Announcement

Collapse
No announcement yet.

E81 2008 116i - lukuisia vikoja

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrDoomsday
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 50
    • Noormarkku

    #31
    Originally posted by DrDoomsday View Post
    Moro,

    Tuli ostettua, kun sai halvalla, niin 2008 116i tyttären ensiautoksi.
    N43 moottori jolla ajettu jo pitkälti oletetun kestomäärän ohi +300tkm

    Ostin siis tietoisesti viallisena, kun vasta reilu vuoden päästä saa kortin.
    Ja oli halpa, niin katsoo saako toimimaan

    -

    Auto ostettu n.150km päästä ja tuon matkan se kesti ihan ok.

    Tiedossa oli, että käy kylmänä kolmella, kuluttaa öljyä ja muutenkin kaikennäköistä.

    -

    Sitten kotona rupesin tarkemmin autoa katsomaan CARLYLLÄ. (Ista läppäriä en saanut yhdistämään, kun en muista olenko asentanut vain aikoinaan E90 / E60 paketit, vai onko tuo sen verran "uusi", että tarvii toisen kaapelin? E90/60 käyttänyt USB-DKAN kaapelia tms..)

    No kuitenkin.

    1.
    -Carly näytti, että auto lataa liikaa?
    Takaluukku auki ja siellä oli vuosi sitten uusittu normaali 50Ah akku
    Carly näytti, että auto luulee siellä olevan 80Ah AGM
    Koodasin tuon 50Ah carlyllä ja ehkä auttaa? en ole vielä uudelleen autoa edes käynnistänyt
    -Pitäisikö tuonne laittaa sellainen 80Ah AGM kuitenkin? varmaan nuo BMW mielellään sellaisen haluaa?

    2.
    Venttiilikoppa vuotaa merkittävän paljon etukulmasta.
    -Vaihdan tiivisteen ja samalla, kun on venakoppa auki, niin pitäisikö venttiilien ohjurikumit vaihtaa? Pakoputkesta tulee mustaa "vettä" meneeköhän öljyä läpi? Mitäs muuta tuolta samalla vaihtaa? tulppien tunnelien o-renkaat? mitä muuta? Jakoketju myös vaihtolistalla tässä vuoden sisällä.

    3.
    Tosiaan sytytyskatkoja ykkös pytyssä (en ole tutkinut, mutta toivon olevan vain puola tms...)
    Puola vaihtoon ja tulpat. Sen jälkeen katsomaan, mikä tilanne.

    4.
    150km kotimatkalla ohjaustehostin heitti välillä pois päältä ja mittaristoon syttyy vikavalo (keltainen ratti ja huutomerkki)
    Carlyssä ainakin koodit
    0063F5 ESP: Reduction, servo power, due to supply voltage
    00D516 Message error terminal status, receiver EPS, transmitter CAS

    5.
    Litran pyysi lisäämään öljyä kotona Että sellainen kulutus

    -

    Pitää tuo ISTA saada toimintaan, niin näkisi hiukan paremmin noita koodeja ja mitä kaikkea vikaa tässä jalokivessä on

    Omaan postaukseen päivitys, että auto toimii suht normaalisti ja käy nätisti.

    Ykkös pyttyyn Ovokolta index 11 purku suutin. siihen se uusi "prikka" ja "erikoistiiviste"
    Istalla suuttimen arvojen koodaus ja toimii.

    Alkuperäinen suutin tosiaan vuosi.

    Venakopankansi vaihdettu, koska siinä tuo kiinteä huohotuskalvo.
    Avasin tuon alkuperäisen väkisin, että näin misä kunnossa se kalvo oli ja se oli kova, kuin kivi ja halki isolta matkalta.


    Tulpat vaihdettu.

    Akku uusittu isommalla AGM akulla.

    Nyt autolla ajettu n.4000km ongelmitta.



    Mutta..

    Autossa ei pala mikään vikavalo ja käy nätisti, mutta antaa lukijalla vikakoodit.
    Coolant pump missing ja Map thermostat activation.

    lämmöt pysyy normaaleina ja tosiaan auto toimii omasta mielestä normaalisti.
    Mitähän nuo viat meinaavat?

    Comment

    • JaniLap
      BTCF Member
      • Sep 2012
      • 2752
      • Tampere

      #32
      Originally posted by DrDoomsday View Post
      Mitähän nuo viat meinaavat?
      Autossa on sähköinen vesipumppu ja lämmityksellä toimiva termostaatti, joka jossain vaiheessa elinkaartaan alkaa ilmoittelemaan itsestään, vaikka vielä toimiikin normaalisti. Vaihtolistalle sopivassa välissä.
      IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
      BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
      Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.

      Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
      Tampere

      Comment

      • DrDoomsday
        Bimmer Rookie
        • Aug 2017
        • 50
        • Noormarkku

        #33
        Eipä ihan puolentunnin homma ollut irrottaa vesipumppu ja termostaatti.

        Piti yläkautta purkaa kaikki vesiletkut, että pääsi ottamaan termarin ja pumpun irti.
        Alakautta pääsi juuri ja juuri avaamaan pultit.

        Jos olisi normaali ohjaustehostin, niin saattaisi olla alakautta tehtävissä koko homma. Nyt oli sähköinen ohjaustehostin tiellä.

        Uudet osat tulossa tällä viikolla, niin pääsee asentamaan. Saattaa olla helpompi pistää paikoilleen, kun suurin ongelma oli nuo muovikiinnikkeiset vesiletkut. Niissä se metallinen sokka ja pari oli aika pahassa paikkassa.
        Sekä pumpun 2 alinta pulttia. Ne taisi olla E12 uros torx ja TOSI ahtaassa välissä. paras olisi, jos olisi ollut 1/4" hylsyt ja pikku räikkä, tai sopiva monikulmainen(12) räikkä lenkkiavain.


        Mutta tosiaan, ihan tehtävissä, jos joku miettii, vaikka kovin ahtaalta näyttää. Purkaa vain kaikki tieltä pois.

        flekti, paisuntasäiliö, kaikki termariin menevät letkut, kaikki, paitsi lohkoon menevä letku pumpusta.



        Mites tässä tuo ilmaus tapahtuu? tuossa paisarin kyljessä ilmausruuvi ainakin. Onko jotakuinkin näin= vedet sisälle, jättää paisarin korkin auki?, autoon virrat päälle (EI KÄYNTIIN), puhallin ykköselle ja kuumalle. kaasu pohjaan n.30sek? ja vesipumppu menee päälle ja sitten odottaa.
        Jotain tähän tyyliin muistan omaan e60 tehneeni.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎