Originally posted by Pohjoisen Poika
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Uusi M2
Collapse
X
-
Originally posted by Hiace View PostTuo on kyllä totta. Aika kova sana ois ollu joku kireä 4-sylinterinen turbonelonen, vaikka samoilla tehoilla. Kevyt moottori ja kunnon alusta, ois toiminu. Vaikka ei tämäkään paha.
Eli 6-pyttyisillä mennään tässä M2:n tapauksessakin ja hyvä näinLast edited by BFI18; 22-10-2015, 18:39.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Mainosvideon parasta antia ehdottomasti tuo e30 m3 joka tulee jonon jatkona___________________
BMW G30 520d -17
----------------------------------------------------------------------
MB c350 -11
BMW F11 M550D -14
Volvo s60 -13 R-Design Rebel Blue
MB w211 -07
BMW e39 525i -01
BMW e36 325i -93
BMW e36 320i -92
Comment
-
-
BMW M2:ssa ei itseasiassa ole ihan standardi N55-kone. Täältä bongattu vähän lisäinfoa:
http://f87.bimmerpost.com/forums/sho....php?t=1187545
-M2:n kone on modifioitu versio N55B30T0, jossa on "synergy"-osia eli ilmeisesti yhteisiä osia M4 S55-koneesta:
-Intercooleri on parempi
-Forged crankshaft eli kai taottu kampiakseli (suurempi vääntöjäykkyys, 3000Nm vs 4200Nm)
-Kampiakseli on kevyempi
-Männät erilaiset
-Kone kiertää 7000 rpm (enemmän kuin N55?) ja teho/vääntölukemat isommat (370hp / 465nm + 35 overboostilla)
-0-100 km/h 4.3 sekuntia, (mikä on entisaikojen superautoluokkaa )
Näistä en tiedä, ovatko vain markkinointia:
-M-jarrut
-Servotronic-ohjaus
-Adaptive M Suspension eli jousitus
-Active M Differential eli onko lukkoperä?
-M DCT Kaksoiskytkinvaihteisto, tätähän ei taida saada M235i:een, jossa momentinmuunninlaatikko
Värit ainoastaan: (pl.individuaalit)
-Long beach blue
-Alpine white
-Black sapphire
-Mineral grey
Comment
-
-
Originally posted by Esko View PostTaidan olla varmaan ainut, jonka mielestä toi M2 on tylsä ja valmiiksi nähty. Tota "samaa" 3l ahdettua bensakutosta on tungettu viime vuosina ihan urakalla kaikkiin korimalleihin ja perseeseen ///M lätkä. Toki onhan tässä vähän taas yritystä vrt. Johonkin M235:een vaikka, kun 1M:n tavoin isompi raideleveys jne. mutta silti ei jotenkin sytytä. Ehkä joku mersun tapaan 2l ahdettu pata, mukavasti perusversiosta kevennetty omapaino (tyyliin takapenkit veks, hiilarikatto jne.) ja pyöreesti joku +300hv olisi ajanut asian pikkusporttina paljon paremmin. Nyt ollaan vähän siinä ja tässä ettei astuta M3/4:n kannoille kaikessa.Originally posted by Remotion View PostSamaa mieltä kyl Eskon kanssa tuosta moottorihommasta.
Oisivat laittaneet entisen M3:n vapari V8:n joko 4.0 tai 4.4 tilavuudella ja reilusti painoa veke verrattuna E90.... Sit ois ollu! Manuaalivaihteilla ja törkeän näteillä sävelillä. Ois vielä jäänyt se keinotekoinen - isomman numeron ämmän on oltava hieman nopeampi - attribuutti kun M3,4,5,6 ois olleet hitusen nopeempia turboväännön ja roboottilaatikon takia.
Comment
-
-
Originally posted by BFI18 View PostTämä on niin onnistunut laite, jo 1M coupe oli sitä aikanaan, eikä huonompaan suuntaan tässä mennä
Saksassa muuten alkaen 56.700 Eur manuaalina, Suomessa tullee maksamaan +80 teur:think
Maahantuoja oli perustellut niukkaa värivalikoimaa ja lyhyttä lisävarustelistaa sillä, että M2:sta tehdään vain yhdellä tuotantolinjalla.G22 coupe M440i A xDrive MHEV -22
Comment
-
-
Originally posted by IKa View PostLaakkosen myyjä kertoi suomihinnan olevan manuaaliversiolle ~82k€. Tilauksen voi jättää sisään 1/2016 alkaen. Ulkovärejä ei ole montaa vaihtoehtoa ja sisustaan on tarjolla vain musta nahka. Vannevalikoimassa on yksi ainoa malli. Myös tehdaslisävarusteita on tarjolla niukasti.
Maahantuoja oli perustellut niukkaa värivalikoimaa ja lyhyttä lisävarustelistaa sillä, että M2:sta tehdään vain yhdellä tuotantolinjalla.
Toivottavasti joku tuollaisen tännekin saa tilattua
1M:ssä oli aikoinaan sama meininki, vain kolmea eri väriä tarjolla+yksi sisusta.
Eikö muut normaali lisävarusteet ole saatavilla, siis navi, kattoluukku, hifejä ym.:think
Siis en siksi kysy että olisin tilaamassa, lähinnä mietin kun vuosien päästä alan käytettyä hakemaanLast edited by BFI18; 09-12-2015, 19:23.G26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Hiace View PostMinusta tuo 80k on jo jotenkin kohtuullinen hinta aidosta, uudesta M-autosta, joka paketista vedettynä ei välttämättä kaipaa mitään lisävarusteita.
Jos vertaa, että M3, M4, M5 hinnat pyörii siellä 130k+ kieppeillä.
Jos pinkkaa olisi, saattas mennä ostoon
M3/M4 on jo niin selvästi kalliimpia, että tämä on ominaisuuksiin nähden hinnaltaan aika kilpailukykyinen, ollakseen tosiaan aito M-sarjan auto.
Olisi kiva nähdä M2 vs. M3 dragrace ja rata-ajoa...
Tilatkaa nyt joku tollanen äkkiäG26 i4 M50 Black Sapphire
Comment
-
-
Originally posted by Mikaatm View PostBöntti hoitaa jälkikäteen
S63B44 varmaankin sopiva:
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
-
Näyttää olevan lopulta ilmestynyt myös Suomen BMW:n sivuille. Hinnoittelu näyttää noudattavan samaa linjaa kuin aikoinaan 135 -> 1M eli n. 15 000 hintaerosta periaatteessa puhutaan. Tosin onhan tuossa ämmäläisessä näköjään vakiona jonkin verran varusteitakin. Onhan tuo hinnanero silti kohtalainen jos vertaa siihen minkä verran autoa saa lisää verrattuna M235i:hin. Voiman puute tuota M2:sta lähinnä vaivaa että alkaisi oikeasti kiinnostaa. Tämä taas varmaan jostuu siitä etteivät voi tehdä tästä nopeampaa kuin M4 mitä vaivaa voiman puute vielä enemmän...
Comment
-
Comment