Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m50b25 ilmaus ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16228
    • Asikkala

    #31
    Onko lämppärin letkut oikein päin kun noin työläs oli ?

    Comment

    • CtD
      Bimmer Rookie
      • Jul 2013
      • 160
      • Urjala

      #32
      Originally posted by jr66 View Post
      Onko lämppärin letkut oikein päin kun noin työläs oli ?
      Ensimmäistä kertaa autoa purkaessani, en muistanut merkata tai ottaa kuvaa että tuleeko kannesta tuleva letku lämppärille menevään ylempään vai alempaan putkeen.

      Googelia ja kuvia tutkien kannesta tulevan putken paikaksi päättelin tulipellissä olevan alemman lämpäri putken.


      Se jäi edellisestä postauksesta, että auto oli vielä kunnollisessa luiskassa.

      Comment

      • CtD
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 160
        • Urjala

        #33
        Lämpöjen kanssa taistellut näihin päiviin saakka. Nyt hommasin e36 m3 jäähdyttimen ja e30 alkuperäisen erilisen paisarin. Vedet meni sisään sen verta sujuvasti, että piti katsoa että vuotaako jostain. Korkki kiinni ja ajamaan, toimii ja ei läpene paikallaan ollessakaan.

        Comment

        • b mutteri kasa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1461
          • Area 03

          #34
          Vanha topic, mutta itsellä meni kyllä tuon M20B25 moottorin ilmaus suht helposti.

          -Täytin paisarista niin paljon kuin meni hitaasti kaatamalla kylmäänmerkkiin, n. 5-6L tais mennä

          -Sitten käymään, lämmöt cabiinistä täysille ja ilmausruuvi auki termostaattikotelosta

          -Jäähdytysnestettä lisäilin sitä mukaa mitä paisari tyhjeni, pumppailin alaletkua ym. Kaksi kertaa pysäytin moottorin kun lämmöt rupesi nousemaan

          -Moottorin käynnin/pysähdyksen aikana lorottelin järjestelmään n.5-6L lisää nestettä kunnes ilmausruuvista rupesi tulemaan pelkkää nestettä, ruuvi kiinni

          -Cabiniin sain tulemaan lämmintä kun kävin pienellä lenkillä ja lenkin aikana lämmöt pysyi hyvin keskellä

          -Lopuksi kun moottori oli kylmä varmistin että kylmässä merkissä nesteen pinta paisarissa, hieman jouduin lisäämään
          Last edited by b mutteri kasa; 19-07-2023, 08:40.
          BMW F11 530 dA VOLL
          Carbon-schwarz Metallic

          BMW E30 325i Sport

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16228
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by b mutteri kasa View Post
            Vanha topic, mutta itsellä meni kyllä tuon M20B25 moottorin ilmaus suht helposti.

            -Täytin paisarista niin paljon kuin meni hitaasti kaatamalla kylmäänmerkkiin, n. 5-6L tais mennä

            -Sitten käymään, lämmöt cabiinistä täysille ja ilmausruuvi auki termostaattikotelosta

            -Jäähdytysnestettä lisäilin sitä mukaa mitä paisari tyhjeni, pumppailin alaletkua ym. Kaksi kertaa pysäytin moottorin kun lämmöt rupesi nousemaan

            -Moottorin käynnin/pysähdyksen aikana lorottelin järjestelmään n.5-6L lisää nestettä kunnes ilmausruuvista rupesi tulemaan pelkkää nestettä, ruuvi kiinni

            -Cabiniin sain tulemaan lämmintä kun kävin pienellä lenkillä ja lenkin aikana lämmöt pysyi hyvin keskellä

            -Lopuksi kun moottori oli kylmä varmistin että kylmässä merkissä nesteen pinta paisarissa, hieman jouduin lisäämään
            M20 vai 50 ?

            Comment

            • b mutteri kasa
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2006
              • 1461
              • Area 03

              #36
              Originally posted by jr66 View Post
              M20 vai 50 ?
              Katos katos...Tämä olikin M50 moottori keskustelu...
              BMW F11 530 dA VOLL
              Carbon-schwarz Metallic

              BMW E30 325i Sport

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎