Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Clavurion
    replied
    Bemareihin liittymätön OT jatkuu.

    Kävin Wetterillä hieman keskustelemassa Fokkerin korjaussuunnitelmasta. Mietintätauon jälkeen olivat itsekin sitä mieltä, että vaihdetaan pelkkä hydrauliikkaosa, joka sisältää paineanturin. Osaa on saatavilla ja hinta inhimillisempi 187€. Saas nähärä...

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    http://www.btcf.fi/forum/album.php?albumid=949

    Nuo isommat liitokset on tuosta hätäsesti mitattuna n.12mm ja pienemmät 9mm? Noiden putkien erothan voi korjata tekemällä väliin hyhyet jarruputket sopivilla päillä ja ne sitte kiinni alkureäsiin putkiin jarruputken jatkoilla.
    Kiitoksia! Näyttää nuo liitokset tosiaan olevan erilaiset.

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied


    Nuo isommat liitokset on tuosta hätäsesti mitattuna n.12mm ja pienemmät 9mm? Noiden putkien erothan voi korjata tekemällä väliin hyhyet jarruputket sopivilla päillä ja ne sitte kiinni alkureäsiin putkiin jarruputken jatkoilla.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    Joo hydrauliikka osahan toi vaan on ja vertailin tossa BMW:n osaa Hondan vastaavaan ja samalta näyttää paitsi, että 2kpl jarruputkien liittimen kierteitä on BMW:ssä Hondaa isompia eli vaatisi muutokset niihin. Ei toki mahdoton juttu.
    Pystyisitkö laittamaan kuvaa tuosta BMW:n osasta ja mittoja niistä jarruputkien liitoksista. Pystyisin vertaamaan tuohon aiemmin mainitsemaani Fokkerin hydrauliikkaosaan. Tämä BMW:n osa olisi huomattavasti edullisempi kuin Wetterin Fordiin tarjoama (~700€).

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    Joo hydrauliikka osahan toi vaan on ja vertailin tossa BMW:n osaa Hondan vastaavaan ja samalta näyttää paitsi, että 2kpl jarruputkien liittimen kierteitä on BMW:ssä Hondaa isompia eli vaatisi muutokset niihin. Ei toki mahdoton juttu.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    34 51 6 797 896

    Tätä samaa vikaa on sitten myös edellisen kopan Honda CR-V:ssä ja niihin ei ainakaan toistaiseksi ole tiedossa korjaussarjaa.
    Mitä tuo korjaussarja sisältää, hydrauliikkaosan? Eikös nämä hydrauliikkaosat suurella todennäköisyydellä ole identtiset merkistä riippumatta, jos kyseessä on sama ATE Teves Mk.60, mahdolliset erot sitten elektroniikkaosassa/softapuolella?

    Leave a comment:


  • sirkus
    replied
    34 51 6 797 896

    Tätä samaa vikaa on sitten myös edellisen kopan Honda CR-V:ssä ja niihin ei ainakaan toistaiseksi ole tiedossa korjaussarjaa.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Lieneekö tässä kyseessä ATE Teves Mk.60 yksikkö? Tuossa olisi nimittäin yksi Ford Focus -06 kyseisellä yksiköllä. Vikakoodina antaa "Brake pressure sensor". Vaikuttaisi identtiseltä vialta, kuin teidän Bemareissa.

    Mistä olette tuon korjauskitin Briteistä hommanneet?

    Originally posted by Tomi T View Post
    193e maksaa orkkis korjaussarja (=hydrauliikkayksikkö).
    Osanumero?
    Last edited by Clavurion; 08-09-2010, 22:26.

    Leave a comment:


  • Tomi T
    replied
    193e maksaa orkkis korjaussarja (=hydrauliikkayksikkö).

    Leave a comment:


  • sarvis
    replied
    Itelle tuli samainen repair kit just Dhl:än toimittamana ovelle.

    Kysäisin piruuttani Autokeskuksesta että miten on mahdollista että heiltä ainoa apu olis ollu vaihtaa koko boxi (1900€ ilman töitä...) kun Englannista saa korjaussarjaa toimituskuluineen alta kolmeen sataan. Huollon ajanvarauksessa kerrottiin että viime viikolla on Bemarilta tullut tiedote että tällaista korjaussarjaa on saatavilla Suomessakin! Aika jännä ajoitus... :think
    Hintaa ei muistanut, mutta tuskin se halvemmaksi ainakaan Autokeskuksen kautta olisi tullut

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Nonni, iltapäivällä dhl kiikutti kilkkeet ja laitoin heti osan paikalleen.
    Eli hydroyksikköhän sieltä tuli kokonaisuudessaan, ilman sähköpuolta.
    Asennus valmis, auto käyntiin ja inpa kiinni, vikakoodi resetti ja kalsarit vaihtoon. Vi**u, valot killittää edelleen taulussa!

    Mukana tulleesta installation introductionista oli totisesti apuja Eli ohjeet kouraan ja aha... se perhanan sensori pitää kalibroida ekaksi ja inpastahan se kalibrointi valikko sitten löytyikin... olispa totakin voinu koittaa siihen vanhaan sensoriin. mut anyway osa oli sen verran halpa että samapatuo vaikka sen vaihtoikin.

    Just äsken sain kalibroitua sensorin ja nollattua vikakoodit. Aajee, varoitus valot hävis ja dsc futaa!

    Briteissä tuo hydrounitti maksoi kotiin kannettuna kaikkinestaan 270euroa ja asennus ei sitten ollutkaan kovin paha homma. Mä otin rauhaksiin ja ekaa kertaa kun tälläistä teki niin aikaa meni hiukan enemmän.

    on muuten jännän näkönen vekotin toi hydrounitti purettuna. Pitää joku päivä purkaa enemmän ja koittaa kattoa missä se rikkinäinen sensori oikeesti on...

    Tää threadi vähän muutti muotoaan, joten modet voi siirtää tän tonne ongelmat osioon, jos vaikka jollekin muullekin olis tästä jotain hyötyä.
    Last edited by jasse; 24-08-2010, 17:09.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bullitt View Post
    Vikakoodi paineanturista viittaa juurikin vikaan hydrauliyksikössä, ja silloin ei abs-antureiden vaihtelusta ole apua.
    Kyseinen anturi on sähköisessä yhteydessä vain abs ohjausyksikölle joten anturin "loopin" katkeaminen miltä tahansa kohtaa, mm. ohjausyksikön sisältä, aiheuttaa saman vikakoodin ("5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL"), joten koodin perusteella vian sijainnin määrittely on mahdoton. Toki livedatalla paineita seuraamalla voi saada viitteitä kummassa vika oikeasti on.

    Pyörien nopeussensoreilla ei tämän vikakoodin kanssa ole mitään tekemistä.

    Jos jollakulla sitten oikeasti ja varmasti on vika jarrupaine-anturissa kannattaa kokeilla ajaa ilmausohjelma testerillä ja suorittaa ilmaus tis ohjeen mukaan, ja katsoa vieläkö koodi jää pysyvästi aktiiviseksi.

    Ilmeisesti kyseinen sensori on myös vaihdettavissa hydrauliikkayksikköön, siis teknisesti mahdollista ja sensoria on saatavilla, merkkilikkehän ei näitä toki vaihda.
    Last edited by WSE1; 23-08-2010, 21:29.

    Leave a comment:


  • Bullitt
    replied
    Vikakoodi paineanturista viittaa juurikin vikaan hydrauliyksikössä, ja silloin ei abs-antureiden vaihtelusta ole apua.

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by WSE1 View Post
    millätavalla? Eikö pumpun moottori pyöri? Onko autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä?
    Pyörii pyörii, on vaihdettu ajallaan.

    Siinä hydroyksikössä on sisäänprässätty painesensori jolta tulee vikakoodi. Se taas aiheuttaa ajovakaudenhallinnan valot mittaristoon. Muutenhan toi toimii täysin.
    Yleinen ongelma ainakin briteissä.

    Repairkitti on tällähetkellä dhl:n hoteissa, katotaan milloin se tulee kotiin niin pääsee asentelemaan sitä paikoilleen. Ilmoittelen kyllä jos repairkitistä oli apuja. Jos repairkitti ei auta niin sitten pitänee tutkia taas enemmän ja viisaammilla testereillä...Voihan se olla että INPA näyttää mitä sattuu ja vika on jossain muualla, mutta abs antureissa se vika ei ainakaan ole. Ne on jo vaihtamalla testattu ja tuskin niin huonoa mäihää olis et uudet anturit olis mulle tullessaan rikki. (toki tuokin on mahdollista, mutta eiköhän rikkinäinen abs anturi jättäisi jotain vikakoodia johonkin?)
    Last edited by jasse; 23-08-2010, 10:35. Reason: lisätty tekstiä.

    Leave a comment:


  • _nixu_
    replied
    Originally posted by pikkuhärski View Post
    E 87 siskolla 130tkm ajettu ja hydrauli yksikkö rikki tai siis sieltä jarrupaine anturi, ja tosi yleinen vika suomessakin...
    Jepjep. Tai sitten abs-anturi :think

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎