eli kun ajelee 60kmh ja lähtee kiihdyttään niin kuuluu ujellusta johonki 80kmh, eli ujeltaa aina pienellä väännätyksellä!! kuuluu matkaajossakin kun ajaa jotain 100kmh mut ujellus loppuu ku päästää kaasun!??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
320i e30 ujeltaa
Collapse
X
-
Originally posted by EepoVoisko olla perä paskana?
pyöränlaakeri?<-- tuosta en tiedä kun ei ole kokemusta ujeltavasta pyöränlaakerista, aina ovat kerralla hajonneet
Comment
-
-
kardaanin nivelristikko voi olla kulunut, onkoi se sellasta sirinää ja hankaavaa ulinaa...Kun painaa kaasua niin ei kuulu mitn, mutta kun löysää niin moottorijarrutuksella niin kuuluu, sitten yli 80km/h ei enää kuulu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu
entisessä e30 oli tollanen saman tapainen ongelma, siinä oli kulunut se nivelristikko kardaanista, ja sen kun vaihto, niin ulinat ja nitinät hävisNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henrikardaanin nivelristikko voi olla kulunut, onkoi se sellasta sirinää ja hankaavaa ulinaa...Kun painaa kaasua niin ei kuulu mitn, mutta kun löysää niin moottorijarrutuksella niin kuuluu, sitten yli 80km/h ei enää kuulu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu
entisessä e30 oli tollanen saman tapainen ongelma, siinä oli kulunut se nivelristikko kardaanista, ja sen kun vaihto, niin ulinat ja nitinät hävis.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Jos kardaanin ristinivel on rikki, niin kuinka kummassa kytkimen painaminen voi lopettaa äänet, mä vaan ihmettelen!
kun kytkimen painaa pohjaan niin veto loppuu, kun kardaani lakkaa pyörimästä ja näin ollen ristikko ei enää pyöriNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henriniin se vaan teki...Ja sen ne vaihtovat siihen ja äänet loppu siihen
kun kytkimen painaa pohjaan niin veto loppuu, kun kardaani lakkaa pyörimästä ja näin ollen ristikko ei enää pyöri
Sä et voi olla tosissas, sano ettet ole.
Vaikka sä painaisit sen kytkinpolkimen konehuoneeseen asti, niin kyllä se kardaani jatkaa pyörimistään.
Katsos kardaani on kiinni perämurikassa ja kun pyörät pyörivät, niin samalla myöskin vetoakselit kiertyvät akselinsa ympäri. Tarkoittaa siis sitä, että murikan iso lautaspyörä pyörii kanssa ja se sitten pyörittää pinionia. Pinionin toisessa päässä siellä ulkopuolella on kardaani.
Eli kardaani pyörii aina auton ollessa liikkeessä. Oli vaihde päällä tai ei, oli kytkin pohjassa tai ei.Last edited by T3; 18-06-2005, 17:06..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3
Sä et voi olla tosissas, sano ettet ole.
Vaikka sä painaisit sen kytkinpolkimen konehuoneeseen asti, niin kyllä se kardaani jatkaa pyörimistään.
Katsos kardaani on kiinni perämurikassa ja kun pyörät pyörivät, niin samalla myöskin vetoakselit kiertyvät akselinsa ympäri. Tarkoittaa siis sitä, että murikan iso lautaspyörä pyörii kanssa ja se sitten pyörittää pinionia. Pinionin toisessa päässä siellä ulkopuolella on kardaani.
Eli kardaani pyörii aina auton ollessa liikkeessä. Oli vaihde päällä tai ei, oli kytkin pohjassa tai ei.
Se nivelristikko siitä oli mennyt joka tapauksessa ja mitään muuta siihen ei tehty tai vaihdettu.
Siitä oon varman, että se osa oli paskana.Last edited by henri; 18-06-2005, 17:31.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henrisen ne kuitenkin vaihto siihen , ja sen jälkeen ääni loppui mulla, mulla kiihdyttäessä kuulunut mitn ääntä , mutta moottorijarrutuksella kuulu ulinaa ja sitten kun kytkimen paino pohjaan niin ääni lakkas ja kun päästi pois niin ääni jatku...Tästä oon 100% varma, moni tutki asiaa ja päätyi samaan tulokseen ja sitten tilattiin osa ja korjaamoon vaihtoon ja vika loppu.
Se nivelristikko siitä oli mennyt joka tapauksessa ja mitään muuta siihen ei tehty tai vaihdettu.
Siitä oon varman, että se osa oli paskana.
Kardaanin tukilaakeri varmaankin voi pitää ulinaa ollessaan lopussa.
Mutta mitäpä näistä asioista sun kans vänkäämään.
Tänään opin autotekniikasta paljon uutta: Kardaani lakkaa pyörimästä, kun ajossa painaa kytkimen pohjaan jne..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
-
Originally posted by T3Eipä taida kulunut kardaanin ristinivel aiheuttaa ajossa ulinaa. Korkeintaan liikkeelle lähdettäessä/kaasua pumpattaessa saattaa hieman klonksua.
Kardaanin tukilaakeri varmaankin voi pitää ulinaa ollessaan lopussa.
Mutta mitäpä näistä asioista sun kans vänkäämään.
Tänään opin autotekniikasta paljon uutta: Kardaani lakkaa pyörimästä, kun ajossa painaa kytkimen pohjaan jne.
Sen ristikon ne sinne vaihto...Kuitenkin, ja kun auton hain huollosta, niin ääntä ei tullut enää ja vuoden sillä ajelin sen jälkeen. Laskussa oli , että kardaanin nivelristikon vaihto...Ja sen osan sinne ite vein..En tiiä sitte ovatko vaihtaneet muutaki , mutta ei siinä laskussa muuta lukenu
Ei tästä sen enempää, mutta yritin vaan kertoo millä omasta autosta samantapanen ääni tuli ja miten se korjaantu. Mutta epäilen vaan vahvasti, että kardaaniin liittyy tuokin ongelma jollain tapaa.
tuskin on kuitenkaan perä tai pyöränlaakeriLast edited by henri; 18-06-2005, 21:21.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooTässä varmasti haettiin sitä et kardaanille ei tule rasitusta kun kytkin painetaan pohjaan. Pääsee vapaasti pyörimään.. (tai no mitä nyt laatikko jarruttaa)Last edited by henri; 18-06-2005, 21:22.Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Originally posted by henrien oo missään vaiheessa sanonut että kardaani lakkaa pyörimästä kun kytkimen painaa pohjaan, vaan veto loppuu...Kun kardaanihan sen vedon sinne pyörille vie vetareitten kautta...Sanoin vain, että kun kardaani lakkaa pyörimästä...
Sen ristikon ne sinne vaihto...Kuitenkin, ja kun auton hain huollosta, niin ääntä ei tullut enää ja vuoden sillä ajelin sen jälkeen. Laskussa oli , että kardaanin nivelristikon vaihto...
Ei tästä sen enempää, mutta yritin vaan kertoo millä omasta autosta samantapanen ääni tuli ja miten se korjaantu. Mutta epäilen vaan vahvasti, että kardaaniin liittyy tuokin ongelma jollain tapaa.
tuskin on kuitenkaan perä tai pyöränlaakeri.
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Comment