Announcement

Collapse
No announcement yet.

114i malliin potkua lastulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #16
    590 euroa on muistaakseni normihinta tällaiselle ohjelmoinnille, mutta sain vähän alennusta, vaikka en sitä edes ruinannut. Tehomittaukset sisältyivät hintaan.


    Comment

    • E39Fin
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2013
      • 1762
      • HKI/Orimattila

      #17
      Ei kyllä huono tehonlisäys.
      Vois kuvitella että nyt alkaa autolla ajelu miellyttämään. Tuo lähtökohdan teho kun ei varmasti hurjasti auton koppaa kisko. Olis hauska tietää käytännön sitkeydestä vertailua esim 60-100km/h, 0-100km/h.
      Jaguar XF Sportbrake R-sport.
      E39 523iA Oxfordgreen

      Comment

      • peeämwee
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1822
        • I sink hell

        #18
        Originally posted by Bullitt View Post
        Varmaan sanomattakin selvää, että auto muuttui melkoisesti. Ennen ohjelmointia ei oikein tiennyt, että ajaisinko väännöllä vai käyttäisinkö kierroksia, kun ei oikein mitään tuntunut tapahtuvan missään kohtaa. Ihan piloille kuristettu vakiona. 4000 kierroksen jälkeen ei vakiona tuntunut tapahtuvan juuri mitään, ja sen näkee käyrästäkin. Ohjelmoinnin jälkeen tuli melkein 2000 kierrosta lisää käyttökelpoista aluetta.

        Edit: Kuvasta näkyy ehkä vähän huonosti, mutta vakiona 103, ja ohjelmoituna 211 hevosta ja vääntö noin suunnilleen 315 Nm.

        Edit2: ScanGaugella mittailin ahtopaineita OBD-portin kautta, niin vakiona en saanut painetta nousemaan 0,27 baria korkeammalle, ja tämäkin vain härnäämällä ja hyvin hetkellisesti, kun nyt se nousee noin yhteen bariin ja pysyy siellä myös.
        Mitenköhän vakio kytkin kestää?
        Käyttis 2022 330e xDrive M sport
        Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
        A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
        http://velkakello.fi/

        Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

        Comment

        • huupi
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2007
          • 1192
          • Tyrnävä

          #19
          Originally posted by peeämwee View Post
          Mitenköhän vakio kytkin kestää?
          Samat osat 114i, 116i, 118i ja 125i :think

          http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...147&series=F20
          I01 i3s 94

          Comment

          • 205/65-15H
            BTCF Member
            • Mar 2008
            • 1424

            #20
            Mikä tämän moottorin tyyppikoodi on ja paljonko tuosta 125-versiosta tehdas ottaa tehoa/vääntöä ulos?
            e39 M54B22 manual
            Polestar2 LRDM -21
            Ioniq5 AWD -22 (vaimon kiesi)

            Comment

            • huupi
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2007
              • 1192
              • Tyrnävä

              #21
              Originally posted by 205/65-15H View Post
              Mikä tämän moottorin tyyppikoodi on ja paljonko tuosta 125-versiosta tehdas ottaa tehoa/vääntöä ulos?
              N20 ja näkyy olevan eri tehoversioita, mutta tässä F20 kopassa 215 hp.

              https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N20
              I01 i3s 94

              Comment

              • peeämwee
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1822
                • I sink hell

                #22
                Originally posted by huupi View Post
                Samat osat 114i, 116i, 118i ja 125i :think

                http://www.realoem.com/bmw/enUS/part...147&series=F20
                Kiitoksia!
                Käyttis 2022 330e xDrive M sport
                Projekti 1987 735i manual It’s a hybrid. It burns gas and oil
                A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days = 2t 4eva
                http://velkakello.fi/

                Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                Comment

                • Tomi T
                  BTCF Member
                  • Apr 2003
                  • 3870
                  • Nokia

                  #23
                  Originally posted by 205/65-15H View Post
                  Mikä tämän moottorin tyyppikoodi on ja paljonko tuosta 125-versiosta tehdas ottaa tehoa/vääntöä ulos?
                  Originally posted by huupi View Post
                  N20 ja näkyy olevan eri tehoversioita, mutta tässä F20 kopassa 215 hp.

                  https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N20
                  Jos tarkoitit 114i-118i moottorityyppiä, niin se on N13. 125i on N20.

                  114i-118i on 1,6l ja 125i on 2,0l.
                  Last edited by Tomi T; 03-12-2015, 19:11.
                  BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                  ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                  ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                  BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                  ex. 54*BMW

                  Comment

                  • _nixu_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 8974
                    • Kellokoski

                    #24
                    Oma 116i kävi Motorbitillä ohjelmankorjauksessa ja nyt sen jo huomaa että autossa on Turbo

                    Vakiona tuo tuntui aivan vaparille, niin kuminauhamainen se veto oli..

                    Dynolappua ei ole kun pajan laite oli huollossa, mutta tuskin tuo eroaa tuosta Bullitin postaamasta
                    Ja eiköhän tuota käytetä penkissä ennemmin tai myöhemmin. Voin suositella ohjelmointia ja samoin sen tekijää
                    Last edited by _nixu_; 01-05-2016, 10:29.
                    E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                    Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                    Comment

                    • joyster
                      Newbiemmer
                      • May 2016
                      • 8
                      • Pk-seutu

                      #25
                      @_nixu_: onko sinun 116i manuaali vai automaatti? Mitä tuo kustantaa heillä? Muistatko kenen ohjelmia he käyttävät?

                      Mulla on 116iA, joka on odotellut ohjelmoinnin osalta sitä, että saa kesäkumit alle. Tuttu koodasi SportAutomatin päälle myös lootasta ja sen pitäisi vaihtaakin nyt nopeammin. Voimaa se nyt kaipaisi lisää.

                      Taidanpa heittää heille postia, jotta saisin kaikki hevoset käyttöön . Ajatuksena oli mahdollisesti piipahtaa Seinäjoella AJ Techillä, jota monet ovat kehuneet. Sitä en tiedä, onko näissä nyt sen kummemmin käytännössä eroja kenen softaa laittaa koneeseen. Onko jollakulla tietoa?

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8974
                        • Kellokoski

                        #26
                        Manuaali on ja Motorbit taitaa ihan itse tehdä omat ohjelmat, myös tuon aikaisemmin tässä ketjussa olleen dynolapun softan

                        Hintatiedon saat suoraan kysymällä, hieman enemmän vie aikaa kun purkki pitää avata. Tuskin hirveästi hyödyttää ajella tuota kauemmaksi, eiköhän tuo n.210hp ole maksimi mitä vakio-osilla irtoaa. Toki dynoissa on aina eroja joten mittaustuloksia ei suoraan voi eri paikkojen kesken vertailla :think
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • Bullitt
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 2786
                          • Turku

                          #27
                          Joistain yksilöistä on penkitetty yli 220 hevostakin. Itseä vähän kiinnostaisi F30 320i seuraavaksi. Niistä saa saman suuruisia lisätehoja ohjelmoinnilla. Ruotsalainen BSR lupaa 315 hevosvoimaa ohjelmalla ja putkistolla.


                          Comment

                          • pyroz
                            BTCF Member
                            • Nov 2002
                            • 6775
                            • PK-seutu

                            #28
                            Originally posted by Bullitt View Post
                            Joistain yksilöistä on penkitetty yli 220 hevostakin. Itseä vähän kiinnostaisi F30 320i seuraavaksi. Niistä saa saman suuruisia lisätehoja ohjelmoinnilla. Ruotsalainen BSR lupaa 315 hevosvoimaa ohjelmalla ja putkistolla.
                            Rautalankaa itselleni vääntäen:

                            14i, 16i ja 18i näissä kaikissa on siis sama N13B16.
                            20i ja 25i malleissa on N20B20
                            28i malleissa on N26B20

                            N13 koneista saadaan siis reilu 200hp ulos ja N20 jopa yli 300? Hurjalta (mukavalta) kuulostaa
                            S65, S85, H1, N63TU, IB1

                            Comment

                            • Tomi T
                              BTCF Member
                              • Apr 2003
                              • 3870
                              • Nokia

                              #29
                              Originally posted by pyroz View Post
                              Rautalankaa itselleni vääntäen:

                              14i, 16i ja 18i näissä kaikissa on siis sama N13B16.
                              20i ja 25i malleissa on N20B20
                              28i malleissa on N26B20

                              N13 koneista saadaan siis reilu 200hp ulos ja N20 jopa yli 300? Hurjalta (mukavalta) kuulostaa
                              Kyllä se 28i on myös N20 noin pääosin. https://en.wikipedia.org/wiki/BMW_N26

                              Hienosti on kyllä potentiaalia, ei voi muuta sanoa!
                              BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                              ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                              ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                              BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                              ex. 54*BMW

                              Comment

                              • _nixu_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2006
                                • 8974
                                • Kellokoski

                                #30
                                Mun mielestä näissä on hintalaatu kyllä kohdallaan, järkibudjetilla saa tuoreen pelin ja softattuna suorituskykykin on ihan mukava. Vastaa helposti vaparikutosta, mutta kulutus pysyy aisoissa.
                                E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                                Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎