                      Last edited by Wesku79; 13-11-2019, 13:10.
                      E87 116i N45B16 2007

                      Comment

                      • ihka
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2015
                        • 56
                        • finland

                        #41
                        Kuva Vanosdatasta ilman starttausta.



                        Ei mitään käryä onko oikein vai ei?

                        Tässä taitaa lisäksi olla DME rele sulakerasiaan sisäänrakennettuna eli kunnon savotta sekin työ.
                        Tälläiset autot pitäisi lailla kieltää.
                        Luulisi että olisi joku softa jolla voi ohittaa kaikki tingelitangelit ja saada vain kone käymään jotta tietäisi että edes perusmoottori on kunnossa.
                        Last edited by ihka; 13-11-2019, 19:17.

                        Comment

                        • ihka
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2015
                          • 56
                          • finland

                          #42
                          On vaihdettu uutta Ecua ja kaikenlaista mutta aina vaan samat koodit eli DME Master Relay activation ja shift delay.
                          Toinen sulakerasiakin kokeiltu mutta koodit on ja pysyy :(

                          Comment

                          • Wesku79
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2019
                            • 99
                            • Raahe

                            #43
                            Hankalan oloinen ongelma. Mahtaisikohan sitten olla jotain ajoneston temppuilua, eli CAS-yksikössä vika? Pyörittääkö se starttia ollenkaan?
                            Last edited by Wesku79; 15-01-2020, 13:36.
                            E87 116i N45B16 2007

                            Comment

                            • Dunky
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 4929
                              • Kotka

                              #44
                              mittaa suuttimien virta
                              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                              Comment

                              • Cell
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jun 2004
                                • 7037
                                • Uusikaupunki

                                #45
                                Tähän palaten, laittamasi kuvat inpasta ei ole koko vikakoodi selitteineen, vaan listaus modulien koodeista. Sieltä puuttuu vielä aika paljon tietoja...

                                Nyt mars piuhan päähän, ecu auki ja vikakoodinluvun täydet tiedot näkyville Myös ne jotka eivät ehkä olisi juuri nyt aktiivisia, mutta muistissa. Samaten CAS pitää saada auki, eli jos et saa inpalla yhteyttä sinne on vika joko läppärissä, väylässä tai CAS-modulissa. Myös tuo VIRTSG92 kannattaa nyt selvittää, liittyykö kenties jotenkin kuvioon.
                                Last edited by Cell; 21-01-2020, 13:25.
                                325i -08
                                i3 REx -17
                                M5 -98 Imolarot
                                535i -90 N/A project (maatumassa)

                                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎