memebuy23buy

E30 mittaristosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #46
    Originally posted by Dark angel View Post
    mitäs sen sit pitäs auttaa? toimisko tolla sit toi 325 mittaristo 4-koneisessa bemmis??
    Se valkoinen palikka on myös "kooditikku" Se pitää vaihtaa nelisylinterisestä, jos mittaristo on kutoskoneisesta.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • Dark angel
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 358
      • Tornio

      #47
      Originally posted by tmth View Post
      Se valkoinen palikka on myös "kooditikku" Se pitää vaihtaa nelisylinterisestä, jos mittaristo on kutoskoneisesta.
      mutta ongelmana on se että mun 4-koneen mittaristossa ei ole sitä valkosta mötikkää vaan takana on se koodi tikku. siinä kutoskoneen mittaristossa on edessä se mötikkä. eli jos haluun käyttää kutoskoneen mittaristoa niin minun on saatava jostain semmonen 4-koneen koodimötikkä??
      e30 m50b25 -86

      Toyota Carina E -95

      Comment

      • crockett
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1294
        • Ilomantsi

        #48
        Tuossa kuvassa olevassa m3 mittaristossa näyttäis olevan kyseinen palikka, sehän on myös nelisylinterinen.
        itsellä saattaisi olla varastossa tuo mötikkä, jos et muualta saa

        *e30 cabriolet*
        *Hailuksi*
        *ex e30 325i m50*
        *ex e30 5/88 pics*
        Ostan e30 osaa

        Myytävänä e30 osaa

        Comment

        • Dark angel
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2004
          • 358
          • Tornio

          #49
          [QUOTE=crockett;1213105]Tuossa kuvassa olevassa m3 mittaristossa näyttäis olevan kyseinen palikka, sehän on myös nelisylinterinen.


          ai katos perhana ku ehän mä muistanu tota kokkeillaan tunkee se paikalleen ja toivotaan että ku oon saanu perän takas paikalleen, eteen uudet tolpat ja vielä vanteet alle että mittari toimis sillo

          Kiitti pojat
          e30 m50b25 -86

          Toyota Carina E -95

          Comment

          • DerMeister
            BTCF Member
            • Nov 2007
            • 485
            • Seinäjoki

            #50
            Vielä kysyisin tästä akkujen vaihdosta että ku ne vanhat akut on 500mAh, ja kävin eilen hakemas kapasta uudet ja nää on 2300mAh. Että eihän tosta mitää haittaa oo ku seeremmat lukemat??
            F11 535d xDrive Individual Twilight purple
            IG: f11twilight_purple

            Comment

            • crockett
              BTCF Member
              • Aug 2002
              • 1294
              • Ilomantsi

              #51
              Tuskinpa mitään haittaa, itse tyrkkäsin joskus yhteen mittaristoon 1200 mAh akut ja pelitti.

              *e30 cabriolet*
              *Hailuksi*
              *ex e30 325i m50*
              *ex e30 5/88 pics*
              Ostan e30 osaa

              Myytävänä e30 osaa

              Comment

              • METALLIMIES
                BTCF Member
                • Jun 2007
                • 61
                • Kouvola

                #52
                Originally posted by DerMeister View Post
                Vielä kysyisin tästä akkujen vaihdosta että ku ne vanhat akut on 500mAh, ja kävin eilen hakemas kapasta uudet ja nää on 2300mAh. Että eihän tosta mitää haittaa oo ku seeremmat lukemat??
                Itse tällä viikolla vaihdoin 2500mAh akut ja nyt on mittarit toiminu(kirrosluku ja lämpö temppuili ennen remonttia). Tosin huoltovaloihin sain vain 4 vihreetä lediä palamaan. Varmaan se että mittariston piirilevystä oli yksi pötikkä(c12 luki alla) oli pamahtanut kahteen osaan saattaa vaikuttaa asiaan
                e46 330d
                e30 318iS

                Comment

                • DerMeister
                  BTCF Member
                  • Nov 2007
                  • 485
                  • Seinäjoki

                  #53
                  Okei. Itellä kans ennen toimi moitteettomasti mittari, sen jälkeen sitte kiekka ja kulutusmittari rupes temppuilemaan (joskus myös lämpömittari ja bensamittari) ja parin päivän päästä sytty ne kaikki huoltovalot palamaan että toivottavasti ny rupee taas toimimaan akkujen vaihdon jälkeen
                  F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                  IG: f11twilight_purple

                  Comment

                  • JD
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2002
                    • 1195
                    • Espoo

                    #54
                    Kutoskoneen palikka haussa

                    Originally posted by Dark angel View Post
                    elikkäs auto on e30 316 -86 ja mittaristo on kellollinen vdo. Noh ostimpa sitten 325 mittarin tohon (vdo) ja eihän siihen nyt käynykkään se "koodikku" aivan kuin siitä kohtaa puuttuis jotain?? saanko ton 325 mittariston jollain konstin toimiin tossa mulla? täs olis vähän kuvaaki..
                    alinmainen mittaristo on neloskoneesta,keskimmäinen 325 ja ylin (vissii) m3
                    toisessa kuvas mittarit takaa ja valkonen on 4-koneisen ja sin o 325
                    Minulla olisi sellainen kuvassa ympyröity neloskoneen palikka (1.6 / M40),
                    mutta tarvitsisin vastaavan kutoskoneelle, vaihtaisin mielellään jos jollakin päinvastainen tarve.

                    ---------------
                    Muuta vaihdettavaa:
                    Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                    https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                    Comment

                    • DerMeister
                      BTCF Member
                      • Nov 2007
                      • 485
                      • Seinäjoki

                      #55
                      Nyt tuli vaihdettua akut mitttaristoon ja hyvin rupes taas toimimaan sitä vaan ihmettelin ku ne kaikki 5 vihreetä lediä sytty palamaan ilman sitä nollausta.. ennen palo kaikki mahdolliset huoltovalot.. ainoa mikä jäi niin oli se ''inspection''
                      F11 535d xDrive Individual Twilight purple
                      IG: f11twilight_purple

                      Comment

                      • isowner
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2007
                        • 79

                        #56
                        lainataan topiccia,lämpömittari alkaa vispaamaan kiihdytettäessä kun kierrokset nousee n 5000 kohdille.normaalisti puolessa välissä ja 5000rpm kohdilla laskee n.puoli senttiä ja nousee takaisin puoleenväliin,seilaten hieman kokoajan kierroksilla?:think
                        M42B18

                        Comment

                        • Magirus
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2006
                          • 877
                          • Keski-Suomi und Sawo

                          #57
                          Mistähän tointaisi lähteä etsimään vikaa VDO:n uudemman mallin mittaristosta kun kiekkimittari/kulutus ei pelaa (koodipalikka siis edessä)? Auto on siis -88 m40b16, aikaisemmalla mittaristolla pelasi kiekki/kulutus mutta näytti väärin (6-syl). Nyt uudella 4-syl omalla ei saa mitään tajuja tulemaan :think Kaikki muut mittarit kyllä pelaa ja patteritkin näyttäisi olevan kunnossa. Suurimman osan komponenteistakin kävin läpi mittailemalla. Onkos uuden/vanhan mallin mittaristolla mitään eroa kytkennöissä? (Ettei olis jouduttu vaihtamaan johtoja keskenään joskus kun on tuo 6-syl vdo laitettu).. Kerran sain kiekkimittarin nytkähtämään käynnistettäessä mutta sitten taas ei mitään vaikka kävin piirilevyn uudestaan läpi..

                          M47TU E61 520D FamilyWagon -06
                          M30 E24 635CsiA FatLip Yankee -87
                          M20 E30 320i/323i Rooflost -86
                          M30 E24 628 CsiT Batmobile -82


                          O: E24 osasia

                          Comment

                          • Coooper
                            BTCF Member
                            • Apr 2007
                            • 1623
                            • Lahti

                            #58
                            Tuo käsijarrun merkkivalon vasemmalla puolella oleva merkkivalo, mikä se varsinaisesti on? Tuossa kun vaihoin mittaristoon valoja niin siitä puuttui polttimo kokonaan ja laitoin sitten siihen sen mutta se palaa kokoajan. Ohjekirjasta kun yritin suomennella niin jotain jarruputkiin liittyvää? Eli jos tuo palaa koko ajan niin pitäisikö jarrulinjat uusia? Jos näin niin mihin tuo perustuu?
                            E61 525DA - 09
                            EX: E90 325IA -06
                            EX: E46 328i 4d -00
                            Ex: E30 318i 2d -89


                            ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #59
                              Originally posted by Coooper View Post
                              Tuo käsijarrun merkkivalon vasemmalla puolella oleva merkkivalo, mikä se varsinaisesti on? Tuossa kun vaihoin mittaristoon valoja niin siitä puuttui polttimo kokonaan ja laitoin sitten siihen sen mutta se palaa kokoajan. Ohjekirjasta kun yritin suomennella niin jotain jarruputkiin liittyvää? Eli jos tuo palaa koko ajan niin pitäisikö jarrulinjat uusia? Jos näin niin mihin tuo perustuu?
                              Se missä on huutomerkki tarkoittaa jarrunesteen määrää, anturi on korkissa.

                              Se missä on ympyrän kehällä "palasia" viittaa jarrupalojen kulumiseen(brake linings=jarrupalat, ei jarruputket), anturi on vas. etupyörän ja oik. takapyörän paloissa(rumpujarrullisessa ei ole anturia takana).
                              Olli.

                              Comment

                              • Coooper
                                BTCF Member
                                • Apr 2007
                                • 1623
                                • Lahti

                                #60
                                Originally posted by Rocla View Post
                                Se missä on huutomerkki tarkoittaa jarrunesteen määrää, anturi on korkissa.

                                Se missä on ympyrän kehällä "palasia" viittaa jarrupalojen kulumiseen(brake linings=jarrupalat, ei jarruputket), anturi on vas. etupyörän ja oik. takapyörän paloissa(rumpujarrullisessa ei ole anturia takana).
                                Mä jo aattelinki et mitä vittua ku ikinä tommosesta kuullukkaa ja aattelin et check paneeli ilmottaa jarrupalojen kulumisesta. Mutta ei ne palat ihan lopussa kylläkään ole.:think
                                E61 525DA - 09
                                EX: E90 325IA -06
                                EX: E46 328i 4d -00
                                Ex: E30 318i 2d -89


                                ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                                Comment

                                Working...
                                X