Bemareihin liittymätön OT jatkuu.
Kävin Wetterillä hieman keskustelemassa Fokkerin korjaussuunnitelmasta. Mietintätauon jälkeen olivat itsekin sitä mieltä, että vaihdetaan pelkkä hydrauliikkaosa, joka sisältää paineanturin. Osaa on saatavilla ja hinta inhimillisempi 187€. Saas nähärä...
dsc ongelmat e90/e87
Collapse
X
-
Kiitoksia! Näyttää nuo liitokset tosiaan olevan erilaiset.Originally posted by sirkus View Posthttp://www.btcf.fi/forum/album.php?albumid=949
Nuo isommat liitokset on tuosta hätäsesti mitattuna n.12mm ja pienemmät 9mm? Noiden putkien erothan voi korjata tekemällä väliin hyhyet jarruputket sopivilla päillä ja ne sitte kiinni alkureäsiin putkiin jarruputken jatkoilla.
Leave a comment:
-
Pystyisitkö laittamaan kuvaa tuosta BMW:n osasta ja mittoja niistä jarruputkien liitoksista. Pystyisin vertaamaan tuohon aiemmin mainitsemaani Fokkerin hydrauliikkaosaan. Tämä BMW:n osa olisi huomattavasti edullisempi kuin Wetterin Fordiin tarjoama (~700€).Originally posted by sirkus View PostJoo hydrauliikka osahan toi vaan on ja vertailin tossa BMW:n osaa Hondan vastaavaan ja samalta näyttää paitsi, että 2kpl jarruputkien liittimen kierteitä on BMW:ssä Hondaa isompia eli vaatisi muutokset niihin. Ei toki mahdoton juttu.
Leave a comment:
-
Joo hydrauliikka osahan toi vaan on ja vertailin tossa BMW:n osaa Hondan vastaavaan ja samalta näyttää paitsi, että 2kpl jarruputkien liittimen kierteitä on BMW:ssä Hondaa isompia eli vaatisi muutokset niihin. Ei toki mahdoton juttu.
Leave a comment:
-
Mitä tuo korjaussarja sisältää, hydrauliikkaosan? Eikös nämä hydrauliikkaosat suurella todennäköisyydellä ole identtiset merkistä riippumatta, jos kyseessä on sama ATE Teves Mk.60, mahdolliset erot sitten elektroniikkaosassa/softapuolella?Originally posted by sirkus View Post34 51 6 797 896
Tätä samaa vikaa on sitten myös edellisen kopan Honda CR-V:ssä ja niihin ei ainakaan toistaiseksi ole tiedossa korjaussarjaa.
Leave a comment:
-
34 51 6 797 896
Tätä samaa vikaa on sitten myös edellisen kopan Honda CR-V:ssä ja niihin ei ainakaan toistaiseksi ole tiedossa korjaussarjaa.
Leave a comment:
-
Lieneekö tässä kyseessä ATE Teves Mk.60 yksikkö? Tuossa olisi nimittäin yksi Ford Focus -06 kyseisellä yksiköllä. Vikakoodina antaa "Brake pressure sensor". Vaikuttaisi identtiseltä vialta, kuin teidän Bemareissa.
Mistä olette tuon korjauskitin Briteistä hommanneet?
Osanumero?Originally posted by Tomi T View Post193e maksaa orkkis korjaussarja (=hydrauliikkayksikkö).Last edited by Clavurion; 08-09-2010, 23:26.
Leave a comment:
-
Itelle tuli samainen repair kit just Dhl:än toimittamana ovelle.
Kysäisin piruuttani Autokeskuksesta että miten on mahdollista että heiltä ainoa apu olis ollu vaihtaa koko boxi (1900€ ilman töitä...) kun Englannista saa korjaussarjaa toimituskuluineen alta kolmeen sataan. Huollon ajanvarauksessa kerrottiin että viime viikolla on Bemarilta tullut tiedote että tällaista korjaussarjaa on saatavilla Suomessakin! Aika jännä ajoitus... :think
Hintaa ei muistanut, mutta tuskin se halvemmaksi ainakaan Autokeskuksen kautta olisi tullut
Leave a comment:
-
Nonni, iltapäivällä dhl kiikutti kilkkeet ja laitoin heti osan paikalleen.
Eli hydroyksikköhän sieltä tuli kokonaisuudessaan, ilman sähköpuolta.
Asennus valmis, auto käyntiin ja inpa kiinni, vikakoodi resetti ja kalsarit vaihtoon. Vi**u, valot killittää edelleen taulussa!
Mukana tulleesta installation introductionista oli totisesti apuja
Eli ohjeet kouraan ja aha... se perhanan sensori pitää kalibroida ekaksi ja inpastahan se kalibrointi valikko sitten löytyikin... olispa totakin voinu koittaa siihen vanhaan sensoriin. mut anyway osa oli sen verran halpa että samapatuo vaikka sen vaihtoikin.
Just äsken sain kalibroitua sensorin ja nollattua vikakoodit. Aajee, varoitus valot hävis ja dsc futaa!
Briteissä tuo hydrounitti maksoi kotiin kannettuna kaikkinestaan 270euroa ja asennus ei sitten ollutkaan kovin paha homma. Mä otin rauhaksiin ja ekaa kertaa kun tälläistä teki niin aikaa meni hiukan enemmän.
on muuten jännän näkönen vekotin toi hydrounitti purettuna. Pitää joku päivä purkaa enemmän ja koittaa kattoa missä se rikkinäinen sensori oikeesti on...
Tää threadi vähän muutti muotoaan, joten modet voi siirtää tän tonne ongelmat osioon, jos vaikka jollekin muullekin olis tästä jotain hyötyä.Last edited by jasse; 24-08-2010, 18:09.
Leave a comment:
-
Kyseinen anturi on sähköisessä yhteydessä vain abs ohjausyksikölle joten anturin "loopin" katkeaminen miltä tahansa kohtaa, mm. ohjausyksikön sisältä, aiheuttaa saman vikakoodin ("5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL"), joten koodin perusteella vian sijainnin määrittely on mahdoton. Toki livedatalla paineita seuraamalla voi saada viitteitä kummassa vika oikeasti on.Originally posted by Bullitt View PostVikakoodi paineanturista viittaa juurikin vikaan hydrauliyksikössä, ja silloin ei abs-antureiden vaihtelusta ole apua.
Pyörien nopeussensoreilla ei tämän vikakoodin kanssa ole mitään tekemistä.
Jos jollakulla sitten oikeasti ja varmasti on vika jarrupaine-anturissa kannattaa kokeilla ajaa ilmausohjelma testerillä ja suorittaa ilmaus tis ohjeen mukaan, ja katsoa vieläkö koodi jää pysyvästi aktiiviseksi.
Ilmeisesti kyseinen sensori on myös vaihdettavissa hydrauliikkayksikköön, siis teknisesti mahdollista ja sensoria on saatavilla, merkkilikkehän ei näitä toki vaihda.Last edited by WSE1; 23-08-2010, 22:29.
Leave a comment:
-
Vikakoodi paineanturista viittaa juurikin vikaan hydrauliyksikössä, ja silloin ei abs-antureiden vaihtelusta ole apua.
Leave a comment:
-
Pyörii pyörii, on vaihdettu ajallaan.Originally posted by WSE1 View Postmillätavalla? Eikö pumpun moottori pyöri? Onko autoon vaihdettu koskaan jarrunesteitä?
Siinä hydroyksikössä on sisäänprässätty painesensori jolta tulee vikakoodi. Se taas aiheuttaa ajovakaudenhallinnan valot mittaristoon. Muutenhan toi toimii täysin.
Yleinen ongelma ainakin briteissä.
Repairkitti on tällähetkellä dhl:n hoteissa, katotaan milloin se tulee kotiin niin pääsee asentelemaan sitä paikoilleen. Ilmoittelen kyllä jos repairkitistä oli apuja. Jos repairkitti ei auta niin sitten pitänee tutkia taas enemmän ja viisaammilla testereillä...Voihan se olla että INPA näyttää mitä sattuu ja vika on jossain muualla, mutta abs antureissa se vika ei ainakaan ole. Ne on jo vaihtamalla testattu ja tuskin niin huonoa mäihää olis et uudet anturit olis mulle tullessaan rikki. (toki tuokin on mahdollista, mutta eiköhän rikkinäinen abs anturi jättäisi jotain vikakoodia johonkin?)
Leave a comment:
Leave a comment: