memebuy23buy

E87 hajottaa sytytyspuolia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e34m62
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 62

    #31
    Originally posted by Supa View Post
    Tossa vedettävässä mallissa on kuminen tiiviste aivan reunalla joten vettä sinne ei pääse. Harvemmin myöskään on tullut vastaan että puolat olis kasi- tai kutoskoneista hajonnut öljykylvyn seurauksena. Huonoa käyntiä toki aiheuttaa mutta yleensä on tullut kuntoon tiivisteiden vaihdolla, puolien putsauksella ja uusilla tulpilla.
    Muovisen venakopan päällisen tiivistekumi ei kestä painepesuria.
    Puolan alaosan kumiholkki/eristeholkki kärsii läpilyöntien seurauksena jolloin eristyskyky laskee -> jännite lyö läpi maihin ennenkuin kerkeää tulpan elektrodille.
    Omalle kohdalle on sattunut sekä pelkkiä holkkivauriollisia että myös varsinaisia puolakäämivauriollisia mutta kuten sanottu M60/M62 koneita.

    Comment

    • Supa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 7597
      • Järvenpää

      #32
      Originally posted by e34m62 View Post
      Muovisen venakopan päällisen tiivistekumi ei kestä painepesuria.
      Puolan alaosan kumiholkki/eristeholkki kärsii läpilyöntien seurauksena jolloin eristyskyky laskee -> jännite lyö läpi maihin ennenkuin kerkeää tulpan elektrodille.
      Omalle kohdalle on sattunut sekä pelkkiä holkkivauriollisia että myös varsinaisia puolakäämivauriollisia mutta kuten sanottu M60/M62 koneita.
      Joo en tarkoittanutkaan venakopan kannen tiivistettä vaan pyöreän mallista puolaa, siinä on tiivistys heti kun yhdistyy venakoppaan. Vanhemmissa puolissa ei ole tosiaan.
      - E90 320i LCI M-sport -09
      - Porsche Boxster 987 2.7 -07

      Comment

      • e34m62
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 62

        #33
        Originally posted by Supa View Post
        Joo en tarkoittanutkaan venakopan kannen tiivistettä vaan pyöreän mallista puolaa, siinä on tiivistys heti kun yhdistyy venakoppaan. Vanhemmissa puolissa ei ole tosiaan.
        Tulpanhatun (joka on suoraan kiinni puolassa) O-rengas estää nesteen (veden tai öljyn) nousemista tulpan ja tulpanhatun väliin. Se ei siis estä nesteen pääsyä tulpan ja tulpanhatun ympärille eli poteroon jossa tulppa on.
        Jos tulpan poterossa on nestettä kosketuksissa tulpanhattuun ei ilmaeristysväliä tulpanhatun ja maan välillä ole. Tulpanhatun ulkopintaa pitkin tapahtuu jännitteen ryömintä maihin.
        On siis eri asia onko tulpanhattu öljykylvyssä vai ilmaeristettynä.

        Summa summarum, läpilyöntiä tapahtuu vaikka tulpanhattu olisi O-renkaallista mallia.

        Comment

        • Supa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 7597
          • Järvenpää

          #34
          Originally posted by e34m62 View Post
          Tulpanhatun (joka on suoraan kiinni puolassa) O-rengas estää nesteen (veden tai öljyn) nousemista tulpan ja tulpanhatun väliin. Se ei siis estä nesteen pääsyä tulpan ja tulpanhatun ympärille eli poteroon jossa tulppa on.
          Jos tulpan poterossa on nestettä kosketuksissa tulpanhattuun ei ilmaeristysväliä tulpanhatun ja maan välillä ole. Tulpanhatun ulkopintaa pitkin tapahtuu jännitteen ryömintä maihin.
          On siis eri asia onko tulpanhattu öljykylvyssä vai ilmaeristettynä.

          Summa summarum, läpilyöntiä tapahtuu vaikka tulpanhattu olisi O-renkaallista mallia.
          Väännetään vielä
          Eli tarkoitin vaan tätä puolassa olevaa tiivistystä, tottakai jos öljyä vuotaa venakopan tiivisteen välistä ei tämä auta mutta kovin helposti ei esim paisepesurilla tuon tyyppisen puolan koloihin vettä saa.

          - E90 320i LCI M-sport -09
          - Porsche Boxster 987 2.7 -07

          Comment

          • SpeechMan
            Newbiemmer
            • Dec 2010
            • 14
            • Turku

            #35
            Nyt ei oikein tiedä itkeäkö vai nauraa. Aloitusviestin autossa on ollut jo jonkin aikaa seuraavanlaista vikaa:

            Originally posted by SpeechMan View Post
            Eli autona on -08 mallinen 116i, ajettu vajaa 70tkm ja vaiva on seuraavanlainen:

            Koneen lämmittyä kun päästää kierrokset laskemaan tyhjäkäynnille, niin kaasua voimakkaammin polkaistessa kone ikäänkuin tukehtuu hetkeksi ennen kuin nostaa kierroksia. Sen verran voimakas tuo tukehtuminen, että koko auto heilahtaa.

            Mikäli kaasua painaa varovasti niin ongelmaa ei esiinny. Samoin mikäli kierroksia on pohjalla niin ei mitään ongelmaa. Vaiva iskee siinä vaiheessa kun kierrokset laskee tuonne 750-800 rpm tietämille.

            Tyhjäkäynti on muuten tasaista, mutta riittävän pitkään kun seisoo paikallaan niin auto hiukan hytkyy, mutta tämähän taitaa olla aika normaalia tuolle koneelle.
            Heitin auton kesäloman ajaksi korjaamolle ja hain tänään takaisin, odotetun ilmamassamittarivian sijaan tulikin "ylläri", 4-pytyn puola paskana. Täytynee huomenna suunnata Metro-autoon keskustelemaan vastuukysymyksistä.

            edit:: Sain sitten auton ajettua illemmalla kunnolla lämpimäksi ja kuinka ollakkaan sama vika edelleen. Täytynee huomenissa soitella huollon tehneeseen liikkeeseen ja kysellä mitenköhän ajokin saisi kuntoon, paha vaan kun ehti tuo loma loppua ja nyt taas tarvitsee autoa päivittäin.
            Last edited by SpeechMan; 21-07-2011, 22:39.

            Comment

            • Smack
              BTCF Member
              • May 2005
              • 320
              • Oulu

              #36
              Originally posted by SpeechMan View Post
              Nyt ei oikein tiedä itkeäkö vai nauraa. Aloitusviestin autossa on ollut jo jonkin aikaa seuraavanlaista vikaa:



              Heitin auton kesäloman ajaksi korjaamolle ja hain tänään takaisin, odotetun ilmamassamittarivian sijaan tulikin "ylläri", 4-pytyn puola paskana. Täytynee huomenna suunnata Metro-autoon keskustelemaan vastuukysymyksistä.

              edit:: Sain sitten auton ajettua illemmalla kunnolla lämpimäksi ja kuinka ollakkaan sama vika edelleen. Täytynee huomenissa soitella huollon tehneeseen liikkeeseen ja kysellä mitenköhän ajokin saisi kuntoon, paha vaan kun ehti tuo loma loppua ja nyt taas tarvitsee autoa päivittäin.

              On tässä ollut harkinnassa hankkia 120i. Mutta mites tää puolahomma, onko se jatkuvaa puolien uusimista, vai onko sellaisiakin osia/erää olemassa minkä pitäs kestää kohtuullisen aikaa, vai onko se samaa rumbaa koko ajan? Tietysti jos aina 2v välein hajoais ja sais takuuseen niin mikäs siinä mutta tympeä se on koko ajan korjaamolla rampata

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #37
                Multa löytyis 4kpl uusia alkuperäisiä puolia jos joku tarvitsee vielä hyllystä, edullisemmin kuin marmorilta
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • vierailija
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 113

                  #38
                  Valvetronic-vika saattaa antaa myös vikakoodin sytytyskatkoksista.

                  Comment

                  • Supa
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2005
                    • 7597
                    • Järvenpää

                    #39
                    Jep, esim. N62 koneessa on määrätyissä vuosimalleissa valvetronicin välitysakselin keinut kuluneet jolloin pätkii kun sylintereiden täyttö ei ole sama kylmänä, en tosin tiedä onko neloskoneissa ollut samaa?

                    Mutta yhdessä 116 tapauksessa oli imunokka päässyt hyppäämään ketjulla ainakin hampaan ellei kaksi, tosin ei ole valvetronic kone mutta tällöin herjasi kanssa sytytyskatkoksia mutta käynti oli kyllä niin huonoa että johtui tosiaan siitä.
                    Varsinaisen paskoja nämä neloskoneet oli sitten minkä vuosituhannen mallista tahansa kyse. Tässäkin tapauksessa jakopää on toteutettu vain yhdellä ketjulla ja kun kiristin löystyy (näitä vaihdettu takuuseenkin) niin ketju pääsee hyppäämään.

                    - E90 320i LCI M-sport -09
                    - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                    Comment

                    • Mokoma
                      BTCF Member
                      • Jun 2009
                      • 767
                      • 013 - Koskenkorva

                      #40
                      Sytytyskatkoksia herjasi myös eräs Valvetronic-moottori josta Valveronicin jousi oli nelospytystä poikki. Eli osa nro 11. http://www.realoem.com/bmw/showparts...76&hg=11&fg=25

                      Moottori piti myös aika valtaisaa naputusta kuten arvata saattaa. Onni onnettomuudessa, irtonainen jousenpätkä ei ollut päässyt mihinkään kriittiseen väliin.
                      BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

                      Originally posted by kaol
                      Ongelma: Kolmekutonen.

                      Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

                      Comment

                      • vierailija
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2004
                        • 113

                        #41
                        On neloskoneissa ollut valvetronic-vikaajonkin verran sekä jopa yhdessä tutun 4.4 X5:sessa.

                        Comment

                        • mikkod
                          BTCF Member
                          • Aug 2007
                          • 5207
                          • Stadi

                          #42
                          Siellä siellä tallissa se ykkönen on. Käy kolmella ja moottorinvikavalo palaa. Kestihän se 6kk....
                          Helkama S3000
                          Myydään kutosen alustaosia
                          This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                          Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                          Comment

                          • WSE1
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 3242
                            • Suomusjärvi

                            #43
                            Kyllähän tuo sytytyspuolien vikaantuminen noissa on tunnettua, onneksi puolan hinta on neljänkympin tienoilla eikä vaihdossakaan kauaa mene niin melkein kannatta ostaa yksi varalle mukaan jos noilla autoilla ajelee.

                            Comment

                            • j00n45
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 4
                              • Finland

                              #44
                              Itselläni on -06 52tkm ajettu 118i johon syttyi vikavalo mikä tarkeintu sytytyspuola viaksi. Noh siinä sitten autoliike puolan vaihtoi ja olin lähdössä liikenteeseen kun valo syttyi uudestaan. Miehet taas autoa tutkimaan ja tällä kertaa epäiltiin jakoketjun kiristintä. Täällähän ei sitten ollut kuulemma työkaluja rueta sitä korjaamaan joten auto hinaamalla Hartikaiselle. Sieltä soittikin sitten huollon esimies ja viat ei ihan ketjun kiristimeen jääneetkään. Spostista kopioituna löytyi seuraavat viat moottorista:

                              BMW 118 i moottorista löytyneet seuraavat vauriot:

                              Venttiilikoneistossa syöpymää, valvetroninicin keinuvipu irti, valvetronicin jousi poikki, nokka-akselin laakeri vaurioitunut ja jakoketjussa syöpymää/venymää? ja jakoketju löysällä sekä jakoketjun kiristin löysä. Hajonnut jousen osa ja laakerin osa löytynyt öljypohjasta/öljykanavasta. Öljypohjassa näkyvissä metallihilettä. Venttiilikopassa ja huohotinputkissa runsaasti kosteutta.

                              Ja maahantuojan mukaan maksaja olen minä. Auto ollut minulla käytössä 8 kk ja n. 10tkm.
                              Last edited by j00n45; 06-03-2012, 09:47.

                              Comment

                              • Vesper
                                Bimmer Fanatic
                                • Sep 2010
                                • 240
                                • Vantaa

                                #45
                                Originally posted by j00n45 View Post
                                Itselläni on -06 52tkm ajettu 118i johon syttyi vikavalo mikä tarkeintu sytytyspuola viaksi. Noh siinä sitten autoliike puolan vaihtoi ja olin lähdössä liikenteeseen kun valo syttyi uudestaan. Miehet taas autoa tutkimaan ja tällä kertaa epäiltiin jakoketjun kiristintä. Täällähän ei sitten ollut kuulemma työkaluja rueta sitä korjaamaan joten auto hinaamalla Hartikaiselle. Sieltä soittikin sitten huollon esimies ja viat ei ihan ketjun kiristimeen jääneetkään. Spostista kopioituna löytyi seuraavat viat moottorista:

                                BMW 118 i moottorista löytyneet seuraavat vauriot:

                                Venttiilikoneistossa syöpymää, valvetroninicin keinuvipu irti, valvetronicin jousi poikki, nokka-akselin laakeri vaurioitunut ja jakoketjussa syöpymää/venymää? ja jakoketju löysällä sekä jakoketjun kiristin löysä. Hajonnut jousen osa ja laakerin osa löytynyt öljypohjasta/öljykanavasta. Öljypohjassa näkyvissä metallihilettä. Venttiilikopassa ja huohotinputkissa runsaasti kosteutta.

                                Ja maahantuojan mukaan maksaja olen minä. Auto ollut minulla käytössä 8 kk ja n. 10tkm.
                                Mahdollista korvausta voit yrittää hakea autoliikkeestä, josta olet auton ostanut. Maahantuoja, taaskin, pesee näköjään kätensä...

                                Comment

                                Working...
                                X