Sellasta vaan, että mitä eroa on 4 ja 6 sylinteristen kiekkamittareilla, että saako 6 sylinterisen mittaria toimimaan jotenkin 4 sylinterisessä niinku nyt esim. E30:ssä vaihtamalla sitä koodipalikkaa ?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E21 alkuperäinen kierroslukumittari
Collapse
X
-
Itte olen kyseisen projektin käyny läpi. Eli mulla oli autona E21 315, johon vaihdoin 2.0 neloskoneen ja täten halusin myös kiekkamittarin. No ensin hankin 6-koneen kellollisen kiekkamittarin (enempi tarjolla), mutta ei siinä ainakaan ollu mitään potikkaa enkä saanut sitä toimimaan neloskoneen kanssa. Sitten kovan etsinnän jälkeen löysin alkuperäisen 4-koneen kiekkamittarin, joka toimi mainiosti.Tosin ne 4-koneen kiekkamittarit on ilman kelloa...
Voi tietenkin olla et jos 6-koneisen kiekkamittarin purkaa, niin sen saa toimimaan nelarissa, mutta miten niin se onki jo vaikeempi pala.at the moment: F15 X5 40e M-Sport -18 & I01 i3s 94Ah -20
ex: F11 530xDA -13, F20 118i Sport -12, E70 X5 3.0DA Sport Individual -07, E81 130i M-Sport -07, E53 X5 3.0DA Sport Individual -06, E46 330i touring -01, E91 325i touring -10, E46 325ixA touring -02, E83 X3 3.0DA -06, E39 530DA touring M-Sport -03, E34 540i 6-gang -94, Z3M roadster -00, E30 325ix -87, E46 330D touring M-Sport -02, E36 328i touring M-Sport -96, E21 320 -81, E21 315 -82
Comment
-
-
Onko kaikki 4-koneen mittarit kellottomia?
Etsiskelin samaan ongelmaan ratkaisua, joten jatketaan tähän:
Mulla on kelloton mittari jossa hieman ristiriitaista tietoa. Yhdessä kohtaa lukee "6 zyl 4 takt" ja toisessa 21/318. Sen varran avasin että sisällä on yksi potentiometri jolla _ehkä_ voi säätää mittarin niin neli- kuin kuusipyttyiselle.
Arvaan että mittari käy kumpaankin, säädetään potikalla ja on alunperin asennettu 318:iin. Pianhan tuo selviää kun on pari vertailumittaria. Vai osaisiko joku tarkentaa etten ruuvaile suotta?
Comment
-
-
Originally posted by mla View PostEtsiskelin samaan ongelmaan ratkaisua, joten jatketaan tähän:
Mulla on kelloton mittari jossa hieman ristiriitaista tietoa. Yhdessä kohtaa lukee "6 zyl 4 takt" ja toisessa 21/318. Sen varran avasin että sisällä on yksi potentiometri jolla _ehkä_ voi säätää mittarin niin neli- kuin kuusipyttyiselle.
Arvaan että mittari käy kumpaankin, säädetään potikalla ja on alunperin asennettu 318:iin. Pianhan tuo selviää kun on pari vertailumittaria. Vai osaisiko joku tarkentaa etten ruuvaile suotta?
Ovat eri mittarit nelos- ja kutoskoneessa.
Molempiin on saanut lisävarusteena 8/79 alkaen tuon kellon ja jälkivarusteluun retrofit-kittinä.
Tässä uskossa elän,kun itsellä ei ole hallinnassa muita malleja kuin,joissa on vakiovarusteena kierroslukumittari.
Comment
-
-
Tämä selvisi. Mittari toimii kuten pitääkin. 105 mittarissa ja 3000 kierrosta, riittävän lähellä totuutta ainakin minulle. Eli ainakin tämän mittarin sai toimimaan nelipyttyisessä huolimatta "6-zyl" merkinnästä.
Jälkiasentajille tiedoksi: mittariston taakse johtosarjaan tulee valmiiksi musta johto johon menee abikoliitin kiinni, tästä saa herätesignaalin puolalta. Plusvirta kannattaa ottaa vihreä-valko johdosta joka menee lämpömittarin puolen moninapaliittimen nastaan 2(?), maan saa kellon maajohtimesta.
Taivutetut liittimet ja johtojen asettelu tarkasti paikalleen kojelaudan uumeniin helpottavat kummasti mittariston survomista takaisin paikoilleen:-)
Comment
-
-
Originally posted by Dudismi View PostOmassa toimii kierrosluvut aivan kuten kuuluukin, mutta mitenkä saisin kellon toimimaan? Ei löydy mitään liitintä kyseiselle...
Comment
-
-
Originally posted by mla View PostJälkiasentajille tiedoksi: mittariston taakse johtosarjaan tulee valmiiksi musta johto johon menee abikoliitin kiinni, tästä saa herätesignaalin puolalta. Plusvirta kannattaa ottaa vihreä-valko johdosta joka menee lämpömittarin puolen moninapaliittimen nastaan 2(?), maan saa kellon maajohtimesta.
Taivutetut liittimet ja johtojen asettelu tarkasti paikalleen kojelaudan uumeniin helpottavat kummasti mittariston survomista takaisin paikoilleen:-)
Onko siis mahdollista ottaa purkuautosta myös tarvittava johto edellisestä liittimestä lähtien? Ja jos on niin missähän se liitin sijaitsee?
Comment
-
-
Originally posted by Epe View PostKuinka paljon erilainen johtosarja on niissä autoissa, jotka tehtaalta ovat tulleet rundarilla varustettuna?
Onko siis mahdollista ottaa purkuautosta myös tarvittava johto edellisestä liittimestä lähtien? Ja jos on niin missähän se liitin sijaitsee?
Comment
-
-
Tilasin sitten mittariston jonka piti käydä. Todellisuudessa takaa löytyy teksti "12V 6 zyl - 4 Tack"
Hyvin sain mittarin toimimaan, piti vain muutaman kerran käyttää irti ja säätää ruuvarilla. Muistaakseni aika reilusti piti kääntää, ennen kuin alkoi näyttämään oikein. Säätö pitää tehdä korkeilla kierroksilla, että näyttää aina oikein. Itse katsoin ohjekirjasta oikeat kierrokset 100km/h nopeudelle, ja säädin sen mukaan.
Comment
-
Comment