Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mikaatm
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2007
    • 559
    • Vantaa

    #91
    Originally posted by ///-M3 View Post
    noh nimenomaa oli se pointti et esittelyauto et sisäänajo tehty toisin kuin rauhallisesti...nimenomaa revitelty tappii asti..
    Pakko todeta, et eiköhän monesti ne pikku koneella olevat ole suhteessa enemmän kengitetty (siis ajettu ajallisesti kaasupohjassa) kuin tehokkaammat.

    Edit: Mitäs varten näitä tehokkaampia autoja ostetaan? En ainakaan mä mitään sunnuntai kirkkoon menoa varten.
    Last edited by Mikaatm; 23-06-2016, 20:46.
    450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

    Comment

    • -challenger-
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2009
      • 2148
      • L a h t i

      #92
      Mun mielestä se sininen oli myyty 98t ja siinä ei ollu mittarissa paljon mitää..

      Et eiköhän tossakin oo aika paljo ilmaa hinnassa ja jos vielä esittely auto niin .....

      Mut toisaalta suomen m2 oli myyty jo niin ehkä sen takia hintaa löytyy who knows..

      Comment

      • BFI18
        BTCF Member
        • Aug 2012
        • 1456
        • Turku

        #93
        Originally posted by Mikaatm View Post
        Pakko todeta, et eiköhän monesti ne pikku koneella olevat ole suhteessa enemmän kengitetty (siis ajettu ajallisesti kaasupohjassa) kuin tehokkaammat.

        Edit: Mitäs varten näitä tehokkaampia autoja ostetaan? En ainakaan mä mitään sunnuntai kirkkoon menoa varten.
        Totta.
        Kyllä sitä tehoa täytyykin käyttää järkevissä rajoissa ja tällaista M2 tehoista autoa ei suomen oloissa pitkään pysty ees lappu lattiassa vedellä tai ainakin kortin/lompakon päälle se käy nopeesti..
        Last edited by BFI18; 23-06-2016, 22:14.
        G26 i4 M50 Black Sapphire

        Comment

        • BMW525Xda
          BTCF Member
          • Feb 2014
          • 8681
          • Xxxxxx

          #94
          Originally posted by BFI18 View Post
          Tuli luettua uusimmasta Tuulilasista 8/2016 vertailua, jossa M2 DCT, RS3, Type-R, Focus RS. Kuskina Mikko Hirvonen.
          Hyvät arvostelut sai M2 mm. rata-ajosta ja DCT-laatikosta.
          Alastaron aika selkeesti nopein M2:lla 1.29,23 (RS3 1.31,01).
          0-100 4,5s (RS3 4,0s!). 80-120 kmh 2,6s (RS3 sama).
          Hyviä suoritusarvoja
          Ajettiinko pitkällä vai lyhyellä radalla ?.
          Voisi ja pitäisikin olla nopeampi aika esim. Mika Salon ajamana, ei Hirvonen taida olla nopeimmillaan radalla. Tuo aika on varmaankin pitkän radan aika ?.

          Vertailuksi että rata-ajopiireissä täysin newerhörd kaverini paiskasi vakiolla Porche Gaymanilla (PDK) Alastarossa ajanotolla 1.30,2 lyhyellä radalla.

          Comment

          • reekoon
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2007
            • 3426
            • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

            #95
            uusimmassa top gearissa oli ihan hyvä analyysi kyseisestä autosta.
            E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
            JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


            E36 316i Compact Hellrot

            Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
            Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

            Comment

            • jani
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 5151
              • Kuopio

              #96
              Originally posted by Mikaatm View Post
              Pakko todeta, et eiköhän monesti ne pikku koneella olevat ole suhteessa enemmän kengitetty (siis ajettu ajallisesti kaasupohjassa) kuin tehokkaammat.

              Edit: Mitäs varten näitä tehokkaampia autoja ostetaan? En ainakaan mä mitään sunnuntai kirkkoon menoa varten.
              Väittäisin että tuollainen M2 saa huomattavasti enemmän runtua kuin 220i. Tosin eipähän se varmaan ensimmäisen omistajan murhe ole, että onko sisäänajo suoritettu huonosti vai hyvin huonosti.
              F33 435d Mineral-grau metallic
              K40 K1200s sondermodell

              Comment

              • JP-76
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2009
                • 1060
                • Kanta-Häme

                #97
                Eikös noissa bemarin (ja muidenkin) kireissä 10-ja 8-koneissa sisäänajo just suoriteta antamalla runtua kunnolla

                Muutenhan nuo syö myöhemmin öljyä kuin norsu heinää...

                Tiedä sitte näistä uudemmista maailmanpelastajista
                Last edited by JP-76; 28-06-2016, 21:20.
                Kalusto:
                BMW 550i xDrive -14
                BMW S1000R -17
                Toyota Proace -15

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #98
                  Originally posted by JP-76 View Post
                  Eikös noissa bemarin (ja muidenkin) kireissä 10-ja 8-koneissa sisäänajo just suoriteta antamalla runtua kunnolla

                  Muutenhan nuo syö myöhemmin öljyä kuin norsu heinää...

                  Tiedä sitte näistä uudemmista maailmanpelastajista
                  Eikös sisäänajo-ohje ole jo vuosia ollut "vaihtelevilla" kierroksilla kuormittaen ?.

                  Comment

                  • jyrbba69
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2008
                    • 2394
                    • Kouvola

                    #99
                    Originally posted by BMW525Xda View Post
                    Eikös sisäänajo-ohje ole jo vuosia ollut "vaihtelevilla" kierroksilla kuormittaen ?.
                    Joo lueskelin tossa juuri kun ensimmäinen uusi auto itselläkin tämä. Eli vaihtelevilla kierroksilla, pysyen alle 5500rpm. Oiskohan ollu 1200km tms, sillon ainakin oli eka huolto jossa öljyt vaihdetaan.
                    2015 AMG GTS
                    -----------------------------

                    www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                    [email protected]

                    Comment

                    • FlyingFinn
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 643

                      Itse ainakin annoin sille valkoiselle mikä on Lahdessa myynnissä runtua kunnolla kun koeajolla kävin silloin kun auto oli Espoon Laakkosella. Toisaalta mitä sitten, siihenhän nämä on tehty ja kyllä ne ajamista kestävät. Saksassa niillä vedetään lappu lattiassa pitkiäkin matkoja joten taitaa tämä Suomen rajoituksilla kiihdyttely olla melko pientä siihen verrattuna.

                      Muuten auto oli hienoinen pettymys. Ero nykyiseen M235i:hin on loppupeleissä mitättömän pieni. O.k. onhan tuo M2 hienompi pullistettuine pyörän koteloineen mutta vaikea on perustella hintaeroa. Tosin jos hinta kovasti kiinnostaa niin kannattaa muutenkin katsella toisenlaisia laitteita. Varmaankin M2 menee ratakierroksen nopeammin kuin 235 mutta olin kyllä odottanut että etenkin kaarteissa ero olisi selvempi. Omaan kärryyn on tosin asennettu M-performancen lukkoperä ja kai sekin jotain vaikuttaa.

                      Harmi sinänsä, olin varma että haluan tuon M2:n silloin kun siitä kuvia alkoi näkyä mutta nyt jää kauppaan. Etenkin kun toimitusaika ei ole tiedossa ja menee varmuudella ensi vuoden puolelle.

                      Menee muuten tuo valkoinen todistettavasti 0 - 100 sen minkä tehdas lupaa. Jopa 4 sadasosaa alle Toisaalta sähköautotkin pistää tälle tässä lajissa pataan joten voiman puute selvästi vaivaa.

                      Comment

                      • FlyingFinn
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 643

                        Originally posted by BFI18 View Post
                        Mites kulkupuoli M2 verrattuna E92 M3?
                        On varmasti M2 nopeampi.

                        Comment

                        • JNIJNI
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1482

                          Originally posted by FlyingFinn View Post
                          Toisaalta sähköautotkin pistää tälle tässä lajissa pataan joten voiman puute selvästi vaivaa.
                          Mjaa, mutta koitas lähteä virittämään sitä sähköautoas... P=UI
                          G21 LCI 330e xDrive 2022
                          E93 M3

                          Comment

                          • Guest's Avatar

                            Originally posted by JNIJNI View Post
                            Mjaa, mutta koitas lähteä virittämään sitä sähköautoas... P=UI
                            Niin joo, Tesloihin viritykset taitaa tulla netistä - automaattisesti.

                            Akkukapasiteetti ja nykyinen teho on tietysti tiedossa.

                            Siihen asti hajuton ja mauton sähköauto on aika paljon nopeampi kuin se seuraava 100k auto. Ainakin 0-100km/h.

                            Comment

                            • BFI18
                              BTCF Member
                              • Aug 2012
                              • 1456
                              • Turku

                              Originally posted by FlyingFinn View Post
                              Itse ainakin annoin sille valkoiselle mikä on Lahdessa myynnissä runtua kunnolla kun koeajolla kävin silloin kun auto oli Espoon Laakkosella. Toisaalta mitä sitten, siihenhän nämä on tehty ja kyllä ne ajamista kestävät. Saksassa niillä vedetään lappu lattiassa pitkiäkin matkoja joten taitaa tämä Suomen rajoituksilla kiihdyttely olla melko pientä siihen verrattuna.

                              Muuten auto oli hienoinen pettymys. Ero nykyiseen M235i:hin on loppupeleissä mitättömän pieni. O.k. onhan tuo M2 hienompi pullistettuine pyörän koteloineen mutta vaikea on perustella hintaeroa. Tosin jos hinta kovasti kiinnostaa niin kannattaa muutenkin katsella toisenlaisia laitteita. Varmaankin M2 menee ratakierroksen nopeammin kuin 235 mutta olin kyllä odottanut että etenkin kaarteissa ero olisi selvempi. Omaan kärryyn on tosin asennettu M-performancen lukkoperä ja kai sekin jotain vaikuttaa.

                              Harmi sinänsä, olin varma että haluan tuon M2:n silloin kun siitä kuvia alkoi näkyä mutta nyt jää kauppaan. Etenkin kun toimitusaika ei ole tiedossa ja menee varmuudella ensi vuoden puolelle.

                              Menee muuten tuo valkoinen todistettavasti 0 - 100 sen minkä tehdas lupaa. Jopa 4 sadasosaa alle Toisaalta sähköautotkin pistää tälle tässä lajissa pataan joten voiman puute selvästi vaivaa.
                              No joo, M235i ja M2 mooottorin osalta varmasti ovat lähellä toisiaan, molemmissa kun on N55 kone, vaikka numeroissa eroa onkin.
                              Ja tilanne kaventuu entisestään kun M235i muuttui juuri M240i.

                              Onko DCT- laatikko paljon 'parempi' kun 8-vaihteinen steppi, joka on hyvä sekin? Erilainen se varmaankin on.

                              Alustan osia taitaa olla M2:ssa samoja käytössä kun M3/M4 joiltain osin.

                              Se juttu tässä taitaa olla sama kun edellisessäkin sukupolvessa (1M coupe vs 135i), että suurin ero tulee auton muotoilussa ja onhan M aina M
                              Onhan tuo M2 paljon paremman näköinen.

                              Kun katsoo hinnastoa ja vertaa M240i (340 hv) vs. M2 (370 hv) hintaero on noin 20ke. Potentiaaliset ostajat päättävät, onko hintaero liikaa vai ei.
                              G26 i4 M50 Black Sapphire

                              Comment

                              • jyrbba69
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2008
                                • 2394
                                • Kouvola

                                Originally posted by BFI18 View Post
                                No joo, M235i ja M2 mooottorin osalta varmasti ovat lähellä toisiaan, molemmissa kun on N55 kone, vaikka numeroissa eroa onkin.
                                Ja tilanne kaventuu entisestään kun M235i muuttui juuri M240i.

                                Onko DCT- laatikko paljon 'parempi' kun 8-vaihteinen steppi, joka on hyvä sekin? Erilainen se varmaankin on.

                                Alustan osia taitaa olla M2:ssa samoja käytössä kun M3/M4 joiltain osin.

                                Se juttu tässä taitaa olla sama kun edellisessäkin sukupolvessa (1M coupe vs 135i), että suurin ero tulee auton muotoilussa ja onhan M aina M
                                Onhan tuo M2 paljon paremman näköinen.

                                Kun katsoo hinnastoa ja vertaa M240i (340 hv) vs. M2 (370 hv) hintaero on noin 20ke. Potentiaaliset ostajat päättävät, onko hintaero liikaa vai ei.
                                Oon (yllättäen) aika paljon (ihan vitusti) katellut noita M2 arvosteluja, ja jokaisessa arvostelussa kaikki käskee jättämään M235i:n kauppaan ja ostamaan M2sen. Ilmeisesti kuitenkin alustassa on erittäin suuri ero leveämmän raidevälin ja muiden m3 osien takia. Moottori on varmasti hyvin samankaltainen, tosin virityspotentiaalia on varmaan jokunen prosentti enemmän M2:ssa.

                                Itse kun en ole kummoinen rattimies varmaan 235 performanceluokka voisi kelvata, mutta M2 on mun mielestä aivan saatanan hieno kun sen tontittaa ja laittaa leveät vanteet. Tollee orggislookissa se on hiukan liian ison näköinen. Ja muutenkin toi M-mentaliteetti sopii hyvin, varsinkin kun Saksa ilmoitti ettei 203x saa enää rekisteröidä polttomoottoreita. Nyt on paras pistää vaan haisemaan

                                p.s M235i saa ilmeisesti aika surkeita arvosteluita, ilmeisesti jotenkin liian sieluton tms. Kulkupuolta löytyy, mutta alusta ei tosiaan tahdo pysyä mukana menossa.
                                Last edited by jyrbba69; 05-07-2016, 16:02.
                                2015 AMG GTS
                                -----------------------------

                                www.fotomonza.com kamerat ja tarvikkeet. Forumilaisille erikoishinnat!
                                [email protected]

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎