Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 madallus kysely

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalk
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 81
    • hki

    #31
    Osaisko joku heittää arviota, että montako milliä on perää pudotettu kun takana jouset vapaassa mitassa on noin 195mm? Jotenki tuntuu perä olevan liian matala verrattuna keulaan, kun takarenkaat on kiinni kaarissa ja edessä on jokunen sentti varaa, korimalli uudempi e30.

    Comment

    • Esko
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 11719
      • Kouvola

      #32
      Originally posted by kalk
      Osaisko joku heittää arviota, että montako milliä on perää pudotettu kun takana jouset vapaassa mitassa on noin 195mm? Jotenki tuntuu perä olevan liian matala verrattuna keulaan, kun takarenkaat on kiinni kaarissa ja edessä on jokunen sentti varaa, korimalli uudempi e30.
      aika tyypillinen homma...veikkaisin jotain 40/40 settiä

      itelle on nyt saksasta tulossa KW:n 60/60 madallusjouset...saa vähä tota horokkilookkia pois (toivottavasti)

      Comment

      • Jinx
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 49
        • Jyväskylä

        #33
        Mitä iskareita olette kytkeneet rasseihin 60/60-madalluksen myötä ? Kokemuksia ja suosituksia ? Itsellä taitaa mennä iskarit vaihtoon, edellinen omistaja on pistänyt madallukset alle mutta jättänyt tavan iskarit...
        Tällä hetkellä: E39 525d ´04
        Kauniina muistona:E30 325i
        ///M-Technic II vm. -89
        Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
        E34 '89
        525i.

        Comment

        • Esko
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 11719
          • Kouvola

          #34
          Originally posted by Jinx
          Mitä iskareita olette kytkeneet rasseihin 60/60-madalluksen myötä ? Kokemuksia ja suosituksia ? Itsellä taitaa mennä iskarit vaihtoon, edellinen omistaja on pistänyt madallukset alle mutta jättänyt tavan iskarit...
          itellä on bilstein sprintit ympäri auton...kyllä joku 40/40 satsi menee vielä vakio iskareillakin mut lisää ku madaltaa ni iskarit sylkäsee kyllä mehut pihalle!

          parhaan tuloksen saa tietty jo tollasella pienemmällä madalluksellakin ku vaihtaa lyhyemmät iskarit

          Comment

          • RiiQuu
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2003
            • 1367

            #35
            mulla kans Bilsteinin Sprintit ed/ta. Sitten Weitecin 40/40 vai oliko 35/35 jouset ja edessä Bonrathin federtellerit. on ihan ok ajaa (aika pehmeä), mutta perä saisi olla vähän matalemmalla. renkaan/lokareiden välit on silleen että edessä on tasan sentin enemmän välystä kuin takana.

            kuviakin löytyy tuolta showroommista, viimeisiä kuvia topicissa vanha liitto edition
            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
            - - -
            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
            Cäbi©

            E36 M3 Coupé 1996
            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

            Comment

            • Jinx
              Bimmer Rookie
              • Sep 2004
              • 49
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by Esko
              kyllä joku 40/40 satsi menee vielä vakio iskareillakin mut lisää ku madaltaa ni iskarit sylkäsee kyllä mehut pihalle!
              Pahinta peläten ja parasta toivoen sitten:
              Tällä hetkellä: E39 525d ´04
              Kauniina muistona:E30 325i
              ///M-Technic II vm. -89
              Muut sotaratsut:E34 525i '90, E30 '89 316i, '88 325i, '89 316
              E34 '89
              525i.

              Comment

              • Jeremias_touring
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 170
                • Kuopio

                #37
                Asiaan nyt vähän liittyen:

                Kun tollasenkin 60/60, ellei jopa 80/jotain madalluksenkin kun räppää alle niin e30:kympissä rengaskulmat, etenkin takana menee AIVAN vituilleen... onhan se kivan näkönen setti tietysti, mutta sitten ei paljoo enää naarata kun käytäntö tulee vastaan puolen vuoden päästä kun rengas on vinkunu ihan kantillaan..

                Sisäsyrjät kankailla ja ulkona rengaspinta niinku uudessa...

                ELI:

                Onko joku hommannu jostain säädettäviä tukivarsia taakse e30:kymppiin,
                tai fiilaillu ite tommosia ??? Vois vähän antaa vinkkiä miten saa rengaskulmat takas järkeviksi tollasten teinimadallusten jälkeen?

                Itellä 40/40 Weitec, ja Bilsteinin Psrpsrintti
                RWD on pop

                Comment

                • RiiQuu
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1367

                  #38
                  Kellään korkeussäädettävää alustaa E30:sessa? Mikä? Miten matalalla tällä hetkellä? Kiinnostaisi myös meneekö liian kovaksi..
                  "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                  - - -
                  E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                  Cäbi©

                  E36 M3 Coupé 1996
                  G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11719
                    • Kouvola

                    #39
                    Originally posted by RiiQuu
                    Kellään korkeussäädettävää alustaa E30:sessa? Mikä? Miten matalalla tällä hetkellä? Kiinnostaisi myös meneekö liian kovaksi..
                    Eikö mazalla ole avossa joku viritelmä ollu
                    emmä sitte ymmärrä mitä tollasella korkeussäädettävällä tekee ku ostaa kerralla oikean mittaiset jouset ni hommahan on siinä...varsinkin jos ei talviautona tartte sitä ni sehän saa olla ihan tontissa

                    Comment

                    • RiiQuu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1367

                      #40
                      Originally posted by Esko
                      Eikö mazalla ole avossa joku viritelmä ollu
                      emmä sitte ymmärrä mitä tollasella korkeussäädettävällä tekee ku ostaa kerralla oikean mittaiset jouset ni hommahan on siinä...varsinkin jos ei talviautona tartte sitä ni sehän saa olla ihan tontissa
                      Joo, mazallahan oli, nythän mä muistan. Maza voisi vielä tulla valaisemaan aiheesta, oliko se EVO 8 vai 9 alusta mikä piti olla se korkeusäädettävä? Ja oliko tehdastekoinen vai home-made? Toisaalta kiinnostaa myös miten kovia ne on, voiko esim. KW-Variante II:sta säätää tosi mukavaksi j.n.e. 15 vuotta vanha Cabrion kori tuskin tykkää kovin kovasta alustasta..

                      Kiinnostaa lähinnä siksi kun omasta mielestä en saa tuota Cabriota millään oikealle korkeudelle, ja tahtois vaihtelua välillä siihen korkeuteen. Millaiset Esko noi KW:n 60/60 jouset on ollu? Onko alla jo?

                      EDIT. Tällainen olisi myös melko halpa vaihtoehto takapäähän, etenkin jos paljon madaltavat jouset siellä paikallaan: FK Höhenverstellbare Hinterachsel Blöcke BMW E30
                      Last edited by RiiQuu; 27-11-2005, 17:20. Reason: Linkin lisäys
                      "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                      - - -
                      E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                      Cäbi©

                      E36 M3 Coupé 1996
                      G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                      Comment

                      • jmp2002
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 5727
                        • Rovaniemi

                        #41
                        Itselläni kans kiinostaa korkeus säädettäväalusta, kun touring malliin ei saa edes 60mm jousia taakse, paitsi tieten sedanin, mutta onko ne löysemmät??

                        ja sitten että kun vaihtelee vanteita, niin olisi kiva kun sää säädettyä korkeuden sopivaksi.

                        Itselläni on nytten Kw 60/40 madallussarja, ja on minusta todella hyvä hintaan nähden. Ei ole liian kova, mutta mukavan jäykkä ja hyvä mutkissa. Suosittelen..
                        E30 325i Touring -89
                        E30 325i touring -88 m50tbo
                        G20 330e M-Sport -20

                        Comment

                        • takatalvi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 1019
                          • Jokela

                          #42
                          Originally posted by jmp2002
                          Itselläni kans kiinostaa korkeus säädettäväalusta, kun touring malliin ei saa edes 60mm jousia taakse, paitsi tieten sedanin, mutta onko ne löysemmät?
                          Sedanin jouset on löysemmät, joten ne ei käy tourinkiin. Tulee todella huono ajaa, varsinkin, jos yhtään on kuormaa päällä. Vallilan takomosta saa mimmoset jouset vaan...
                          BMW i3

                          Comment

                          • RiiQuu
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 1367

                            #43
                            KW:n 55/55 ja 60/60 jousista Sedan / Cabrio

                            Originally posted by takatalvi
                            Sedanin jouset on löysemmät, joten ne ei käy tourinkiin. Tulee todella huono ajaa, varsinkin, jos yhtään on kuormaa päällä.
                            Dualfunilla taitaa olla G-Maxin 60/60 Sedanin setti tuossa Touringissa, valaiskoon itse enemmän asiasta. Ainakin sopii fyysisesti paikalleen, vaikka onkin ollut juttua takajousien erilaisuudesta. Kuin myös on ollut juttua Sedanin ja Cabrion takajousien erilaisuuksista, joten lähin ottamaan selvää mitä esim. KW Gewindefahrwerkilla on tarjolla (paljon madaltavia, pelkkiä jousisarjoja ilman iskareita E30 Sedan ja Cabrio.) Tällaista ilmeni:

                            FL = Facelift (uudempi muovipuskurinen malli, takakaaret matalat)
                            VFL = Vor-Facelift (vanhempi peltipuskurinen malli, takakaaret korkeat)


                            FL.....Cabrio 11.90-2.94..osanumero 25020055 mad. 55/55 hinta 165 €
                            VFL...Cabrio 86-10.90.....osanumero 25020056 mad. 55/55 hinta 135 €

                            FL.....Sedan 9.87->........osanumero 25020055 mad. 55/55 hinta 165 €
                            VFL...Sedan 11.82-8.87...osanumero 25020555 mad. 55/55 hinta 135 €

                            FL.....Sedan 9.87->........osanumero 25020056 mad. 60/60 hinta 135 €
                            VFL...Sedan 11.82-8.87...osanumero 25020556 mad. 60/60 hinta 135 €


                            Eli ainakin KW myy samaa jousisarjaa sekä Sedaniin että Cabrioon, mutta merkillepantavaa on miten ne eroaa FL ja VFL mallien osalta. Eli esim. FL Sedanin 60/60 jouset ovat samat mitkä voi asentaa VFL Cabrioon niiden madaltaessa siinä 55/55 KW:n mukaan. Hmm. Interesting...
                            "Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
                            - - -
                            E30 325i Cabrio M-Technic I 1990
                            Cäbi©

                            E36 M3 Coupé 1996
                            G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

                            Comment

                            • 318is^^
                              Bimmer Rookie
                              • Mar 2010
                              • 38
                              • suomi

                              #44
                              minkäslaista alustasarjaa kannattas hommailla e30 vm88 51mm tolpat vanteina 7.5x16 205/45kumeil ja takana 9x16 215/40 kumeil. pitäs saaja melkosillee et kaaret ois mahollisimman lähellä renkaita oisko joku 60/40mm madallus tarpeeks vai pitääkö tiputtaa vielä enempi=??

                              Comment

                              • micke_
                                Bimmer Enthusiast
                                • Aug 2008
                                • 1155
                                • Lojo

                                #45
                                Enemmän
                                E24 ///M635CSI
                                E61 520d LCI
                                Ex: E30 1006hv/1161nm
                                ig: m1ckee_

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎