E30 facelift-faktoja?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bim
    Bimmer Rookie
    • Jul 2010
    • 152
    • Lahti

    #16
    -----
    Last edited by Bim; 10-01-2013, 06:20.

    Comment

    • larzu85
      BTCF Member
      • Feb 2007
      • 821
      • Mustasaari

      #17
      Faceliftissä eri korkuinen takaluukku kuin prefacelift.En ensin itse uskonut,mutta 2 eri autolla ja takaluukulla kokeiltuani oli pakko uskoa omia silmiä.
      BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

      BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

      EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

      EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

      EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

      EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

      EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1278
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by larzu85 View Post
        Faceliftissä eri korkuinen takaluukku kuin prefacelift.En ensin itse uskonut,mutta 2 eri autolla ja takaluukulla kokeiltuani oli pakko uskoa omia silmiä.
        Puhutaanko minkälaisesta erosta:think?

        Comment

        • Samee
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 888
          • Valkeakoski

          #19
          Originally posted by larzu85 View Post
          Faceliftissä eri korkuinen takaluukku kuin prefacelift.En ensin itse uskonut,mutta 2 eri autolla ja takaluukulla kokeiltuani oli pakko uskoa omia silmiä.

          Ainakaan bmwfansin:kaan mukaan ei peltiosassa ole mitään eroa pre-/faceliftin välillä.
          E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
          E30 316 4d '89
          E36 M3 Coupe '93
          F30 318d '13

          Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #20
            Itse ole sujuvasti vaihtanut kontinkansia ristiin joskus eikä ole korkeusero käynyt ilmi, täsmennätkö larzu lisää.
            Olli.

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #21
              Originally posted by larzu85 View Post
              Faceliftissä eri korkuinen takaluukku kuin prefacelift.En ensin itse uskonut,mutta 2 eri autolla ja takaluukulla kokeiltuani oli pakko uskoa omia silmiä.
              Kannattaa varmaan säätää siitä kontinluukusta sitä lukon "vastatappia" hieman alemmas/ylemmäs, niin luukku asettuu kiinniollessaan samaan asentoon, kuin alkuperäinenkin Lisäksi, niitä pieniä vastinkumeja voi myös ruuvata sisään/ulos. Vaikuttavat oleellisesti luukun asentoon kiinniollessa. Ei niissä luukuissa eroja ole. Samanlaisia vuosimallista riippumatta.
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #22
                Originally posted by T3 View Post
                Kannattaa varmaan säätää siitä kontinluukusta sitä lukon "vastatappia" hieman alemmas/ylemmäs, niin luukku asettuu kiinniollessaan samaan asentoon, kuin alkuperäinenkin Lisäksi, niitä pieniä vastinkumeja voi myös ruuvata sisään/ulos. Vaikuttavat oleellisesti luukun asentoon kiinniollessa. Ei niissä luukuissa eroja ole. Samanlaisia vuosimallista riippumatta.
                Onko facelift avo ja prefacelift 2D kardaanin kannatin laakerien kiinnitys pisteissä tosiaan
                20mm eroa?
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • T3
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 8530
                  • Karhe

                  #23
                  Originally posted by Tonton View Post
                  Onko facelift avo ja prefacelift 2D kardaanin kannatin laakerien kiinnitys pisteissä tosiaan
                  20mm eroa?
                  En tiedä. Täytyy käydä mittaamassa, kun molemmat autot löytyy tallista. Kuinka oleellinen tuo tieto sitten on, sitä sopii arvailla.

                  Fakta: Laitettaessa TYP-168:n tilalle TYP-188 perä, joutuu kardaanin keskimutterin ja tukilaakerin löysäämään ja siirtämään kardaanin takapätkää boorilla n.1cm:n eteenpäin. Jos taas joku haluaa jostainsyystä asentaa 188:n tilalle 168:n, joutuu kardaanin takapätkää siirtämään samanverran taaksepäin. Nämä siksi, että tukilaakerin esijännitys pysyy oikeana, eikä tukilaakerin ympärillä olevaan kumiin tule liikaa rasitusta suuntaan, tai toiseen.
                  .

                  Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                  Comment

                  • Tonton
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2006
                    • 9101
                    • Raisio

                    #24
                    Originally posted by T3 View Post
                    En tiedä. Täytyy käydä mittaamassa, kun molemmat autot löytyy tallista. Kuinka oleellinen tuo tieto sitten on, sitä sopii arvailla.

                    Fakta: Laitettaessa TYP-168:n tilalle TYP-188 perä, joutuu kardaanin keskimutterin ja tukilaakerin löysäämään ja siirtämään kardaanin takapätkää boorilla n.1cm:n eteenpäin. Jos taas joku haluaa jostainsyystä asentaa 188:n tilalle 168:n, joutuu kardaanin takapätkää siirtämään samanverran taaksepäin. Nämä siksi, että tukilaakerin esijännitys pysyy oikeana, eikä tukilaakerin ympärillä olevaan kumiin tule liikaa rasitusta suuntaan, tai toiseen.
                    No sen verran oleellinen että myin kardaanin ja perästä soitettiin ettei se sovi
                    sitä vaan että onko niissä eroa vai onko toisessa korissa tehty jotain kikkailuja
                    sigpic
                    M-B Vito -22
                    Transit Custom -18
                    Yamaha vx ho cruiser -22
                    Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                    [email protected]

                    Comment

                    • Maza
                      BTCF Member
                      • Jul 2002
                      • 4321
                      • Kannus/Kokkola

                      #25
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Itse ole sujuvasti vaihtanut kontinkansia ristiin joskus eikä ole korkeusero käynyt ilmi, täsmennätkö larzu lisää.
                      Joo, ei oo kyllä kontinkansissa eroa vuosimallien välillä. Ehkä tarvike/orkkisosassa voi olla eroa..

                      Nyt alkaa olemaan yksi suht kattava pre -> facelift konversio tehtynä. Jos homman haluaa tehdä hyvin niin vaihtoon menee takapään osalta ainakin:

                      Takakyljet, ulommat sisälokarit, takakontin syvennykset, kuskinpuoleinen sisempi sisälokari on eri, mutta ero on minimaalinen ja helppo muuttaa facelift malliseksi n. 10x10cm pellin palalla. Lisäksi vaihtoon menee takalasin alapuolinen pelti (liitos takakylkiin erillainen) ja luonnollisesti takavalopelti.

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #26
                        Originally posted by Tonton View Post
                        No sen verran oleellinen että myin kardaanin ja perästä soitettiin ettei se sovi
                        sitä vaan että onko niissä eroa vai onko toisessa korissa tehty jotain kikkailuja
                        Pituussunnassa ilmeisesti ei pitäisi olla sitä heittoa, mutta keskilaakerin pulttiväliä on kahta eri leveyksistä, luultavasti vaituu samaan aikaan kuin facelift.

                        Eli kardaanit eivät käy kokonaisen ristiin, mutta luultavasti keskilaakerin kehikon vaihdolla kävisi.

                        EDIT: en muista kuinkapäin sen tein mutta taisin johonki autoon vain porata lisää reikiä tukilaakerin kehikkoon.
                        Olli.

                        Comment

                        • Tonton
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2006
                          • 9101
                          • Raisio

                          #27
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Pituussunnassa ilmeisesti ei pitäisi olla sitä heittoa, mutta keskilaakerin pulttiväliä on kahta eri leveyksistä, luultavasti vaituu samaan aikaan kuin facelift.

                          Eli kardaanit eivät käy kokonaisen ristiin, mutta luultavasti keskilaakerin kehikon vaihdolla kävisi.

                          EDIT: en muista kuinkapäin sen tein mutta taisin johonki autoon vain porata lisää reikiä tukilaakerin kehikkoon.
                          OK. empä tuota tiennyt, tai jos olisin niin olisihan tuosta myydessä voinut mainita.
                          no ei tuosta mitään ongelmaa tullut, kehikko vaihtoon ja bolt on
                          sigpic
                          M-B Vito -22
                          Transit Custom -18
                          Yamaha vx ho cruiser -22
                          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                          [email protected]

                          Comment

                          • Jyri BMW
                            Newbiemmer
                            • May 2013
                            • 3
                            • Järvenpää

                            #28
                            Mitenkäs kun tuo facelift malli tuli niin m20b20 moottorin männänpäät vaihtui erilaisiksi (ainakin varaosaliikkeet ovat niin sanoneet) että onko kellään kokemusta toimivatko vanhemmasta m20b20 koneesta otetut männät kun kumminkin on samaa kokoa 79.980mm ?

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #29
                              Originally posted by Jyri BMW View Post
                              Mitenkäs kun tuo facelift malli tuli niin m20b20 moottorin männänpäät vaihtui erilaisiksi (ainakin varaosaliikkeet ovat niin sanoneet) että onko kellään kokemusta toimivatko vanhemmasta m20b20 koneesta otetut männät kun kumminkin on samaa kokoa 79.980mm ?
                              Toimii. Puristussuhde laski matalemman patin vuoksi. Kampiakseli, kiertokanget, kannen palotila jne pysyivät ennallaan, joten ei vaikuta moottorin mekaaniseen toimivuuteen, vaikka männät vaihtais.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Jyri BMW
                                Newbiemmer
                                • May 2013
                                • 3
                                • Järvenpää

                                #30
                                Originally posted by T3 View Post
                                Toimii. Puristussuhde laski matalemman patin vuoksi. Kampiakseli, kiertokanget, kannen palotila jne pysyivät ennallaan, joten ei vaikuta moottorin mekaaniseen toimivuuteen, vaikka männät vaihtais.
                                Asia selvä kiitos erittäin paljon tästä

                                Comment

                                Working...
                                X