Originally posted by tuningki
View Post
E8X (1-sarja) kysymyksiä ja vastauksia (E81,E82,E87,E88)
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Juu.. eipä tuo kummennut toisella lambdalla.. molemmat näytti olevan tarvikkeita..Originally posted by tuningki View PostBimmertoolilla katottuna
Lambda 1 oli 1723,3 mV (1.723V) ajossa kävi alimmillaan 1.07V
Lambda 2 oli 319928,8 MB (319,928 V)
Mikäli nuo nyt on ne oikeasta paikasta katsotut arvot
Täytyy kokeilla vaihtaa lambda
Pitäskö tuon lambda 2 arvon muuttua? Pysyi kokoajan 319,9v
Last edited by tuningki; 06-12-2025, 13:21.
Leave a comment:
-
Bimmertoolilla katottunaOriginally posted by azlakki View Post
Hidas vaste yleensä merkki ikääntymisestä/likaantumisesta.DME kerää dataa ajosykleistä ja kun hidas vaste toistuu mielestään riittävän usein niin antaa koodia.
Livedatalla anturin jännite seurantaan, pitäisi melko rivakasti sahata 0.1 - 0.8V väliä ja moottorijarrutuksessa 0V.
Eipä näissä juurikaan tyyppivikaisia imuvuotoja ole ollut. Toki paikkoja on mistä voi alkaa hörppimään ja savutestillä tarkistus.
Lambda 1 oli 1723,3 mV (1.723V) ajossa kävi alimmillaan 1.07V
Lambda 2 oli 319928,8 MB (319,928 V)
Mikäli nuo nyt on ne oikeasta paikasta katsotut arvot
Täytyy kokeilla vaihtaa lambdaLast edited by tuningki; 24-11-2025, 20:51.
Leave a comment:
-
Hidas vaste yleensä merkki ikääntymisestä/likaantumisesta.DME kerää dataa ajosykleistä ja kun hidas vaste toistuu mielestään riittävän usein niin antaa koodia.Originally posted by tuningki View PostE87 n45b16a 0133 lambdaa valittaa n 700-900km välein tullut ny pari kertaa.. onkos jotain yleisiä imuvuoto paikkoja näis.. vai onko vaa lambda entinen
Käy ihan nätisti
Livedatalla anturin jännite seurantaan, pitäisi melko rivakasti sahata 0.1 - 0.8V väliä ja moottorijarrutuksessa 0V.
Eipä näissä juurikaan tyyppivikaisia imuvuotoja ole ollut. Toki paikkoja on mistä voi alkaa hörppimään ja savutestillä tarkistus.
👍 1Leave a comment:
-
E87 n45b16a 0133 lambdaa valittaa n 700-900km välein tullut ny pari kertaa.. onkos jotain yleisiä imuvuoto paikkoja näis.. vai onko vaa lambda entinen
Käy ihan nätisti
Leave a comment:
-
Käytitkö mittarin liittimen irti?Originally posted by KuuKi View Post
Vikakoodi mittaristosta:
A559 Instrument Cluster: power supply has been switched off (closed-circuit current cutoff relay)
Sen verran tässä askaretelin, että päivitetyn sulakerasian liittimen/korjausjohdon laitoin ja putsasin kontin molemmin puolin olevat plus-napojen liittimet.
Toimi moitteetta tiistaista lauantaihin, kunnes tänään taas kaikki nollassa.
Eilen ajettu n.6-7h seka-ajoa, ja auto ollut parkissa 10-11h.
Poikkeuksena, että valokatkaisija ollut "auto" asennossa, eikä nollassa yön yli. Jostainhan tuo sitten imaisee virrat vähiin?
Tuo vikakoodin rele on ilmeisesti jbe-boksissa sisällä, eli ei ns.vaihdettava. Jos uuden (käytetyn) boksin hommaa, vaatinee koodauksen...
Ideoita?
Leave a comment:
-
Vikakoodi mittaristosta:Originally posted by Elätti View PostLue vikakoodit Inpa/Istalla. Netissä huhuja että can-väylän virheet vois tehdä tuota. Toinen vinkkivitonen ottaa mittaristo irti ja liitin irti ja kytke takaisin. Jos olisi vaan epäkurantti kosketus jossain pinnissä.
A559 Instrument Cluster: power supply has been switched off (closed-circuit current cutoff relay)
Sen verran tässä askaretelin, että päivitetyn sulakerasian liittimen/korjausjohdon laitoin ja putsasin kontin molemmin puolin olevat plus-napojen liittimet.
Toimi moitteetta tiistaista lauantaihin, kunnes tänään taas kaikki nollassa.
Eilen ajettu n.6-7h seka-ajoa, ja auto ollut parkissa 10-11h.
Poikkeuksena, että valokatkaisija ollut "auto" asennossa, eikä nollassa yön yli. Jostainhan tuo sitten imaisee virrat vähiin?
Tuo vikakoodin rele on ilmeisesti jbe-boksissa sisällä, eli ei ns.vaihdettava. Jos uuden (käytetyn) boksin hommaa, vaatinee koodauksen...
Ideoita?
Leave a comment:
-
Lue vikakoodit Inpa/Istalla. Netissä huhuja että can-väylän virheet vois tehdä tuota. Toinen vinkkivitonen ottaa mittaristo irti ja liitin irti ja kytke takaisin. Jos olisi vaan epäkurantti kosketus jossain pinnissä.Originally posted by KuuKi View Post
Tänään n.60km ajoa, auto parkkiin, tunnin päästä käyntiin ja sama tilanne. Meinaatko, että uusi akku kadottaisi virrat noin vähäisessä ajassa ja kuitenkin kohtuullisen ajolenkin jälkeen? +10c ulkolämpötila, etc..
Leave a comment:
-
Tänään n.60km ajoa, auto parkkiin, tunnin päästä käyntiin ja sama tilanne. Meinaatko, että uusi akku kadottaisi virrat noin vähäisessä ajassa ja kuitenkin kohtuullisen ajolenkin jälkeen? +10c ulkolämpötila, etc..Originally posted by kautsi300 View Post
Kyllä se on virran vähyys akussa. Veikkaan että pätkä-ajoa, akku ei ehdi latautua. Lataa akku ulkoisella laturilla ja katso mitä sitten sanoo. Laturin latauksen voi tsekata salavalikosta.
Leave a comment:
-
Originally posted by KuuKi View PostAutona E82 diesel ja mysteerinä mittariston nollautuminen.
Tekee tätä toisinaan, nyt kahtena päivänä tehnyt, vika oli viikon poissa.
Autoon laitettu uusi AGM-akku ja se myös koodattu.
Käynnistäessä siis syttyy keltainen "auto nosturilla" valo, kello on nollassa ja trippi myös. Eiköhän tuo kaikki kulutukset ym. nollaile kanssa. Kellon kun asettaa ja käynnistää uudelleen, ei vikaa tule heti uudestaan. Vasta huomenna tai viikon päästä.
Sulake 74 (mittariston sulake) on ok, vaihdettu uuteen myös.
Mikä saa mittariston kyykkäämään? Käynnistymisessä ei ongelmia.
Kyllä se on virran vähyys akussa. Veikkaan että pätkä-ajoa, akku ei ehdi latautua. Lataa akku ulkoisella laturilla ja katso mitä sitten sanoo. Laturin latauksen voi tsekata salavalikosta.
Leave a comment:
-
Kyllä se on virran vähyys akussa, tarkista lataus vaikka salavalikosta. Veikkaan että paljon pätkä-ajoa, niiin ei ehdi akku latautua, joten lataa täyteen ulkoisella laturilla aina välillä.Originally posted by KuuKi View PostAutona E82 diesel ja mysteerinä mittariston nollautuminen.
Tekee tätä toisinaan, nyt kahtena päivänä tehnyt, vika oli viikon poissa.
Autoon laitettu uusi AGM-akku ja se myös koodattu.
Käynnistäessä siis syttyy keltainen "auto nosturilla" valo, kello on nollassa ja trippi myös. Eiköhän tuo kaikki kulutukset ym. nollaile kanssa. Kellon kun asettaa ja käynnistää uudelleen, ei vikaa tule heti uudestaan. Vasta huomenna tai viikon päästä.
Sulake 74 (mittariston sulake) on ok, vaihdettu uuteen myös.
Mikä saa mittariston kyykkäämään? Käynnistymisessä ei ongelmia.
Leave a comment:
-
Autona E82 diesel ja mysteerinä mittariston nollautuminen.
Tekee tätä toisinaan, nyt kahtena päivänä tehnyt, vika oli viikon poissa.
Autoon laitettu uusi AGM-akku ja se myös koodattu.
Käynnistäessä siis syttyy keltainen "auto nosturilla" valo, kello on nollassa ja trippi myös. Eiköhän tuo kaikki kulutukset ym. nollaile kanssa. Kellon kun asettaa ja käynnistää uudelleen, ei vikaa tule heti uudestaan. Vasta huomenna tai viikon päästä.
Sulake 74 (mittariston sulake) on ok, vaihdettu uuteen myös.
Mikä saa mittariston kyykkäämään? Käynnistymisessä ei ongelmia.
Leave a comment:
-
50mbar on niin vähän että se voi olla mistä vaan. Itellä odottaa turbon putkien tiivisteet asentamista sieltä turbon puolelta. Vähän heittoa on myös mulla m57:ssa.
Ja tuossahan siis sanotaan että pyynti (desired) on 902 ja todellinen 853.Last edited by Rattiukko; 05-06-2025, 21:11.
Leave a comment:
Leave a comment: