-06 318 ja samat valot palaa taulussa.
Tampereen autocenter otti 98€ vikakoodien lukemisesta ja kertoi että luistoneston hydrauliikkayksikkö pitää vaihtaa ja reilut 2400€ kustantaa töineen..
Announcement
Collapse
No announcement yet.
dsc ongelmat e90/e87
Collapse
X
-
Itsellä tuli omaan e87 kesken ajon juurkin tuo kolmio, jonka sisällä huutomerkki ja nuoli vastapäivään. Auton sammutus ja uudelleenkäynnistys poisti ilmoituksen ja sen jälkeen ei ole tullut enää uudestaan. Tuntuu myös pelittävän ihan normaalisti.
Kannattaako asialle tehdä mitään? Auto ostettu käytettynä liikkeestä ja 6kk "virhevastuuraja" tulee täyteen 1,5 viikon päästä. Ajattelin vain, että jos tuo hajotessaan voi olla yli tonnin huolto, niin kannattaako yrittää saada vielä myyjän piikkiin.
Leave a comment:
-
-
No niin nyt työ tehty. Vika oli se minkä täällä foorumilla gurut jo aiemmin olivat todennetkin. Molemmat oletusarvot toteutuivat:
1. luistoneston merkkivalo palaa jatkuvasti
2. virhekoodi 5E20
Krjauksen kokonaishinta 412 eur, mutta itse pikti tietää osan numero.
Ja tämän sain täältä foorumin sivuilta.
KIITOS KAIKILLE ASIANTUNTJANEUVOJA ANTANEILLE FORUMILAISILLE
Leave a comment:
-
-
porvoon autosalpa ensi viikolla.
osa 214 eur
työ 160 eur
+ jarruneste
ei paha
Leave a comment:
-
-
Mulla ollut kyseinen vika e87 -05 120d:ssä n.90tkm kohdalla. Korjaus makso 500€ ja se oli dsc:n hydraulipumppu.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janski7 View PostOnkos kellään uusiutunut tämä vika? Kaverille vaihdettiin 1,5-vuotta sitten kyseinen hydro unit, ja nyt taas valot palaa ja samaa vikakoodia pukkaa.. Auto 320d -05
Leave a comment:
-
-
Onko näihin jossa tuota vikaa on, vaihdettu joka vuos uudet jarrunesteet, ja käytetty sitä low viscocity nestettä?
Leave a comment:
-
-
Onkos kellään uusiutunut tämä vika? Kaverille vaihdettiin 1,5-vuotta sitten kyseinen hydro unit, ja nyt taas valot palaa ja samaa vikakoodia pukkaa.. Auto 320d -05
Leave a comment:
-
-
Itsellä aiemmin mainittu osa nytten vaihdettu tuohon 5e20 koodia vasten, ja auto pelittää taas kun unelma! Kiitos hyvästä threadista, saan upottaa tuon erotuksen (1500e) johki järkevempäänEhdottivat mullekkin tosiaankin tuota 1900e + työt
Leave a comment:
-
-
Originally posted by jasse View PostKuulemma suomen bemarilla ei ole tiedossa kuin pari tapausta että e90/e87:n dsc olisi vikaantunut e87 ja e90 malleissa. Maailmalla tuo näyttää olevan ihan tuttu ongelma. Marmorillahan tuon korjaus maksaa maltaita, kuten arvata saattoi.
Kysymys kuuluukin e90 ja e87 käyttäjille että palaako mittaristossasi käsijarruvalo keltaisena ja dsc:n varoitusvalo keltaisena( mahdollisesti höystettynä abs valoilla)?
Tai oletteko nähneet / kuulleet vastaavasta ongelmasta?
Siis treadhin tarkoitus vaan hiukan selvittää että kuinka yleinen vika tämä on e90 / e87 malleissa...
Kun ko. vika aiheuttaa sen , että luistonesto ei toimi =turvallisuusriski. Edellisen pohjalta olisi kuvitellut, että maahantuoja kutsuu kaikki ne autot joissa on käytetty viallista komponenttia korjattavaiksi maahantuojan piikkiin ilman käyttäjälle aiheutuvia kuluja. Näin on jokin japanilainen autovalmistaja menetellyt jokin aika sitten (eri vika). Mitäs tuumaatte? Olisko joukkokanteen paikka??!!
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyorahullu View PostMiten tehdään? Akun napa irti?
Leave a comment:
-
-
Originally posted by BeamR View PostID 35 on DSC modulin vikakoodi, mutta tarvis varmaan laittaa kiinni testeriin jotta selviää varsinainen vika.
Mutta: ekana kannattaa kokeilla vikakoodin nollaamista, ja jos ongelma palaa niin vasta sitten seuraavaan vaiheeseen.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by pyorahullu View PostHei
Auto: E87 118d 2004 ajettu n. 130 tkm
Lienee sama perusyy. Ongelma alkoi niin, että moottoripesun (kevyt) jälkeen käynnistettäessä syttyi iso keltainen varoituskolmio joka hetken kuluttua vaihtui ylempänä näytössä olevaan pienempään keltaiseen kolmioon. Sama toistuu aina käynnistettäessä.
Valo ei poistu ja luistonesto ei toimi mutta ABS toimii (räpättää kun iskee jarrut puhjaan hiljaisessa vauhdissa)
Auton oma "vikanäyttö" paineltaessa nupikkaa antaa koodin CC-ID 35.
Lieneekö kysessä sama vika? Millainen lkaite tarvitaan oikean vikakoodin etsimiseen? Onko sellainen joka nyrkkipajassa? Yritin pikkupajaa lähistöllä ja he sanoivat, että heillä ei ole moottorin ohjainyksikköön sopivaan diagnostiikklaitteistoa ja että on mentävä merkkikorjaamoon!!
Katsdastuksessa ei huomatusta mutta nyt näin liukkaalla tuntuisi , että tarttis saada kuntoon mutta yllämainittu 2 Kegua ei oikein innosta.
Mutta: ekana kannattaa kokeilla vikakoodin nollaamista, ja jos ongelma palaa niin vasta sitten seuraavaan vaiheeseen.
Leave a comment:
-
-
Hei
Auto: E87 118d 2004 ajettu n. 130 tkm
Lienee sama perusyy. Ongelma alkoi niin, että moottoripesun (kevyt) jälkeen käynnistettäessä syttyi iso keltainen varoituskolmio joka hetken kuluttua vaihtui ylempänä näytössä olevaan pienempään keltaiseen kolmioon. Sama toistuu aina käynnistettäessä.
Valo ei poistu ja luistonesto ei toimi mutta ABS toimii (räpättää kun iskee jarrut puhjaan hiljaisessa vauhdissa)
Auton oma "vikanäyttö" paineltaessa nupikkaa antaa koodin CC-ID 35.
Lieneekö kysessä sama vika? Millainen lkaite tarvitaan oikean vikakoodin etsimiseen? Onko sellainen joka nyrkkipajassa? Yritin pikkupajaa lähistöllä ja he sanoivat, että heillä ei ole moottorin ohjainyksikköön sopivaan diagnostiikklaitteistoa ja että on mentävä merkkikorjaamoon!!
Katsdastuksessa ei huomatusta mutta nyt näin liukkaalla tuntuisi , että tarttis saada kuntoon mutta yllämainittu 2 Kegua ei oikein innosta.
Leave a comment:
-
Leave a comment: