memebuy23buy

E30 Powerflex puslat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 131
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 393
    • Siilinjärvi

    E30 Powerflex puslat

    Asensin saloonin takatuvarsiin powerflex puslat. Siis kaksi "silinteri hattua" ja putki keskelle. Ongelmaksi muodostui että aina se vastapuolella oleva lähtee pakenemaan putkea työnnettäessä. Aluksi ne ovat ihan siististi pohjassa, mutta n. 3-4mm se toinen pakenee. Kokeilin lyömällä, puupuristimella, ruuvipenkissä jne eri tavoilla mutta aina sama lopputulos. Ruuvipenkissä näyttää että nyt onnistui, mutta kun löysää penkin niin sieltä se vain pullistui.. Toki nuo tukivarret menivät palkkiin noinkin, mutta eikö niitä saisi kunnolla pohjaan mitenkään? Rasvaakin oli monenlaista ja PALJON muttei auttanut. Haaveeni oli että ne istuisivat pohjassa siististi, ja sitten ympärille jäävän raon takapalkissa passaisin isoilla prikoilla pois, näin ne istuisivat nätisti eikä ylimääräistä liikettä pääse tulemaan.
    Last edited by petrolhead; 28-01-2012, 13:32. Reason: yhdistetty 3 topikkia samasta aiheesta -petrol
    Marko

    http://www.uniball.fi/

    BMW E30 S54B32 SS
    Fiat 131 Abarth g.4 historic

    http://www.131abarth.com/
    http://www.facebook.com/pages/2-Team...65543543540581
    https://www.youtube.com/user/131rally?feature=guide
  • Zassi-
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 160
    • Savonlinna

    #2
    E30 Powerflex puslat

    Elikkä puslat pitäisi vaihtaa ja noita powerflexin polyuretaanipuslia olen ajatellut. Onko kenelläkään kokemuksia onnistuuko vaihtaminen ihan itse perustyökaluilla vai kannattaako suosiolla viedä liikkeeseen vaihdettavaksi. Ja malli oli se 318i E30 vm.88 Olisin kiitollinen tiedoista...
    nykyinen: Passat 1.9 TDI
    entinen: e30 318i

    Comment

    • jazma
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 1115
      • Oulu

      #3
      Joku ainaki varoitteli että kannattaa rasvata hyvin ne uudet puslat ettei ala heti natisemaan... Searchilla varmaan löytyy juttua jos itse meinaa vaihtaa.
      e30 318i

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11738
        • Kouvola

        #4
        Powerflexien mukana tulee pusseissa rasvaa...

        kyllähän noi varmasti onnistuu ihan kotioloissakin vaihtamaan mut nosturilla pääsee kyllä huomattavasti mukavammin työskentelemään! Varmaan paskimmat on vaihtaa noi apurungon isot puslat sekä takatukivarsien puslat...voi olla todella tiukassa varsinkin noi apurungon puslat.

        Comment

        • Mikso
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 171
          • Härmä

          #5
          Kyllä onnistuu. Puslat oli helppo vaihtaa, lukuunottamatta takatukivarsia. Apurunko oli vaan melko hyvin kiinni, sai hetken repiä sitä irti. Puslat sai poltettua helposti pois. Meinas kyllä palaa päreet kun rupesin pistään takatukivartta kiinni, ja huomasin että v*ttu toinen pusla on väärinpäin. No sai sen melko helposti ulosvetäjällä pois. Vaihtoa helpotti se että osat oli hiekkapuhallettu ja maalattu, ei tarvinnut auton alla ryömiä
          Last edited by Mikso; 22-01-2006, 18:21.

          Comment

          • m50 turbo
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2005
            • 454

            #6
            mä jouduin prässään takakelkan isot puslat paikoilleen... muuten meni kivuttomasti. tai no etutukivarsien epäkesko puslat oli vähän hankalat, joutu vääntää aika kovaa et sai kiinnitys pultit paikoilleen (yksin laittaessa)
            http://www.teammadmax.com

            Comment

            • Antza^
              Newbiemmer
              • Jan 2006
              • 21
              • Kotka

              #7
              Paljonkos nuo PowerFlexin puslat maksavat taakse?
              Eikö noita takatukivarsia myydä puslineen päivineen uusia, kun tuo pelkkien puslien vaihto tuntuu olevan melko hankalaa? Vai onko hintaero sitten pelkkiin pusliin niin dramaattinen?
              E36 Coupe 316 -94
              ex.

              6x E30
              1x E28

              Comment

              • Leka
                BTCF Member
                • Sep 2003
                • 7701
                • Vilppula

                #8
                Originally posted by Antza^
                Paljonkos nuo PowerFlexin puslat maksavat taakse?
                Eikö noita takatukivarsia myydä puslineen päivineen uusia, kun tuo pelkkien puslien vaihto tuntuu olevan melko hankalaa? Vai onko hintaero sitten pelkkiin pusliin niin dramaattinen?
                Tuolta voi kysellä hintoja Powerflexeille.
                sigpic

                BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                Comment

                • Jube
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 9636
                  • ...

                  #9
                  Vaihdettiin just viikolla kaverin e30:iin taka-akselin puslat.
                  Otettiin koko helahoito eka lattialle ja sit polttamalla vanhat pois ja prässillä uudet tilalle.

                  Tukivarsien puslat on aika tiukat saada paikoilleen, mutta menee prässillä kyllä.
                  Näillä mennään:
                  Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
                  BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
                  BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
                  BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
                  MB c124 230CE -90 "Badboy"
                  MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

                  Comment

                  • petteriu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 1164
                    • Pori

                    #10
                    Älkää hyvät ihmiset polttako niitä vanhoja puslia sinne takapalkkiin !

                    Paljon kivuttomammin ja nopeammin ne tulevat pois sopivalla kierretangolla ja muutamalla isolla aluslevyllä. Kun puslan saa liikkeelle, se tulee kyllä helposti ulos ja asennnusreikä palkissa jää paljon siistimmäksi. E30 puslat eivät ole edes tiukassa verrattuna esim. E34:sen vastaaviin pusliin.

                    Powerflex-puslia vaihdettaessa kannattaa huomiota kiinnittää puslapaketissa olevaan asennusohjeeseen. Ohje sinänsä on hyvin vaatimaton, mutta kertoo muutamien puslien kohdalta tärkeän asian: minne laittaa pakkauksen asennusrasva ja minne ei !
                    Mielestäni hankalimmat uretaanipuslat asennettavaksi E30:iin ovat takatukivarren puslat. Hyvänä kakkosena etutukivarren puslat takakiinnikkeisiinsä, mutta nämä "tikkarit" saa helposti irti ja parempaan paikkaan (esim. ruuvipenkkiin) asennusta varten. "Tikkarin" asennus tukivarteen on helppo tehdä tämän jälkeen.

                    EDIT:Lisätty kuva/animaatio:


                    Petteri
                    Last edited by petteriu; 23-01-2006, 08:18.
                    BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                    Comment

                    • Coooper
                      BTCF Member
                      • Apr 2007
                      • 1623
                      • Lahti

                      #11
                      Terve,
                      onkos noista powerflexeistä mitään hyötyä vaihtaa 325? En vielä tiedä missä kunnossa puslat on mutta jos on kohtalaisen hyvässä kunnossa nii onko noista sit mitään iloo?
                      E61 525DA - 09
                      EX: E90 325IA -06
                      EX: E46 328i 4d -00
                      Ex: E30 318i 2d -89


                      ~M20 STROKER CLUB LAHTI~

                      Comment

                      • M325i
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2005
                        • 1531
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Tähän kaipaan minäkin vastausta.. Miten auton ajettavuus muuttuu powerflex puslilla verrattuna ehjiin alkuperäisiin? Tuleeko hirveesti resonanssiääniä/tärinöitä ja muuta huomioitavaa,kestääkö korin saumat jäykemmät puslat vai repeileekö saumat liitoksista (ei ruosteen vaan siis jäykkyyden takia). Käyttäjiltä kokemusta.
                        E30 ja E46 ///M

                        Comment

                        • Dani
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2007
                          • 3847
                          • Espoo

                          #13
                          Omasta E46 vaihdettiin noi PowerFlexin puslat. Autosta tuli kieltämättä todella paljon tukevampi, siis ei mikään ylijäykkä vaan vakiopuslista jonninverran jämäkämpi, eron kyllä huomaa.
                          Mun autoon siis tuli Full Kit -paketti johon kuulu etualatukivarsien helapuslat, etu+takakallistuksenvakaajien puslat ja takatukivarren puslat.

                          Aikaa menee, meillä ~12h vaikka mikään osa ei varsinaisesti vinoillut
                          sigpic
                          Shöyroom: BMW E46 330i Touring M-Sport II '02 - Stahlgrau Metallic #400

                          Comment

                          • TeemuT
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2007
                            • 329
                            • Muhos

                            #14
                            powerflex

                            Itse vaihdoin kaikki myös(full kit) ja sen perään 4 pyörä suuntaus.Autona E36 328i...
                            kokemusta ei ole vielä kesärenkailta mutta talvirenkailla on ajoa jonkun verran takana. tuntuu jämäkältä, terävät esm asfaltin katkot tuntuvat selvemmin ja ääni on kasvanut ainakin talvirenkailla(karkea kuvio..kesärenkailla uskon äänen kasvun olevan pientä).
                            menee kuin juna, jarrutus/kiihdytys ei vaikuta suuntaan ollenkaan.
                            lopullisesti asia kyllä selviää vasta kesärenkailla kun pääsee esm. radalle paahtamaan...
                            työtä meni kans 12h mutta mitään varsinaista ongelmaa ei tullut vastaan.
                            -TT-
                            F30 320d

                            Comment

                            • Silvio
                              BTCF Member
                              • Feb 2007
                              • 293
                              • *

                              #15
                              Kertokaas tuollaisen full-kitin (e36:een) laittaneet että paljonko joutuu köyhtymään?
                              ...

                              Comment

                              Working...
                              X