Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi M2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hiace
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2011
    • 1203
    • Helsinki/Joensuu

    #31
    Originally posted by Pohjoisen Poika View Post
    1M:n N54 ja M2:n N55 taitaa olla lähes samat moottorit, mutta ymmärtääkseni tuo M3/M4:n S55 on ihan eri laitos. Vaikka sylinterit, tilavuus ja osin turbojen määrä on sama.
    M2:n koneessa taisi olla jotain eroja N55 verrattuna, pitää illalla googlailla tarkemmin kun kerkiän.
    F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

    Comment

    • BFI18
      BTCF Member
      • Aug 2012
      • 1456
      • Turku

      #32
      Originally posted by Hiace View Post
      Tuo on kyllä totta. Aika kova sana ois ollu joku kireä 4-sylinterinen turbonelonen, vaikka samoilla tehoilla. Kevyt moottori ja kunnon alusta, ois toiminu. Vaikka ei tämäkään paha.
      Eri mieltä. Eikö koko bemarin mallistossa ole jo turbonelosia liiaksikin asti:think
      Eli 6-pyttyisillä mennään tässä M2:n tapauksessakin ja hyvä näin
      Last edited by BFI18; 22-10-2015, 18:39.
      G26 i4 M50 Black Sapphire

      Comment

      • Jookuj
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2009
        • 938
        • Kemi

        #33
        Mainosvideon parasta antia ehdottomasti tuo e30 m3 joka tulee jonon jatkona
        ___________________
        BMW G30 520d -17
        ----------------------------------------------------------------------
        MB c350 -11
        BMW F11 M550D -14
        Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
        MB w211 -07
        BMW e39 525i -01
        BMW e36 325i -93
        BMW e36 320i -92

        Comment

        • Hiace
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2011
          • 1203
          • Helsinki/Joensuu

          #34
          BMW M2:ssa ei itseasiassa ole ihan standardi N55-kone. Täältä bongattu vähän lisäinfoa:
          http://f87.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1187545

          -M2:n kone on modifioitu versio N55B30T0, jossa on "synergy"-osia eli ilmeisesti yhteisiä osia M4 S55-koneesta:
          -Intercooleri on parempi
          -Forged crankshaft eli kai taottu kampiakseli (suurempi vääntöjäykkyys, 3000Nm vs 4200Nm)
          -Kampiakseli on kevyempi
          -Männät erilaiset
          -Kone kiertää 7000 rpm (enemmän kuin N55?) ja teho/vääntölukemat isommat (370hp / 465nm + 35 overboostilla)
          -0-100 km/h 4.3 sekuntia, (mikä on entisaikojen superautoluokkaa )

          Näistä en tiedä, ovatko vain markkinointia:
          -M-jarrut
          -Servotronic-ohjaus
          -Adaptive M Suspension eli jousitus
          -Active M Differential eli onko lukkoperä?
          -M DCT Kaksoiskytkinvaihteisto, tätähän ei taida saada M235i:een, jossa momentinmuunninlaatikko

          Värit ainoastaan: (pl.individuaalit)
          -Long beach blue
          -Alpine white
          -Black sapphire
          -Mineral grey
          F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #35
            Originally posted by Jookuj View Post
            Mainosvideon parasta antia ehdottomasti tuo e30 m3 joka tulee jonon jatkona
            +1
            Onhan se hinnaltaankin jo samaa luokkaa tai kalliimpi kuin M2 uutena.
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Maza
              BTCF Member
              • Jul 2002
              • 4319
              • Kannus/Kokkola

              #36
              Originally posted by Esko View Post
              Taidan olla varmaan ainut, jonka mielestä toi M2 on tylsä ja valmiiksi nähty. Tota "samaa" 3l ahdettua bensakutosta on tungettu viime vuosina ihan urakalla kaikkiin korimalleihin ja perseeseen ///M lätkä. Toki onhan tässä vähän taas yritystä vrt. Johonkin M235:een vaikka, kun 1M:n tavoin isompi raideleveys jne. mutta silti ei jotenkin sytytä. Ehkä joku mersun tapaan 2l ahdettu pata, mukavasti perusversiosta kevennetty omapaino (tyyliin takapenkit veks, hiilarikatto jne.) ja pyöreesti joku +300hv olisi ajanut asian pikkusporttina paljon paremmin. Nyt ollaan vähän siinä ja tässä ettei astuta M3/4:n kannoille kaikessa.
              Originally posted by Remotion View Post
              Samaa mieltä kyl Eskon kanssa tuosta moottorihommasta.

              Oisivat laittaneet entisen M3:n vapari V8:n joko 4.0 tai 4.4 tilavuudella ja reilusti painoa veke verrattuna E90.... Sit ois ollu! Manuaalivaihteilla ja törkeän näteillä sävelillä. Ois vielä jäänyt se keinotekoinen - isomman numeron ämmän on oltava hieman nopeampi - attribuutti kun M3,4,5,6 ois olleet hitusen nopeempia turboväännön ja roboottilaatikon takia.
              Saiskohan tuohon individuaalina tilattua esim vapari v8:n äänet kaiuttimista ?

              Comment

              • BMW_Harrastaja
                BTCF Member
                • Dec 2012
                • 819
                • Oulu area

                #37
                Originally posted by Maza View Post
                Saiskohan tuohon individuaalina tilattua esim vapari v8:n äänet kaiuttimista ?
                Kylläpä se oiski sitten riemukasta ajoa sen jälkeen! Sylettää tuommonen...
                BMW driver and owner since 2000.

                Comment

                • Mikaatm
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 559
                  • Vantaa

                  #38
                  Originally posted by Maza View Post
                  Saiskohan tuohon individuaalina tilattua esim vapari v8:n äänet kaiuttimista ?
                  Böntti hoitaa jälkikäteen
                  450hv/550nm & 292hv/420nm & 190hv/400nm & 190hv/400nm

                  Comment

                  • IKa
                    BTCF Member
                    • Apr 2007
                    • 877
                    • Klaukkala

                    #39
                    Originally posted by BFI18 View Post
                    Tämä on niin onnistunut laite, jo 1M coupe oli sitä aikanaan, eikä huonompaan suuntaan tässä mennä
                    Saksassa muuten alkaen 56.700 Eur manuaalina, Suomessa tullee maksamaan +80 teur:think
                    Laakkosen myyjä kertoi suomihinnan olevan manuaaliversiolle ~82k€. Tilauksen voi jättää sisään 1/2016 alkaen. Ulkovärejä ei ole montaa vaihtoehtoa ja sisustaan on tarjolla vain musta nahka. Vannevalikoimassa on yksi ainoa malli. Myös tehdaslisävarusteita on tarjolla niukasti.

                    Maahantuoja oli perustellut niukkaa värivalikoimaa ja lyhyttä lisävarustelistaa sillä, että M2:sta tehdään vain yhdellä tuotantolinjalla.
                    G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22

                    Comment

                    • BFI18
                      BTCF Member
                      • Aug 2012
                      • 1456
                      • Turku

                      #40
                      Originally posted by IKa View Post
                      Laakkosen myyjä kertoi suomihinnan olevan manuaaliversiolle ~82k€. Tilauksen voi jättää sisään 1/2016 alkaen. Ulkovärejä ei ole montaa vaihtoehtoa ja sisustaan on tarjolla vain musta nahka. Vannevalikoimassa on yksi ainoa malli. Myös tehdaslisävarusteita on tarjolla niukasti.

                      Maahantuoja oli perustellut niukkaa värivalikoimaa ja lyhyttä lisävarustelistaa sillä, että M2:sta tehdään vain yhdellä tuotantolinjalla.
                      Eli hinta-arvio osui aika lähelle. +80k€ on joo paljon rahaa, mutta kyllä M235i:llekin hintaa tulee kun maahantuojan valkoisesta performancevarusteisesta pyydetään se karvan alle 80 tonnia.

                      Toivottavasti joku tuollaisen tännekin saa tilattua
                      1M:ssä oli aikoinaan sama meininki, vain kolmea eri väriä tarjolla+yksi sisusta.
                      Eikö muut normaali lisävarusteet ole saatavilla, siis navi, kattoluukku, hifejä ym.:think
                      Siis en siksi kysy että olisin tilaamassa, lähinnä mietin kun vuosien päästä alan käytettyä hakemaan
                      Last edited by BFI18; 09-12-2015, 19:23.
                      G26 i4 M50 Black Sapphire

                      Comment

                      • Hiace
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2011
                        • 1203
                        • Helsinki/Joensuu

                        #41
                        Minusta tuo 80k on jo jotenkin kohtuullinen hinta aidosta, uudesta M-autosta, joka paketista vedettynä ei välttämättä kaipaa mitään lisävarusteita.

                        Jos vertaa, että M3, M4, M5 hinnat pyörii siellä 130k+ kieppeillä.

                        Jos pinkkaa olisi, saattas mennä ostoon
                        F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                        Comment

                        • BFI18
                          BTCF Member
                          • Aug 2012
                          • 1456
                          • Turku

                          #42
                          Originally posted by Hiace View Post
                          Minusta tuo 80k on jo jotenkin kohtuullinen hinta aidosta, uudesta M-autosta, joka paketista vedettynä ei välttämättä kaipaa mitään lisävarusteita.

                          Jos vertaa, että M3, M4, M5 hinnat pyörii siellä 130k+ kieppeillä.

                          Jos pinkkaa olisi, saattas mennä ostoon
                          Samaa mieltä.
                          M3/M4 on jo niin selvästi kalliimpia, että tämä on ominaisuuksiin nähden hinnaltaan aika kilpailukykyinen, ollakseen tosiaan aito M-sarjan auto.
                          Olisi kiva nähdä M2 vs. M3 dragrace ja rata-ajoa...

                          Tilatkaa nyt joku tollanen äkkiä
                          G26 i4 M50 Black Sapphire

                          Comment

                          • böntti
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2011
                            • 2855
                            • Tampere

                            #43
                            Originally posted by Mikaatm View Post
                            Böntti hoitaa jälkikäteen
                            Totta kai hoitaa, joku nyt vaan ensin hommaa tuommosen auton.

                            S63B44 varmaankin sopiva:
                            -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                            -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                            -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                            -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                            -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                            Comment

                            • FlyingFinn
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2005
                              • 643

                              #44
                              Ei ole paha hinta jos tuohon jää. Täytyypä käydä Laakkosella pyörähtämässä jos nyt sitten lopulta tosiaan jotain tietävät.

                              Comment

                              • FlyingFinn
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2005
                                • 643

                                #45
                                Näyttää olevan lopulta ilmestynyt myös Suomen BMW:n sivuille. Hinnoittelu näyttää noudattavan samaa linjaa kuin aikoinaan 135 -> 1M eli n. 15 000 hintaerosta periaatteessa puhutaan. Tosin onhan tuossa ämmäläisessä näköjään vakiona jonkin verran varusteitakin. Onhan tuo hinnanero silti kohtalainen jos vertaa siihen minkä verran autoa saa lisää verrattuna M235i:hin. Voiman puute tuota M2:sta lähinnä vaivaa että alkaisi oikeasti kiinnostaa. Tämä taas varmaan jostuu siitä etteivät voi tehdä tästä nopeampaa kuin M4 mitä vaivaa voiman puute vielä enemmän...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎