Announcement

Collapse
No announcement yet.

m10 e30 turbottajat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #31
    Mitä eri ruiskuja näissä moottoreissa on alunperin ollut? Käykö suuttimet esim. saabista tai joistakin muista autoista yleensä suoraan paikalleeen vai pitääkö tehdä jotain? Onko ne muuten kierteillä kiinni? Kun en ole ikinä tarkemmin tutkinut.
    Tuleeko vakio männistä hyvät jos sorvauttaa ne matalemmiksi? Vai pitääkö suosiolla ostaa valmiit männät?

    Koneistamot vai mitkä liikkeet tekee noita tasapainoituksia?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • Korpisoturi
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 473
      • Kristiinankaupunki

      #32
      Originally posted by ropo
      Mitä eri ruiskuja näissä moottoreissa on alunperin ollut? Käykö suuttimet esim. saabista tai joistakin muista autoista yleensä suoraan paikalleeen vai pitääkö tehdä jotain? Onko ne muuten kierteillä kiinni? Kun en ole ikinä tarkemmin tutkinut.
      Tuleeko vakio männistä hyvät jos sorvauttaa ne matalemmiksi? Vai pitääkö suosiolla ostaa valmiit männät?

      Koneistamot vai mitkä liikkeet tekee noita tasapainoituksia?
      M10 koneis on ollu ruiskuina L- ja K-jetronic. Suuttimet on o-renkailla kiinni ja ne vain tökätään paikoilleen.
      Kyllä männistä hyvät tulee kun vaan sorvaa kaikista yhtä paljon pois laesta. Vakio männätkin kestää melko hyvin. Tottahan jos sulla rahaa löytyy niin osta uudet männät.
      Koneistamot, yms moottoripajat tekee tasapainotuksia. Googlellakin löytyy.

      Comment

      • ropo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 648

        #33
        Originally posted by Korpisoturi
        M10 koneis on ollu ruiskuina L- ja K-jetronic. Suuttimet on o-renkailla kiinni ja ne vain tökätään paikoilleen.
        Kyllä männistä hyvät tulee kun vaan sorvaa kaikista yhtä paljon pois laesta. Vakio männätkin kestää melko hyvin. Tottahan jos sulla rahaa löytyy niin osta uudet männät.
        Ei rahaa koskaan ole liikaa.
        Mitä mieltä olet jos tekisi kaasutinmoottorin?
        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

        Comment

        • jmp2002
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 5727
          • Rovaniemi

          #34
          Originally posted by Korpisoturi
          Niin, eikös porukat oo käyttäny wisecon mäntiä jotka on suunniteltu kuplaan.
          Ne on mahlen männät ja maksaa n. 50ekee kpl...
          E30 325i Touring -89
          E30 325i touring -88 m50tbo
          G20 330e M-Sport -20

          Comment

          • Korpisoturi
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 473
            • Kristiinankaupunki

            #35
            Originally posted by jmp2002
            Ne on mahlen männät ja maksaa n. 50ekee kpl...
            Näinhän se tais olla. Noi vakiomännätkin taitaa olla Mahlen, ainaki itellä on.

            Comment

            • Korpisoturi
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 473
              • Kristiinankaupunki

              #36
              Originally posted by ropo
              Ei rahaa koskaan ole liikaa.
              Mitä mieltä olet jos tekisi kaasutinmoottorin?
              Paineistetut kaasarit ainakin tarvitset. Taitaa olla helpointa pistää se ruisku kun täältä foorumiltakin löydät varmasti höydyllistä tietoa.
              Mutta jos haluat olla erottua massasta niin rakenna vaan kaasariturbo. Itse olen kyllä ruiskun kannalla.

              Comment

              • ropo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 648

                #37
                Originally posted by Korpisoturi
                Paineistetut kaasarit ainakin tarvitset. Taitaa olla helpointa pistää se ruisku kun täältä foorumiltakin löydät varmasti höydyllistä tietoa.
                Mutta jos haluat olla erottua massasta niin rakenna vaan kaasariturbo. Itse olen kyllä ruiskun kannalla.
                No entäs tehojen kannalta? Kummastako sais helpommin tehoa?
                Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                Comment

                • Korpisoturi
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 473
                  • Kristiinankaupunki

                  #38
                  Originally posted by ropo
                  No entäs tehojen kannalta? Kummastako sais helpommin tehoa?
                  Jos sulla on tollaiset tehotavoitteet niin ruisku ehdottomasti. Halvempi ja taloudellisempi vaihtoehto.

                  Comment

                  • ropo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2003
                    • 648

                    #39
                    Vielä semmonen kysymys, että kun siinä kaverin 2 litran m10 koneessa on k-jet niin mitä osia minä tarviin siihen että saan siitä L-jetin?
                    Onko näitä 2 litran moottoreita ollut kaasutin versioina? Jos on niin mitä osia tarvitsen sellaiseen moottoriin, että saa L-jetin?
                    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                    Comment

                    • BestMotorWith
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2004
                      • 382
                      • Hämeenlinna

                      #40
                      Onkos joku laittanu tolla vakio 316 kaasaria jonkunmoiseen painekoteloon turbotettaessa? Kuvia ois kiva nähä jos joku on sellasta väsänny.
                      Ja muutenkin kiinnostais toi kaasari-turbo-bemareihin liittyvä tieto.
                      Ajattelin että vois ihan huvin vuoks koittaa minkälaisen sellasesta sais. Heittäis jonkun suht pienen ahtimen pienillä paineilla(ainakin aluks) coolerin kanssa. Ja nyt joku sanoo että osta ruiskut, mutta pointti on siinä et haluisin kokeilla kaasariturbo vehkeen tekoa.
                      Eli kaikki tieto tervetullutta

                      Edit: Onnistuuko puristusten puottaminen palotiloja muotoilemalla tossa kaasarin kannessa?
                      If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

                      http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

                      Comment

                      • E36-coupe
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2004
                        • 1099
                        • Ylämylly

                        #41
                        Palatakseni vielä tuohon K-jetin suutin judanssiin, niin Turbo-Saabin K-jetin suuttimet on paljon pidemmät kuin bemarin, itse ainakin holkitan ne suuttimet, jos nyt saan yhdet kaupat hieraistua kansi+ruiskupaketista. Mulla sit löytyisi tbo-saban isompi määräjakaja ylimääräisenä jos kiinnostaisi..
                        *545i E60 -05*

                        Comment

                        • E36-coupe
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1099
                          • Ylämylly

                          #42
                          Originally posted by ropo
                          Vielä semmonen kysymys, että kun siinä kaverin 2 litran m10 koneessa on k-jet niin mitä osia minä tarviin siihen että saan siitä L-jetin?
                          Onko näitä 2 litran moottoreita ollut kaasutin versioina? Jos on niin mitä osia tarvitsen sellaiseen moottoriin, että saa L-jetin?
                          Jos K-jetin vaihdat L-jettiin, niin koko ruiskulaitteisto menee uusiksi. Imusarjat johtosarjat ym hilut ruiskusta, ehkäpä jopa kansi, ellet halua tilkitä suuttimien reikiä umpeen.

                          On ollut M10B20:iä kaasutinversiona. Tarvitset L-jetin täydellisen ruiskulaitteiston johtoineen päivineen. Kannesta en sitten tiedä, että saako siihen tekaistua ne suuttimien lovet?
                          *545i E60 -05*

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #43
                            Originally posted by E36-coupe
                            Jos K-jetin vaihdat L-jettiin, niin koko ruiskulaitteisto menee uusiksi. Imusarjat johtosarjat ym hilut ruiskusta, ehkäpä jopa kansi, ellet halua tilkitä suuttimien reikiä umpeen.

                            On ollut M10B20:iä kaasutinversiona. Tarvitset L-jetin täydellisen ruiskulaitteiston johtoineen päivineen. Kannesta en sitten tiedä, että saako siihen tekaistua ne suuttimien lovet?
                            Eli minkä kannen minä sitten tarvitsen tuohon k-jetin moottoriin?
                            Onko m10 edes ollu L-jetillä? Ei ainakaan tuolta löytynyt kun k-jet ja eri kaasutin versioita http://www.bmwclub.fi/
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            • hill-tun
                              Bimmer Rookie
                              • May 2004
                              • 166
                              • savo

                              #44
                              Ta teet niinkuin itellä oli tarkoitus. Pistät S14:n läppärungot ja muut hilppeet. Kansi M10 kaasarista ja käytät sen jollain kansipajalla. Ja avot!

                              Comment

                              • bmw harrastelija
                                BTCF Member
                                • Oct 2004
                                • 757
                                • -

                                #45
                                Jonkin verran häätyy tehä muutoksia läppiksiin. Ja läppärunkojen pitää kestää myös ahtopaineenalaisena.
                                thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
                                Alex von Falkenhausen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎