Announcement

Collapse
No announcement yet.

dsc ongelmat e90/e87

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • phoenixx
    replied
    -06 318 ja samat valot palaa taulussa.
    Tampereen autocenter otti 98€ vikakoodien lukemisesta ja kertoi että luistoneston hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa ja reilut 2400€ kustantaa töineen..

    Leave a comment:


  • mvl
    replied
    Itsellä tuli omaan e87 kesken ajon juurkin tuo kolmio, jonka sisällä huutomerkki ja nuoli vastapäivään. Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys poisti ilmoituksen ja sen jälkeen ei ole tullut enää uudestaan. Tuntuu myös pelittävän ihan normaalisti.

    Kannattaako asialle tehdä mitään? Auto ostettu käytettynä liikkeestä ja 6kk "virhevastuuraja" tulee täyteen 1,5 viikon päästä. Ajattelin vain, että jos tuo hajotessaan voi olla yli tonnin huolto, niin kannattaako yrittää saada vielä myyjän piikkiin.

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    No niin nyt työ tehty. Vika oli se minkä täällä foorumilla gurut jo aiemmin olivat todennetkin. Molemmat oletusarvot toteutuivat:
    1. luistoneston merkkivalo palaa jatkuvasti
    2. virhekoodi 5E20
    Krjauksen kokonaishinta 412 eur, mutta itse pikti tietää osan numero.
    Ja tämän sain täältä foorumin sivuilta.
    KIITOS KAIKILLE ASIANTUNTJANEUVOJA ANTANEILLE FORUMILAISILLE

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    porvoon autosalpa ensi viikolla.
    osa 214 eur
    työ 160 eur
    + jarruneste
    ei paha

    Leave a comment:


  • Migilous
    replied
    Mulla ollut kyseinen vika e87 -05 120d:ssä n.90tkm kohdalla. Korjaus makso 500€ ja se oli dsc:n hydraulipumppu.

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    Originally posted by Janski7 View Post
    Onkos kellään uusiutunut tämä vika? Kaverille vaihdettiin 1,5-vuotta sitten kyseinen hydro unit, ja nyt taas valot palaa ja samaa vikakoodia pukkaa.. Auto 320d -05
    Katso aiempi viestini. Jos arvaan oikein niin saksalaisita sivuilta löytämäni tiedon mukaan. Kaikissa saman tehtaan vuosina 2004-2008 valmistetuissa hydroyksiköissä oheinen vika tulee ennemmin tai myöhemmin. Tähän perustuen arvaan, että sinulle on vaihdettu osa joka on valmistettu ko. aikavälillä. En sitten tiedä onko jarrunesteen vaihtamattomuus syy ko. vaurioon vai valmistusvirhe

    Leave a comment:


  • uijui
    replied
    Onko näihin jossa tuota vikaa on, vaihdettu joka vuos uudet jarrunesteet, ja käytetty sitä low viscocity nestettä?

    Leave a comment:


  • Janski7
    replied
    Onkos kellään uusiutunut tämä vika? Kaverille vaihdettiin 1,5-vuotta sitten kyseinen hydro unit, ja nyt taas valot palaa ja samaa vikakoodia pukkaa.. Auto 320d -05

    Leave a comment:


  • jani87
    replied
    Itsellä aiemmin mainittu osa nytten vaihdettu tuohon 5e20 koodia vasten, ja auto pelittää taas kun unelma! Kiitos hyvästä threadista, saan upottaa tuon erotuksen (1500e) johki järkevempään Ehdottivat mullekkin tosiaankin tuota 1900e + työt

    Leave a comment:


  • suppari
    replied
    Voi vittu, joukkokanne 200e osasta.

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    Originally posted by jasse View Post
    Kuulemma suomen bemarilla ei ole tiedossa kuin pari tapausta että e90/e87:n dsc olisi vikaantunut e87 ja e90 malleissa. Maailmalla tuo näyttää olevan ihan tuttu ongelma. Marmorillahan tuon korjaus maksaa maltaita, kuten arvata saattoi.

    Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?

    Tai oletteko nähneet / kuulleet vastaavasta ongelmasta?

    Siis treadhin tarkoitus vaan hiukan selvittää että kuinka yleinen vika tämä on e90 / e87 malleissa...
    Onko kukaan miettinyt sitä, että kun vika näyttäisi olevan melko yleinen. Jonkin saksalaisen kirjoituksen mukaan vika ilmenee ennemmin tai myöhemmin kaikissa v. 2004-2008 välillä valmistetuissa ja vika lienee aina sama paineanturin rikkoutumiunen.
    Kun ko. vika aiheuttaa sen , että luistonesto ei toimi =turvallisuusriski. Edellisen pohjalta olisi kuvitellut, että maahantuoja kutsuu kaikki ne autot joissa on käytetty viallista komponenttia korjattavaiksi maahantuojan piikkiin ilman käyttäjälle aiheutuvia kuluja. Näin on jokin japanilainen autovalmistaja menetellyt jokin aika sitten (eri vika). Mitäs tuumaatte? Olisko joukkokanteen paikka??!!

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by pyorahullu View Post
    Miten tehdään? Akun napa irti?
    Voihan sitä kait kokeilla (joku viisaampi kertokoon), mä pistäisin auton ihan tietokoneen päähän jotta näkee sen lopullisen, tarkemman vikakoodin. Jos tuo on vaan kosteudesta johtuvaa (kuten tarinastasi voi päätellä), niin on aina mahdollista että vikaa ei ole, mutta mä en ole varma pitääkö tuo auto tuon vikakoodin päällä joka tapauksessa kun kerran liittyy turvallisuusvarusteisiin.

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    Originally posted by BeamR View Post
    ID 35 on DSC modulin vikakoodi, mutta tarvis varmaan laittaa kiinni testeriin jotta selviää varsinainen vika.

    Mutta: ekana kannattaa kokeilla vikakoodin nollaamista, ja jos ongelma palaa niin vasta sitten seuraavaan vaiheeseen.
    Miten tehdään? Akun napa irti?

    Leave a comment:


  • BeamR
    replied
    Originally posted by pyorahullu View Post
    Hei
    Auto: E87 118d 2004 ajettu n. 130 tkm
    Lienee sama perusyy. Ongelma alkoi niin, että moottoripesun (kevyt) jälkeen käynnistettäessä syttyi iso keltainen varoituskolmio joka hetken kuluttua vaihtui ylempänä näytössä olevaan pienempään keltaiseen kolmioon. Sama toistuu aina käynnistettäessä.
    Valo ei poistu ja luistonesto ei toimi mutta ABS toimii (räpättää kun iskee jarrut puhjaan hiljaisessa vauhdissa)
    Auton oma "vikanäyttö" paineltaessa nupikkaa antaa koodin CC-ID 35.
    Lieneekö kysessä sama vika? Millainen lkaite tarvitaan oikean vikakoodin etsimiseen? Onko sellainen joka nyrkkipajassa? Yritin pikkupajaa lähistöllä ja he sanoivat, että heillä ei ole moottorin ohjainyksikköön sopivaan diagnostiikklaitteistoa ja että on mentävä merkkikorjaamoon!!
    Katsdastuksessa ei huomatusta mutta nyt näin liukkaalla tuntuisi , että tarttis saada kuntoon mutta yllämainittu 2 Kegua ei oikein innosta.
    ID 35 on DSC modulin vikakoodi, mutta tarvis varmaan laittaa kiinni testeriin jotta selviää varsinainen vika.

    Mutta: ekana kannattaa kokeilla vikakoodin nollaamista, ja jos ongelma palaa niin vasta sitten seuraavaan vaiheeseen.

    Leave a comment:


  • pyorahullu
    replied
    Hei
    Auto: E87 118d 2004 ajettu n. 130 tkm
    Lienee sama perusyy. Ongelma alkoi niin, että moottoripesun (kevyt) jälkeen käynnistettäessä syttyi iso keltainen varoituskolmio joka hetken kuluttua vaihtui ylempänä näytössä olevaan pienempään keltaiseen kolmioon. Sama toistuu aina käynnistettäessä.
    Valo ei poistu ja luistonesto ei toimi mutta ABS toimii (räpättää kun iskee jarrut puhjaan hiljaisessa vauhdissa)
    Auton oma "vikanäyttö" paineltaessa nupikkaa antaa koodin CC-ID 35.
    Lieneekö kysessä sama vika? Millainen lkaite tarvitaan oikean vikakoodin etsimiseen? Onko sellainen joka nyrkkipajassa? Yritin pikkupajaa lähistöllä ja he sanoivat, että heillä ei ole moottorin ohjainyksikköön sopivaan diagnostiikklaitteistoa ja että on mentävä merkkikorjaamoon!!
    Katsdastuksessa ei huomatusta mutta nyt näin liukkaalla tuntuisi , että tarttis saada kuntoon mutta yllämainittu 2 Kegua ei oikein innosta.

    Leave a comment:

Working...
X
😀
🥰
🤢
😎
😡
👍
👎