dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts

• jani87
    replied
    E90 320i vm05, 129 000km. Tänään alkoi palaa tuo dsc valo ittellä, abs toimii normaalisti kokeiltu ihan ajossa eikä muuta huomaa kun että auto sutii... Elikkä mulla ilmeiseti kans tuo pumppu kysessä. Valo syttyi kun käynnistin auton, 30min ennen tätä oli auto toiminu normaalisti.
    Autolle varattu aika kekiviikoki... toivottavasti päästään tuolla muutamalla satasella.

Leave a comment:

• -illo
    replied
    hydro unit

Itelläki meni jarrupaineen säädin, niin lappeenrannan autokillasta töineen korjaus 440€ (osa 212€).

Leave a comment:

• seventy7
    replied
    Hydro unitti vaihdettu ja taas pelittää E90:n

Leave a comment:

• seventy7
    replied
    Liitytääs joukkoon iloiseen tän vian kanssa. Missä pk-seutulaiset on kyseisen vian käyny korjaamassa? Oisko heittää jotain suositusta tietystä korjaamosta?

Leave a comment:

• blitzi
    replied
    Laitetaampa vielä tännekkin että itse vaihdoin e87:skaan unitin ja inpalla sitten fellow btcf kansalaisen avustuksella sitten ilmaus ja done.
    Helppo homma toi vaihto ja ei todellakaan kannata maksaa vaihdosta jos vain inpa jostain löytyy.

Leave a comment:

• TeRm0z
    replied
    Originally posted by sirkus View Post
    34516797896 ovh 193eur. KustCar Kokkola.
    Samainen hydro unit laitettiin Seinäjoen Auto-Kaarella (merkkihuolto) ja hintaa asennuksineen koko operaatiolle tuli vähän reilut 300€. Autona -07 116i.

Mainittakoon vielä, että ensin vikaa käytiin ihmettelemässä paikallisessa autosähköliikkeessä, kun kuvittelin pääseväni merkkiliikevierailua halvemmalla. Asentaja oli jo tilailemassa yli tonnin palikkaa, joten päätin sittenkin hakea vielä toisen tuomion. Pisteet siis merkkihuollolle tässä tapauksessa!
    Last edited by TeRm0z; 03-08-2012, 11:06.

Leave a comment:

• sirkus
    replied
    Originally posted by blitzi View Post
    Nyt kun ketjussa on moneen kertaan mainittu että hydro unitin saa marmoritiskiltä alle 200€ hintaan, niin olisiko antaa suoraan sellaisen marmoritiskin tietoja josta tosiaan saa alta 200€?

Tänään kävin paikallisessa (kemi) marmoritiskillä ja siellä sanoivat että hinta on 800€ ja alle ei irtoa, kerroin että netissä on melko varmaa tietoa että ihan suomen bemarilta saa alta 200€ ja PELKKÄ hydro unit ei elektroniikkaa, alkoi selittää vaan jotain että ei voi mitään jossaki on eri hinta että tätä eri osien hintaeroa on kuulemma selvitetty aikasemminki ja heillä on kuulemma oikeat hinnat.

Jepjep on todellakin oikeaet kusetus hinnat...
    34516797896 ovh 193eur. KustCar Kokkola.

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Eipä tuo nyt hirveästi yllätä, että siellä säädetään. Käy hakemassa osa Ford-liikkeestä aiemmin mainitulla osanumerolla. Pitäisi olla täysin identtinen.

Leave a comment:

• blitzi
    replied
    Nyt kun ketjussa on moneen kertaan mainittu että hydro unitin saa marmoritiskiltä alle 200€ hintaan, niin olisiko antaa suoraan sellaisen marmoritiskin tietoja josta tosiaan saa alta 200€?

Tänään kävin paikallisessa (kemi) marmoritiskillä ja siellä sanoivat että hinta on 800€ ja alle ei irtoa, kerroin että netissä on melko varmaa tietoa että ihan suomen bemarilta saa alta 200€ ja PELKKÄ hydro unit ei elektroniikkaa, alkoi selittää vaan jotain että ei voi mitään jossaki on eri hinta että tätä eri osien hintaeroa on kuulemma selvitetty aikasemminki ja heillä on kuulemma oikeat hinnat.

Jepjep on todellakin oikeaet kusetus hinnat...

Leave a comment:

• Caddis
    replied
    Originally posted by Caddis View Post
    Palaahan ne valot. Tosin ABS valon sijaan täällä herjataan rengasrikkovaroittimesta startin yhteydessä. Ajossa sitten palaa "vain" DSC ja käsijarruvalo (E87, -07). Sen verran marmoritiskillä nyt selvisi, että vika ei olekaan tässä ketjussa mainitussa jarrupaineanturissa vaan ratin kääntökulmatunnistimessa. Ovat ilmeisesti samassa väylässä. Netistä lyötyy juttua ko. tunnistimen resetointiin ratin kääntelyllä vaan eipä tuntunut auttavan. Tuohon ilmeisesti löytyy jotain repair kittiä (51e/kpl), joka kuvien perusteella näyttäisi lähinnä uudelta optiselta kiekolta. Jotkut ovat noita näemmä puhdistelleet itsekin. Itse anturi "paketti" taisi olla luokkaa 600e. Saapa nähdä.
    Ja problem solved. Vika katosi itsekseen (ilmeisesti soratien aiheuttama tärinä poisti lian?)mutta, varalta kuitenkin vaihdatutin tuon kitin eli puhtaat osat kääntökulmatunnistimeen. Vajova 2h työtä ja rapsakka 50e osista.

Leave a comment:

• Caddis
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?
    Palaahan ne valot. Tosin ABS valon sijaan täällä herjataan rengasrikkovaroittimesta startin yhteydessä. Ajossa sitten palaa "vain" DSC ja käsijarruvalo (E87, -07). Sen verran marmoritiskillä nyt selvisi, että vika ei olekaan tässä ketjussa mainitussa jarrupaineanturissa vaan ratin kääntökulmatunnistimessa. Ovat ilmeisesti samassa väylässä. Netistä lyötyy juttua ko. tunnistimen resetointiin ratin kääntelyllä vaan eipä tuntunut auttavan. Tuohon ilmeisesti löytyy jotain repair kittiä (51e/kpl), joka kuvien perusteella näyttäisi lähinnä uudelta optiselta kiekolta. Jotkut ovat noita näemmä puhdistelleet itsekin. Itse anturi "paketti" taisi olla luokkaa 600e. Saapa nähdä.
    Last edited by Caddis; 16-06-2012, 17:21.

Leave a comment:

• cchki
    replied
    Löytyykö jostain ohje, miten toi kalibrointi tehdään? Voisin kokeilla sen tehdä, ennenkuin ostan tota osaa.

Leave a comment:

• raattori
    replied
    dsc ongelmaa

tänään alkoi herjaamaan ajonvakausvaloa sekä jarruvaloa keltaisella. Olettaisin olevan samaa vikaa ilman testereitä.
    Missä päin pk seutua ootte saanu homman kuntoon?
    auto e87 116 perusprutku.
    huomenna pitäisi lähteä reissuun, ajoa tulisi n. 500km, uskaltaakohan tolla lähteä reissuun ja korjauttaa sitten?

Ilmeisesti autorepair osaa hoitaa homman nummelassa, näin topiccia lueskellen?..

tattista

Leave a comment:

• Clavurion
    replied
    Originally posted by cchki View Post
    Mulla taitaa olla sama vika omassa E91, onko tuo helppo itse vaihtaa? Mistä UK:sta tilasit unitin? Miten toi kalibrointi INPA:lla tehdään? Voisin kokeilla sitä ihan ensin.

Eli mulla antaa vikakoodia 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL ja autossa palaa luistonestovikavalo, mutta ABS vikavalo ei pala. Lisäksi luistonestoa ei pysty kytkemään pois päältä.

Löysin tälläisen sivun, mutta tuonne pitäisi lähettää oma UNIT korjattavaksi 320£ hintaan.

http://www.auto-tune.co.uk/5E20_hydr...0internal.html
    Et nyt tainnut lukea koko keskustelua ainakaan ajatuksella läpi. Hydrounitin saa ihan merkkitiskiltä ja hinta on n. 200€.

Leave a comment:

• cchki
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    Mukana tulleesta installation introductionista oli totisesti apuja Eli ohjeet kouraan ja aha... se perhanan sensori pitää kalibroida ekaksi ja inpastahan se kalibrointi valikko sitten löytyikin... olispa totakin voinu koittaa siihen vanhaan sensoriin. mut anyway osa oli sen verran halpa että samapatuo vaikka sen vaihtoikin.

Just äsken sain kalibroitua sensorin ja nollattua vikakoodit. Aajee, varoitus valot hävis ja dsc futaa!

Briteissä tuo hydrounitti maksoi kotiin kannettuna kaikkinestaan 270euroa ja asennus ei sitten ollutkaan kovin paha homma. Mä otin rauhaksiin ja ekaa kertaa kun tälläistä teki niin aikaa meni hiukan enemmän.

on muuten jännän näkönen vekotin toi hydrounitti purettuna. Pitää joku päivä purkaa enemmän ja koittaa kattoa missä se rikkinäinen sensori oikeesti on...

Tää threadi vähän muutti muotoaan, joten modet voi siirtää tän tonne ongelmat osioon, jos vaikka jollekin muullekin olis tästä jotain hyötyä.
    Mulla taitaa olla sama vika omassa E91, onko tuo helppo itse vaihtaa? Mistä UK:sta tilasit unitin? Miten toi kalibrointi INPA:lla tehdään? Voisin kokeilla sitä ihan ensin.

Eli mulla antaa vikakoodia 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL ja autossa palaa luistonestovikavalo, mutta ABS vikavalo ei pala. Lisäksi luistonestoa ei pysty kytkemään pois päältä.

Löysin tälläisen sivun, mutta tuonne pitäisi lähettää oma UNIT korjattavaksi 320£ hintaan.

Leave a comment:

Working...
X