...Montako liitintä tuohon mittaristoon tulee kiinni? Nyt on kiinni iso valkoinen, iso sininen ja pieni musta missä on paikka kahdelle, mutta kiinni on vain yksi johto.
Mahdollisesti ABS:n merkkivalon johto ? Ainakin jossain malleissa se ei tule noiden isompien liittimien kautta, vaan omalla johdollaan.
Kyllä mulla lähti irti kaikki muovit ilman ratin irroitusta. Mut saahan sitä purkaa vaikka koko kojelaudan jos haluaa..
Aika houdini saa olla jos muovit saa ilman tuon ratin irroitusta pois. Ratti nimittäin peittää kokonaan alleen nuo muovien irroitusruuvit. Ilmeisesti tuossakin sitten on jotain eroavaisuuksia?
Originally posted by petteriu
Mahdollisesti ABS:n merkkivalon johto ? Ainakin jossain malleissa se ei tule noiden isompien liittimien kautta, vaan omalla johdollaan.Petteri
Voisipa hyvinkin olla, ilmeisesti tuo kulutuksen laskenta tapahtuu samoilla antureilla mitä käytetään abseissa? Täytyy tutkia asiaa kun pääsen taas autolle.
mut viisari KUULEMMA ois kannattanu pyöräyttää ihan mittarin pohjaan eli nopeusmittari sinne 240km/h asti ja sit vetää.. :shock:
Varovaisuutta kannattaa ehdottomasti noudattaa, tuntuu olevan aika kevyttä tekoa nuo viisarit. Itse irrotin jokaisesta mittarista viisarin stopparit ja kuvasin digikameralla mihin kohtaan viisarit asettui, jotta sitten kasausvaiheessa sai oikeaan kohtaan. Sitten vaan haarukka käteen ja vääntämään vuorotellen puolelta toiselle, välillä kyllä hirvitti ja oli pelko perseessä, että hetkenä minä hyvänsä lentää osia. Lopulta kuitenkin sain kaikki neulat ehjinä irti ja takaisin.
vanhaa topikkia ylös.. lähteekö mittariston "lasi" kuinka helposti irti?
Varovasti kun nitkuttelee edestakaisin niin lähtee, on liimattu kiinni (tai jollain muulla tavalla liitetty). Lähtee pikkuhiljaa irti kun esim meisseliä laittaa _varovasti_ väliin. Kuvassa nuo valkoiset "viivat" tuossa pleksin reunassa on niitä kohtia mistä se on kiinni. Niissä kohdista missä ei viivoja näy on pleksi vielä kiinni.
Originally posted by MikkoJII
icebox, mistä hommasit tollaset mittarinpohojat? :juo
Irroitin ja avasin oman mittaristoni, ja kun laitoin takaisin ja lähdin liikenteeseen niin lämpömittari ei toiminut. Täytyy nyt ostaa uudet akut ja sitten ottaa mittaristo uudelleen auki ja vaihtaa akut samalla. Mutta onko kenelläkään kokemuksia/arvailuja mikä voisi olla vikana.
BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05 ex. 53*BMW
Taidanpa lainata itsekkin vaikka ei varmaan aiheeseen ihan täysin liitykkään.
Eli mikä johto tulee siihen mittariston takana olevaan keltaiseen pistokkeeseen? Entä mitä tietoja se valkoinen ja sininen saavat? Olis tarkoitus vaihtaa kierroslukumittaristo kellollisen tilalle. Tarvitaanko sitä keltaista liitintä johonkin?
Auto on E30 1.8i -88. Varmaankin pitää vielä varmaan tutkia sitä uutta mittaristoa sen verran että löytyykö siitä millainen piiri sieltä sisältä eli meneekö muuten heittämällä paikalleen.
"Position One, Position One" Punainen miesten voimisteluauto
BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18
Comment