Originally posted by Convertible
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E87 hajottaa sytytyspuolia
Collapse
X
-
Päivitetäämpäs tarinaa tähän väliin.
Auto meni siis korjaamolle viime viikon tiistaina ja torstaina sain haettua pois. 3-sylinterin puola oli vaihdettu. Kysäisin samalla tuosta edellisestä puolanvaihdosta, mutta siitä mikä puola silloin oli vaihdettu, ei ollut mitään dokumenttia. Huollon mukaan puolissa on kuitenkin päiväykset, joten laitoin 2 puolaa tilaukseen jotta saan ne vaihdettua itse.
Kolme päivää ja vajaa 200 kilsaa myöhemmin, tarkemmin sanottuna eilen illalla, sama vika iski jälleen. Sillä erotuksella, että tällä kertaa auto kävi tyhjäkäyntiä aivan hyvin, mutta kaasua painaessa kone "yskii" lisäksi vähänkään raskaammassa kohdassa tasakaasulla ajaessa alkoi nykimään, sama juttu jos ajoi alle 2000rpm. Tämähän viittaisi enemmänkin suutinvikaan. Jossain välissä moottorin vikavalo syttyi, mutta sammui lähes heti.
Ajoin auton nyt aamulla takaisin korjaamolle, käskin selvittämään vian ja soittamaan takaisin ennen kuin alkavat korjaamaan. Saa nähdä miten käy.
Editillä jatkoa: Soittivat iltapäivällä korjaamosta, tällä kertaa kyseessa 2-sylinterin puola, lmoitin ettei tarvitse korjata. Myös tilaamani puolat saapuivat. Huomenna haen auton ja puolat ja vaihdan itse paikalleen, täytyy lisäksi tilata uudet 4 puolaa valmiiksi kotiin hyllyyn odottamaan seuraavaa kertaa.Last edited by SpeechMan; 13-12-2010, 17:04.
Comment
-
-
Tiedoksi muille 116i omistajille jotka harkitsevat tekevänäsä puolanvaihdon itse: Ei ole yhtä helppoa kuin 2,5L koneeseen.
Omassa homma menee jotensakin näin: Pelti auki, raitisilmasuodatin irti (8mm hylsyä tarvitaan), tuulilasin etupuolella oleva "lintulauta" irti (sama 8mm hylsy), koneen päällä olevan suojamuovin kolme ruuvia auki (6mm kuusiokolo), oljyntäyttökorkki auki ja lopuksi suojamuovi irti niin pääsee puolien kimpuuun.
Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, huomioitavaa on, että tuon "lintulaudan" takalaidassa oleva tiiviste pitää mennä tarkasti paikoilleen.
Lisäksi näin talviaikaan on tärkeä muistaa, että muoviosat ovat pakkasella äärimmäisen hauraita, joten auto kannattaa pitää jonkin aikaa lämpimässä ennenkuin projektin aloittaa.
Comment
-
-
Originally posted by SpeechMan View PostTäytyy lisäksi tilata uudet 4 puolaa valmiiksi kotiin hyllyyn odottamaan seuraavaa kertaa.
(Tosin takuu maksaa myös puolan vaihtotyön vaikka sen itsekkin uusit, mikäli pystyt näyttämään toteen että minkä sylinterin puolasta on aiemmin ollut kyse)
Comment
-
-
Originally posted by Pasi_K View PostTuotatuota, mikä helvetti niitä puolia hajoittaa noinkin pienillä kilsoilla?
Mulle sanottiin että on jonkun valmistajan tietty erä jossa oli valmistus vikaa...tiedä sitten mikä on oikea totuus. :thinkHelkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Ite ihmetellyt samaa, et mikäs näissä tuoreemmissa peleissä puolia hajottaa. Emännällä Iv Golf 1.6i vm 2003 ja jokainen puola oli vaihdettu takuuseen alle 40 000km kohilla.
Nekään ei olleet vielä toimineen, vaan 2x noista oli vielä uudemman kerran vaihdettu omaan piikkiin takuun jo loputtua.
Nuokin kun olivat yksitellen vaihtaneet, eivätkä edes kaikkia kerralla, niin oli emäntä hieman käpynä ollut. Jotain heikompää erää kuulemma nekin puolat.
Eli alle 60 000km ajetusta autosta oli mennyt 6 kpl puolia. Aika hurjamäärä.E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport
Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.
Comment
-
-
Originally posted by mikkod View PostMulle sanottiin että on jonkun valmistajan tietty erä jossa oli valmistus vikaa...tiedä sitten mikä on oikea totuus. :think
Eikä ole pelkästään BMW:n ongelma, koskee myös ainakin Audia, volkkaria ja Jaguaaria. Bemmi kuskit pääsee muuten verrattain halvalla, Jaggen kasikoneeseen maksaa puolat 350€ kappale.
Toinen jännä juttu on muuten se, että nykyään ei puoliin enää merkitä valmistuspäiväystä, lieneekö alkanut bemaria kaduttamaan tuo kahden vuoden osatakuu. Saa nähdä sitten kun ensi kerran hajoavat millaisen keskustelun saa Metro-auton kanssa aikaiseksi.
Tosiaan ja koska tuo puolien vaihto osoittautuikin luultua hankalammaksi hommaksi, niin kävin senkin teettämässä korjaamolla, tosin eri korjaamolla kuin aiemmat. Hinta vaihdolle plus vikakoodien luvulle ja nollaukselle 40€.
Comment
-
-
Terve, itsellä on -07 118i (aj. reilu 50tkm) josta vaihdettiin joulukuussa ykköspytyn, suutin, puola ja tulppa. Nyt auto on ruvennut oireilemaan niin, että moottorin lämmettyä reilummin kaasua painettaessa ajo on nykivää. Maanantaina saan auton penkkiin jotta selviää mikä moottorissa kirvelee, mutta aikalailla vaikuttaisi olevan samoja ongelmia kuin täällä on aiemmin todettu.
Onko kukaan yrittänyt saada maahantuojaa tulemaan huoltokustannuksissa vastaan vaikka auton takuu onkin mennyt jo umpeen? Mielestäni tämän kaltaisia ongelmia ei näin uusissa / vähän ajetuissa autoissa pitäisi olla.
Comment
-
-
Tän topikin kun selas läpi niin käy ilmi, että monet näistä "puolavikasista" on -08 mallia :think itellä ilmeni sama ongelma tänään ja ensviikolla pitäs uutta puolaa olla marmorilla tarjolla...ja mulla kans -08 mallia ja 320i...välillä nypyttää ja jyrää ja hetken päästä taas menee ihan normaalisti. Mittarissa 58tkm, ja ilmeisesti odotettavis että puolia alkaa menemään kun sieniä sateellasigpic
E46 316i
E39 M5
Comment
-
-
Originally posted by SpeechMan View PostMitä tuossa on huollon poikien kanssa tullut juteltua, niin kysymys on ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin liian herkkä elektroninen osa liian kuumassa paikassa.
Eikä ole pelkästään BMW:n ongelma, koskee myös ainakin Audia, volkkaria ja Jaguaaria. Bemmi kuskit pääsee muuten verrattain halvalla, Jaggen kasikoneeseen maksaa puolat 350€ kappale.
Toinen jännä juttu on muuten se, että nykyään ei puoliin enää merkitä valmistuspäiväystä, lieneekö alkanut bemaria kaduttamaan tuo kahden vuoden osatakuu. Saa nähdä sitten kun ensi kerran hajoavat millaisen keskustelun saa Metro-auton kanssa aikaiseksi.
Tosiaan ja koska tuo puolien vaihto osoittautuikin luultua hankalammaksi hommaksi, niin kävin senkin teettämässä korjaamolla, tosin eri korjaamolla kuin aiemmat. Hinta vaihdolle plus vikakoodien luvulle ja nollaukselle 40€.
Tuolla puolan valmistuspäivällä ei ole mitään merkitystä takuuaikojen kanssa.
Varaosatakuu alkaa siitä päivästä jolloin sinä olet maksanut laskun.
Comment
-
-
Helkama S3000
Myydään kutosen alustaosia
This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla
Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"
Comment
-
-
Kyseinen kone ei ole itselle tuttu mutta mm. M60 ja M62 sarjalaisista tutut puolaviat ovat yleensä lähtöisin venttiilikopan öljyvuodoista.
Tulpat ovat syvällä sylinterikannen keskellä ja jos venttiilikannen tiiviste vuotaa keskeltä valuu öljy tulpan poteroon. Sytytyspuolan kumieristin kastuu ja alkaa lyömään läpi maihin. Näissä vee mallin (M60/62) koneissa sylinterikansien voimakas kallistus tekee tiivisteistä vuotoherkkiä.
Alussa pelkkä kumiosa kärsii, lopulta myös puolan käämitys palaa. M60/62 puolissa kumiosan sai erikseen. Tässä mainitussa keississä näköjään ei.
Öljyvuodon voi tarkistaa ottamalla puolat ylös ja tarkastamalla näkyykö öljyä tulpan ympärillä.
Koneen pesussa kannattaa myös kiinnittää huomioita ettei vesi pääse poteroihin.Last edited by e34m62; 11-03-2011, 09:32.
Comment
-
-
Tossa vedettävässä mallissa on kuminen tiiviste aivan reunalla joten vettä sinne ei pääse. Harvemmin myöskään on tullut vastaan että puolat olis kasi- tai kutoskoneista hajonnut öljykylvyn seurauksena. Huonoa käyntiä toki aiheuttaa mutta yleensä on tullut kuntoon tiivisteiden vaihdolla, puolien putsauksella ja uusilla tulpilla.- E90 320i LCI M-sport -09
- Porsche Boxster 987 2.7 -07
Comment
-
Comment