Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30TV. M20 ->M52

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    #61
    Originally posted by jzl
    pulttaa siitä vanokset kiinteäksi ettei ne säädä pitään. (älä kysy kuinka) ja pistä megasquirt tai vaikka kaasarit :juo
    Se kone käy aika hyvin jos se jää väärään asentoon. ei nosta kierroksia paljon mitään :(
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

    Comment

    • jvakeva
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2433
      • Kouvola

      #62
      Originally posted by BestMotorWith
      Originally posted by jzl
      pulttaa siitä vanokset kiinteäksi ettei ne säädä pitään. (älä kysy kuinka) ja pistä megasquirt tai vaikka kaasarit :juo
      Se kone käy aika hyvin jos se jää väärään asentoon. ei nosta kierroksia paljon mitään :(
      varmasti.
      B10 V8 # 108
      saab r560 8X4

      Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3059
        • Suomi

        #63
        NO TERVE!!!! Karua kuultavaa..mutta jos auton muut hallintalaitteet saa toimimaan niin kyllä pelkän koneen voi herättää esim motecilla/autronicilla myös vanoksen osalta henkiin...ja jos vanoksen nakkaa kiinni niin varmasti siihen käy jostain muualta nokatkin. tehot ja vääntökäyrät ei varmasti oo sitten ihan samanlaisia kuitenkaan. Megaruuttaa voipi olla ihan turha sovitella tuohon suorasyttyyn..tai kaikkihan on mahdollista mutta ei aina kovin järkevää..

        Äkkiseltään tuon kansipahvin pettäminen toisella kannella joka sopii kuitenkin muuten lohkoon kuulostaa aika oudolta. Voi olla mahdollista en sitä sano, mutta jotenkin epäilisin tämänkään päivän ohjelmien kykyä simuloida valuraudan/alumiinivalun lämpölaajenemista niin tarkasti jotta rakenteet sulautettaisiin yhdeksi kokonaisuudeksi. Joten jos joku ei muuta väitä niin arvelisin tuon valurautaisen lohkon kannenkin kestävän tuossa alakerrassa kohtuu normaalisti. Ja seoksesta tuo ei niin paljon riipu vaan lähinnä valun rakenteesta jos niikseen tulee..vähemmän tuolla alumiiniseoksella on vaikutusta lämpölaajenemiseen tai ne on niin lähellä toisiaan ettei käytännössä sillä ole mitään väliä. Jos seoksessa on sitten ihan saakelisti jotain muuta niin ei voida enää puhua alumiinista ja silloin tietty sillä on väliä, eli jos seosaineita käytetään todella runsaasti. Yleensä seostetussa alumiinissakin parannetaan vain tiettyjä ominaisuuksia ja seosaineiden määrät ovat suhteellisen pieniä. Rakenteen vaikutus on kyllä huomattavakin, mutta yleensä nuo pyritään tekemään suhteellisen stabiileiksi niiden annetulla lämpötila alueella. Mitä järkeä on suunnitella kappaleita jotka vääntyilevät samalla tavalla. Ja käytännössä väittäisin ettei tuo ole mahdollistakaan edes bmw insseiltä. Rakenteet ja materiaalien määrät sekä lujuudelta vaadittavat ominaisuudet ovat kuitenkin ihan erilaisia ja eri paikoissa kannessa ja lohkossa. Jos voit tehdä oikealla tavalla lämpölaajenevan kannen niin miksei sitten laiteta sitä kiinni vaikka neljällä pultilla . Pultit kyllä kestää...ja huomattava seikka on vielä ettei kansipahvikaan ole kiinteä vaan se sallii kannen ja lohkon välisiä eroja jonkun verran joten jos nuo niin hyvin saadaan sopimaan niin voitaisiin kansipahvikin korvata tiivistetahnalla jota olisi se 0.05 milliä siinä välissä..

        Just my two cents..

        PS: tieto lisää tuskaa ja muistan kun pentuna hitsailtiin kaikkea yhteen eikä välitetty mitä se oli..hyvin kesti ja jos ei kestänyt niin lisää mälliä..nyt hirvittäs ja se on toisaalta säälikin joskus...ei kaikki ole aina niin vaikeaa ja kokeilemallahan siitä selviää ...niin ne parhaat keksinnöt tehdään ja yleensä ne ovat vielä yksinkertaisiakin. Lisäksi ihminen senkin ajoneston on suunnitellut ja varmaan ne inssit osaa sen kiertää ...
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2433
          • Kouvola

          #64
          jees, elikkä.. joo.. no DTA:tahan se ruoppa käyttää.. PERKELE!

          no.. nyt sitten on ensisijainen veihtoehto tuo m50kone,, mielellään b25:nä.. yks ois tiedossa, mutta se pitäis rengastaa.. ja samalla kannattaisi tietenkin laakeroida..

          mutta nyt ei perse kestä.. pitää päästä vanhasta eroon..

          toisaalta, jos ei pääse eroon, niin sitten alkaa soveltaminen,.
          katotaan, kuinka epämääräinen kone tosta m52:ta saa..

          tällähetkellä koneessa on osia seuraavista: M20, M50, M52 ja E30, E34 ja E46.. mitäss sitten`? oisko M40 kansia kellään? ostaisin kaksi, ja hitsaan yhteen.. mielellään, jos ois nokkakin.. :juo
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • jvakeva
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2003
            • 2433
            • Kouvola

            #65
            HEMI: mitä sä tarvisit ko. koneesta?
            B10 V8 # 108
            saab r560 8X4

            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #66
              Originally posted by jvakeva
              jees, elikkä.. joo.. no DTA:tahan se ruoppa käyttää.. PERKELE!

              no.. nyt sitten on ensisijainen veihtoehto tuo m50kone,, mielellään b25:nä.. yks ois tiedossa, mutta se pitäis rengastaa.. ja samalla kannattaisi tietenkin laakeroida..

              mutta nyt ei perse kestä.. pitää päästä vanhasta eroon..

              toisaalta, jos ei pääse eroon, niin sitten alkaa soveltaminen,.
              katotaan, kuinka epämääräinen kone tosta m52:ta saa..

              tällähetkellä koneessa on osia seuraavista: M20, M50, M52 ja E30, E34 ja E46.. mitäss sitten`? oisko M40 kansia kellään? ostaisin kaksi, ja hitsaan yhteen.. mielellään, jos ois nokkakin.. :juo
              Edelleen kajaanista löytyy M50B25TU pata ja on toimiva kaikin puolin....viis satkun öljypohjalla ja laatikot sun muutkin ON....Että ei nyt hirveen pitkään tarvii ettiä jos semmonen pitää saada.... :!: Kone alkuperäinen avaamaton noin 200 tkm ajettu....

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #67
                jvakeva, tarkennatko?

                Comment

                • jvakeva
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2003
                  • 2433
                  • Kouvola

                  #68
                  no itseasiassa en vielä.. ruopalla on tosiaan dta käytössä, mutta se lupas ensviikon jälkeen kattoa tota hommaa, tosin epäilen saako toimimaan..
                  mutta oishan sillä yks dta:n boxi kaupan.. tehkööt, mitä tekee, kunha toimii.. jos toimii.. mutta samanlaista systeemiä mä en kelpuuta, kun sen vuokra-autossa: nokat säätyy katkaisijalla.. ainakin toistaiseksi.. mutta eiköhän siihenkin ole parannus tulossa.. :roll:

                  vitu, et osaa sapettaa.. SAMI: pidä se kone jemmassa, js se toimii.. mikä hp?
                  B10 V8 # 108
                  saab r560 8X4

                  Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                  Comment

                  • jvakeva
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 2433
                    • Kouvola

                    #69
                    perkele,nyt, on kuukaas semminen hinna ettö aw ruoppa luopas katoa ne sögöt kuntoon.. .. no katotaan, mikten äijän käy, vai tuleeko mullekkin DTA:n poksi,, :juo eihän siinä muutankun nyt hiommaamaan vaabn sitä vakusarjaa ja kiinne ja kone alas..
                    B10 V8 # 108
                    saab r560 8X4

                    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                    Comment

                    • Sami
                      BTCF Member
                      • Oct 2002
                      • 1332
                      • Kajaani

                      #70
                      Originally posted by jvakeva
                      vitu, et osaa sapettaa.. SAMI: pidä se kone jemmassa, js se toimii.. mikä hp?
                      Kone toimii ja on hiljainen eli ei raklata ja luulisin että kaikki 190 heppaakin olis vielä tallella....hinta jutuista vois neuvotella privana....

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #71
                        En ole perehtynyt näihin DTA:n systeemeihin oikeastaan lainkaan, mutta jotenkin on sellainen maku että senkään peruslaitteella ei homma onnistu kuutoskoneisiin ja ainakin vanokset jää ulkopuolelle. Olisiko kuitenkin ollut juuri DTA:n jokin parempi kisasysteemi millä homma voisi osittain onnistua, mutta olen ollut siinä käsityksessä että aletaan puhumaan reilusti yli 20000mummon hintaluokista. Eli tulee hevosvoimalle hiukkasen hintaa. Tässä taitaa olla kuitenkin lisäksi vielä imusarjan vaihto joka tapauksessa, koska tässä uudessa koneessa on softalla muuttuva kanavaohjaus/pituus.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #72
                          Yksi ajatus iski tajuntaan tätä ropleemia tuossa funtsiessa: Mutta ensin..
                          Tietääkö joku valmistajan/saitin jolta löytyisi virityslastua tähän vm.-99 ja uudempiin 20/23/25 koneisiin?

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2433
                            • Kouvola

                            #73
                            eikös www.tmuukkonen.com löydy?
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #74
                              En kyllä löytänyt muukkosenkaan sivuilta tämän ikäluokan koneeseen chipsiä?

                              Comment

                              • jvakeva
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2003
                                • 2433
                                • Kouvola

                                #75
                                miks tää hikinen kone ei mee muukkosen sivuille??
                                B10 V8 # 108
                                saab r560 8X4

                                Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎