memebuy23buy

Paras alusta e30..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metake
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 331
    • Janakkala

    #46
    Originally posted by jorkki View Post
    Kerro ihmeessä jos löydät.. Pari vuotta sitten kyselin kaikki suuret valmistajat läpi ja keneltäkään ei löytynyt..
    Mulla on nyt sama ongelma/prokkis menossa, eli iX:n tulee säädettävät etutolpat. Taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto Rallysystems Kittelä ja sieltä Bilstein tolpat. Käsityöksi nuo sielläkin menee, joten mahdollisesti teen tolpat itse. Aikaisempien kokemuksien perusteella alustan hinta Kittelältä asettuu 1600 € - 2000 € välille, joten jotain siitä sais pois jos ei tarvii siellä tolppia teettää.

    Comment

    • jmp2002
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 5728
      • Rovaniemi

      #47
      Originally posted by metake View Post
      Mulla on nyt sama ongelma/prokkis menossa, eli iX:n tulee säädettävät etutolpat. Taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto Rallysystems Kittelä ja sieltä Bilstein tolpat. Käsityöksi nuo sielläkin menee, joten mahdollisesti teen tolpat itse. Aikaisempien kokemuksien perusteella alustan hinta Kittelältä asettuu 1600 € - 2000 € välille, joten jotain siitä sais pois jos ei tarvii siellä tolppia teettää.
      no eikö se kannata ostaa sieltä ne palikat vain ja tehdä itse...
      E30 325i Touring -89
      E30 325i touring -88 m50tbo
      G20 330e M-Sport -20

      Comment

      • Hemu__
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2008
        • 972
        • Kirkkonummi

        #48
        Oisko kellään kuvaa 60/40 tai 60/60 pudottavasta e30:sestä jollain 16" renkailla?

        Comment

        • metake
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2008
          • 331
          • Janakkala

          #49
          Originally posted by jmp2002
          Originally posted by metake
          Mulla on nyt sama ongelma/prokkis menossa, eli iX:n tulee säädettävät etutolpat. Taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto Rallysystems Kittelä ja sieltä Bilstein tolpat. Käsityöksi nuo sielläkin menee, joten mahdollisesti teen tolpat itse. Aikaisempien kokemuksien perusteella alustan hinta Kittelältä asettuu 1600 € - 2000 € välille, joten jotain siitä sais pois jos ei tarvii siellä tolppia teettää.
          no eikö se kannata ostaa sieltä ne palikat vain ja tehdä itse...
          Näin olis tarkoitus tehdä, eli ostaa valmiit shimmitetyt bilstein patruunat + jouset ja lautaset. Itse siis meinasin tehdä tolpan ja hitsata vanhan orkkis tolpan tilalle pyörän napaan. Pitäis vaan löytää aikaa jostain...

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #50
            Originally posted by Hemu__ View Post
            Oisko kellään kuvaa 60/40 tai 60/60 pudottavasta e30:sestä jollain 16" renkailla?
            Kuvaa ei ole, mutta ainakin oma auto meni pohja maata viistäen kun vaihdoin 17" -> 16" ja alustana oli 60/60. Siis liikennevaloissa piti katsoa, että ei ole ajourissa, kun muuten kiihdyttäessä putki raapi tiehen kiinni.
            Ja putki ei todellakaan roiku. Nyt on -35/-35 alusta, maavaraa hiukan vajaa 9cm pohjasta.

            Lisäkyssärinä, onko mitään kokemuksia Weitec Ultra GT paketista? Onko iskarit ja jouset minkä tasoisia kun vertaa esim H&R ja Bilstein/Koni (kyseiset nykyisin alla mutta jouset alkaa olee väsyneet). Sain melko hyvän tarjouksen tosta Weitecistä, mut tuntuu kauheen halvalta.

            Noilla nykysillä olen ajanut jo noin 5 vuotta, eli vähintään samaa kestoa haen uusilta.

            Eli kokemuksia kestosta, kiitos.
            Last edited by ZoMbiE; 12-10-2008, 11:49.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16576
              • Asikkala

              #51
              Originally posted by ZoMbiE View Post
              Kuvaa ei ole, mutta ainakin oma auto meni pohja maata viistäen kun vaihdoin 17" -> 16" ja alustana oli 60/60. Siis liikennevaloissa piti katsoa, että ei ole ajourissa, kun muuten kiihdyttäessä putki raapi tiehen kiinni.

              Ja putki ei todellakaan roiku.

              Lisäkyssärinä, onko mitään kokemuksia Weitec Ultra GT paketista? Onko iskarit ja jouset minkä tasoisia kun vertaa esim H&R ja Bilstein/Koni (kyseiset nykyisin alla mutta jouset alkaa olee väsyneet). Sain melko hyvän tarjouksen tosta Weitecistä, mut tuntuu kauheen halvalta.

              Eli kokemuksia kiitos?
              Ultra gt -40 e30 on ainakin saatanan kova tielle, iskarit todella jäykät. En tykkää ja vaihtuu h&r -60/40 cup-kittiin.

              Comment

              • ZoMbiE
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2003
                • 2583
                • Lohja, Virkkala

                #52
                Originally posted by jr66 View Post
                Ultra gt -40 e30 on ainakin saatanan kova tielle, iskarit todella jäykät. En tykkää ja vaihtuu h&r -60/40 cup-kittiin.
                Ahaa, kas kun olen juuri miettinyt että onko tuo liian löysä vrt esim H&R :think

                No perhana, onko sulla siis kauan ollu nyt tuo kiinni? Jos se tosiaan on jäykkä, myös jousiltaan, niin sitähän vois harkita. Olis melko reilusti halvempi ja vieläpä niin, että katoin H&R:n hinnan saksasta ja tän sais naapuriliikkeestä.

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16576
                  • Asikkala

                  #53
                  Originally posted by ZoMbiE View Post
                  Ahaa, kas kun olen juuri miettinyt että onko tuo liian löysä vrt esim H&R :think

                  No perhana, onko sulla siis kauan ollu nyt tuo kiinni? Jos se tosiaan on jäykkä, myös jousiltaan, niin sitähän vois harkita. Olis melko reilusti halvempi ja vieläpä niin, että katoin H&R:n hinnan saksasta ja tän sais naapuriliikkeestä.
                  Aika tasan vuoden ollu alla, mm. talven työmatkat ajettu ko. autolla, ei ehkä paras talvialusta eikä vielä toiseksi paraskaan... Jousten jäykkyydestä en osaa sanoa, mielestäni jäykkyys tulee iskareista, tämä siis 6-syl:

                  Comment

                  • micke_
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2008
                    • 1156
                    • Lojo

                    #54
                    Onko kellään kokemuksia FK Königsportista? Autona e30.
                    E24 ///M635CSI
                    E61 520d LCI
                    Ex: E30 1006hv/1161nm
                    ig: m1ckee_

                    Comment

                    • ZoMbiE
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 2583
                      • Lohja, Virkkala

                      #55
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Aika tasan vuoden ollu alla, mm. talven työmatkat ajettu ko. autolla, ei ehkä paras talvialusta eikä vielä toiseksi paraskaan... Jousten jäykkyydestä en osaa sanoa, mielestäni jäykkyys tulee iskareista, tämä siis 6-syl:
                      http://kuvablogi.com/blog/11229/1/
                      Kuvissa on korkeus suht sama mitä itellä nyt.
                      Kallisteleeko kurveissa helposti ja painuuko perä paljon kun kiihdyttää tosissaan? Niihin se jousien jäykkyys vaikuttaa eniten.
                      Omassa Konin sportit takana niin tiukalla kun vain saa ja silti perse niiaa liikaa kiihdytyksissä, kun jouset on hiuka väsähtäny. Silti montuissa omakin alusta on kova, kun paluuvamennukseenhan tuo säätö Konissa vaikuttaa.

                      Originally posted by micke_
                      Onko kellään kokemuksia FK Königsportista? Autona e30.
                      Ei kokemusta, mutta luulisi olevan melko hyvä. Siinähän on iskareina Konit.

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16576
                        • Asikkala

                        #56
                        .....

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16576
                          • Asikkala

                          #57
                          Originally posted by ZoMbiE View Post
                          Kuvissa on korkeus suht sama mitä itellä nyt.
                          Kallisteleeko kurveissa helposti ja painuuko perä paljon kun kiihdyttää tosissaan? Niihin se jousien jäykkyys vaikuttaa eniten.
                          Omassa Konin sportit takana niin tiukalla kun vain saa ja silti perse niiaa liikaa kiihdytyksissä, kun jouset on hiuka väsähtäny. Silti montuissa omakin alusta on kova, kun paluuvamennukseenhan tuo säätö Konissa vaikuttaa.

                          Ei kallistele eikä perä painu, isoissa heitoissa menee tien pinnan mukaan eli ei keinu kun joku rättäri, kaikki pienet kolot tulee läpi.

                          Comment

                          • Zam1z
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2008
                            • 37
                            • Janakkala

                            #58
                            mites

                            .
                            Last edited by Zam1z; 22-01-2009, 23:32.

                            Comment

                            • _jazze_
                              BTCF Member
                              • Mar 2007
                              • 358
                              • Lohja

                              #59
                              nostellaas topiccia vähän.. eli onko kellään tietoa H&R Cup kitin 60/40 pudottavasta sarjasta? paljon pudotaa? siis paljon kaaren ja navan väli on.
                              Ja onko kuinka pintakova? pitäis tohon omaan pommiin joku alustasarja saada kun tuli noi BBS:t levitettyä.
                              BMW e36 320i cabriolet
                              BMW e36 325i sedan
                              BMW e23 728iA
                              BMW e23
                              735iA

                              VW Golf Variant 1.9tdi 4Motion

                              Comment

                              • Jonsku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2002
                                • 4647
                                • Tuusula

                                #60
                                H&R Cup Kit oli mulla aikoinaan eräässä 325 cabriossa. Tykkäsin alustasta, oli todella jämäkkä olematta kuitenkaan kova. Suosittelen
                                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                                ... and many more

                                Comment

                                Working...
                                X