Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i e30 ujeltaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tuningki
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1189
    • $ievi

    320i e30 ujeltaa

    eli kun ajelee 60kmh ja lähtee kiihdyttään niin kuuluu ujellusta johonki 80kmh, eli ujeltaa aina pienellä väännätyksellä!! kuuluu matkaajossakin kun ajaa jotain 100kmh mut ujellus loppuu ku päästää kaasun!??
    Bmw 320d -10
    Volvo s40 2.4 -05
    ex:bmw 316 e46 1.9 -02
    ,ex:Bmw 316 e46 1.9 -02{palanut}
    ,ex:opel vectra B 2,0 -00 4d,ex:-volvo s40 2.0 -96,ex:e36 316i -95 4d m3 luuk,ex: e36 316i -91 4d ,ex: e30 320i -90 2d,first:e30 316 -87 2d
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    Voisko olla perä paskana?
    pyöränlaakeri?<-- tuosta en tiedä kun ei ole kokemusta ujeltavasta pyöränlaakerista, aina ovat kerralla hajonneet
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • IvvN
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2003
      • 3078
      • HelSINKI

      #3
      Originally posted by Eepo
      Voisko olla perä paskana?
      pyöränlaakeri?<-- tuosta en tiedä kun ei ole kokemusta ujeltavasta pyöränlaakerista, aina ovat kerralla hajonneet
      Jos mä oikein muistan, niin se laakeri pitää ääntää, kun kääntää autoa. suoraan sillä pääsee ilman ääntä. Sitten se tietysti hajoaa lopullisesti.
      Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
      www.kxd.fi

      Mahdollisesti maailman paras verhoomo

      Comment

      • henri
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 5752
        • Kiuruvesi/Iisalmi

        #4
        kardaanin nivelristikko voi olla kulunut, onkoi se sellasta sirinää ja hankaavaa ulinaa...Kun painaa kaasua niin ei kuulu mitn, mutta kun löysää niin moottorijarrutuksella niin kuuluu, sitten yli 80km/h ei enää kuulu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu

        entisessä e30 oli tollanen saman tapainen ongelma, siinä oli kulunut se nivelristikko kardaanista, ja sen kun vaihto, niin ulinat ja nitinät hävis
        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
        Ex. E30 320i 2d GTS -88


        E46 330Cd (projekti V.2)


        ----------------------------

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8531
          • Karhe

          #5
          Originally posted by henri
          kardaanin nivelristikko voi olla kulunut, onkoi se sellasta sirinää ja hankaavaa ulinaa...Kun painaa kaasua niin ei kuulu mitn, mutta kun löysää niin moottorijarrutuksella niin kuuluu, sitten yli 80km/h ei enää kuulu ja kytkimen kun painaa pohjaan niin loppuu

          entisessä e30 oli tollanen saman tapainen ongelma, siinä oli kulunut se nivelristikko kardaanista, ja sen kun vaihto, niin ulinat ja nitinät hävis
          Jos kardaanin ristinivel on rikki, niin kuinka kummassa kytkimen painaminen voi lopettaa äänet, mä vaan ihmettelen!
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • henri
            BTCF Member
            • Aug 2002
            • 5752
            • Kiuruvesi/Iisalmi

            #6
            Originally posted by T3
            Jos kardaanin ristinivel on rikki, niin kuinka kummassa kytkimen painaminen voi lopettaa äänet, mä vaan ihmettelen!
            niin se vaan teki...Ja sen ne vaihtovat siihen ja äänet loppu siihen

            kun kytkimen painaa pohjaan niin veto loppuu, kun kardaani lakkaa pyörimästä ja näin ollen ristikko ei enää pyöri
            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
            Ex. E30 320i 2d GTS -88


            E46 330Cd (projekti V.2)


            ----------------------------

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8531
              • Karhe

              #7
              Originally posted by henri
              niin se vaan teki...Ja sen ne vaihtovat siihen ja äänet loppu siihen

              kun kytkimen painaa pohjaan niin veto loppuu, kun kardaani lakkaa pyörimästä ja näin ollen ristikko ei enää pyöri


              Sä et voi olla tosissas, sano ettet ole.
              Vaikka sä painaisit sen kytkinpolkimen konehuoneeseen asti, niin kyllä se kardaani jatkaa pyörimistään.
              Katsos kardaani on kiinni perämurikassa ja kun pyörät pyörivät, niin samalla myöskin vetoakselit kiertyvät akselinsa ympäri. Tarkoittaa siis sitä, että murikan iso lautaspyörä pyörii kanssa ja se sitten pyörittää pinionia. Pinionin toisessa päässä siellä ulkopuolella on kardaani.
              Eli kardaani pyörii aina auton ollessa liikkeessä. Oli vaihde päällä tai ei, oli kytkin pohjassa tai ei.
              Last edited by T3; 18-06-2005, 16:06.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • henri
                BTCF Member
                • Aug 2002
                • 5752
                • Kiuruvesi/Iisalmi

                #8
                Originally posted by T3


                Sä et voi olla tosissas, sano ettet ole.
                Vaikka sä painaisit sen kytkinpolkimen konehuoneeseen asti, niin kyllä se kardaani jatkaa pyörimistään.
                Katsos kardaani on kiinni perämurikassa ja kun pyörät pyörivät, niin samalla myöskin vetoakselit kiertyvät akselinsa ympäri. Tarkoittaa siis sitä, että murikan iso lautaspyörä pyörii kanssa ja se sitten pyörittää pinionia. Pinionin toisessa päässä siellä ulkopuolella on kardaani.
                Eli kardaani pyörii aina auton ollessa liikkeessä. Oli vaihde päällä tai ei, oli kytkin pohjassa tai ei.
                sen ne kuitenkin vaihto siihen , ja sen jälkeen ääni loppui mulla, mulla kiihdyttäessä kuulunut mitn ääntä , mutta moottorijarrutuksella kuulu ulinaa ja sitten kun kytkimen paino pohjaan niin ääni lakkas ja kun päästi pois niin ääni jatku...Tästä oon 100% varma, moni tutki asiaa ja päätyi samaan tulokseen ja sitten tilattiin osa ja korjaamoon vaihtoon ja vika loppu.

                Se nivelristikko siitä oli mennyt joka tapauksessa ja mitään muuta siihen ei tehty tai vaihdettu.

                Siitä oon varman, että se osa oli paskana.
                Last edited by henri; 18-06-2005, 16:31.
                Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                Ex. E30 320i 2d GTS -88


                E46 330Cd (projekti V.2)


                ----------------------------

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8531
                  • Karhe

                  #9
                  Originally posted by henri
                  sen ne kuitenkin vaihto siihen , ja sen jälkeen ääni loppui mulla, mulla kiihdyttäessä kuulunut mitn ääntä , mutta moottorijarrutuksella kuulu ulinaa ja sitten kun kytkimen paino pohjaan niin ääni lakkas ja kun päästi pois niin ääni jatku...Tästä oon 100% varma, moni tutki asiaa ja päätyi samaan tulokseen ja sitten tilattiin osa ja korjaamoon vaihtoon ja vika loppu.

                  Se nivelristikko siitä oli mennyt joka tapauksessa ja mitään muuta siihen ei tehty tai vaihdettu.

                  Siitä oon varman, että se osa oli paskana.
                  Eipä taida kulunut kardaanin ristinivel aiheuttaa ajossa ulinaa. Korkeintaan liikkeelle lähdettäessä/kaasua pumpattaessa saattaa hieman klonksua.
                  Kardaanin tukilaakeri varmaankin voi pitää ulinaa ollessaan lopussa.

                  Mutta mitäpä näistä asioista sun kans vänkäämään.
                  Tänään opin autotekniikasta paljon uutta: Kardaani lakkaa pyörimästä, kun ajossa painaa kytkimen pohjaan jne.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • wj
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2003
                    • 3253
                    • Järvenpää

                    #10
                    Tässä varmasti haettiin sitä et kardaanille ei tule rasitusta kun kytkin painetaan pohjaan. Pääsee vapaasti pyörimään.. (tai no mitä nyt laatikko jarruttaa)
                    - 2006 Mustang cabriolet
                    - Sleekcraft Enforcer 28'

                    Comment

                    • henri
                      BTCF Member
                      • Aug 2002
                      • 5752
                      • Kiuruvesi/Iisalmi

                      #11
                      Originally posted by T3
                      Eipä taida kulunut kardaanin ristinivel aiheuttaa ajossa ulinaa. Korkeintaan liikkeelle lähdettäessä/kaasua pumpattaessa saattaa hieman klonksua.
                      Kardaanin tukilaakeri varmaankin voi pitää ulinaa ollessaan lopussa.

                      Mutta mitäpä näistä asioista sun kans vänkäämään.
                      Tänään opin autotekniikasta paljon uutta: Kardaani lakkaa pyörimästä, kun ajossa painaa kytkimen pohjaan jne.
                      en oo missään vaiheessa sanonut että kardaani lakkaa pyörimästä kun kytkimen painaa pohjaan, vaan veto loppuu...Kun kardaanihan sen vedon sinne pyörille vie muitten osien ja vetareitten kautta...Sanoin vain, että kun kardaani lakkaa pyörimästä...

                      Sen ristikon ne sinne vaihto...Kuitenkin, ja kun auton hain huollosta, niin ääntä ei tullut enää ja vuoden sillä ajelin sen jälkeen. Laskussa oli , että kardaanin nivelristikon vaihto...Ja sen osan sinne ite vein..En tiiä sitte ovatko vaihtaneet muutaki , mutta ei siinä laskussa muuta lukenu

                      Ei tästä sen enempää, mutta yritin vaan kertoo millä omasta autosta samantapanen ääni tuli ja miten se korjaantu. Mutta epäilen vaan vahvasti, että kardaaniin liittyy tuokin ongelma jollain tapaa.

                      tuskin on kuitenkaan perä tai pyöränlaakeri
                      Last edited by henri; 18-06-2005, 20:21.
                      Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                      Ex. E30 320i 2d GTS -88


                      E46 330Cd (projekti V.2)


                      ----------------------------

                      Comment

                      • henri
                        BTCF Member
                        • Aug 2002
                        • 5752
                        • Kiuruvesi/Iisalmi

                        #12
                        Originally posted by Wittu_joo
                        Tässä varmasti haettiin sitä et kardaanille ei tule rasitusta kun kytkin painetaan pohjaan. Pääsee vapaasti pyörimään.. (tai no mitä nyt laatikko jarruttaa)
                        tätä suunnilleen yritin ajaa takaa, en varmaan just 100% oikein sitä kirjottanut...Ja kun en hirveesti oo vielä tohon tekniikka puoleen oo paneutunut, niin en sitten osannut sitä muotoilla oikein
                        Last edited by henri; 18-06-2005, 20:22.
                        Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                        Ex. E30 320i 2d GTS -88


                        E46 330Cd (projekti V.2)


                        ----------------------------

                        Comment

                        • T3
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 8531
                          • Karhe

                          #13
                          Originally posted by henri
                          en oo missään vaiheessa sanonut että kardaani lakkaa pyörimästä kun kytkimen painaa pohjaan, vaan veto loppuu...Kun kardaanihan sen vedon sinne pyörille vie vetareitten kautta...Sanoin vain, että kun kardaani lakkaa pyörimästä...

                          Sen ristikon ne sinne vaihto...Kuitenkin, ja kun auton hain huollosta, niin ääntä ei tullut enää ja vuoden sillä ajelin sen jälkeen. Laskussa oli , että kardaanin nivelristikon vaihto...

                          Ei tästä sen enempää, mutta yritin vaan kertoo millä omasta autosta samantapanen ääni tuli ja miten se korjaantu. Mutta epäilen vaan vahvasti, että kardaaniin liittyy tuokin ongelma jollain tapaa.

                          tuskin on kuitenkaan perä tai pyöränlaakeri
                          No nythän tämä vasta mielenkiintoiseksi meni...
                          .

                          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                          Comment

                          • Eepo
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 5388
                            • Tampere

                            #14
                            Nyt kyl kiinnostaa minuakin et miten ristikko voi ulista?

                            tuohon ulinaan vielä et voisko perän "etu" laakeri olla sökö? vai joko on vika paikannettu?
                            -Harley Davidson Sportster - 89-
                            -Harley Davidson softail -89-
                            -Suzuki PV50 -86-

                            Comment

                            • superfast
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2004
                              • 567
                              • Kurikka

                              #15
                              mulla oli e28 mennyt vetarin ulompi suojakumi paskaks ja oli laakeri peseytynyt tosi hyvin rasvoista puhtaaks että piti sellasta ihme kihinää...

                              se kardaanin tukilaakeri voi kyllä ujeltaa kun rupee loppumaan...
                              E60 525 Msport
                              E36 318ti compact

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎