Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 madallus kysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -AP-
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 2
    • Turku

    E30 madallus kysely

    Eli haluaisin tietää kuinka paljon olette madaltaneet omia E30 bemareita ja minkä merkkisillä madallussarjoilla ja paljonko on madalluksen jälkeen jäänyt lokarinkaaren ja pyörännavan väliin tilaa eli etäisyys kaaren reunasta pyörännapaan senttimetreinä?
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    On kokeiltu:
    - H&R 40/40, vanteet orkkis 15*7,5 BBS by BMW, renkaat 205/55. Toimiva paketti, mutta mielestäni turhan korkea.

    - H&R 60/60, vanteet Compomotive 15*8 et20, renkaat 215/50. Taka ja etupää tasapainossa. Pyörät aika lähellä kaaria.

    - Jamex 80/60, vanteet/renkaat samat, kuin 40/40. SIKA MATALA! Vaatii kivikovat lyhyet iskarit.

    - Tällähetkellä F&K 60/40, vanteet 17*8.5 et30, renkaat 215/40. Mielestäni paras yhdistelmä. Takana vanteet voisivat olla aavistuksen lähempänä kaaria.

    Senteissä vaikea arvioida mittoja, mutta täytyy muistaa että -88-90 malleissa takakaaret 3cm alempana.
    Lisää tietoa "haku" toiminnolla......

    Comment

    • Vega_
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 888
      • Kokkola

      #3
      Auto on -88 eli uudempaa E30 korimallia.
      Madallus -60/40mm fk:n alustasarja

      Autossa lievä etukeno,mutta pyörät menee ihan sopivasti kaariin nähen, tosin perä sais olla etukenon takia hieman matalampi!
      Pitää kattoa jos laittais perään -60mm jouset ja eteen madaltavat jousilautaset.

      Vanteina on 15" ja kumet 205/50/15

      hintaa nähen oon ollu todella tyytyväinen tohon alustaan! Ei liian kova,mutta kuitenki jämäkkä.

      Comment

      • Baadman
        Bimmer Rookie
        • Jan 2005
        • 61

        #4
        Vanhempi e30.

        G&M -60/60 setti + jousilautaset n.-20mm => käytännössä n.-80/60.
        Kesällä 7x15et13 195/50r15.
        Talvella 6x14et35 175/65r14.

        Sopiva "muurahaisentappaja" ympärivuotiseen käyttöajeluun...
        Eikä mitään turhia lippoja/lärpäkkeitä kopassa.
        Tosin muijjan en anna ajaa talvella itsekseen....
        Ja tulossa säädettävä KW ku perse liika korkee etelleen......

        Comment

        • mth_84
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 178

          #5
          auto on vanhempaa e30 mallia.

          madallus -40mm weitec ja vanteet on ollu 7x15" 195/50 rattailla.
          autoon jää liikaa ilmaa suojien väliin joten ensikesäksi tulossa


          7x17" vanteet ja 60/60 alusta, pitäis alkaa olla kohtuullisissa mitoissa..
          muuten ihan hyvä ollut ajaa.
          323i e21 entisöinti
          Corolla HT xx-ge -75

          Comment

          • Anselmo H
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 942
            • Vantaa

            #6
            Eibach + bilstein yhdistelmä on ainakin E30 touringiin sopiva. Onnistuneen ulkonäön lisäksi alusta toimii todella hyvin, kovemmassa vauhdissa napakka mutta kaupungissa ei irtoa paikat hampaista edes mukulakivikadulla. Tiputus taisi olla jotain -30 tai 40mm.
            F11 523iA Touring
            E93 325i cabrio
            E81 116i
            Triumph Daytona 955i

            Comment

            • -mikko-
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 45
              • Helsinki

              #7
              Itselläni oli -90 e30.
              Alusta oli -40 mm Weitec ja renkaat 205/45R17.
              Varsinkin edestä olisi pitänyt pudottaa enemmän kun jäi turhan paljon tyhjää kaarien ja renkaan väliin. Takana olivat melko asiallisen näköiset.

              Comment

              • -AP-
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 2
                • Turku

                #8
                eli haluaisin tietää sen uudemman E30 lokarin ja pyörännavan välin senttimetreinä ja millä madalluksella se on saatu, koska tällä hetkellä auto menee aivan liian matalalla ja tarvitsisi tietää että kuinka paljon auto nousisi ja millä madalluksella.

                Comment

                • Baadman
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 61

                  #9
                  auto menee aivan liian matalalla

                  ?????????????????????????

                  Ja miulla siis toi em. käyttis....

                  "Harrasteluautoani" pitää aina korottaa leimalle apaut 4" jotta piäsis konttorin kynnysten yli......
                  60-luvun lahna nääs ......

                  Comment

                  • henri
                    BTCF Member
                    • Aug 2002
                    • 5752
                    • Kiuruvesi/Iisalmi

                    #10
                    uudempaa mallia oleva E30 G-Max 60/40mm, takaa on passeli, mutta edestä vois sellaset 10mm hilpasta pois, ni sitte ei ois sitä väliä siinä lokarin ja renkaan pinnan välissä

                    mutta ihan tarpeeks matala näinki
                    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                    Ex. E30 320i 2d GTS -88


                    E46 330Cd (projekti V.2)


                    ----------------------------

                    Comment

                    • -AP-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 2
                      • Turku

                      #11
                      eli niitä sentti lukemia kehiin. ja on se nyt aivan liian matala kun autoa ei saa talliin ilman ramppeja ja jos etupuskuriksi pistää riegerin gts:n niin puskurin ja maan väliin jää aika tarkkaan 6 cm. ja lisäksi alusta on aivan liian kova.

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Originally posted by Baadman
                        Vanhempi e30.

                        G&M -60/60 setti + jousilautaset n.-20mm => käytännössä n.-80/60.
                        Kesällä 7x15et13 195/50r15.
                        Talvella 6x14et35 175/65r14.

                        Sopiva "muurahaisentappaja" ympärivuotiseen käyttöajeluun...
                        Eikä mitään turhia lippoja/lärpäkkeitä kopassa.
                        Tosin muijjan en anna ajaa talvella itsekseen....
                        Ja tulossa säädettävä KW ku perse liika korkee etelleen......
                        meneekö katsastuksen läpi tolla laskulla??? ja oletko mitannut monta senttiä jäi väliä??? siis maa-runkopalkki...
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • Baadman
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2005
                          • 61

                          #13
                          Nakkaat lirpakkeet korista mäjelle ja alle vakiot 175/70r14 donitsit .
                          Tai vaikka 185/70r14.
                          Ei herneitä .

                          En miekää piäse talliin ilman "ylimääräisiä ajosiltoja".....
                          Se on niitä henk.koht. valintoja .
                          Miulla noi nakkivalinnat tiputtaa kans apaut sentin lissee kinnerii versus vakionakit ku halkasijat n.2cm pienemmät
                          => kiiiiiiiiihtyyyyyy paremmin (ainaskin kuski aina välillä )

                          Miulla "varastointinakkeina" 185/70r14 tallilla eikä tartte ies autonosturia pikkuhommiin...

                          Comment

                          • Baadman
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2005
                            • 61

                            #14
                            Originally posted by jmp2002
                            meneekö katsastuksen läpi tolla laskulla??? ja oletko mitannut monta senttiä jäi väliä??? siis maa-runkopalkki...

                            Riippuu paikasta ja inssistä....
                            Enempi ollu onkelmia noitten jenkkien muavarojen kans...
                            Ja katastaessa monasti ollu alla 185/70r14 muasturinkumit...

                            Ennou mittaillu mut broidin 87 e30 -35mm aipahheilla, vakioiskareilla ja 195/60r14 nakeilla "raktori" ihan oikeesti rinnalla versus miun 84 e30 kesänageil.

                            Comment

                            • -AP-
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 2
                              • Turku

                              #15
                              kyl se auto voi olla liian matala jos sillä oikein meinaa ajaa jossain, mutta nyt on niin matala et puskuri jää ensimmäiseen pieneen kuoppaan. Eli nyt jos sais niit mittoi siit pyörännavasta siihen kaaren reunaan ja autohan oli E30 uudenpi korinen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎