50mbar on niin vähän että se voi olla mistä vaan. Itellä odottaa turbon putkien tiivisteet asentamista sieltä turbon puolelta. Vähän heittoa on myös mulla m57:ssa.
Ja tuossahan siis sanotaan että pyynti (desired) on 902 ja todellinen 853.
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Tyhjäkäynnillä kotipihassa. Kuvankin otin. Toivottavasti kuva näkyy tuon linkin kautta.
Leave a comment:
-
Oliko se moottorijarrulla vai ihan tyhjäkäynnillä paikallaan? Moottorijarrulla polttoainetta ei syötetä, turbo tuskin tekee mitään ja imusarjan paine voisi olla alipaineen puolella.
Leave a comment:
-
Huomenta.
Seurailin autoni (m47n2 120d) imusarjanpaineita eilen töistä kotia ajaessa. Huomasin siinä kun kaasun vapautti ja moottori kävi tyhjäkäyntiä niin imusarjanpaine (inpassa charge air pressure) putosi 830-860mbar lukemiin. Käsittääkseni sen pitäisi olla noin 980-1000mbar?
Tarkoittiko se nyt sitä että tuommoset lukemat viittaisivat imuvuotoon imusarjassa tms?
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomps View PostMoikka,
Olen katsellut pojalle ensiautoksi 1 sarjan Bemaria.
Onko 250 000km ajettu bensamoottori liian suuri riski ostettavaksi?
Tarkoitus olisi, että auto kestäisi vielä kaksi vuottaa nuoremmalle pikkuveljelle myös.
Nettiautossa ei ainakaan kovin montaa 300 000km ajettua autoa ole myynnissä, eli onko ne kaikki jo paalissa
Olisi kiva tietää millaisilla kilsoilla näitä bensamoottoreita on vielä liikenteessä?
Tuon pohjalta en pitäisi 250tkm ajettuja vielä ihan hirveän suurena riskinä jos huollot on tehty ajallaan ja etenkin jos jakoketju on kunnossa / vaihdettu.
Koska etenkin kovakattoiset mallit ovat aika edullisia niin väittäisin että sellaisen kyllä uskaltaa ostaa jos historiasta on tietoa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Tomps View PostMoikka,
Olen katsellut pojalle ensiautoksi 1 sarjan Bemaria.
Onko 250 000km ajettu bensamoottori liian suuri riski ostettavaksi?
Tarkoitus olisi, että auto kestäisi vielä kaksi vuottaa nuoremmalle pikkuveljelle myös.
Nettiautossa ei ainakaan kovin montaa 300 000km ajettua autoa ole myynnissä, eli onko ne kaikki jo paalissa
Olisi kiva tietää millaisilla kilsoilla näitä bensamoottoreita on vielä liikenteessä?
Ihan jo senkin takia että tommone bensa vie sen 8l vs diesel 5.5l,ei kauheest tartte ajella että veron säästää takas.
Last edited by arben; 29-12-2024, 18:39.
Leave a comment:
-
Moikka,
Olen katsellut pojalle ensiautoksi 1 sarjan Bemaria.
Onko 250 000km ajettu bensamoottori liian suuri riski ostettavaksi?
Tarkoitus olisi, että auto kestäisi vielä kaksi vuottaa nuoremmalle pikkuveljelle myös.
Nettiautossa ei ainakaan kovin montaa 300 000km ajettua autoa ole myynnissä, eli onko ne kaikki jo paalissa
Olisi kiva tietää millaisilla kilsoilla näitä bensamoottoreita on vielä liikenteessä?
Leave a comment:
-
Moro
Olisi potilaana sisäänajettu 120d M47.
On ruvennut pikkuhiljaa hukkaamaan jäähdytysnestettä, ei pöllytä valkoista putkesta eikä näy mitään vuotokohtia missään. Käy nätisti ja vedot tallella, menee noin 1dl tankillisella johonkin.
Vaihdoin autoon venakopan ja imusarajan tiivisteet kesällä kun työnsi öljyä pihalle, oli tiiviste hapertunut aivan täysin. Tuli samalla mitattua puristuspaineet hehkun reiästä ja näytti tasaisesti 25bar per pytty, pieni disclaimer oli vevorin halpis paska mutta tasaiset tulokset. Sillon mitä tutkailin niin ei näkynyt missään mitään ihmeempää.
Kellään mitään ajatuksia vuotopaikoista ennenkun tarvii ruveta oikeesti purkamaan? EGR cooleri tossa on vielä paikallaan ja vähän sitä maustellu jos olisi levinnyt. Autolla tosiaan menty se 350tkm eli avoinna vähän kaikelle.
Leave a comment:
-
Tyypillisesti automaattilaatikko käyttää usean eri lähteen tietoja kun se päättelee miten vaihdot tehdään. Nyt saattaa olla niin, että jonkin hieman virheellisesti toimivan anturin antama tieto antaa laskennan lopputulokseksi sen ettei vaihdetta vaihdeta isommalle.
Tässä voi olla se tilanne, että se jokin anturi ei ole täysin rikki, mutta sen antamat tiedot ovat virheellisiä, jolloin lopputulos on se mitä nyt sattuu olemaan, Tai sitten jompikumpi noista virhekoodeista johtuu viasta, joka aiheuttaa jollekin anturille normaalitilanteeseen verrattuna poikkeuksellisia arvoja ja taas lopputulos on mitä on (vaihteiston toiminnan kannalta).
Edellä jo todetiin että se se tuuletin kannattaa laittaa kuntoon. Samoin tuo toinenkin kannattaa laittaa kuntoon, Haulla löytyy muutama ketju, jossa tuota toista on käsitelty: https://forum.btcf.fi/search?q=2a61&...A%222a61%22%7D
👍 1Leave a comment:
-
Itse laittaisin moottorin tuulettimen ensin kuntoon, sitten koodien nollaus ja katsoo mitä sen jälkeen tapahtuu.
👍 1Leave a comment:
-
Löytyykö linjoilta vaihteistoexperttejä?
Kyseessä automaattivaihteinen ZF 6HP19 118i N46B20.
Ongelma vaihtamisen kanssa, vedättää hyvinkin pitkälle ennen kuin vaihtaa seuraavan pykälän, aivan kun ajaisi 1 tai 2 vaihdetta liian pienellä vaihteella. Ei häiriövaloja, ei vikakoodeja vaihteiston puolella. Boschilla luettu kuvan mukaiset koodit, mutta ei pitäisi olla vaihteistoon liittyviä internetin mukaan. Toisinaan toimii hyvin ja vaihtaa niin kuin pitää.
Sillon kun vika on päällä niin myöskään manuaalipuoli ei toimi. Jos johtosarja olisi rispaantunut niin silloinhan manuaalipuoli ei toimisi ollenkaan, mutta ei myöskään pitäisi vaikuttaa vaihtamisajankohtaan.
vikakoodi 2F17 voisi viitata vaihteistoon suluissa olevan suomennoksen mukaan, mutta ilmeisesti kyseessä kuitenkin öljyntasoanturiongelma eikä pitäisi olla vaihteiston kanssa mitään tekemistä.
Onko ideoita mistä lähteä vikaa etsimään?
EDIT: Vika turbiinissa
Last edited by Garash; 19-11-2024, 20:34.
Leave a comment:
-
Tuli hommattua syysiltojen ratoksi -06 E87 118i N46B20 koneella. Koneen öljyvuotoja tarkastaessa huomasin, että sylinterinkannessa alipainepumpun vieressä/alla on tyhjä tulpanreikä. Kuuluukohan tuossa olla tulppa vai yhdistyykö tuo samaan tilaan toisioilmapumpun kanavan kanssa? Kyseessä ilmeisesti tuo osa 7. Linkin takaa löytyy peilin kautta otettu kuva reiästä.
Huohottimen letkuineen ajattelin uusia ja sattuikin täällä foorumilla eteen, että näihin on laitettu päivitettyä venttiilikoppaa, jossa huohotin sisäänrakennettuna. Onko kyseessä siis tuo faceliftin N46N venttiilikoppa ja siitä letku imusarjaan? Miten paluuletku huohottimelta öljypohjaan on yleensä tukittu, onko öljypohjassa kierteet? Olisiko tuohon mahdollista laittaa öljytikku tilalle?
Leave a comment:
-
Moro! Tein tuossa talouden pikku bemariin (120d m47n2 E87) turbon vaihdon kun vanha oli jo leviämis pisteessä. Tilalle tuli täysin uusi 2 vuoden takuulla. Vaihdoin tilalle uuden ahtimen ja sitä ohjaa nyt vanhan ahtimen servo. Niin täytyykö tuota vanhan ahtimen servoa jotenkin säätää/kalibroida jossain pajalla kun on vaihdettu uusi ahdin? Auto toimii ihan hyvin, mutta hieman tuntuu että ei ole kaikki tehot tallessa ja kiihdyttäessä tulee putkesta hentoa mutta silmin nähtävää mustaa savua
Leave a comment:
-
Kiitos JaniLap vastauksesta.
Korjaamo jo myönsi, että edellisessä asennuksessa oli tehty virhe. Laittoivat uudet pultitkin jo tilaukseen.
Kyselin, että eihän mitään voi hajota jos tuo irtoaa itsestään ajossa. Olivat sitä mieltä, että mitään ei pitäisi siitä aiheutua.Last edited by QUASIMODO; 29-04-2024, 21:05.
Leave a comment:
-
Originally posted by QUASIMODO View PostSininen savu ei kuulosta hyvältä.Last edited by JaniLap; 29-04-2024, 18:45.
Leave a comment:
Leave a comment: