Announcement

Collapse
No announcement yet.

E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • m3iss3li
    Bimmer Rookie
    • May 2010
    • 69
    • Espoo

    Eka bemari kiikarissa ja nyt tarvitaan konkareiden mielipiteitä.

    116i E87 2011 2.0. Tuommoinen olisi tutulla myynnissä reilulla 70tkm mittarissa ja miltei kaikilla varusteilla. Onko kone luotettava? Laatikkovikaa noissa on ollut (ilmeisesti 7 eri vaihdelaatikkoa käytetty E87 evoluution aikana), mutta voisiko kuvitella että 2011 olisi niistä sillä "parhaalla"? Myös ketjuvika vaivaa vanhempia E87:a, mutta nekin ilmeisesti saatu korjattua faceliftissä pois?

    Mitä kohtia autossa kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti?
    Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
    EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

    Comment

    • TuomoA
      BTCF Member
      • Apr 2009
      • 533
      • Krs

      Originally posted by m3iss3li View Post
      Eka bemari kiikarissa ja nyt tarvitaan konkareiden mielipiteitä.

      Mitä kohtia autossa kannattaa tarkistaa erityisen tarkasti?
      No lähtökohtaisestihan 3V ja 70tkm ajetusta autosta ei pitäisi tarvia katsoa mitään, mutta aina kannattaa kuunnella koneen käynti onko tasaista, onko huollot tehty ajallaan, renkaiden kunto (vaikuttaa lähinnä hintaan) yms perusjuttuja. Näissä nykyautoissa on niin paljon kaikkia antureita ja sensoreita että jossain voi olla vikaa => vikakoodit kannattaa lukea. Omassani sigun autossa esim. Kampiakselin asentotunnistin meni 35tkm hujakoilla.
      G26 420iA Msport SanremoGreen
      F22 220iA Msport EstorilBlau
      E82 118dA TitanSilber
      E46 325ti TopasBlau

      Comment

      • VolvoTDi
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2006
        • 1576
        • Tampere - Pori

        Originally posted by Justabanana View Post
        Olisi tällainen keskikokoinen patteri epämääräisiä kysymyksiä ja ehkä osin vastauksiakin, auto on e82 123d '08, ajettu vähän vajaa 201kkm:

        Kysymys 1. Kulutus nousi yhtäkkiä aika paljon; 5,4stä pomppasi yli kuuteen satasella. Vikakoodit luettu, ainoa jatkuva vikakoodi, joka edes etäisesti liittyy aiheeseen on A6D1 lisävesipumpun tila, oikosulku + tai piiri auki. Viittaa siis ilmeisesti tällaiseen laitteeseen:



        Kuten kuvasta näkyy, nappasin kokeeksi plugin irti, nollasin kulutuslaskurin ja lähdin köröttelemään > kulutus tipahti samantien viiteen. Tätä ennen ei pystynyt alle kuuden lukemiin vaikka kuinka sniiduili. Voiko tuollainen laite häiritä jäähdytysnesteen kiertoa niin, että kone luulee olevansa kylmä, ja ruiskuttaa ylimääräistä menovettä noin paljon? Ei kuulosta loogiselta varsinkaan näillä keleillä. Lähiaikoina kun kulutusmittaria on nollaillut, niin välillä näyttää viiden pintaan, välillä lähemmäs kuutta. Tähän asti lukemat on kesällä olleet erittäin tarkasti alueella 5,2-5,4. Sanoisin siis, että tuon laitteen irroittaminen vaikutti aiheeseen jossain määrin, mutta vieläkin jossain on jotain mätää.

        Toinen epäilyksen aihe on termostaatti. Tuossa viileämmillä keleillä katselin jäähdytysnesteen lämpötilaa salavalikon kautta. Lähtiessä Veikkolasta 14C, siitä suoraan moottoritielle, ja vielä Ämmässuon kohdalla ~75C. Mitähän siinä olisi, kymmenen kilsaa motaria 120km/h, lämpeneekö tollanen normaalisti noin huonosti? En ole ennen lämpöjä edes tutkinut (selkeästi olisi kannattanut).

        Mittariston kautta näkyvä DPF:n jäljellä oleva ikä näyttää noin 83kkm, eli sen ei luulisi olevan vielä tukossa. Samoin kaikki jarrut on avattu, ja pienintäkään laahausta ei ole missään. Auto liikkuu muutenkin terveen oloisesti niinkuin ennenkin. Muuta kulutukseen vaikuttavaa en äkkiseltään keksi. Onko kellään mitään ideoita mitä kannattaisi tehdä, vai tilaisiko vaan tuollaisen lisävesipumpun ja vaihtaisi samalla termarin kun joutuu kuitenkin noiden jäähynesteiden kanssa puleeraamaan? Tässä ei taida olla enempää kuin yksi termostaatti tuossa koneen päädyssä (kuutoskoneissa lienee parikin termaria?)? Tuossa N47:ssa ei ilmeisesti ole järjestelmän ilmauksen kanssa mitään erikoista?


        Kyssäri 2, voimansiirron lisä-äänet. Auto on jo pitkään pitänyt jumputusta kun painaa reippaammin kaasua viitos- ja kuutosvaihteella kierroksien ollessa alle 2000. Sellainen kerran- pari sekunnissa taajuudella kuuluva jump-jump-ääni sieltä kuuluu . Enemmän kun on kierroksia, ei mitään kuuluu, eikä myöskään pienemmillä vaihteilla, ainakaan läheskään niin selkeästi. Kardaanin kumimurikat näyttää olevan ehjät, ja keskilaakeri samaten - sikäli kun siihen pääsee käsiksi (käsiksipääsyyn liittyykin sitten kysymys 3)

        Toinen lisä-ääni kuuluu kun ajaa kovempaa. Noin 160km/h vauhdissa alkaa pitää samanlaista jurinaa kuin pyörän laakeri olisi rikki - pesukoneen linkoamisen ääntä muistuttaa. 190km/h käy jo niin kovaksi ettei uskalla ajaa niin lujaa. Nämä siis huomattu vasta taannoisella Saksan reissulla. Suomen nopeuksilla ei mitenkään oleellinen vika, mutta voisi koittaa fiksailla siltä varalta että joskus vielä Eurooppaan lähtee. Vitutti kun ei voinut ajaa täysiä.

        Onko kukaan törmännyt tällaisiin juttuihin aiemmin?


        Kysymys/ongelma 3. Jotta tuota kardaanin keskilaakeria pääsee kokeilemaan, pitää edestä purkaa pakoputken lämpösuojat, ja niiden edessä taas on vahviketanko, joka näkyyy kuvassa osana 17, tuo V:n mallinen tanko. Sen takaosat on kiinni osissa 6, jotka hajosivat irroitusvaiheessa niin, että kierteet ovat irti - vahviketankoa ei saa irti eikä takaisin kireälle. Tuohon ei liene muuta vastausta kuin irroittaa noi osat 6 ja laikata ne palasiksi niin että pääsee tongeilla puristamaan kierteitä ja veivaamaan ruuvit irti. Uskoisin että kenelläkään ei ole ollut vastaavaa ongelmaa, saatika parempaa ratkaisua siihen?
        Mittaristossa näkyvä dpf:n jäljellä oleva määrä ei ole missään tekemisissä todellisuuden kanssa vaan se on pelkkä tyhmä laskuri. Voit itsekin sen nollata ja kas, pääsetkin taas 200tkm pöntöllä. Eli testeriin auto ja dpf:n paineet katseluun.
        Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
        Check:
        www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
        Tampere 044-5867096

        Comment

        • rakkuj
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2011
          • 303
          • Turun seutu

          Moottorin lämpö

          Löytyykö tästä 1-sarjalaista kanssa moottorin lämpötila salavalikon kautta?
          E81 118i -07

          Comment

          • huppu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2010
            • 423
            • Rovaniemi

            Originally posted by Mikhou View Post
            Sulake ?



            Tuossa ketjussa on ainakin sulake kaavio.

            Voisko olla oikealla alhaalla moottorin releen yläpuolella oleva rele ?
            Tai sitten jos etupyyhkijöiden vedelle on eri sulake ?

            Tai sitten on pesurin moottori rikki.
            Rele on kuulemma itse pyyhkijöille, ei pesureille...ja pyyhkijäthän toimii. Vaihdoin tänään kokeeksi kaikki 3 sulaketta, mitkä ovat etuikkunan pesureille. Ei mitään vaikutusta. KL-Varaosissa epäilivät pesurin pumpun antautuneen. Niissä kuulemma yleensä vika...Osa n. 20 € joten siitä lähtä seuraavaksi liikkeelle
            Last edited by huppu; 14-08-2014, 18:15. Reason: Lisäys
            BMW E46 318d 10/04

            Comment

            • Järppä
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 1108
              • Stadi, ladon takana.

              Originally posted by rakkuj View Post
              Löytyykö tästä 1-sarjalaista kanssa moottorin lämpötila salavalikon kautta?
              Löytyy

              Originally posted by huppu View Post
              Rele on kuulemma itse pyyhkijöille, ei pesureille...ja pyyhkijäthän toimii. Vaihdoin tänään kokeeksi kaikki 3 sulaketta, mitkä ovat etuikkunan pesureille. Ei mitään vaikutusta. KL-Varaosissa epäilivät pesurin pumpun antautuneen. Niissä kuulemma yleensä vika...Osa n. 20 € joten siitä lähtä seuraavaksi liikkeelle
              Pumppu rikki vaihtoon vain.

              Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
              Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
              Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
              If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
              Top Gear review

              Comment

              • McBeast
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2007
                • 2998
                • Tallinn

                Originally posted by Smack View Post
                Onko tietoa onko aux-in E87:ssa vakiovaruste?
                Minä kyllä väittäisin, että on ihan vakiovaruste. Ainakin jostain vuosimallista ylöspäin. Oma on 2009 loppuvuodesta tehty ja tämä löytyy. Varustelistauksessa ei mitään mainintaa aiheesta.
                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                Comment

                • m3iss3li
                  Bimmer Rookie
                  • May 2010
                  • 69
                  • Espoo

                  Jaaha, VAGarena jää unholaan ja BTCF tulee tilalle. Juuri sovittu kaupat 116i 2.0 -09:stä.
                  Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
                  EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

                  Comment

                  • McBeast
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2007
                    • 2998
                    • Tallinn

                    Originally posted by m3iss3li View Post
                    Jaaha, VAGarena jää unholaan ja BTCF tulee tilalle. Juuri sovittu kaupat 116i 2.0 -09:stä.
                    Onneksi olkoon.
                    Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                    Comment

                    • m3iss3li
                      Bimmer Rookie
                      • May 2010
                      • 69
                      • Espoo

                      Originally posted by McBeast View Post
                      Onneksi olkoon.
                      Kiitos kiitos, johan VAGien parissa tuli se 6 vuotta pyörittyä hiukan vaihtelevalla menestyksellä.

                      Pari kuukautta noita 1-sarjalaisia kattonu, edes hiukan paremmilla varusteilla liikkuvia yksilöitä on aika harvoin tarjolla.

                      Nyt sattui kohdalle bi-xenoneilla, vakkarilla, aut. ilmast., sade + valoautomatiikalla ja valopaketilla varustettu yksilö, joten pitihän siihen tarttua. Oikeastaan kaikki mitä autolta vaadin, muttei sitten hirveesti ekstraa. Katsoo nyt mitä kaikkea jaksaa retrofitata, jos mitään. Aina ollut taipumus värkätä näitä. :E
                      Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
                      EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

                      Comment

                      • McBeast
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2007
                        • 2998
                        • Tallinn

                        Voisit toteuttaa vaikka 116i->120i conversion ja dokumentoida sen.
                        Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                        Comment

                        • Madduli
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2012
                          • 395
                          • -

                          Moro,
                          Tädin 116i 2011 saksasta tuotu sytyttää kuulemma moottorin vikavaloa välillä. Valo missä on moottorin vikavalo ja keskellä viiva? Aamuisin välillä syttyy ja häviää kun käynnistää uusiksi. Ehdotin vikakoodinlukua jo, mutta mihin tuommoiset oireet viittaavat? Itse en pääse autoa tsekkaamaan kun asun Hyvinkäällä ja täti Tampereella. :think
                          Last edited by Madduli; 30-08-2014, 15:38.
                          E46 316 -99
                          Ex:
                          E39 523iA -98
                          E46 316 -99
                          E46 318 -99

                          Comment

                          • huppu
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2010
                            • 423
                            • Rovaniemi

                            Originally posted by huTsu View Post
                            Löytyy



                            Pumppu rikki vaihtoon vain.

                            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=258069
                            Pumppuhan se oli pimeänä nyt taas toimii
                            BMW E46 318d 10/04

                            Comment

                            • TKb
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2012
                              • 54
                              • Vantaa

                              Minkälainen homma on vaihtaa antenni e87? Sisäkatto irti yms? Tiivisteet mennyt antennista nii kosteus vissiin vähä häiritsee radion kuuntelua:think
                              Bmw 135is e82 M-sport - 13

                              -------------------------------------------------------------
                              Bmw x5 e70 M-sport -08
                              mw 335d e91 M-sport -09
                              mw 120d e87 M-Sport -07
                              Bmw 335i e91 M-Sport alpinweiss -08
                              Bmw 635 csi e24 -84

                              Comment

                              • m3iss3li
                                Bimmer Rookie
                                • May 2010
                                • 69
                                • Espoo

                                Tuli vaihettua Fizzmon ledit rinkuloihin, kyllä ainakin nopealla testillä erittäin vakuuttavat. Vuoden takuulla vielä.



                                Ja samalla tuli suurimmat kiveniskeymät peitettyä.



                                EDIT: huh jumalauta mikä OT, no tämä vaikka vastauksena niille, jotka suunnittelevat polttimoiden vaihtoa.
                                Last edited by m3iss3li; 06-09-2014, 22:53.
                                Auto: BMW F30 320dA TwinPower Sport -12
                                EX: BMW E87 LCI 116i 2.0 -09

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎