Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30:sen turbotus..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vega_
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 887
    • Kokkola

    #31
    mistään en mitään tiedä, mutta viime kesänä katsastus setältä kysyin, niin se sano että tehot ei saa nousta yli 20% ja levyjarrut taakse pitää vaihtaa.

    Comment

    • NokiLeka
      Bimmer Enthusiast
      • May 2006
      • 2341
      • Eurajoki

      #32
      Korjatkaa nyt jos olen väärässä, mutta muistaakseni 320:ssä on jo valmiiksi samat akselistot ja jarrut kun 325 mallissa? Eli jos näillä eväillä mennään, niin ilman akselistomuutoksia voidaan tehoa ottaa +20% 325:een nähden, eli se aiemmin mainittu 205hp. En nyt mene vannomaan noista akseleista, mutta muistaisin, että omassa e30 320i -90 pirssissä oli samat romppeet kuin e30 325:ssa.
      "I do everything my Rice Crispies tell me to"

      Comment

      • L.H
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 2479
        • Lohja

        #33
        Originally posted by turboix
        Herrat kaikki tietävät perustelkaa että mitenkä on mahdollista laittaa turbo 1,3 sierraan ilman mitään alusta muutoksia ja 1,6dsl eskorttiin ilman mitään alusta muutoksia ja 1.6 corollaan ilman mitään alusta muutoksia ja eiköös se luntin 518 ole katsastettu turbolle eikä senkä alustaaa oo mun käsitykseni mukaan muutettu mitenkä. Soitin tänään akelle ja ne sano sujuvalla suomen kielellä että ei ole mitään estett' turbottaa 320 bemari omilla jaarruilla jos sen teho ei nouse yli 20% kyseisen auton alkuperäisestä tehosta!
        Sierrat tai muut foordit ei nyt liity mitenkään tähän. Mutta luulisin, että niistä on penkitetty semmoisen tehokkaamman auton tehot mikä muuten on kuitenkin jarruiltaan/alustaltaan vastaava.

        320is on e30 mallisarjan tehokkain ja siihen voi verrata. Siitäkin löytyy faktaa.





        Niin ja meinasi jo ihan unohtua..

        Tässäpä on sähköposti AKE:sta tänään, että oletko nyt ihan varma että olet soittanut muuallekin kun paikalliselle essolle..?

        Originally posted by AKE
        Moi

        Kyllä, 20% tehon ylitys/nousu (LMp auton rakenteen muuttamisesta, 5§ kohta c )
        koskee vain tapauksia, kun verrataan mallisarjan tehokkaimpaan moottoriin.


        Terveisin

        Mikko Lehessaari
        Ajoneuvohallintokeskus
        “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

        Comment

        • kmr
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 175
          • Turku / Kotka

          #34
          Viime huhtikuussa muutoskatsastin 320i -87 turbolle (0,5bar, 189hv, 280nm). Pitää vaihtaa 325i tolpat, vakaajat etu ja taka, takatukivarret ja takajarrut. Ilmeisesti pitäis myös laittaa absit, mut itellä meni läpi ilman. Vakio laatikko ja perä saa olla paikallaan ja on ainakin itellä kestäny. Ja +20% sääntö koskee mallisarjan tehokkainta!
          F11 530Xd M-sport
          ex. E92 325d -07
          ex. E30 320tic -87

          Comment

          • M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2767
            • Espoo, HML

            #35
            Originally posted by NokiLeka
            Jos nyt taas lainais tuolta AKE:n sivuilta, eli täsä tullee:

            "Vertailumoottoreina voidaan vastaavin perustein pitää Suomeen tyyppikatsastettujen mallien moottoreiden ohella myös mallisarjaan kuuluvien muun Euroopan ja Yhdysvaltojen markkinoille yleiseen tieliikenteeseen tarkoitettujen mallien tehdasvakiomoottoreita, mikäli luotettava selvitys mallien teknisistä eroista on saatavissa. Muiden kuin Suomeen tyyppikatsastettujen mallien osalta tulee tarvittaessa esittää valmistajan tai valmistajan edustajan lausunto siitä, että ko. malli on tarkoitettu yleiseen tieliikenteeseen."

            Tämän tekstin mukaanhan kaikkia tehtaalta rullanneita malleja, riippumatta siitä ovatko vientimalleja, voidaan käyttää vertailussa. Kunhan malli on tarkoitettu tieliikenteeseen.

            Tarkemmin en asiasta tiedä, mutta miksei M3:sta voisi käyttää vertailumoottorina? Sehän kuitenkin luetaan yhdeksi 300 sarjaan kuuluvaksi versioksi?
            320iS on tosiaan 300-sarjaa ja sitä voi käyttää vertailuautona.
            M3:sta ei voi käyttää vertailuautona. Se kuuluu M-sarjaan, ei 300-sarjaan.

            Teksti ei sano, että kaikkia tehtaalta rullanneita malleja voi suoraan käyttää vetailuautoina,
            riippumatta siitä ovatko ne vientimalleja. Vai mitä sanotte esim. E30 333i:stä?
            (Tekstissä puhutaan Euroopasta ja Yhdysvalloista, mutta tämä on tehty näiden ulkopuolelle)
            Tietysti jos joku meinaa saavansa virallisen paperin BMW:ltä tuon 333i:n suhteen.

            Nyt kun tänne foorumille nousee taas näitä "turbotustopic"-aiheita, niin olisi hyvä opetella käyttämään sitä search:ia.
            Heti alkuun voi unohtaa kaikki hyvät turboprojektit noihin E30:n, jos ei ole valmis tuplaamaan autoon käytettyä rahamäärää (tai tee kaikkea itse).
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

            Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

            Comment

            • turboix
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2006
              • 581
              • p-laidun

              #36
              [QUOTE=L.H]Sierrat tai muut foordit ei nyt liity mitenkään tähän. Mutta luulisin, että niistä on penkitetty semmoisen tehokkaamman auton tehot mikä muuten on kuitenkin jarruiltaan/alustaltaan vastaava.

              320is on e30 mallisarjan tehokkain ja siihen voi verrata. Siitäkin löytyy faktaa.

              Ja miks ei muka voi "autojahan nekin on" yhtälailla ku pemarikin kai voorttiin ja pemariin ny jumalauta sentäs samat lait pätee? ja niin ne mulle akella väitti että jos turbotan 320 ni sen teho saa nousta alkuperäsestä tehosta 20% ilman mitään muutoksia. ja tosta 320 is se ei maahantuojan mukaan käy vertailu autoks mut 2 katsastus konttorin mukaan käy,ota siitäki si selvää.
              BMW E46 330dA touring -00
              BMW e30 325tbo -86
              BMW e30 323ia cabriolet -83
              BMW e30 318i touring -89

              Comment

              • Cell
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2004
                • 7037
                • Uusikaupunki

                #37
                Originally posted by turboix
                Ja miks ei muka voi "autojahan nekin on" yhtälailla ku pemarikin kai voorttiin ja pemariin ny jumalauta sentäs samat lait pätee?
                Kaikesta päätellen ei päde samat lait
                325i -08
                i3 REx -17
                M5 -98 Imolarot
                535i -90 N/A project (maatumassa)

                Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                Comment

                • GOOFY
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2005
                  • 4139
                  • .

                  #38
                  paljonko siinä 320is:ssä sitten on heppoja...?
                  E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                  Comment

                  • L.H
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 2479
                    • Lohja

                    #39
                    Originally posted by turboix

                    Ja miks ei muka voi "autojahan nekin on" yhtälailla ku pemarikin kai voorttiin ja pemariin ny jumalauta sentäs samat lait pätee? ja niin ne mulle akella väitti että jos turbotan 320 ni sen teho saa nousta alkuperäsestä tehosta 20% ilman mitään muutoksia. ja tosta 320 is se ei maahantuojan mukaan käy vertailu autoks mut 2 katsastus konttorin mukaan käy,ota siitäki si selvää.
                    No sovitaanko sitten niin, että sinä saat uskoa omat juttusi jos niin haluat ja muut tekee sitten päätöksensä tässä esillä olevien FAKTOJEN perusteella.

                    Tuolla projektiosiossa muuten on auto mikä on leimattu käyttäen 320is:ssää vertailuautona.. Senkin asian laillisuus selviää akesta..
                    “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                    Comment

                    • L.H
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2479
                      • Lohja

                      #40
                      Originally posted by GOOFY
                      paljonko siinä 320is:ssä sitten on heppoja...?
                      192..
                      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

                      Comment

                      • Jubu
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2002
                        • 937
                        • Kuusankoski

                        #41
                        Jos autossa :

                        ON ABS jarrut , on vertailuautoista tehokkain 320is
                        EI_OLE ABS jarruja , vertailuajoneuvoista tehokkain 325i
                        Last edited by Jubu; 05-07-2006, 11:34.

                        Comment

                        • koira
                          Newbiemmer
                          • Nov 2005
                          • 11
                          • Nurmijärvi

                          #42
                          no tietoa on kyl nyt tullu.. kiitoksia.. jos jollain olisi vielä osia halvalla..
                          Vw Polo Variant
                          ex. e28 524td -87
                          ex. e34 520i -89
                          ex. e30 320i -87
                          ex. e30 323i -89

                          (onha noit muita kikkareita välissä ollu)

                          Comment

                          • -Dobermann-
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2002
                            • 1021
                            • Jyväskylä

                            #43
                            Originally posted by Jubu
                            Jos autossa :

                            ON ABS jarrut , on vertailuautoista tehokkain 320is
                            eikös tuo vaatinu vielä jotkut vahvemmat vakaajan tangot (tms ) taakse?

                            Comment

                            • makkis
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 5151
                              • Kouvola, Savisto

                              #44
                              Originally posted by -Dobermann-
                              eikös tuo vaatinu vielä jotkut vahvemmat vakaajan tangot (tms ) taakse?
                              Taisi näin olla.
                              Ja eikös se siten ollut että facelift e30 325 on abs:it vakiona joten faceliftiin tarvii 325 verrattaessa myös ne abs:it
                              Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                              Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                              Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                              Comment

                              • BMW 325I avo
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2004
                                • 832
                                • Tampere

                                #45
                                Originally posted by -Dobermann-
                                eikös tuo vaatinu vielä jotkut vahvemmat vakaajan tangot (tms ) taakse?
                                Jeps, pari milliä oli vissiin paksummat. Vaikea löytää moisia, joten itse aion mennä urpona vakio tangolla koittamaan.
                                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎