Niin vielä kysymykseesi: Kysäiseppä mitä maksaa moottoriisi ajonestoPäävirtajärjestelmän koko runko-osa, ruiskuboxi ja avain, (mikäli järjestelmään ei kuulu muuta?). Veikkaan että jossain 10-15mummon haarukassa mennään. Eli uudet boxit, avaimet ja ajonestot ovat toimitettaessa blankoja ja vaativat koodausvaiheessa hyväksytyn=toimivan alustanumeron johon laitteet koodataan(jotenkin ne sekotetaan/kryptataan?tms.). Lisäksi sinulla siis pitää olla auto kaikkine järjestelmineen/testipistokkeineen jotta koodaus ylipäätään olisi mahdollinen. Yksikään Suomalainen huoltoliike tuskin muutenkaan koodaa boxeja jonkun muun auton alustanumerolla vaikka se olisikin vielä jostain kumman syystä "hengissä". Se on kuitenkin niin että tuo ajonesto on vain yksi pieni osanen ongelmaasi. Jotta moottorin saisi toimimaan(edes käymään), vaatii se vähintääkin vastaavaa ongelmanpurkua kuin ajonestobrobleemankin selvittäminen. Kun otat vielä huomioon sen että kaikkien nykykoneiden toimintojen ohjausjännitteet on jotain täysin muuta kuin 12V, ei oikeastaan mitään voi testata/kytkeä kuin toimivan ohjelman kautta tai aina sanoo poks kun arvaus osuu väärään. Eli mikäli nykymoottoriin ei jostain syystä päästä huolloissa testipistokkeen kautta auton ohjelmaan on homma siinä. Autolle ei voi kukaan oikeastaan tehdä yhtään mitään. Eli ensiksi on pystyttävä herättämään auton "aivot" jotta "kipupisteet" olisi mahdollista edes paikallistaa. Ilman fyysistä autoa tämä taas ei onnistu, jne,jne. Ymmärrät probleemin.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30TV. M20 ->M52
Collapse
X
-
Taas edelliseen: Periaatteessa siis joku muu ajonestolaitteeton ruiskusysteemi on mahdollinen lisättynä uudella imusarjalla joka sekoittaa erittäin herkän/pyörteilevän virtauskonstruktion totaalisesti. Tämä voi pahimmassa tapauksessa tarkoittaa M52 koneessa puristusten laskemista tai boostereiden käyttöönottoa. Nyt vain on niin että mitenkäs sytytys, kun originaali sytyttää ohjelmallisesti suorasytytyksellä palotapahtuman kompensaationa? Ei jakajia, ei mitään liikkuvaa?Toisaalta pitäisi lisätä ainakin toimivat kammenkulma-anturit, lämpötila-anturit, tyhjäkäyntisysteemit ja muut kilkkeet mitä tässä uudessa koneessa ei ole. Lisäksi epäilen tuon vanos-systeemin vaativan alkuperäisen ohjaus-systeemin ympärilleen toimiakseen. Voi kyllä olla niinkin päin että elektroninen systeemi reagoikin vanoksen toimintaan...tai mistä näistä kukaan nykyisin tietää? Jos ohjelma näyttää että kone on ok, niin sehän on ok. Samoin jos on häikkiä, niin se näkyy ilman mitään tulkintoja tai hakemista ohjelmassa. Ei siis nykimisiä, "hummaamista", korkeita tyhjäkäynejä, ei ylimääräistä polttoaineen kulutusta, ei tehon puuttumista pakkasessa tai kuumuudessa, ei bensiininhajua kabiinissa, jne,jne. Kaikki joko toimii tai mikään ei toimi.
Comment
-
-
näinpä.. kyllä on nykypelit p****ja kun pitäis pelata ihan moitteettomasti, mutta voi hyytyä totaalisestikkin.. välimuodot ovat vähissä..
täytyykin vähän selvitellä asioita.. ei viittis kymmentä konetta tohon vanhaan paskaan ostaa.. taitaa kohta lähtä kolmekymppi montulle ja tultaperään..
mutta kunhan nyt käy kysymässä ruopalta, miten se meinaa ne sen vehkeet saada toimimaan.. :shock:B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
Originally posted by HemiSytytys?
mitens se megasquirtin malli missä oli se sytytys?
mutta... lähen kohta kääymään siellä ruopalla, niin katotaan, onko sillä mitään ideoita..B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
Voisi varmaan olla helpompi ottaa saman varaosahaun sivu auki ja katsoa mistä löytyisi riittävän vanha "tehopaketti" ja koettaa stumpata tämä kone vaihdossa. Kaikki muut vaihtoehdot ovat joka tapauksessa niin kalliita että hakatulla rahalla saisi kohta jo auton tuon koneen ympärille. Siltikään toiminnasta/tehosta ei voi olla varma. Toinen vaihtoehto on odotella josko AVK:lle tulisi tolppaan upotettu 46:nen josta kone on murusina ja ottaa sieltä projekti. Jos kuitenkin olet aikonut tämän pannun herättää, voisin olla kiinnostunut ostamaan kaikki koneen ympärillä olevat "kilkuttimet". Kun mm.näitä palovaurioautoja tulee tehtyä, niin tuota konehuoneen muovi/johtosälää ei ole ikinä liikaa varastossa.
Comment
-
-
pitää vissiin vetää kohta lärvit, alkaa ketuttaa.. ihan oikeasti.
miks en miettinny eka tätä pirun ajonestoa, kuvittelin vaan, että ei voi olla mikään monimutkanen.. pitääkin tästälähtien kysyä hemiltä, jos meinaa ostaa jonkun kaalisilppurin tonne pellin alle..
mun säkällä vanhassa m20b20 koneessakin on joku esto, että jos se ei ole alkuperäisessä kopassa, ja käännät virrat päälle, niin se räjähtää ja auto palaa samalla.. eikö näin? :shock:B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
Comment