Originally posted by suppari
View Post
dsc ongelmat e90/e87
Collapse
X
-
Muistaakseni viimeksi laitoin Focucseen BMW:n osan, vai olikohan toisinpäin. Kuitenkin, sama osa. Focucsessa sen vaihto on vaan jotain täysin paskaa..Originally posted by zeniitti View PostLöytyis tuollainen Focus C-Max 2007 1.8 bensamanuaali. Siinä on pari kuukautta ollu EPS:n varoitusvalo mittaristossa ja ESP SYSTEM FAILURE:n kera. FORScan-ohjelmalla sain kaivettua vikakoodin C1288 ja vika lienee juurikin paineanturin jumituksessa. Ongelman saa varmaankin korjattua vaihtamalla sen mekaanisen osan. No osa maksaa kuta kuinkin 300e nykyään, mitä olen muutamasta paikasta kysynyt. RS-Huolto veloittaa 550e töineen osineen.
Oliko nyt niin, että bemarin osa on tismalleen sama kuin tuon fordin osa? Jos bemarin osaa saa kahteen sataan, niin senkin satasen käytän mielelläni johonkin muuhun.
Leave a comment:
-
Kohtuullinen hinta, osa maksaa kuitenkin n. 200 ja työtäkin siinä on.Originally posted by scorpion83 View PostEilen illalla töistä lähties pamahti kyseiset viat päälle kun virrat laitoin päälle. Auto E91 320dA -05. Käsijarru ja luistoesto valo jäi palamaan keltaisena.
Tänään sit vikakoodeja lukemaan ha tuli tuo 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL. 350€ töineen sanoi kaarinassa oleva paja. Eikä kuulemma onnistunut poistamaan vikaa testeril. Ja kuulemma joka viikko saa vaihtaa tuon paineanturin jostain autosta.
Leave a comment:
-
Löytyis tuollainen Focus C-Max 2007 1.8 bensamanuaali. Siinä on pari kuukautta ollu EPS:n varoitusvalo mittaristossa ja ESP SYSTEM FAILURE:n kera. FORScan-ohjelmalla sain kaivettua vikakoodin C1288 ja vika lienee juurikin paineanturin jumituksessa. Ongelman saa varmaankin korjattua vaihtamalla sen mekaanisen osan. No osa maksaa kuta kuinkin 300e nykyään, mitä olen muutamasta paikasta kysynyt. RS-Huolto veloittaa 550e töineen osineen.
Oliko nyt niin, että bemarin osa on tismalleen sama kuin tuon fordin osa? Jos bemarin osaa saa kahteen sataan, niin senkin satasen käytän mielelläni johonkin muuhun.
Leave a comment:
-
Täällä samaa ongelmaa, keltaset valot taulussa ja hyöstettynä vielä "runflat indicator" huudolla aina auton käynnistäessä. Autona -06 e91 320da. Mittarin check valikosta antaa koodin CC-ID 24, mitä lie tarkoittaa? Vikakoodeja koitettu lueskella boschin laitteella lähes tuloksetta, tarvii kuulemma bemarin oman laitteen. Löytyykö pirkanmaa/häme/uusimaa alueelta ihmistä joka noi haluaisi pientä korvausta vastaan lueskella, merkkiliikkeeseen ei huvita mennä lykkäämään sataa euroa koodien luvusta.
Leave a comment:
-
Ai jaa? Täällä oli yksi liike tehnyt täysin ehjään autoon 2500 euron korjausarvion.
Jos sen meinaat kuntoon saada, niin kyllä siihen se hydrauliyksikkö pitää vaihtaa. Sähköisellä rattilukolla ei ole mitään tekemistä sen paineanturin kanssa, eikä oikein ohjauskulma-anturinkaan kanssa.
Leave a comment:
-
Eilen tehtiin yhden asiakkaan autoon (E90 318i) jarrujen ilmaus erään toisen pajan jäljiltä uusiks. Järjestelmästä tuli reilusti ilmaa, mutta paineanturista jäi vikakoodi silti pysyväksi.
Paineanturin koodin lisäksi antaa koodin sähköisestä rattilukosta, eli voiko toi vika olla sittenkin ratin kääntökulma-anturissa, vai liittyykö kääntökulma-anturi ollenkaan rattilukkoon?
Mietin tässä just, että tilaanko tuon uuden hydroyksikön, vai vaihdanko ratin anturin ensiksi?
Edellisellä korjaamolla käyttivät joitakin satasia vianetsintään, ja lopputuloksena oli kuulemma, että abs-sähköboksi hajalla...
Vituttaa toi meininki, kun tietämätöntä asiakasta viedään, kuin pässiä narussa.
Leave a comment:
-
Dsc+dbc failure
Eilen illalla töistä lähties pamahti kyseiset viat päälle kun virrat laitoin päälle. Auto E91 320dA -05. Käsijarru ja luistoesto valo jäi palamaan keltaisena.
Tänään sit vikakoodeja lukemaan ha tuli tuo 5E20 - HYDRAULIC PRESSURE SENSOR INTERNAL. 350€ töineen sanoi kaarinassa oleva paja. Eikä kuulemma onnistunut poistamaan vikaa testeril. Ja kuulemma joka viikko saa vaihtaa tuon paineanturin jostain autosta.
Leave a comment:
-
Mulla on noita pumpunmoottoreita muutamia, eikä tietty uusi kokonainen hydrauliikkayksikkökään nyt hirveitä maksa.Originally posted by BMW323 View Postnostetaas..
onkos kellään tullu vastaa 5DF0 ja 5DF1 koodia herjaa tuossa Pumppumoottori tai pumpun rele viallinen
kävin autolla ajaan ja normaalisti jarrutin risteykseen niin rämähti abs dsc yms yms valot tauluu
autoon vaihdettiin jarrunesteet vähän aikasemmin mutta ei testerillä.. painepönttö oli kumminki niin ei pitäis ainakaan ilmaa mistään mennä silloin
Leave a comment:
-
Kova on työveloitus kun varaosa maksaa noin 200 (kaksisataa)€.Originally posted by phoenixx View Post-06 318 ja samat valot palaa taulussa.
Tampereen autocenter otti 98€ vikakoodien lukemisesta ja kertoi että luistoneston hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa ja reilut 2400€ kustantaa töineen..
Leave a comment:
-
Hiilet menneet tai jumittavat. Joko pumpunmoottorin vaihto tai purku ja korjaus. voi olla myös elektroniikan puolelta juotosvikaa pumpunmoottoria ohjaavissa pinneissä kun moottorille menevät kontaktit elektroniikkaosasta lähtevässä pitkässä tapissa ja ajan oloon murtuvat. Kaikki ovat korjattavissa toki, hiilet maksavat pari euroa, mutta työtä korjauksessa kyllä on. Uudemmissa joissa pumpunmoottori on prässätty eikä enää ruuveilla kiinni korjaus on pumpunmoottorin kiinnityksen osalta kinkkisempi joskin mahdollinen myös.Originally posted by BMW323 View Postnostetaas..
onkos kellään tullu vastaa 5DF0 ja 5DF1 koodia herjaa tuossa Pumppumoottori tai pumpun rele viallinen
kävin autolla ajaan ja normaalisti jarrutin risteykseen niin rämähti abs dsc yms yms valot tauluu
autoon vaihdettiin jarrunesteet vähän aikasemmin mutta ei testerillä.. painepönttö oli kumminki niin ei pitäis ainakaan ilmaa mistään mennä silloin
Leave a comment:
-
nostetaas..
onkos kellään tullu vastaa 5DF0 ja 5DF1 koodia herjaa tuossa Pumppumoottori tai pumpun rele viallinen
kävin autolla ajaan ja normaalisti jarrutin risteykseen niin rämähti abs dsc yms yms valot tauluu
autoon vaihdettiin jarrunesteet vähän aikasemmin mutta ei testerillä.. painepönttö oli kumminki niin ei pitäis ainakaan ilmaa mistään mennä silloin
Leave a comment:
-
Tuon puljun tuomioihin en luottaisi!! Meidän Jaguaria yrittivät 10krt korjata tai etsiä käyntivikaa ja peukalo keskellä kämmentä työnjohtajia myöten, itsellä meni 2h ja vika oli selvillä ja osat oli tilattu! Joten suosittelen Treellä vaikka Benkaraa tai yleiskorjaamoa mikä pääsee bemun sieluun.Originally posted by phoenixx View Post-06 318 ja samat valot palaa taulussa.
Tampereen autocenter otti 98€ vikakoodien lukemisesta ja kertoi että luistoneston hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa ja reilut 2400€ kustantaa töineen..
Leave a comment:
-
Kuulostaa kyllä taas erikoiselta, jos kyseessä merkkiliike. Johan siinä osaluettolossakin pitäisi tulla ilmoitus tarkistaa BMW:n ohjeistus kyseisestä viasta. "Important! please observe PuMA 28262835!" Eli sen pelkän hydrauliikkaosan kyllä saa erikseen osanumerolla, joka löytyy tästä ketjusta useampaan kertaan ja hinta on noin 200€.
Leave a comment:
-
Mitä siinä koodissa luki? Älä ihan purematta niele..Originally posted by phoenixx View Post-06 318 ja samat valot palaa taulussa.
Tampereen autocenter otti 98€ vikakoodien lukemisesta ja kertoi että luistoneston hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa ja reilut 2400€ kustantaa töineen..
Leave a comment:
Leave a comment: