Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 madallus kysely

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 318is^^
    Bimmer Rookie
    • Mar 2010
    • 38
    • suomi

no paljoko tuota kannattas tiputtaa hakuses ois melkone lintta mutta kuitenki sellane että voi vielä ajaa nii että ei rapaa kokoaja ja jos ois jotai linkkia mistä sais ¨halvalla¨ sopivaa settiä niin ja mitä vaikuttaako toi mitää ko mulla on 4sylinterine toi e30 ja siinä on 51mm tolpat nii siihehän pitää tilata 6sylinterisen alusta sarja madaltaako se sitte niin palio ku luvataan vai onko se jäykempi yms:_???
    Last edited by 318is^^; 11-05-2010, 21:37.

Comment

• magilainen
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2007
      • 1023
      • Iisalmi

ite kans mietiskelin millasta alustaa pitäs hankkia että olis keula huomattavasti tontissa,mutta perä myös siinä sivussa? alustan pitää olla kivi kova.. vehkeessä on isot tolpat ja 4syl, vanteet takana 18" ja 9,5" leveä,225/35/18 ja edessä 18" ja 8,5" leveä, 215/35/18..nyt alla joku 40/40 ja takana about 8cm kaaresta vanteeseen ja edessä noin 10cm :p
      Bmw e91 330xd -06 msport
      Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
      Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition

Freude am Fahren

Comment

• penari
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 598
        • Vihanti

Originally posted by magilainen View Post
        ite kans mietiskelin millasta alustaa pitäs hankkia että olis keula huomattavasti tontissa,mutta perä myös siinä sivussa? alustan pitää olla kivi kova.. vehkeessä on isot tolpat ja 4syl, vanteet takana 18" ja 9,5" leveä,225/35/18 ja edessä 18" ja 8,5" leveä, 215/35/18..nyt alla joku 40/40 ja takana about 8cm kaaresta vanteeseen ja edessä noin 10cm :p

Omassa e30 320 -88 on nyt muutaman tuhat kilsaa ollu V-maxxin säädettävä alusta. Vanteet edessä ja takana 9x16 et10. Renkaat molemmissa päissä 215/40. Takana hiukan raapii kaariin, mutta edessä mahtuu pyörimään mainiosti. Säädöt siis niin alhaalla kun saa eli edessä ~-80mm ja takana -65mm. Edestä sais kyllä vielä tippua ehkä sentin verran, jotta ois kumi kaaren tasalla. Tällä alustalla kivirekiefekti on taattua

E: auto siis 51mm tolpilla
        Last edited by penari; 11-05-2010, 22:08.
        F01 730d semivoll
        e30 325 turbo m-tech2

Comment

• magilainen
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1023
          • Iisalmi

olikohan tuo alusta kuinka arvokas?
          Bmw e91 330xd -06 msport

Freude am Fahren

Comment

• penari
            BTCF Member
            • Nov 2004
            • 598
            • Vihanti

Originally posted by magilainen View Post
            olikohan tuo alusta kuinka arvokas?

Mut jos uudestaan sais nyt päättää, niin säästäisin ja ostaisin d2. Näytti olevan taas tarjouksessa 700€

E. ja tuossa http://www.btcf.fi/forum/showthread....alustat&page=2
            F01 730d semivoll
            e30 325 turbo m-tech2

Comment

• Harri G
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 9041
              • Iisalmi

Originally posted by 318is^^ View Post
              no paljoko tuota kannattas tiputtaa hakuses ois melkone lintta mutta kuitenki sellane että voi vielä ajaa nii että ei rapaa kokoaja ja jos ois jotai linkkia mistä sais ¨halvalla¨ sopivaa settiä niin ja mitä vaikuttaako toi mitää ko mulla on 4sylinterine toi e30 ja siinä on 51mm tolpat nii siihehän pitää tilata 6sylinterisen alusta sarja madaltaako se sitte niin palio ku luvataan vai onko se jäykempi yms:_???
              On olemassa myös 4zyl mit 51mm federbein alustasarjoja. Etsivä löytää. 6-pyttysen satsissa on tietenkin edessä jäykemmät jouset. Itse päädyin 60/40 settiin, koska ajattelin vielä ajaa autolla talvellakin. Esmes FK myy 75/50 settiä joka luulis olevan jo melko matala, ~300e, voi olla vähän allekin. Weitec myy 60/60 settiä kuin myös KW, näillä hinnat pyörii jossain 400e kieppeillä.

Kun nyt olen jonkin verran internetin virtuaalisessa maailmassa perehtynyt asiaan, niin käyttöautoon sopivin madallus lienee 60/60 mikäli pre-facelift ja 60/40 jos facelift. Itse tosin tilasin pre-faceliftiin 60/40 satsin, koska sillä pääsin 150e halvemmalla vrt 60/60 (FK AKX 60/40 185e kotiin kannettuna).
              E39 ja E91

Comment

• magilainen
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1023
                • Iisalmi

onko kuinka monella täällä kokemusta tuosta d2 alustasta?
                onko bolt on vai pitääkö tolpat passittaa valmistajalle muokattavaksi? :think
                Bmw e91 330xd -06 msport

Freude am Fahren

Comment

• 318is^^
                  Bimmer Rookie
                  • Mar 2010
                  • 38
                  • suomi

Originally posted by Harri G View Post
                  On olemassa myös 4zyl mit 51mm federbein alustasarjoja. Etsivä löytää. 6-pyttysen satsissa on tietenkin edessä jäykemmät jouset. Itse päädyin 60/40 settiin, koska ajattelin vielä ajaa autolla talvellakin. Esmes FK myy 75/50 settiä joka luulis olevan jo melko matala, ~300e, voi olla vähän allekin. Weitec myy 60/60 settiä kuin myös KW, näillä hinnat pyörii jossain 400e kieppeillä.

Kun nyt olen jonkin verran internetin virtuaalisessa maailmassa perehtynyt asiaan, niin käyttöautoon sopivin madallus lienee 60/60 mikäli pre-facelift ja 60/40 jos facelift. Itse tosin tilasin pre-faceliftiin 60/40 satsin, koska sillä pääsin 150e halvemmalla vrt 60/60 (FK AKX 60/40 185e kotiin kannettuna).
                  no tuota noin minkälaista koria tuo mun kiesi on kun on vm88 kannattaako tilata siis 60/40 vaiko 60/60. jääköhän tuolla 60/40 setillä paljoki kaarien väliin tyhjää? mite jos iskis 60/60 jousisatsin ja napsasis etujousista sentin /puolitoista poies eteen on kuitenki tulossa paremmat ja madallusjousien kans sopivat iskarit. takaiskareista en tiiä vielä ko jos 40mm madaltaa nii vois antaa olla ne vakiot on iha ok kunnossaki vielä

Comment

• joni_wt
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2004
                    • 3627
                    • Yka

no tuota noin minkälaista koria tuo mun kiesi on kun on vm88 kannattaako tilata siis 60/40 vaiko 60/60. jääköhän tuolla 60/40 setillä paljoki kaarien väliin tyhjää? mite jos iskis 60/60 jousisatsin ja napsasis etujousista sentin /puolitoista poies eteen on kuitenki tulossa paremmat ja madallusjousien kans sopivat iskarit. takaiskareista en tiiä vielä ko jos 40mm madaltaa nii vois antaa olla ne vakiot on iha ok kunnossaki vielä

Tuossa autossa on FK 75/50 jouset orkkisiskareilla. Ei tosiaan liian matalaksi mene. m40 moottorilla.

Mulla on sitte tuossa toisessa e30:ssä Weitecin 60/40, pre-facelift ja madallus oikeastaan sama. En ole tarkkoja mittauksia tehnyt, mutta ei kyllä ratkasevaa eroa. Tässä vehkeessä m10 motti.
                    e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

Comment

• 318is^^
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2010
                      • 38
                      • suomi

no mites ne vuosimallit meni elikkä onko vm 88eli toi mun kiesi siis prefacelift vai facelift?onko kuvan auto siis sun jos on nii tuota minkäkokoset/levyset vanteet ja mitkä kumit?nii ja oisko tälläne setti sit mitään hintaki ois kohdillaan http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...mcode=FFKBM005 vai kannaatako tolla mun korilla ostaa toi 60/40 ? niin ja sopiiko jouset mulla isot tolpat.
                      Last edited by 318is^^; 12-05-2010, 22:52.

Comment

• ChilileipÄ
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 2014
                        • jyväskylä

no mites ne vuosimallit meni elikkä onko vm 88eli toi mun kiesi siis prefacelift vai facelift?onko kuvan auto siis sun jos on nii tuota minkäkokoset/levyset vanteet ja mitkä kumit?nii ja oisko tälläne setti sit mitään hintaki ois kohdillaan http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...mcode=FFKBM005 vai kannaatako tolla mun korilla ostaa toi 60/40 ? niin ja sopiiko jouset mulla isot tolpat.
                        facelifti on sun bemari
                        F11 530D M-Sport ’11
                        E39 525iA touring M-Sport '02
                        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

Comment

• 318is^^
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2010
                          • 38
                          • suomi

http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...mcode=FFKBM005 tekis mieli kuitenki tuo -75/-50 tilata mutta taitaa takaa raapia kumit kaarihin ja entiä sitte mites matalalla öljypohojaki tulee mahtasko kellää olla kuvaa -75/-50 vietereillä varustetusta e30 faceliftistä nii sais vähä nähdä että kumpaan päädyn

Comment

• ChilileipÄ
                            BTCF Member
                            • Mar 2007
                            • 2014
                            • jyväskylä

http://osaverkko.shop.wosbee.com/Pub...mcode=FFKBM005 tekis mieli kuitenki tuo -75/-50 tilata mutta taitaa takaa raapia kumit kaarihin ja entiä sitte mites matalalla öljypohojaki tulee mahtasko kellää olla kuvaa -75/-50 vietereillä varustetusta e30 faceliftistä nii sais vähä nähdä että kumpaan päädyn
                            no eikä tossa joni_wt just laittanu kuvan niillä jousilla toki näyttää jotenki "korkeelta"

nii ja jos raapii ni sit pitää mankeloida kaaria
                            F11 530D M-Sport ’11

Comment

• ChilileipÄ
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 2014
                              • jyväskylä

tossa pari kuvaa omasta ex: bemmistä fk:n 60/40 sarjalla

http://ozzy88.1g.fi/kuvat/s%E4l%E4%E4/bemmi+051.jpg

kene on m40b16 ja iskareina on jotkut jom:in lyhkäset kumit on 185/65r14
                              F11 530D M-Sport ’11

Comment

• joni_wt
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 3627
                                • Yka

Mun entinen auto, nykysistä vanteista en tarkkoja speksejä tiiä.. jokku 10" leveät 16" vanteet kuitenkin takana.

Kuvassa on siis juuri nuo linkin jouset, ja jouset passaa (käsittääkseni) ristiin ison- ja pienen tolpan välillä..vain iskareissa eroja. Korjatkaa viisaammat.
                                e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎