dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • fa7
    replied
    Täydentävää kysymystä hyvään threadiin:

    Tuli myös vastaan tuo 5e20 vika ja en löytänyt mistään vastausta, jotta:
    • Mistä vuosimallista lähtien ongelmaa ei enää ole 3-sarjalaisessa?
    • Sopiiko esim. 2006 vuosimallin Ecu ja auto yhteen vm. 2008 hydro yksikön kanssa? Onko venttiileissä tai kierteissä eroa?

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Ennen noihin ei ole paljoa jaksanut perehtyä sillä hydraulikkaa sai noin 190 ekuun. Nyt kun bemari on viisinkertaistanut osan hinnan on tullut siirrettyä paineanturi fordin vastaavasta yksiköstä (250 ekee), mutta onhan siinäkin oma hommansa. Mulla on muutamia noita viallisia, pitääpä korjata ja laittaa myyntiin.

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Originally posted by Clavurion View Post
    Tuoko sen paineanturiongelman aiheuttaa?
    Jep. Nuo hengettömät karvat menee poikki. Korjauksessa tilalle juotetaan jotain vastaavaa ja suojataan geelillä uudestaan.

    Tässä video jonkun yksikön korjaamisesta: https://www.youtube.com/watch?v=dBBjERDCdmo

    itse firman sivut: http://www.actronics.eu/en/shop/prod...essure-sensor/

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by fraatti View Post
    Kenellä on tarpeeksi vakaa käsi? Tarvis kolvata noi hopeiset karvat tuolta... :think
    Tuoko sen paineanturiongelman aiheuttaa?

    Leave a comment:


  • fraatti
    replied
    Kenellä on tarpeeksi vakaa käsi? Tarvis kolvata noi hopeiset karvat tuolta... :think



    Leave a comment:


  • Mattih
    replied
    Originally posted by karokyl View Post
    Mullakin tuo vika. Lähetin osan elehuoltoon korjattavaksi, osa paikoilleen ja valot hävis taulusta. 4kk kuluttua alko kauhee nykiminen ajaessa ja alko samalla vilkuttaa luistonestovaloa. Kävin lukemassa vikakoodit niin samaa herjaa. Lähetin osan taas takuukorjaukseen elehuoltoon ja eilen osa laitettiin paikoille, mutta vika ei häviä mihinkään .
    Mitäköhän kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

    voiskohan tuohon olla syynä rikkoutuneet abs kehät

    Leave a comment:


  • karokyl
    replied
    Mullakin tuo vika. Lähetin osan elehuoltoon korjattavaksi, osa paikoilleen ja valot hävis taulusta. 4kk kuluttua alko kauhee nykiminen ajaessa ja alko samalla vilkuttaa luistonestovaloa. Kävin lukemassa vikakoodit niin samaa herjaa. Lähetin osan taas takuukorjaukseen elehuoltoon ja eilen osa laitettiin paikoille, mutta vika ei häviä mihinkään .
    Mitäköhän kannattaisi seuraavaksi kokeilla?

    Leave a comment:


  • teppo_h
    replied
    Hyviä vinkkejä löytyi tästä ketjusta, kun itsellä tuli tuohon 1-srj sama vika päälle (5e20).

    Uutta osaa en raskinut Wetteriltä ostaa, vaan käytin Elehuoltoa hyväksi (elehuolto.fi) ja sieltä saikin ilman odottelua jo korjatun laitoksen saman tien mukaan (1v takuulla).

    Osa paikoilleen, järjestelmän ilmaus -> kaikki OK.

    Eli siinäpä ois nyt 120dA edelleen myynnissä, mutta paremmassa kunnossa kuin edellisillä viikoilla..

    Leave a comment:


  • Retze
    replied
    Kuullut että juurikin pitkän aikaa käyttämättä ni aiheutuu oiretta noissa. Pitäis satunnaisesti antaa absien rallattaa ni pysyis kunnossa 😆

    Leave a comment:


  • red-eyez
    replied
    Originally posted by red-eyez View Post
    Nostetaan taas kissa pöydälle
    325i -07 antoi 5DF0 ja 5DF1 koodit(pumppumoottori tai pumpun rele)

    Vika tulee päälle aina välillä ja hieman jännittää mennä huomenna katsastukseen.

    Kopauttamalla pumppumoottoria ja käynnistämällä auton uudestaan lähti viat kuin eno veneestä.

    Youtube osasi kertoa että ongelma saattaa olla lika, hiilet tai piuhat huonosti.

    Pumppua ei tunnu saavan erikseen mistään joten itse pitää korjata. Kysymys kuuluukin onko joku aukaissut tälläisen? Mistä uudet hiilet?
    Kokemuksia avaamisesta / kasaamisesta?
    Katsastuksesta meni läpi kuin väärä raha, pari kopautusta hydrayksikön pumppumoottorille niin ongelmat katosivat, eli siellä taitaa olla juurikin hiilet tai lika aiheuttamassa ongelmia.

    Leave a comment:


  • red-eyez
    replied
    Nostetaan taas kissa pöydälle
    325i -07 antoi 5DF0 ja 5DF1 koodit(pumppumoottori tai pumpun rele)

    Vika tulee päälle aina välillä ja hieman jännittää mennä huomenna katsastukseen.

    Kopauttamalla pumppumoottoria ja käynnistämällä auton uudestaan lähti viat kuin eno veneestä.

    Youtube osasi kertoa että ongelma saattaa olla lika, hiilet tai piuhat huonosti.

    Pumppua ei tunnu saavan erikseen mistään joten itse pitää korjata. Kysymys kuuluukin onko joku aukaissut tälläisen? Mistä uudet hiilet?
    Kokemuksia avaamisesta / kasaamisesta?

    Leave a comment:


  • akkanen
    replied
    Ei oo koodattu kun vaihdoin pelkän hydrauliosion eli ei pitäs vaatia koodausta. Autocomissa oli kyllä hydrauli yksikön säätö toiminto jota kokeilin mutta ei ollut vaikutusta.

    E: no rikkihän se uuskin hydrauli yksikkö oli. Kiitos vaan saksalaiselle purkaamolle... ☺
    Last edited by akkanen; 26-07-2016, 19:44.

    Leave a comment:


  • snelle
    replied
    Originally posted by akkanen View Post
    Noniin nyt alkoi itselläkin ongelmat. E87 120d valittaa 5e20 vikakoodia. Tilasin jo saksasta purkaamolta uuden hydrauli yksikön jonka piti takuulla olla kunnossa mutta edelleen valittaa samaa koodia ja dsc valo palaa eikä sammu vikakoodeja nollaamalla. Autocomin mukaan jarrupainetta kokoajan about 250 baria uudella ja vanhalla yksiköllä, onko normaalia?

    Voiko yksikköä jotenkin testata että vika on varmasti siinä kun ei noita viitsis kovin montaa tilata ja tarvis auto saada nopeasti katsastus kuntoon.

    Korjaako näitä kukaan tampereen seudulla?
    Onko uusi hydrauliyksikkö koodattu autoon vaihdon jälkeen? Omaan autoon vaihdatin yksikön Benkaralla Ylöjärvellä.

    Leave a comment:


  • akkanen
    replied
    Noniin nyt alkoi itselläkin ongelmat. E87 120d valittaa 5e20 vikakoodia. Tilasin jo saksasta purkaamolta uuden hydrauli yksikön jonka piti takuulla olla kunnossa mutta edelleen valittaa samaa koodia ja dsc valo palaa eikä sammu vikakoodeja nollaamalla. Autocomin mukaan jarrupainetta kokoajan about 250 baria uudella ja vanhalla yksiköllä, onko normaalia?

    Voiko yksikköä jotenkin testata että vika on varmasti siinä kun ei noita viitsis kovin montaa tilata ja tarvis auto saada nopeasti katsastus kuntoon.

    Korjaako näitä kukaan tampereen seudulla?

    Leave a comment:


  • Stray
    replied
    Noniin, täälläkin pamahti sama vika tauluun. Autona bmw 318d e91 lci 2008. Ajettu 260tkm.
    Antaa vikakoodin cc-id 24.
    Halvin korjaussarja tähän mennessä mitä oon kyselly oli 1175€

    Tästä laitoin mailia ko. firmaan:http://m.ebay.co.uk/itm/172267543037

    Vastasivat ettei käy mun autoon. Mitäs eroja noilla on keskenään kun en käytännön syytä huomannut?

    Leave a comment:

Working...
X