Mitenkä on kun joskus saan tuon turbo motin kasaan ja sitten yrittämään koekäynnistystä niin mistä tietää että nakutaako se kone? Kyllähän sen kuulee jos se reilummin nakuttaa mutta joku sanoi, että ei välttämättä kuule ollenkaan jos nakuttaa vähemmän.
No, tuskinpa se ihan tyhjäkäynnillä nakuttaa. Kyllä se nakutus yleensä tulee vasta kuvioihin kuormittaessa, johtuen väärästä sytytysennakosta ja/tai seoksesta. Naputusta saattaa tosin esiintyä, jos venttiilit väärissä säädöissä.
No tuon verran menee helpostikin, ku laskee siihen mukaan kaikki mitä pitää alustalle tehdä, yms yms...
Ei nuita viitti pistää merkille, tulee vaa paha mieli...
Mistä sen sitten ajaessa tietää jos moottori rupeaa nakuttamaan kuormitettuna?
Millainen muilla jotka olette laittaneet turbon m10 koneeseen on tuo virranjakajan ennakonsäätö? Kun imusarjan alipaineellahan se ei enää voi toimia.
ite poistin virranjakajast kaikki ennakonsäädöt ku on tulos msns jossain vaihees..en oo sen tarkemmin perehtyny niitten säätimien säätöö..jossain oli hyvä linkki noist säätimien muutoksist mut en nyt muista missä..
Voisiko joku valaista minua miten on toteutettu öljyruiskutus männille? Aina näitten turboprojektien yhteydessä asiasta on mainittu, mutta kun en oikein ole käsittänyt miten se on toteutettu.
miks kaikki aina puhuu et kaverin kaverilla oli just tollai ja sil toimi ihan hyvin. munkin kaverin kaveril oli 316 ja se heitti siihen turbon kylkeen ja sit käytiin tehopenkissä niin siinä oli 1300heppaa... missä kaikki ne on jotka on saanut oikeasti toimii.
ja sit tosiaan on tarvet m10b20 koneel ja kiireest.
Comment