Announcement

Collapse
No announcement yet.

E87 hajottaa sytytyspuolia

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mokoma
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 767
    • 013 - Koskenkorva

    #16
    Originally posted by Convertible View Post
    Samat koneet on myös kolmossarjassa, eikö? Ja ykkösissä 116,118 ja 120. (2ltr)

    Mulla on pre facelift 120i ja facelift 118i molemmat käy hyvin, mutta tuo 118i nykii alhaisella tasakaasulla. (näytön mukaan oikea vaihde päällä).
    Tuo alhaisella tasakaasulla nykiminen saattaisi viitata alkavaan suutinvammaan. Saattaa alata nykimään myös liikkeelle lähdettäessä.
    BMW e36 320i Sedan Brokatrot-metallic

    Originally posted by kaol
    Ongelma: Kolmekutonen.

    Mainiota ajatustyöskentelyä siellä naapurikylässä.

    Comment

    • SpeechMan
      Newbiemmer
      • Dec 2010
      • 14
      • Turku

      #17
      Päivitetäämpäs tarinaa tähän väliin.

      Auto meni siis korjaamolle viime viikon tiistaina ja torstaina sain haettua pois. 3-sylinterin puola oli vaihdettu. Kysäisin samalla tuosta edellisestä puolanvaihdosta, mutta siitä mikä puola silloin oli vaihdettu, ei ollut mitään dokumenttia. Huollon mukaan puolissa on kuitenkin päiväykset, joten laitoin 2 puolaa tilaukseen jotta saan ne vaihdettua itse.

      Kolme päivää ja vajaa 200 kilsaa myöhemmin, tarkemmin sanottuna eilen illalla, sama vika iski jälleen. Sillä erotuksella, että tällä kertaa auto kävi tyhjäkäyntiä aivan hyvin, mutta kaasua painaessa kone "yskii" lisäksi vähänkään raskaammassa kohdassa tasakaasulla ajaessa alkoi nykimään, sama juttu jos ajoi alle 2000rpm. Tämähän viittaisi enemmänkin suutinvikaan. Jossain välissä moottorin vikavalo syttyi, mutta sammui lähes heti.

      Ajoin auton nyt aamulla takaisin korjaamolle, käskin selvittämään vian ja soittamaan takaisin ennen kuin alkavat korjaamaan. Saa nähdä miten käy.

      Editillä jatkoa: Soittivat iltapäivällä korjaamosta, tällä kertaa kyseessa 2-sylinterin puola, lmoitin ettei tarvitse korjata. Myös tilaamani puolat saapuivat. Huomenna haen auton ja puolat ja vaihdan itse paikalleen, täytyy lisäksi tilata uudet 4 puolaa valmiiksi kotiin hyllyyn odottamaan seuraavaa kertaa.
      Last edited by SpeechMan; 13-12-2010, 17:04.

      Comment

      • SpeechMan
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 14
        • Turku

        #18
        Tiedoksi muille 116i omistajille jotka harkitsevat tekevänäsä puolanvaihdon itse: Ei ole yhtä helppoa kuin 2,5L koneeseen.

        Omassa homma menee jotensakin näin: Pelti auki, raitisilmasuodatin irti (8mm hylsyä tarvitaan), tuulilasin etupuolella oleva "lintulauta" irti (sama 8mm hylsy), koneen päällä olevan suojamuovin kolme ruuvia auki (6mm kuusiokolo), oljyntäyttökorkki auki ja lopuksi suojamuovi irti niin pääsee puolien kimpuuun.

        Kasaus päinvastaisessa järjestyksessä, huomioitavaa on, että tuon "lintulaudan" takalaidassa oleva tiiviste pitää mennä tarkasti paikoilleen.

        Lisäksi näin talviaikaan on tärkeä muistaa, että muoviosat ovat pakkasella äärimmäisen hauraita, joten auto kannattaa pitää jonkin aikaa lämpimässä ennenkuin projektin aloittaa.

        Comment

        • Spetke
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 3450
          • Janakkala

          #19
          Originally posted by SpeechMan View Post
          Täytyy lisäksi tilata uudet 4 puolaa valmiiksi kotiin hyllyyn odottamaan seuraavaa kertaa.
          Vinkkinä, että kaikilla BMW alkuperäisillä varaosilla on 2 vuoden takuu, joten anna korjaamon uusia puolat niin saat kuittiin merkinnän, että minkä pytyn puolasta on kyse (Niiden vaihtotyö ei paljoa maksa, ohjeaika noin 5-10min) niin olet "vahvoilla" jos tai kun ensi kerran iskee puola vikaa.
          (Tosin takuu maksaa myös puolan vaihtotyön vaikka sen itsekkin uusit, mikäli pystyt näyttämään toteen että minkä sylinterin puolasta on aiemmin ollut kyse)
          ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

          Comment

          • wta
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2008
            • 641
            • ------

            #20
            Itse tosiaan vaihdoin kaikki puolat samalla kertaa kun alkoivat kaksi ensimmäistä temppuilemaan. Eipä tule sitten kahden vuoden kanssa ongelmia. Laitoin muuten yhden noista vanhoista puolista peräkonttiin varmuuden vuoksi, ettei matka katkea puolavikaan...

            Comment

            • Pasi_K
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 687
              • Tyrnävä

              #21
              Tuotatuota, mikä helvetti niitä puolia hajoittaa noinkin pienillä kilsoilla?
              Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

              Tsekkaa myytävät osat tästä

              Comment

              • mikkod
                BTCF Member
                • Aug 2007
                • 5202
                • Stadi

                #22
                Originally posted by Pasi_K View Post
                Tuotatuota, mikä helvetti niitä puolia hajoittaa noinkin pienillä kilsoilla?

                Mulle sanottiin että on jonkun valmistajan tietty erä jossa oli valmistus vikaa...tiedä sitten mikä on oikea totuus. :think
                Helkama S3000
                Myydään kutosen alustaosia
                This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                Comment

                • ruupanen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2006
                  • 5162
                  • Joensuu

                  #23
                  Ite ihmetellyt samaa, et mikäs näissä tuoreemmissa peleissä puolia hajottaa. Emännällä Iv Golf 1.6i vm 2003 ja jokainen puola oli vaihdettu takuuseen alle 40 000km kohilla.

                  Nekään ei olleet vielä toimineen, vaan 2x noista oli vielä uudemman kerran vaihdettu omaan piikkiin takuun jo loputtua.

                  Nuokin kun olivat yksitellen vaihtaneet, eivätkä edes kaikkia kerralla, niin oli emäntä hieman käpynä ollut. Jotain heikompää erää kuulemma nekin puolat.

                  Eli alle 60 000km ajetusta autosta oli mennyt 6 kpl puolia. Aika hurjamäärä.
                  E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

                  Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

                  Comment

                  • SpeechMan
                    Newbiemmer
                    • Dec 2010
                    • 14
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by mikkod View Post
                    Mulle sanottiin että on jonkun valmistajan tietty erä jossa oli valmistus vikaa...tiedä sitten mikä on oikea totuus. :think
                    Mitä tuossa on huollon poikien kanssa tullut juteltua, niin kysymys on ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin liian herkkä elektroninen osa liian kuumassa paikassa.

                    Eikä ole pelkästään BMW:n ongelma, koskee myös ainakin Audia, volkkaria ja Jaguaaria. Bemmi kuskit pääsee muuten verrattain halvalla, Jaggen kasikoneeseen maksaa puolat 350€ kappale.

                    Toinen jännä juttu on muuten se, että nykyään ei puoliin enää merkitä valmistuspäiväystä, lieneekö alkanut bemaria kaduttamaan tuo kahden vuoden osatakuu. Saa nähdä sitten kun ensi kerran hajoavat millaisen keskustelun saa Metro-auton kanssa aikaiseksi.

                    Tosiaan ja koska tuo puolien vaihto osoittautuikin luultua hankalammaksi hommaksi, niin kävin senkin teettämässä korjaamolla, tosin eri korjaamolla kuin aiemmat. Hinta vaihdolle plus vikakoodien luvulle ja nollaukselle 40€.

                    Comment

                    • Boge
                      Newbiemmer
                      • Jul 2010
                      • 3
                      • Espoo

                      #25
                      Terve, itsellä on -07 118i (aj. reilu 50tkm) josta vaihdettiin joulukuussa ykköspytyn, suutin, puola ja tulppa. Nyt auto on ruvennut oireilemaan niin, että moottorin lämmettyä reilummin kaasua painettaessa ajo on nykivää. Maanantaina saan auton penkkiin jotta selviää mikä moottorissa kirvelee, mutta aikalailla vaikuttaisi olevan samoja ongelmia kuin täällä on aiemmin todettu.

                      Onko kukaan yrittänyt saada maahantuojaa tulemaan huoltokustannuksissa vastaan vaikka auton takuu onkin mennyt jo umpeen? Mielestäni tämän kaltaisia ongelmia ei näin uusissa / vähän ajetuissa autoissa pitäisi olla.

                      Comment

                      • Profail
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2007
                        • 212
                        • Päijät-häme

                        #26
                        Tän topikin kun selas läpi niin käy ilmi, että monet näistä "puolavikasista" on -08 mallia :think itellä ilmeni sama ongelma tänään ja ensviikolla pitäs uutta puolaa olla marmorilla tarjolla...ja mulla kans -08 mallia ja 320i...välillä nypyttää ja jyrää ja hetken päästä taas menee ihan normaalisti. Mittarissa 58tkm, ja ilmeisesti odotettavis että puolia alkaa menemään kun sieniä sateella
                        sigpic
                        E46 316i
                        E39 M5

                        Comment

                        • Gustaff
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2006
                          • 132

                          #27
                          Originally posted by SpeechMan View Post
                          Mitä tuossa on huollon poikien kanssa tullut juteltua, niin kysymys on ihan niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin liian herkkä elektroninen osa liian kuumassa paikassa.

                          Eikä ole pelkästään BMW:n ongelma, koskee myös ainakin Audia, volkkaria ja Jaguaaria. Bemmi kuskit pääsee muuten verrattain halvalla, Jaggen kasikoneeseen maksaa puolat 350€ kappale.

                          Toinen jännä juttu on muuten se, että nykyään ei puoliin enää merkitä valmistuspäiväystä, lieneekö alkanut bemaria kaduttamaan tuo kahden vuoden osatakuu. Saa nähdä sitten kun ensi kerran hajoavat millaisen keskustelun saa Metro-auton kanssa aikaiseksi.

                          Tosiaan ja koska tuo puolien vaihto osoittautuikin luultua hankalammaksi hommaksi, niin kävin senkin teettämässä korjaamolla, tosin eri korjaamolla kuin aiemmat. Hinta vaihdolle plus vikakoodien luvulle ja nollaukselle 40€.

                          Tuolla puolan valmistuspäivällä ei ole mitään merkitystä takuuaikojen kanssa.
                          Varaosatakuu alkaa siitä päivästä jolloin sinä olet maksanut laskun.

                          Comment

                          • mikkod
                            BTCF Member
                            • Aug 2007
                            • 5202
                            • Stadi

                            #28
                            Ja jälleen tänä aamuna...voi vittu sentään...on nämä paskoja vehkeitä.

                            JES!
                            Helkama S3000
                            Myydään kutosen alustaosia
                            This message has been deleted by Dualfun. Reason: doni sanoi että topikki rönsyilee ja poistin oman viestin hardilla

                            Turvasana on sitten "PEHMEÄ JÄNIS"

                            Comment

                            • e34m62
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2004
                              • 62

                              #29
                              Kyseinen kone ei ole itselle tuttu mutta mm. M60 ja M62 sarjalaisista tutut puolaviat ovat yleensä lähtöisin venttiilikopan öljyvuodoista.
                              Tulpat ovat syvällä sylinterikannen keskellä ja jos venttiilikannen tiiviste vuotaa keskeltä valuu öljy tulpan poteroon. Sytytyspuolan kumieristin kastuu ja alkaa lyömään läpi maihin. Näissä vee mallin (M60/62) koneissa sylinterikansien voimakas kallistus tekee tiivisteistä vuotoherkkiä.

                              Alussa pelkkä kumiosa kärsii, lopulta myös puolan käämitys palaa. M60/62 puolissa kumiosan sai erikseen. Tässä mainitussa keississä näköjään ei.

                              Öljyvuodon voi tarkistaa ottamalla puolat ylös ja tarkastamalla näkyykö öljyä tulpan ympärillä.

                              Koneen pesussa kannattaa myös kiinnittää huomioita ettei vesi pääse poteroihin.
                              Attached Files
                              Last edited by e34m62; 11-03-2011, 09:32.

                              Comment

                              • Supa
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2005
                                • 7597
                                • Järvenpää

                                #30
                                Tossa vedettävässä mallissa on kuminen tiiviste aivan reunalla joten vettä sinne ei pääse. Harvemmin myöskään on tullut vastaan että puolat olis kasi- tai kutoskoneista hajonnut öljykylvyn seurauksena. Huonoa käyntiä toki aiheuttaa mutta yleensä on tullut kuntoon tiivisteiden vaihdolla, puolien putsauksella ja uusilla tulpilla.
                                - E90 320i LCI M-sport -09
                                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎