Asensin saloonin takatuvarsiin powerflex puslat. Siis kaksi "silinteri hattua" ja putki keskelle. Ongelmaksi muodostui että aina se vastapuolella oleva lähtee pakenemaan putkea työnnettäessä. Aluksi ne ovat ihan siististi pohjassa, mutta n. 3-4mm se toinen pakenee. Kokeilin lyömällä, puupuristimella, ruuvipenkissä jne eri tavoilla mutta aina sama lopputulos. Ruuvipenkissä näyttää että nyt onnistui, mutta kun löysää penkin niin sieltä se vain pullistui.. Toki nuo tukivarret menivät palkkiin noinkin, mutta eikö niitä saisi kunnolla pohjaan mitenkään? Rasvaakin oli monenlaista ja PALJON muttei auttanut. Haaveeni oli että ne istuisivat pohjassa siististi, ja sitten ympärille jäävän raon takapalkissa passaisin isoilla prikoilla pois, näin ne istuisivat nätisti eikä ylimääräistä liikettä pääse tulemaan.
E30 Powerflex puslat
Collapse
X
-
E30 Powerflex puslat
Last edited by petrolhead; 28-01-2012, 13:32. Reason: yhdistetty 3 topikkia samasta aiheesta -petrolMarko
http://www.uniball.fi/
BMW E30 S54B32 SS
Fiat 131 Abarth g.4 historic
http://www.131abarth.com/
http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guideTags: None
-
-
E30 Powerflex puslat
Elikkä puslat pitäisi vaihtaa ja noita powerflexin polyuretaanipuslia olen ajatellut. Onko kenelläkään kokemuksia onnistuuko vaihtaminen ihan itse perustyökaluilla vai kannattaako suosiolla viedä liikkeeseen vaihdettavaksi. Ja malli oli se 318i E30 vm.88 Olisin kiitollinen tiedoista...nykyinen: Passat 1.9 TDI
entinen: e30 318i
-
-
Powerflexien mukana tulee pusseissa rasvaa...
kyllähän noi varmasti onnistuu ihan kotioloissakin vaihtamaan mut nosturilla pääsee kyllä huomattavasti mukavammin työskentelemään! Varmaan paskimmat on vaihtaa noi apurungon isot puslat sekä takatukivarsien puslat...voi olla todella tiukassa varsinkin noi apurungon puslat.
Comment
-
-
Kyllä onnistuu. Puslat oli helppo vaihtaa, lukuunottamatta takatukivarsia. Apurunko oli vaan melko hyvin kiinni, sai hetken repiä sitä irti. Puslat sai poltettua helposti pois. Meinas kyllä palaa päreet kun rupesin pistään takatukivartta kiinni, ja huomasin että v*ttu toinen pusla on väärinpäin.No sai sen melko helposti ulosvetäjällä pois. Vaihtoa helpotti se että osat oli hiekkapuhallettu ja maalattu, ei tarvinnut auton alla ryömiä
Last edited by Mikso; 22-01-2006, 18:21.
Comment
-
-
Originally posted by Antza^Paljonkos nuo PowerFlexin puslat maksavat taakse?
Eikö noita takatukivarsia myydä puslineen päivineen uusia, kun tuo pelkkien puslien vaihto tuntuu olevan melko hankalaa? Vai onko hintaero sitten pelkkiin pusliin niin dramaattinen?
Comment
-
-
Vaihdettiin just viikolla kaverin e30:iin taka-akselin puslat.
Otettiin koko helahoito eka lattialle ja sit polttamalla vanhat pois ja prässillä uudet tilalle.
Tukivarsien puslat on aika tiukat saada paikoilleen, mutta menee prässillä kyllä.Näillä mennään:
Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
MB c124 230CE -90 "Badboy"
MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
Comment
-
-
Älkää hyvät ihmiset polttako niitä vanhoja puslia sinne takapalkkiin !
Paljon kivuttomammin ja nopeammin ne tulevat pois sopivalla kierretangolla ja muutamalla isolla aluslevyllä. Kun puslan saa liikkeelle, se tulee kyllä helposti ulos ja asennnusreikä palkissa jää paljon siistimmäksi. E30 puslat eivät ole edes tiukassa verrattuna esim. E34:sen vastaaviin pusliin.
Powerflex-puslia vaihdettaessa kannattaa huomiota kiinnittää puslapaketissa olevaan asennusohjeeseen. Ohje sinänsä on hyvin vaatimaton, mutta kertoo muutamien puslien kohdalta tärkeän asian: minne laittaa pakkauksen asennusrasva ja minne ei !
Mielestäni hankalimmat uretaanipuslat asennettavaksi E30:iin ovat takatukivarren puslat. Hyvänä kakkosena etutukivarren puslat takakiinnikkeisiinsä, mutta nämä "tikkarit" saa helposti irti ja parempaan paikkaan (esim. ruuvipenkkiin) asennusta varten. "Tikkarin" asennus tukivarteen on helppo tehdä tämän jälkeen.
EDIT:Lisätty kuva/animaatio:
PetteriLast edited by petteriu; 23-01-2006, 08:18.BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990
Comment
-
-
Tähän kaipaan minäkin vastausta.. Miten auton ajettavuus muuttuu powerflex puslilla verrattuna ehjiin alkuperäisiin? Tuleeko hirveesti resonanssiääniä/tärinöitä ja muuta huomioitavaa,kestääkö korin saumat jäykemmät puslat vai repeileekö saumat liitoksista (ei ruosteen vaan siis jäykkyyden takia). Käyttäjiltä kokemusta.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Omasta E46 vaihdettiin noi PowerFlexin puslat. Autosta tuli kieltämättä todella paljon tukevampi, siis ei mikään ylijäykkä vaan vakiopuslista jonninverran jämäkämpi, eron kyllä huomaa.
Mun autoon siis tuli Full Kit -paketti johon kuulu etualatukivarsien helapuslat, etu+takakallistuksenvakaajien puslat ja takatukivarren puslat.
Aikaa menee, meillä ~12h vaikka mikään osa ei varsinaisesti vinoillut
Comment
-
-
powerflex
Itse vaihdoin kaikki myös(full kit) ja sen perään 4 pyörä suuntaus.Autona E36 328i...
kokemusta ei ole vielä kesärenkailta mutta talvirenkailla on ajoa jonkun verran takana. tuntuu jämäkältä, terävät esm asfaltin katkot tuntuvat selvemmin ja ääni on kasvanut ainakin talvirenkailla(karkea kuvio..kesärenkailla uskon äänen kasvun olevan pientä).
menee kuin juna, jarrutus/kiihdytys ei vaikuta suuntaan ollenkaan.
lopullisesti asia kyllä selviää vasta kesärenkailla kun pääsee esm. radalle paahtamaan...
työtä meni kans 12h mutta mitään varsinaista ongelmaa ei tullut vastaan.-TT-
F30 320d
Comment
-
Comment