Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e30 316 farmari vm 91 muutokset

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmerrr
    BTCF Member
    • May 2013
    • 223
    • turku

    bmw e30 316 farmari vm 91 muutokset

    Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa että saa muutos katsastettua 2,5 koneella? Jo onko jollain laittaa sitä vastaavuus todistusta missä näkyy mitä kaikkea tarvitsee tehdä. Ja ei toiminut haku puhelimella eikä ole konetta käytössä. Olisi kiire saada tiedot kiitos etukäteen vastanneille.
  • Tonton
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 9101
    • Raisio

    #2
    Originally posted by bimmerrr View Post
    Mitä kaikkea tarvitsee vaihtaa että saa muutos katsastettua 2,5 koneella? Jo onko jollain laittaa sitä vastaavuus todistusta missä näkyy mitä kaikkea tarvitsee tehdä. Ja ei toiminut haku puhelimella eikä ole konetta käytössä. Olisi kiire saada tiedot kiitos etukäteen vastanneille.
    Ne tiedot saat lähimmältä katsastus konttorilta, löytyvät trafin tietokannasta.
    316-> 325
    Alustaan jarrut, vakaajat, iskunvaimentajat jouset, takatukivarret, etu ja taka-apurunko ja abs jos sitä ei ole. Voimansiirtoon laatikko, perä ja vetarit

    Tossa lyhyesti, tähän tais olla oma topik jossain
    Kuka siirtää?
    sigpic
    M-B Vito -22
    Transit Custom -18
    Yamaha vx ho cruiser -22
    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
    [email protected]

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Aika moni e30 toukan alusta on samoilla osilla kuin 325 (touring) vaikka kone olisi pienempi. Kannattaa mittailla osia ja verrata osanumeroja.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • bimmerrr
        BTCF Member
        • May 2013
        • 223
        • turku

        #4
        onko tämä sivu hyvä osien vertailuun http://bmwfans.info/parts-catalog/?

        Comment

        • Dre-
          Bimmer Fanatic
          • May 2013
          • 238
          • Lahti

          #5
          Omani on juuri neloskoneisesta E30 toukasta ja vastaa 325 alustaa.
          Sama homma myös eli 316i -> 325i muutos meneillä ollu jonku aikaa
          Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
          ///

          Ex.
          E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
          E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
          E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
          E38 740i (M62B44) Biarritzblau
          E39 530D (M57D30) Individual 490
          F10 520D (B47D20) Jatoba
          E30 316i (M20B25) Schwartz
          F30 330e (B48B20) Melbourne Red

          Comment

          • bimmerrr
            BTCF Member
            • May 2013
            • 223
            • turku

            #6
            Oisko sulla niitä vakaajan tankojen paksuuden mittojja laittaa? Takatukivarret on varmaan samat kun on levy jarrut takanakin? Eteen vain vaihtaa isot tolpat ja jarrut, millaisissa hinnoissa m20b25 koneet pyörivät? Pelkkä kone ilman laatikkoa ja kardaania.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #7
              Originally posted by bimmerrr View Post
              Oisko sulla niitä vakaajan tankojen paksuuden mittojja laittaa? Takatukivarret on varmaan samat kun on levy jarrut takanakin? Eteen vain vaihtaa isot tolpat ja jarrut, millaisissa hinnoissa m20b25 koneet pyörivät? Pelkkä kone ilman laatikkoa ja kardaania.
              Touring on aina isoilla etutolpilla, ellei autosi ole korinvaihto tms hässäkkä. Jos autossa on ABS:t valmiina, ei alustalle tarvitse tehdä periaatteessa mitään.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • bimmerrr
                BTCF Member
                • May 2013
                • 223
                • turku

                #8
                Eikös korinvaihdosta olisi otteessa merkintä? Ja eikö isot tolpat ole 51mm?

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16500
                  • Asikkala

                  #9
                  Originally posted by bimmerrr View Post
                  Ja eikö isot tolpat ole 51mm?
                  Kyllä.

                  Comment

                  • Dre-
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2013
                    • 238
                    • Lahti

                    #10
                    Edessä 20mm ja takana 14.5mm tosin mulla on vakaajat Sport alustasta. Vakiona 325 mallissa 20mm ja 12mm eli taitaapi sulla alusta olla jo 325 vastaava eli konetta vaan keulille Hyväkuntoset M20B25 koneet taitaa olla n.500-800 € laatikon kanssa
                    Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                    ///

                    Ex.
                    E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                    E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                    E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                    E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                    E39 530D (M57D30) Individual 490
                    F10 520D (B47D20) Jatoba
                    E30 316i (M20B25) Schwartz
                    F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                    Comment

                    • bimmerrr
                      BTCF Member
                      • May 2013
                      • 223
                      • turku

                      #11
                      kiitoksia kaikille vastanneille näin nopeastikkin viellä Siitä abs hommasta jos joku osaa neuvoa tarkkaan miten sellaisen saa tehtyä viellä niin että saa toimimaan ja tietoja jostain lapuista mitä tarvitaan muutos katsastukseen?

                      Comment

                      • Dre-
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2013
                        • 238
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by bimmerrr View Post
                        Siitä abs hommasta jos joku osaa neuvoa tarkkaan miten sellaisen saa tehtyä viellä niin että saa toimimaan ja tietoja jostain lapuista mitä tarvitaan muutos katsastukseen?
                        Ite vedin piuhat yms. alkuperäistä asennusta mallintaen mut vielä en oo päässyt testaamaan luonnossa kun bensatankki puuttuu :/ Eli ei oo vaikea homma jos on autojen kanssa puuhaillu. Laput taitaapi olla valmiina konttoreilla mistä näkee mitä on vaihdettu ja ehkä dynopaperit? :think
                        Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                        ///

                        Ex.
                        E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                        E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                        E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                        E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                        E39 530D (M57D30) Individual 490
                        F10 520D (B47D20) Jatoba
                        E30 316i (M20B25) Schwartz
                        F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                        Comment

                        • bimmerrr
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 223
                          • turku

                          #13
                          jooo no tarvitsee tässä nyt ruveta konetta eka kasaamaan ja sitten jos saisi ennen bimmer partyja auton valmiiksi

                          Comment

                          • Harri G
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 9041
                            • Iisalmi

                            #14
                            Originally posted by Dre- View Post
                            Ite vedin piuhat yms. alkuperäistä asennusta mallintaen mut vielä en oo päässyt testaamaan luonnossa kun bensatankki puuttuu :/ Eli ei oo vaikea homma jos on autojen kanssa puuhaillu. Laput taitaapi olla valmiina konttoreilla mistä näkee mitä on vaihdettu ja ehkä dynopaperit? :think
                            Sanoisin että kyllähän tuossa jonkunmoinen homma on. Laput ei ole konttorilla valmiina vaan sinun pitää itse todistaa esim. realoem:stä tai bmwfanssista tulostetuilla lapuilla 316 ja 325 alustojen erot. Eikä tarvii mitään dynolappuja vaan ostokuitti moottorista tai auton rekisterinumero / rekisteriote, josta moottori on.

                            EDIT: Aiheesta on sen sata topikkia foorumilla joita voip hakea vaikka googlella kun laittaa ensin site:btcf.fi
                            Last edited by Harri G; 21-05-2014, 20:25.
                            E39 ja E91

                            Comment

                            • Dre-
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2013
                              • 238
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by Harri G View Post
                              Sanoisin että kyllähän tuossa jonkunmoinen homma on. Laput ei ole konttorilla valmiina vaan sinun pitää itse todistaa esim. realoem:stä tai bmwfanssista tulostetuilla lapuilla 316 ja 325 alustojen erot. Eikä tarvii mitään dynolappuja vaan ostokuitti moottorista tai auton rekisterinumero / rekisteriote, josta moottori on.

                              EDIT: Aiheesta on sen sata topikkia foorumilla joita voip hakea vaikka googlella kun laittaa ensin site:btcf.fi
                              Hmm niitä lappujahan tulee sitten aivan järjettömästi jos kaikki täytyy dokumentoida
                              Eiköhän riittänee kun moottorin alkuperästä ei ole mitään muuta tietoa kun että on E30 325i 85-87 mallista :think
                              Vikakoodin luku ja livedata Päijät-Hämeessä!
                              ///

                              Ex.
                              E34 525i (M50B25) Sterlingsilber
                              E34 530i (M60B30) Diamantschwartz
                              E32 730i (M60B30) Diamantschwartz
                              E38 740i (M62B44) Biarritzblau
                              E39 530D (M57D30) Individual 490
                              F10 520D (B47D20) Jatoba
                              E30 316i (M20B25) Schwartz
                              F30 330e (B48B20) Melbourne Red

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎