Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FlyingFinn
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 625

    Uusi M2

    Alkoi autokuume vahvasti nousta kun tällä viikolla esiteltiin M2. Alustavasti kuulin että perusauton hinta tulee olemaan n. 20 t€ enemmän kuin nykyinen M235i. Käytännössä taitaa siis varusteineen olla n. 100 t€ auto.

    Suomestahan sitä ei tietenkään pysty vielä ostamaan saatikka että olisi edes mitään tarkempaa tietoa hinnoista ja varusteista. Naapurimaista kyllä. On se vaan melko erikoista että tänne tulee kaikki aina viimeisenä. Etenkin on outoa ettei edes tietoa ole saatavana vaikka auto on julkistettu maailmanlaajuisesti, se tuskin on tehtaasta kiinni. Ei auta muu kuin jäädä odottelemaan josko joku Suomessakin suostuisi ottamaan rahan pois asiakkaalta ja toimittamaan auton vastineeksi.

    Vaikuttaa paperilla ihan kohtuullisen ripeältä tuo laite. 0 - 100 on samoissa lukemissa M4:n kanssa. M4:sta taas en itse halua koska se on aiemmasta kolmossarjalaisesta paisutettu aivan liian isoksi ja omasta mielestäni sen vuoksi alkaa sporttisuus jo kärsiä vaikka hienoltahan tuo M4 näyttää.

    Sitä en ymmärrä mikä älynväläys oli jättää ne normaalit kakkossarjalaisen dumbonkorva taustapeilit myös M:ään. Tosin BMW osaa kyllä jälkiasennusosien kauppaamisen joten toivo elää että ehkäpä ne M-peilitkin on joskus saatavana. Samoin penkit näyttävät normi sport-penkeiltä ja sitten vielä se kulutusmittari mittaristossa minkä tilalle ei näköjään ämmäläiseenkään ole voinut laittaa esim. öljynlämpömittaria. Kuinkahan montaa M:n ostajaa kiinnostaa hetkellinen bensan kulutus... Toivottavasti kuluu mahdollisimman paljon koska silloin voi olettaa että syntyy voimaakin kun bensa palaa.

    Kuvien perusteella muutamasta "kauneusvirheestä" huolimatta näyttää hienolta laitteelta.
  • Ju11i
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2007
    • 1250
    • Oulu

    #2
    Minuakin tämä kiinnostaa eniten uusista M-autoista, juurikin kokonsa puolesta...
    E92 M3 tuntuu jo hiukan suurelta kun vertaa E46 M3 ja mitä nyt on M4 mallia livenä nähnyt ja istunut niin kokoa on tullut lisää...

    Uutena en tule ostamaan, mutta tulevaisuudessa kun näitä alkaa käytettynä saamaan on M2 varmasti ostoslistan kärkipäässä...



    Last edited by Ju11i; 15-10-2015, 10:08.
    G21 330e xDrive M-sport -23
    E46 M3 -02

    Comment

    • b mutteri kasa
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1461
      • Area 03

      #3
      Omaan silmään ulkomuotoilun perusteella ihan ok nämä uudet 2 ja 3 ja 4 sarjalaiset,mutta tuo koelauden muotoilu (sisusta muutenkin) on revitty suoraan jostain Hyundai linjalta

      Ei 9X sarjakaan miellyttänyt sisustan osalta,muttei nämä sarjat nyt parempaan suuntaan ainakaan menneet.

      Luulin että kun F01 ja F1X perusteella päästiin oikeaan suuntaan sisustan muotoilulla,niin sama olisi seurannut F3X sarjaan,mutta ei...toivottovasti sama muotoilu ei toistu uudessa 5 sarjassa.
      BMW F11 530 dA VOLL
      Carbon-schwarz Metallic

      BMW E30 325i Sport

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #4
        Tämä on niin onnistunut laite, jo 1M coupe oli sitä aikanaan, eikä huonompaan suuntaan tässä mennä
        Saksassa muuten alkaen 56.700 Eur manuaalina, Suomessa tullee maksamaan +80 teur:think

        Ps. Kuulin eilen F80 M3:n röhinät auton vierestä Autokeskuksessa (sisätiloissa) ja voin sanoa, että jos tässä on samanlaiset soundit niin hieno homma
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • Mikaatm
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2007
          • 551
          • Vantaa

          #5
          Harmillisesti tämän hinta tulee nousemaan valitettavan ylös... Itselle ainakin alkaa jo sit ennemmin M3 kiinnostaa.

          BFI18... Ilmeisesti kuulit sen M3 missä on performance putkisto?
          450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            #6
            Originally posted by Mikaatm View Post
            Harmillisesti tämän hinta tulee nousemaan valitettavan ylös... Itselle ainakin alkaa jo sit ennemmin M3 kiinnostaa.

            BFI18... Ilmeisesti kuulit sen M3 missä on performance putkisto?
            Java green M3:nen, joku maahantuojan auto, jonka myyjä höräytti käyntiin 10:ksi sekunniksi pyynnöstä
            Sanoi muuten että noin 170.000 eur hintaa ollut sillä yksilöllä varusteineen..??!!
            Last edited by BFI18; 08-04-2023, 18:15.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • E39Fin
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2013
              • 1759
              • HKI/Orimattila

              #7
              Originally posted by BFI18 View Post
              Java green M3:nen, joku maahantuojan auto, jonka myyjä höräytti käyntiin 10:ksi sekunniksi pyynnöstä
              Sanoi muuten että noin 170.000 eur hintaa ollut sillä yksilöllä varusteineen..??!!
              Tämä kun tuli kesällä lappeenrantaan ajellessa vastaan niin luuli nähneensä kangastuksen kun niitä pitkäkilpisiä maastureita oli tullut jokusen aikaa vastaan
              Pisteet bemarille että ///M-autoissa on väriä saatavilla!

              Toivottavasti vastaavia pirteitä värejä tähän M2-malliinkin tulossa! tähän mennessä ei olekaan näkynyt kuin sinisestä kuvia. Tässä M2-mallissa on korjattu se mikä tavallisessa 2-sarjan coupessa on pistänyt silmään: liian ujot pyöränkaaret.
              Jaguar XF Sportbrake R-sport.
              E39 523iA Oxfordgreen

              Comment

              • JNIJNI
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1475

                #8
                Ja Performance-osilla entistä houkuttelevampi




                Kyllä näyttää 1M wanhalta
                G21 LCI 330e xDrive 2022
                E93 M3

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  #9
                  Hieno auto tulossa, mutta 100hv lisää konetehoa saisi olla jo tehtaalta.

                  Onko ketään muuta jota alkaa vituttaa tämä kymmenien nische-mallien puskeminen markkinoille. Tässäkin olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta tehdas ei selkeästi halua syödä M4:n myynnistä paremmalla ja halvemmalla. Ennen oli helppoa kun oli M3 ja se oli paras. Nykyään ei taida tehdas itsekään tietää tehdäänkö lintuja vai kaloja joten lopputuloskin on vähän sinne päin.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • AK-87
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2015
                    • 324
                    • Hml

                    #10
                    Originally posted by b mutteri kasa View Post
                    Omaan silmään ulkomuotoilun perusteella ihan ok nämä uudet 2 ja 3 ja 4 sarjalaiset,mutta tuo koelauden muotoilu (sisusta muutenkin) on revitty suoraan jostain Hyundai linjalta
                    Komppaan. Mulle tulee mieleen uudempien Focusten hytti, mikä ei ole tietenkään hyvä asia. Liian rauhaton sisältä. Ei sitä ole pakko änkeä täyteen kaikenlaista sekalinjaista nippelinappelia... Pidän noissa e9x sarjalaisissa hyvänä sitä, että ohjaamo on simppeli. Polkimet, keppi, känkkä ja ratti on kaikki mitä ajamiseen tarvii, muut heebelit on lähinnä tiellä ja ketuttaa. Vaikka jotkin lelut tietty on ihan (tai jopa todella) hyödyllisiä, mutta itse tykkään ajatella autoja ihan vaan varsinaisen ajamisen vinkkelistä. Jonkinlainen puristi? :think
                    V60 D4 AWD -16
                    Civic "Track-spec" VTEC -02 kauppakassi
                    ex V60 D4 -13
                    ex E36 323i 4D -96
                    ex E91 320d -06 Stage 1

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #11
                      Originally posted by AK-87 View Post
                      Komppaan. Mulle tulee mieleen uudempien Focusten hytti, mikä ei ole tietenkään hyvä asia. Liian rauhaton sisältä. Ei sitä ole pakko änkeä täyteen kaikenlaista sekalinjaista nippelinappelia... Pidän noissa e9x sarjalaisissa hyvänä sitä, että ohjaamo on simppeli. Polkimet, keppi, känkkä ja ratti on kaikki mitä ajamiseen tarvii, muut heebelit on lähinnä tiellä ja ketuttaa. Vaikka jotkin lelut tietty on ihan (tai jopa todella) hyödyllisiä, mutta itse tykkään ajatella autoja ihan vaan varsinaisen ajamisen vinkkelistä. Jonkinlainen puristi? :think
                      Tämäpä.

                      Pahintahan tässä on, että uusi seiskakin on samaa muottia, ts. tuo kojetauluun liimattu tabletti törröttää niinkuin joku olisi sen siihen unohtanut nojailemaan.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 625

                        #12
                        Originally posted by r.w. View Post
                        Hieno auto tulossa, mutta 100hv lisää konetehoa saisi olla jo tehtaalta.

                        Onko ketään muuta jota alkaa vituttaa tämä kymmenien nische-mallien puskeminen markkinoille. Tässäkin olisi potentiaalia vaikka mihin, mutta tehdas ei selkeästi halua syödä M4:n myynnistä paremmalla ja halvemmalla. Ennen oli helppoa kun oli M3 ja se oli paras. Nykyään ei taida tehdas itsekään tietää tehdäänkö lintuja vai kaloja joten lopputuloskin on vähän sinne päin.
                        Kyllä vaan. Melko outoa ettei tehdä hyviä sporttisia ja nopeita autoja mille varmasti olisi kysyntää vaan varjellaan isomman mallisarjan losseja mistä alkaa kokonsa puolesta olemaan urheilullisuus kaukana. M5 on tietysti eri juttu ja eri henkinen laite muutenkin mutta en todellakaan ymmärrä miksei M2 voi olla nopeampi kuin M4 kun siihen on selvät edellytykset. Ne ketkä tarvitsevat kakkossarjalaista isomman auton voivat ostaa kolmosen tai nelosen mutta loogista olisi että isompi auto voi olla hitaampi eikä tarvitsisi himmailla pienempien mallien tehoja.

                        Saisi olla vaikka 200 enemmän jo tehtaalta vaikka tuskin sekään parin viikon kruisailun jälkeen olisi tarpeeksi... Varmaan löytyisi uusia asiakkaita jos M2 pistäisi nokkaan 911 turbolle ja hinta olisi 100 k€ tuntumassa.

                        Comment

                        • duuk
                          Moderator
                          • Dec 2006
                          • 10486
                          • Saaressa

                          #13
                          On kyllä pirun maukkaan näköinen vakiona, saati performance hilppeillä

                          Meni suorilta unelma-auto listalle tämä M2

                          duke's garage:
                          Suzuki R50
                          E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & E36 323ti 1999
                          M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                          S38 S54 S62

                          instagram: _duuk

                          Comment

                          • MNi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2008
                            • 3142
                            • Tampere

                            #14
                            Uusi M2 on taka-akselin pullistuksien osalta ihan onnistunut. 1M Coupé näyttää kapealta. Sivulinja näyttää kyllä M2:ssa asialliselta.

                            Mutta toi keulan alaosan siivikko..... pitääkö sitä lähteä kisaamaan kenellä on suurimmat posket. Eikö se Mitsun kylän komein lintulauta -kisa jo vakuuttanut että enemmän ei ole aina paremmin.

                            Sitten tuo kojelauta. 1M Coupén cockpit on klassisen vähäeleinen, ehkä hot hatch-tyylinen, sopivan hillitysti korostettu tikkauksilla.

                            M2:en sisustan kromikoristeet kuuluu kyllä Toyotaan tai Nissaniin. Ei voi kuin ihmetellä.
                            Last edited by MNi; 16-10-2015, 20:11.

                            Comment

                            • peeämwee
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 1819
                              • I sink hell

                              #15
                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Suomestahan sitä ei tietenkään pysty vielä ostamaan saatikka että olisi edes mitään tarkempaa tietoa hinnoista ja varusteista. Naapurimaista kyllä. On se vaan melko erikoista että tänne tulee kaikki aina viimeisenä. Etenkin on outoa ettei edes tietoa ole saatavana vaikka auto on julkistettu maailmanlaajuisesti, se tuskin on tehtaasta kiinni. Ei auta muu kuin jäädä odottelemaan josko joku Suomessakin suostuisi ottamaan rahan pois asiakkaalta ja toimittamaan auton vastineeksi.
                              Siksi tänne lada maahan viimeisenä koska autoverotus mahdollistaa sen, että näitä myydään vuositasolla täällä ehkä 5 kpl. Sekin hyvällä tuurilla. Aivan turhaa resurssien haaskaamista. Kiitos autoverotus!
                              2022 330e xDrive M sport / 1987 735i manual / A redline a day keeps the mechanic away / 2020 KTM EXC 250 tpi 6days / 2t 4eva http://velkakello.fi/

                              Ystävä myy e23,e24,e30,e34,e36 jne. esitteitä/kirjallisuutta
                              https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=405486

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎