E90 320i vm05, 129 000km. Tänään alkoi palaa tuo dsc valo ittellä, abs toimii normaalisti kokeiltu ihan ajossa eikä muuta huomaa kun että auto sutii... Elikkä mulla ilmeiseti kans tuo pumppu kysessä. Valo syttyi kun käynnistin auton, 30min ennen tätä oli auto toiminu normaalisti.
Autolle varattu aika kekiviikoki... toivottavasti päästään tuolla muutamalla satasella.
dsc ongelmat e90/e87
Collapse
X
-
hydro unit
Itelläki meni jarrupaineen säädin, niin lappeenrannan autokillasta töineen korjaus 440€ (osa 212€).
Leave a comment:
-
Liitytääs joukkoon iloiseen tän vian kanssa. Missä pk-seutulaiset on kyseisen vian käyny korjaamassa? Oisko heittää jotain suositusta tietystä korjaamosta?
Leave a comment:
-
Laitetaampa vielä tännekkin että itse vaihdoin e87:skaan unitin ja inpalla sitten fellow btcf kansalaisen avustuksella sitten ilmaus ja done.
Helppo homma toi vaihto ja ei todellakaan kannata maksaa vaihdosta jos vain inpa jostain löytyy.
Leave a comment:
-
Samainen hydro unit laitettiin Seinäjoen Auto-Kaarella (merkkihuolto) ja hintaa asennuksineen koko operaatiolle tuli vähän reilut 300€. Autona -07 116i.Originally posted by sirkus View Post34516797896 ovh 193eur. KustCar Kokkola.
Mainittakoon vielä, että ensin vikaa käytiin ihmettelemässä paikallisessa autosähköliikkeessä, kun kuvittelin pääseväni merkkiliikevierailua halvemmalla. Asentaja oli jo tilailemassa yli tonnin palikkaa, joten päätin sittenkin hakea vielä toisen tuomion. Pisteet siis merkkihuollolle tässä tapauksessa!Last edited by TeRm0z; 03-08-2012, 11:06.
Leave a comment:
-
34516797896 ovh 193eur. KustCar Kokkola.Originally posted by blitzi View PostNyt kun ketjussa on moneen kertaan mainittu että hydro unitin saa marmoritiskiltä alle 200€ hintaan, niin olisiko antaa suoraan sellaisen marmoritiskin tietoja josta tosiaan saa alta 200€?
Tänään kävin paikallisessa (kemi) marmoritiskillä ja siellä sanoivat että hinta on 800€ ja alle ei irtoa, kerroin että netissä on melko varmaa tietoa että ihan suomen bemarilta saa alta 200€ ja PELKKÄ hydro unit ei elektroniikkaa, alkoi selittää vaan jotain että ei voi mitään jossaki on eri hinta että tätä eri osien hintaeroa on kuulemma selvitetty aikasemminki ja heillä on kuulemma oikeat hinnat.
Jepjep on todellakin oikeaet kusetus hinnat...
Leave a comment:
-
Eipä tuo nyt hirveästi yllätä, että siellä säädetään. Käy hakemassa osa Ford-liikkeestä aiemmin mainitulla osanumerolla. Pitäisi olla täysin identtinen.
Leave a comment:
-
Nyt kun ketjussa on moneen kertaan mainittu että hydro unitin saa marmoritiskiltä alle 200€ hintaan, niin olisiko antaa suoraan sellaisen marmoritiskin tietoja josta tosiaan saa alta 200€?
Tänään kävin paikallisessa (kemi) marmoritiskillä ja siellä sanoivat että hinta on 800€ ja alle ei irtoa, kerroin että netissä on melko varmaa tietoa että ihan suomen bemarilta saa alta 200€ ja PELKKÄ hydro unit ei elektroniikkaa, alkoi selittää vaan jotain että ei voi mitään jossaki on eri hinta että tätä eri osien hintaeroa on kuulemma selvitetty aikasemminki ja heillä on kuulemma oikeat hinnat.
Jepjep on todellakin oikeaet kusetus hinnat...
Leave a comment:
-
Ja problem solved. Vika katosi itsekseen (ilmeisesti soratien aiheuttama tärinä poisti lian?)mutta, varalta kuitenkin vaihdatutin tuon kitin eli puhtaat osat kääntökulmatunnistimeen. Vajova 2h työtä ja rapsakka 50e osista.Originally posted by Caddis View PostPalaahan ne valot. Tosin ABS valon sijaan täällä herjataan rengasrikkovaroittimesta startin yhteydessä. Ajossa sitten palaa "vain" DSC ja käsijarruvalo (E87, -07). Sen verran marmoritiskillä nyt selvisi, että vika ei olekaan tässä ketjussa mainitussa jarrupaineanturissa vaan ratin kääntökulmatunnistimessa. Ovat ilmeisesti samassa väylässä. Netistä lyötyy juttua ko. tunnistimen resetointiin ratin kääntelyllä vaan eipä tuntunut auttavan. Tuohon ilmeisesti löytyy jotain repair kittiä (51e/kpl), joka kuvien perusteella näyttäisi lähinnä uudelta optiselta kiekolta. Jotkut ovat noita näemmä puhdistelleet itsekin. Itse anturi "paketti" taisi olla luokkaa 600e. Saapa nähdä.
Leave a comment:
-
Palaahan ne valot. Tosin ABS valon sijaan täällä herjataan rengasrikkovaroittimesta startin yhteydessä. Ajossa sitten palaa "vain" DSC ja käsijarruvalo (E87, -07). Sen verran marmoritiskillä nyt selvisi, että vika ei olekaan tässä ketjussa mainitussa jarrupaineanturissa vaan ratin kääntökulmatunnistimessa. Ovat ilmeisesti samassa väylässä. Netistä lyötyy juttua ko. tunnistimen resetointiin ratin kääntelyllä vaan eipä tuntunut auttavan. Tuohon ilmeisesti löytyy jotain repair kittiä (51e/kpl), joka kuvien perusteella näyttäisi lähinnä uudelta optiselta kiekolta. Jotkut ovat noita näemmä puhdistelleet itsekin. Itse anturi "paketti" taisi olla luokkaa 600e. Saapa nähdä.Originally posted by jasse View PostKysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?Last edited by Caddis; 16-06-2012, 17:21.
Leave a comment:
-
Löytyykö jostain ohje, miten toi kalibrointi tehdään? Voisin kokeilla sen tehdä, ennenkuin ostan tota osaa.
Leave a comment:
-
dsc ongelmaa
tänään alkoi herjaamaan ajonvakausvaloa sekä jarruvaloa keltaisella. Olettaisin olevan samaa vikaa ilman testereitä.
Missä päin pk seutua ootte saanu homman kuntoon?
auto e87 116 perusprutku.
huomenna pitäisi lähteä reissuun, ajoa tulisi n. 500km, uskaltaakohan tolla lähteä reissuun ja korjauttaa sitten?
Ilmeisesti autorepair osaa hoitaa homman nummelassa, näin topiccia lueskellen?..
tattista
Leave a comment:
-
Et nyt tainnut lukea koko keskustelua ainakaan ajatuksella läpi. Hydrounitin saa ihan merkkitiskiltä ja hinta on n. 200€.Originally posted by cchki View PostMulla taitaa olla sama vika omassa E91, onko tuo helppo itse vaihtaa? Mistä UK:sta tilasit unitin? Miten toi kalibrointi INPA:lla tehdään? Voisin kokeilla sitä ihan ensin.
Eli mulla antaa vikakoodia 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL ja autossa palaa luistonestovikavalo, mutta ABS vikavalo ei pala. Lisäksi luistonestoa ei pysty kytkemään pois päältä.
Löysin tälläisen sivun, mutta tuonne pitäisi lähettää oma UNIT korjattavaksi 320£ hintaan.
http://www.auto-tune.co.uk/5E20_hydr...0internal.html
Leave a comment:
-
Mulla taitaa olla sama vika omassa E91, onko tuo helppo itse vaihtaa? Mistä UK:sta tilasit unitin? Miten toi kalibrointi INPA:lla tehdään? Voisin kokeilla sitä ihan ensin.Originally posted by jasse View PostMukana tulleesta installation introductionista oli totisesti apuja
Eli ohjeet kouraan ja aha... se perhanan sensori pitää kalibroida ekaksi ja inpastahan se kalibrointi valikko sitten löytyikin... olispa totakin voinu koittaa siihen vanhaan sensoriin. mut anyway osa oli sen verran halpa että samapatuo vaikka sen vaihtoikin.
Just äsken sain kalibroitua sensorin ja nollattua vikakoodit. Aajee, varoitus valot hävis ja dsc futaa!
Briteissä tuo hydrounitti maksoi kotiin kannettuna kaikkinestaan 270euroa ja asennus ei sitten ollutkaan kovin paha homma. Mä otin rauhaksiin ja ekaa kertaa kun tälläistä teki niin aikaa meni hiukan enemmän.
on muuten jännän näkönen vekotin toi hydrounitti purettuna. Pitää joku päivä purkaa enemmän ja koittaa kattoa missä se rikkinäinen sensori oikeesti on...
Tää threadi vähän muutti muotoaan, joten modet voi siirtää tän tonne ongelmat osioon, jos vaikka jollekin muullekin olis tästä jotain hyötyä.
Eli mulla antaa vikakoodia 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL ja autossa palaa luistonestovikavalo, mutta ABS vikavalo ei pala. Lisäksi luistonestoa ei pysty kytkemään pois päältä.
Löysin tälläisen sivun, mutta tuonne pitäisi lähettää oma UNIT korjattavaksi 320£ hintaan.
Leave a comment:
Leave a comment: