Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30TV. M20 ->M52

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #46
    Niin vielä kysymykseesi: Kysäiseppä mitä maksaa moottoriisi ajonestoPäävirtajärjestelmän koko runko-osa, ruiskuboxi ja avain, (mikäli järjestelmään ei kuulu muuta?). Veikkaan että jossain 10-15mummon haarukassa mennään. Eli uudet boxit, avaimet ja ajonestot ovat toimitettaessa blankoja ja vaativat koodausvaiheessa hyväksytyn=toimivan alustanumeron johon laitteet koodataan(jotenkin ne sekotetaan/kryptataan?tms.). Lisäksi sinulla siis pitää olla auto kaikkine järjestelmineen/testipistokkeineen jotta koodaus ylipäätään olisi mahdollinen. Yksikään Suomalainen huoltoliike tuskin muutenkaan koodaa boxeja jonkun muun auton alustanumerolla vaikka se olisikin vielä jostain kumman syystä "hengissä". Se on kuitenkin niin että tuo ajonesto on vain yksi pieni osanen ongelmaasi. Jotta moottorin saisi toimimaan(edes käymään), vaatii se vähintääkin vastaavaa ongelmanpurkua kuin ajonestobrobleemankin selvittäminen. Kun otat vielä huomioon sen että kaikkien nykykoneiden toimintojen ohjausjännitteet on jotain täysin muuta kuin 12V, ei oikeastaan mitään voi testata/kytkeä kuin toimivan ohjelman kautta tai aina sanoo poks kun arvaus osuu väärään. Eli mikäli nykymoottoriin ei jostain syystä päästä huolloissa testipistokkeen kautta auton ohjelmaan on homma siinä. Autolle ei voi kukaan oikeastaan tehdä yhtään mitään. Eli ensiksi on pystyttävä herättämään auton "aivot" jotta "kipupisteet" olisi mahdollista edes paikallistaa. Ilman fyysistä autoa tämä taas ei onnistu, jne,jne. Ymmärrät probleemin.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #47
      Taas edelliseen: Periaatteessa siis joku muu ajonestolaitteeton ruiskusysteemi on mahdollinen lisättynä uudella imusarjalla joka sekoittaa erittäin herkän/pyörteilevän virtauskonstruktion totaalisesti. Tämä voi pahimmassa tapauksessa tarkoittaa M52 koneessa puristusten laskemista tai boostereiden käyttöönottoa. Nyt vain on niin että mitenkäs sytytys, kun originaali sytyttää ohjelmallisesti suorasytytyksellä palotapahtuman kompensaationa? Ei jakajia, ei mitään liikkuvaa?Toisaalta pitäisi lisätä ainakin toimivat kammenkulma-anturit, lämpötila-anturit, tyhjäkäyntisysteemit ja muut kilkkeet mitä tässä uudessa koneessa ei ole. Lisäksi epäilen tuon vanos-systeemin vaativan alkuperäisen ohjaus-systeemin ympärilleen toimiakseen. Voi kyllä olla niinkin päin että elektroninen systeemi reagoikin vanoksen toimintaan...tai mistä näistä kukaan nykyisin tietää? Jos ohjelma näyttää että kone on ok, niin sehän on ok. Samoin jos on häikkiä, niin se näkyy ilman mitään tulkintoja tai hakemista ohjelmassa. Ei siis nykimisiä, "hummaamista", korkeita tyhjäkäynejä, ei ylimääräistä polttoaineen kulutusta, ei tehon puuttumista pakkasessa tai kuumuudessa, ei bensiininhajua kabiinissa, jne,jne. Kaikki joko toimii tai mikään ei toimi.

      Comment

      • jvakeva
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 2433
        • Kouvola

        #48
        näinpä.. kyllä on nykypelit p****ja kun pitäis pelata ihan moitteettomasti, mutta voi hyytyä totaalisestikkin.. välimuodot ovat vähissä..

        täytyykin vähän selvitellä asioita.. ei viittis kymmentä konetta tohon vanhaan paskaan ostaa.. taitaa kohta lähtä kolmekymppi montulle ja tultaperään..

        mutta kunhan nyt käy kysymässä ruopalta, miten se meinaa ne sen vehkeet saada toimimaan.. :shock:
        B10 V8 # 108
        saab r560 8X4

        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

        Comment

        • jzl
          Bimmer Rookie
          • Jan 2003
          • 148

          #49
          pulttaa siitä vanokset kiinteäksi ettei ne säädä pitään. (älä kysy kuinka) ja pistä megasquirt tai vaikka kaasarit :juo

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #50
            Sytytys?

            Comment

            • jvakeva
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 2433
              • Kouvola

              #51
              Originally posted by Hemi
              Sytytys?
              niinpä.. mutta ei viittisi luopua tosta vanoksesta, kun siinä kerran semmonen on.. ja jos ne kikkailee kiinteiksi, niin alavääntö on varmasti ihan hukassa..

              mitens se megasquirtin malli missä oli se sytytys?

              mutta... lähen kohta kääymään siellä ruopalla, niin katotaan, onko sillä mitään ideoita..
              B10 V8 # 108
              saab r560 8X4

              Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1469
                • Veikkola

                #52
                megasquirtin sytkä toimii kuten haltechinkin.. teet hihnapyörien päähän uuden "kiekon" ja upotat sinne pikku magneetit ja sitten anturi haistelemaan siihen päähän.

                kyllä sä sen koneen saat tulille mutta tosta vanoksesta en tosiaan menisi sanomaan yht. mitään. ehkä parempi niitata se kiinni.

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #53
                  eihän se mitään kiekkoa tarvisi., johan siinä on.. siihen vaan reikä.. tai kolme..
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #54
                    Voisi varmaan olla helpompi ottaa saman varaosahaun sivu auki ja katsoa mistä löytyisi riittävän vanha "tehopaketti" ja koettaa stumpata tämä kone vaihdossa. Kaikki muut vaihtoehdot ovat joka tapauksessa niin kalliita että hakatulla rahalla saisi kohta jo auton tuon koneen ympärille. Siltikään toiminnasta/tehosta ei voi olla varma. Toinen vaihtoehto on odotella josko AVK:lle tulisi tolppaan upotettu 46:nen josta kone on murusina ja ottaa sieltä projekti. Jos kuitenkin olet aikonut tämän pannun herättää, voisin olla kiinnostunut ostamaan kaikki koneen ympärillä olevat "kilkuttimet". Kun mm.näitä palovaurioautoja tulee tehtyä, niin tuota konehuoneen muovi/johtosälää ei ole ikinä liikaa varastossa.

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #55
                      Vielä: en siis kuitenkaan esim.koneen ohjausta koska se on vain ehjän alumiinikuorensa arvoinen.

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2433
                        • Kouvola

                        #56
                        jees.. no harkitaan asiaa.. kyllähän tälle jotain pitäisi tehdä...

                        yks vaihtoehto olisi tietysti m50b20 yläkerta apulaitteineen..
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • jvakeva
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2003
                          • 2433
                          • Kouvola

                          #57
                          pitää vissiin vetää kohta lärvit, alkaa ketuttaa.. ihan oikeasti.

                          miks en miettinny eka tätä pirun ajonestoa, kuvittelin vaan, että ei voi olla mikään monimutkanen.. pitääkin tästälähtien kysyä hemiltä, jos meinaa ostaa jonkun kaalisilppurin tonne pellin alle..

                          mun säkällä vanhassa m20b20 koneessakin on joku esto, että jos se ei ole alkuperäisessä kopassa, ja käännät virrat päälle, niin se räjähtää ja auto palaa samalla.. eikö näin? :shock:
                          B10 V8 # 108
                          saab r560 8X4

                          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #58
                            Eikös se kansi ole suunniteltu/valmistettu valurautalohkolle. Ei välttämättä kestä kansipahvit eikä kavavien välit ehjänä alumiinilohkossa. Näissä kansissahan on valuseokset stemmattu käytetyn lohkon materiaalin mukaan jotta lämpölaajeneminen pelaisi lohkon kanssa lähemmin yhteen.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #59
                              Siis erityisesti pitkissä kuutosmoottoreissa tällä on merkitystä paljon enemmän kuin nelikoissa tai V8 pannuissa.

                              Comment

                              • jvakeva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2433
                                • Kouvola

                                #60
                                olikos m50 valua vai alua? kun ei muista..
                                B10 V8 # 108
                                saab r560 8X4

                                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎