Originally posted by Juubi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 325ix -89 käynnistys
Collapse
X
-
Huonosti käynnistyminen on todella epäsäännöllistä vaikka auto on usein sammuksissa samanlaisia aikoja.
Tänään mittasin bensapaineet. Kun auto oli käynnissä oli paineet 2.3-2.6 (alipaineletku irti, 2.8bar). Kun sammutin auton nousi paineet 3.1:een. 2h15min kuluttua paineet oli tippunut 1.6:een.
Bensapaineensäädin tuntuis toimivan oikein, mutta joku vuotaa. Olisikohan se sitten ne suuttimet?
Kylmäkäynnistys on hyvä. Jos koskee kaasuun kylmäkäynnistyksen jälkeen, jää kierrokset heittelehtimään hetkeksi 600-1200rpm ennenkun tasoittuu. Kierrokset pysyy tasaisena jos ei koske kaasuun.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Venttiilivälykset oli kunnossa.
Aammulla käynnistin ja stumppasin auton kun voimasiirto oli hieman kohmeessa. Sen jälkeen olikin aikamoinen sahaaminen edessä ennenkun käynnistyi.
Tilaan M50 suuttimet.
EDIT: Tilattu 25.1.2010
Last edited by Doni; 25-01-2010, 10:27.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Menee suoraan. m20b25 suuttimet tais olla 149cc/3.0bar ja m50b25 ruutat n.190cc/3,5bar.
Mulla on 2,6 m20 tuollaiset ja hyvin pelaa, tosin säädettävällä paineensäätimellä.
3bar säätimellä noiden m50 suuttimien tuotto sattuu varmasti lähelle tuota 150cc.Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Vaihdoin eilen koneeseen M50 suuttimet.
Pestyt, 4-reikäset, uudet filtterit ja o-renkaat.
IX käy nyt huomattavasti tasaisemmin ja vetää paremmin.
Nyt on vakio bensapaineet ja sama IMM asetus kun vakiosuuttimilla. Kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Originally posted by Doni View PostVaihdoin eilen koneeseen M50 suuttimet.
Pestyt, 4-reikäset, uudet filtterit ja o-renkaat.
IX käy nyt huomattavasti tasaisemmin ja vetää paremmin.
Nyt on vakio bensapaineet ja sama IMM asetus kun vakiosuuttimilla. Kulutuksesta en osaa vielä sanoa mitään.
Paljonko muuten tuli postikuluja noille suuttimille tuolta ebayn kaupasta?
Comment
-
-
Originally posted by FroZ View PostJäädään mielenkiinnolla odottelemaan tuloksia.
Paljonko muuten tuli postikuluja noille suuttimille tuolta ebayn kaupasta?
Viime viikon kurssilla 6 suutinta maksoin 111 euroa posteineen.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Siellä se kulutus pyörii 12 litran tuntumassa.
Tänään ajelin pitkän matkan ruuhkassa jonka jälkeen sammutin auton kaupan pihalle. 20 minuutin kauppareissun jälkeen sai taas sahata pari kertaa ennenkun lähti käyntiin.
Ja ei se käynti lämpimänä ole vieläkään aivan tasaista. Välillä vähän yskäsee. Mitä seuraavaks? Lamda?Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Tänään ajelin pitkän matkan ruuhkassa jonka jälkeen sammutin auton kaupan pihalle. 20 minuutin kauppareissun jälkeen sai taas sahata pari kertaa ennenkun lähti käyntiin.
Vika voi olla myös bensapumpun takaiskuventiilissä, purkaa painetta tankkiin.
Kokeile laittaa tankin päälle letkujen väliin takaiskuventtiili ni jos se siitä helpottas, minulla aikankin auttoi asiaan
Comment
-
-
Huono käyntiinlähtevyys lämpimänä on nyt todella satunnaista eikä siinä ole mitään logiikkaa.
Nyt kun auto ei ole ollut parina aamuna tolpassa, on ilmennyt uusi ongelma. Auto pärähtää hienosti käyntiin, mutta ihan kun kävisi tyhjäkäyntiä viidellä. Kierroksilla ja ajossa toimii normaalisti. Lämpimänä käy aika tasaisesti ja selvästi kaikilla.
Seuraavaks vois vaihtolistalla olla tulpanjohdot.Rengastyöt, Huollot, Korjaukset, Vikakoodit pääkaupunkiseudulla
Comment
-
-
Mikähän tuossa minun pommissa sitten mättää? Ei käynnisty enää ollenkaan. Kipinää ja pensaa tulee ja toimi vielä pari päivää sitten suurinpiirtein normaalisti, mutta pätki välillä ajaessa. Sitten kun ajoin auton parkkiin ja olin tänään lähdössä ajelulle niin ei yritäkkään käynnistyä :think..
Niin ja auto on siis e30 325 ilman katti$a...
Comment
-
-
Mikähän tuossa minun pommissa sitten mättää? Ei käynnisty enää ollenkaan. Kipinää ja pensaa tulee ja toimi vielä pari päivää sitten suurinpiirtein normaalisti, mutta pätki välillä ajaessa. Sitten kun ajoin auton parkkiin ja olin tänään lähdössä ajelulle niin ei yritäkkään käynnistyä :think.. Ja lämpimänä tuo on aina käynnistyny vähän kehnosti
Niin ja auto on siis e30 325 ilman kattia...
Comment
-
Comment