Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • anon4340
    replied
    Kiitoksia korjauksen kuvauksesta. Nyt on vanhasta VAG-COM kaapelista modattu BMW:lle sopiva malli ja vikakoodina näytti olevan tähän ongelmaan yksistään 5E20. Periaatteessa ohjelmointikaan ei olisi ongelma, kun tuo kaapelikin nyt on. Jos huolto vaatii tuosta työlle n. 2h hintaa, niin ei taida kannattaa alkaa itse tekemään. Ilmatkin kylmenee eikä ole lämmintä tallia ja säheltämisen mahdollisuuskaan ei tälläisessä ole pois suljettu.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by anon4340 View Post
    Ilmeisesti samaa vikaa. 116i -04 ja ajettu vajaa 150tkm. Hydrounitin hinta on moneen kertaan mainittu olevan n. 200€, mutta kuinka monta tuntia työtä korjaus tarvitsee? Ilmeisesti joku on vaihtanut yksikön myös itse, mutta millainen homma on?

    Onko toimenpidettä kuvattu esim. Haynesin BMW 1-series:n korjausoppaassa, Youtube:ssa, toisilla foorumeilla...?
    Tarvitset kuitenkin vähintään bmw dis softan + adapterin ohjattua ilmausta ja paineanturin kalibrointia varten. Ilmaustoiminnon aktivointi dsclle avaa solenoidiventtiileitä ja käyttää pumppua oikeassa järjestyksessä. Lisäksi jokin ilmauslaite on hommassa melkein välttämätön. Muutoin hommassa ei ole erikoisempaa, mitä nyt ahtaahkot tilat ruuvailla.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by vierailija View Post
    Kaverille vaihdettiin moinen Autokeskuksella, työt maksoivat 150€. Ei vaadi kuin vanhan irrotuksen ja uuden asennuksen + järjestelmän ilmauksen, ei mitään testerileikkejä.
    Vaatii testerin ilmauksee. Kun hydrauliikkablokki on pois, ei järjestelmä ilmaannu enää kunnolla jollei aja ilmausohjelmaa testerillä joka piirille erikseen. Toki onnistuu jotenkuten ilman testeriäkin mutta hommassa ei ole mitään järkeä: täytyy tehdä normi ilmaus ensin, sitten ajaa pumpun moottoria tasavirralla, tehdä tehojarrutus jotta abs raksuttaa, ilmata 1 piiri, ajaa pumpun moottoria, tehdä tehojarrutus, ilmata 2 piiri jne...

    Leave a comment:


  • vierailija
    replied
    Kaverille vaihdettiin moinen Autokeskuksella, työt maksoivat 150€. Ei vaadi kuin vanhan irrotuksen ja uuden asennuksen + järjestelmän ilmauksen, ei mitään testerileikkejä.

    Leave a comment:


  • anon4340
    replied
    Ilmeisesti samaa vikaa. 116i -04 ja ajettu vajaa 150tkm. Hydrounitin hinta on moneen kertaan mainittu olevan n. 200€, mutta kuinka monta tuntia työtä korjaus tarvitsee? Ilmeisesti joku on vaihtanut yksikön myös itse, mutta millainen homma on?

    Onko toimenpidettä kuvattu esim. Haynesin BMW 1-series:n korjausoppaassa, Youtube:ssa, toisilla foorumeilla...?

    Leave a comment:


  • jartza60
    replied
    Originally posted by Bryne View Post
    No niin, pieni päivitys.

    Päätin olla eri mieltä marmoritiskin kavereitten kanssa, ja kävin lukemassa koodeja paikallisessa nyrkkipajassa.
    Sanoinvat suoraan että hydrounitin anturipuoli on vaihdettava, ja hinta on reilu 200€+työt.
    Eli, "säästöä" tuli about 900€ verrattuna siihen repair kittiin.

    Helvetin "merkkihuolto". Luotettavia kavereita...

    Kumma kyllä kun tämä palikkaa ei löytynyt BMW:n merkkihuollosta, mutta paikallisesta pikkufirmasta löytyy hyllystä, ja sanoivat vielä että "tämähän on tyyppivika".
    Moi, minulla e91 2006 sama ongelma, mistä pikkufirmasta noita 200€ hydrounitteja löytyy? Ensi kokemukset asiasta ovat tosiaan 1930 +työt marmorilla. Nämä tarinat helpottavat mielialaa aika lailla.//sorry, luin tarkemmin viestiketjua ja asia selvä
    Last edited by jartza60; 14-10-2011, 16:22.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bryne View Post
    No niin, pieni päivitys.

    Päätin olla eri mieltä marmoritiskin kavereitten kanssa, ja kävin lukemassa koodeja paikallisessa nyrkkipajassa.
    Sanoinvat suoraan että hydrounitin anturipuoli on vaihdettava, ja hinta on reilu 200€+työt.
    Eli, "säästöä" tuli about 900€ verrattuna siihen repair kittiin.

    Helvetin "merkkihuolto". Luotettavia kavereita...

    Kumma kyllä kun tämä palikkaa ei löytynyt BMW:n merkkihuollosta, mutta paikallisesta pikkufirmasta löytyy hyllystä, ja sanoivat vielä että "tämähän on tyyppivika".
    Säästöä tuli varmasti vieläkin enemmän sillä merkkihuollon vaihdettavaksi ehdottama osa numero 34526774072 sisältää pelkän elektroniikkayksikön jolla vika EI olisi korjaantunut!

    Leave a comment:


  • Bryne
    replied
    No niin, pieni päivitys.

    Päätin olla eri mieltä marmoritiskin kavereitten kanssa, ja kävin lukemassa koodeja paikallisessa nyrkkipajassa.
    Sanoinvat suoraan että hydrounitin anturipuoli on vaihdettava, ja hinta on reilu 200€+työt.
    Eli, "säästöä" tuli about 900€ verrattuna siihen repair kittiin.

    Helvetin "merkkihuolto". Luotettavia kavereita...

    Kumma kyllä kun tämä palikkaa ei löytynyt BMW:n merkkihuollosta, mutta paikallisesta pikkufirmasta löytyy hyllystä, ja sanoivat vielä että "tämähän on tyyppivika".

    Leave a comment:


  • Bryne
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    Älä nyt hyvä mies anna marmorin tehdä julkista ja laillista ryöstöä itsellesi
    Ei ne välttämättä halua tietää edullisemmasta tavasta tuota ongelmaa hoitaa.
    hydrounitti on se pelkkä hyrdounitti tulpattuna, ohjeet vaihtoon tulee mukana.

    Mulla oli sama juttu silloin, eli auto piti leimata ja kysyin konttorilta tuota asiaa. Vastaus oli, että jos autossa on tuo ajovakaudenhallinta, niin sen pitää myös toimia. Tiedä sitten miten kävisi jos alkaisi oikein vääntämään tuota. Eikös joku jo sanonut, että suomen bemarilta saa tuota repairkittiä jopa edullisemmin kuin briteistä? Haet / tilaat osan sieltä mistä halvimmalla saa (samaa tavaraa se kuitenkin on) ja vaihdat ite tai viet nyrkkipajaan vaihtoon.
    Ryöstetty on jo kun vikakoodien lukeminen maksoi 111€. Aikamoinen tuntitaksa.

    Ihmettelen lähinnä nyt sitä että lähteekö vika vaihtamalla hydrounitti, joka siis maksaa alle 200€, vai tuleeko repair kitin (1050€) mukaan myös joitain piuhoja/sähkösälää?

    Osaan itse ruuvata, mutta näitä sähköboksitsydeemejä en mielellään koske...
    Tässä vaiheessa en edes tiedä missä kyseinen hydroboksi sijaitsee.
    Last edited by Bryne; 28-02-2011, 12:32.

    Leave a comment:


  • jasse
    replied
    Originally posted by Bryne View Post
    No niin, nostetaan tämä threadi...

    118d -05 jolla ajettu 220tkm, ja nythän tämä vika on ilmestynyt.

    Marmoritiskillä käyty lukemassa koodeja, ja heidän mielestä joudun maksamaan 1050€ "repair kit":sta. (osa nr 34526774072) + työt.

    Kysyin että miten olisi jos kokeillaan "hydro unit" eli just tämä 34516797896 mistä on puhuttu tässäkin, mutta olivat sitä mieltä että ei. Eivät kyllä tienneet mistä osasta on kyse, kuitenkin osasivat sanoa ettei auta.

    Eli, mitähän nyt kannattaisi tehdä? Mitä kaikkea tulee "hydro unit"in kanssa jos tilaa Briteistä? Erikoista ettei merkkihuolto tiedä yhtään mistä osasta on kyse vaikka on BMW:n oma. Väittävät vaan että tämä repair kit on myöskin hyvin edullinen. Mielestäni 1050€ + työt ei kyllä ole kovin halpaa, vielä kun on tyyppivika kyseessä.

    Vielä sellainen asia, mitähän katsastusmies mahtaa sanoa tästä? Meneekö läpi vaikka valo palaa ja DTC/DSC on pois käytöstä? Ei paljon ajoa haittaa ja voisin hyvinkin jättää korjaamatta, sutiminen ei paljon haittaa enää kun on ajettu 15v Bemareilla...

    Kiitoksia etukäteen.
    Älä nyt hyvä mies anna marmorin tehdä julkista ja laillista ryöstöä itsellesi
    Ei ne välttämättä halua tietää edullisemmasta tavasta tuota ongelmaa hoitaa.
    hydrounitti on se pelkkä hyrdounitti tulpattuna, ohjeet vaihtoon tulee mukana.

    Mulla oli sama juttu silloin, eli auto piti leimata ja kysyin konttorilta tuota asiaa. Vastaus oli, että jos autossa on tuo ajovakaudenhallinta, niin sen pitää myös toimia. Tiedä sitten miten kävisi jos alkaisi oikein vääntämään tuota. Eikös joku jo sanonut, että suomen bemarilta saa tuota repairkittiä jopa edullisemmin kuin briteistä? Haet / tilaat osan sieltä mistä halvimmalla saa (samaa tavaraa se kuitenkin on) ja vaihdat ite tai viet nyrkkipajaan vaihtoon.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by Bryne View Post
    No niin, nostetaan tämä threadi...

    118d -05 jolla ajettu 220tkm, ja nythän tämä vika on ilmestynyt.

    Marmoritiskillä käyty lukemassa koodeja, ja heidän mielestä joudun maksamaan 1050€ "repair kit":sta. (osa nr 34526774072) + työt.

    Kysyin että miten olisi jos kokeillaan "hydro unit" eli just tämä 34516797896 mistä on puhuttu tässäkin, mutta olivat sitä mieltä että ei. Eivät kyllä tienneet mistä osasta on kyse, kuitenkin osasivat sanoa ettei auta.

    Eli, mitähän nyt kannattaisi tehdä? Mitä kaikkea tulee "hydro unit"in kanssa jos tilaa Briteistä? Erikoista ettei merkkihuolto tiedä yhtään mistä osasta on kyse vaikka on BMW:n oma. Väittävät vaan että tämä repair kit on myöskin hyvin edullinen. Mielestäni 1050€ + työt ei kyllä ole kovin halpaa, vielä kun on tyyppivika kyseessä.

    Vielä sellainen asia, mitähän katsastusmies mahtaa sanoa tästä? Meneekö läpi vaikka valo palaa ja DTC/DSC on pois käytöstä? Ei paljon ajoa haittaa ja voisin hyvinkin jättää korjaamatta, sutiminen ei paljon haittaa enää kun on ajettu 15v Bemareilla...

    Kiitoksia etukäteen.
    Jos vikakoodi oli aiemmin mainittu niin vika korjaantuu varmasti pelkän hydrauliikan vaihdolla, ilmaus testerin avulla ja anturin kalibrointi tulee myös suorittaa. Tämän hydro unitin hintahan on noin 190€.

    Leave a comment:


  • Oratow
    replied
    Fordeissahan on tosiaan käytössä sama osa ja ainakin eräässä nimeltämainitsemattomassa pk-seudun kyseisen merkin putkassa myivät kyseistä härpätintä useamman kuukauden toimitusajalla. On kuulemma viime aikoina myyty noita enemmänkin kuin kotitarpeiksi.

    Leave a comment:


  • Clavurion
    replied
    Purkin valmistaja ATE/Teves on tämän ongelman selvästi tiedostanut, kun hydro-unitin hintaa on tiputettu. Olettaisin, että myös BMW:ltä löytyisi jo bulletin, jossa asiasta mainittu. Voisiko vaikka Sirkus tarkistaa/vahvistaa asian. Jos kyseessä on tämä sama paineanturiongelma, se ei tosiaan muutu miksikään uusimalla ohjausyksikkö, jota tuo repair kit varmasti tarkoittaa.

    Leave a comment:


  • Bryne
    replied
    No niin, nostetaan tämä threadi...

    118d -05 jolla ajettu 220tkm, ja nythän tämä vika on ilmestynyt.

    Marmoritiskillä käyty lukemassa koodeja, ja heidän mielestä joudun maksamaan 1050€ "repair kit":sta. (osa nr 34526774072) + työt.

    Kysyin että miten olisi jos kokeillaan "hydro unit" eli just tämä 34516797896 mistä on puhuttu tässäkin, mutta olivat sitä mieltä että ei. Eivät kyllä tienneet mistä osasta on kyse, kuitenkin osasivat sanoa ettei auta.

    Eli, mitähän nyt kannattaisi tehdä? Mitä kaikkea tulee "hydro unit"in kanssa jos tilaa Briteistä? Erikoista ettei merkkihuolto tiedä yhtään mistä osasta on kyse vaikka on BMW:n oma. Väittävät vaan että tämä repair kit on myöskin hyvin edullinen. Mielestäni 1050€ + työt ei kyllä ole kovin halpaa, vielä kun on tyyppivika kyseessä.

    Vielä sellainen asia, mitähän katsastusmies mahtaa sanoa tästä? Meneekö läpi vaikka valo palaa ja DTC/DSC on pois käytöstä? Ei paljon ajoa haittaa ja voisin hyvinkin jättää korjaamatta, sutiminen ei paljon haittaa enää kun on ajettu 15v Bemareilla...

    Kiitoksia etukäteen.

    Leave a comment:


  • WSE1
    replied
    Originally posted by KoPe View Post
    No tämähän se oli eli vikamuisti antaa koodia 5e20.

    Vika ei poistu tyhjäämällä vikakoodimuisti.

    Onko kukaan yrittänyt korjata vikaa ilmaamalla tai kalibroimalla yksikköä? Millainen prosessi on kyseessä?

    Paljonko olette joutuneet köyhtymään yksikön vaihdosta?
    ilmaaminen ei vaikuta kun ei vika näissä tapauksissa johdu ilman pääsemisestä yksikköön. Anturin kalibrointi voi poistaa vian hetkeksi.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎